User Info

 
 
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Who's Online

  • Dot gasten: 83
  • Dot verborgen: 0
  • Dot leden: 0

There aren't any users online.

Auteur Topic: paaseieren, welke kunnen?  (gelezen 2320 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline els

  • Zuigeling
  • *
  • Berichten: 43
paaseieren, welke kunnen?
« Gepost op: april 01, 2010, 09:48:32 »
Hallo,

Zondag is het Pasen en krijgen de kids weer paaseieren. Alleen jammer dat mijn zoontje dat niet mag eten.
Wij als ouders hebben hier rekening meegehouden en hebben een paar eitjes voor onze dochter en koekjes voor ons zoontje maar voor de rest hebben we potjes klei gekocht.
Zijn er paaseieren die melkvrij zijn?
Groetjes

Offline antoinettez

  • Moderator
  • **
  • Berichten: 3.248
  • Geslacht: Vrouw
Re:paaseieren, welke kunnen?
« Reactie #1 Gepost op: april 01, 2010, 09:54:43 »
kleine pure eitjes kunnen melkvrij zijn. Dit verschilt per merk.
Ik hoorde van de achterbuurvrouw dat ze bij de natuurwinkel ook grotere eieren puur hebben. Maar daar ben ik zelf nog niet geweest.

Groetjes Antoinette
Antoinette m.v. Marjolein die 13 mnd BV heeft gehad en Sofie die 21 mnd hypoallergene BV heeft gehad.

Offline Stefke

  • Super Mama
  • *****
  • Berichten: 557
Re:paaseieren, welke kunnen?
« Reactie #2 Gepost op: april 01, 2010, 13:50:39 »
Bij de Lidl heb ik een paar weken geleden grote pure eieren gevonden, gok zo'n 12/15 cm hoog. Helaas zonder gekleurd papiertje, maar dus wel een mooi groot ei! Zitten met 4 in een zakje. Er waren ook zakjes met melkeieren en witte eieren.

Verder eten we hier de pure eitjes van AH, die kleintjes, en paasspek, paasschuin, haribo-eitjes van de lidl (van die gekleurde hardere, waar je ook hartjes van hebt, erg lekker!  :lekker:) en winegumachtige paashaasjes van Haribo (ook Lidl).

Als het om het verstoppen gaat: Er zijn ook plastic eieren die je kunt vullen met andere lekkere dingen, of die kleine eitjes in een leuke vrolijke servet verpakken (dan zijn ze wat makkelijker te vinden).

Succes! Wij lopen ook ieder jaar weer tegen dit soort probleempjes aan!

Groetjes

Offline mammavanbo

  • Moderator
  • ***
  • Berichten: 3.271
  • Geslacht: Vrouw
Re:paaseieren, welke kunnen?
« Reactie #3 Gepost op: april 02, 2010, 20:53:22 »
ik zou inderdaad ook kijken bij de pure chocolade, zit vrij vaak goed.
Heb inderdaad met kerst ook een plastic kerstbal voor Bo gekocht ipv een van chocolade en die volgestopt met spekjes. Als de andere kindjes bij mijn moeder een chocobal kregen mocht zijn een of twee spekjes uit de bal halen en dan hingen we hem weer terug voor de volgende keer. Misschien inderdaad ook een goed paasidee. Succes