User Info

 
 
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Who's Online

  • Dot gasten: 71
  • Dot verborgen: 0
  • Dot leden: 0

There aren't any users online.

Auteur Topic: Pffff, word er zo moedeloos van  (gelezen 5752 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Moonpoontje

  • Zuigeling
  • *
  • Berichten: 40
Pffff, word er zo moedeloos van
« Gepost op: september 20, 2010, 12:48:49 »
Dit word een klaagtopic, dus als je daar geen zin in hebt, vooral niet verder lezen  :)

Maar ik baal op dit moment zo van het dieet. Joost mag geen koemelk, ei, soja, nu ook banaan en ik mag zelf geen pinda. We zijn nog maar relatief kort bezig, maar ik merk nu pas hoe erg ik tegen dingen aan loop. Mijn schoonouders zijn dit jaar 40 jaar getrouwd en dan gaan we een dagje weg. Met lunch uiteraard, moet ik weer zon restaurant gaan bellen of ze rekening willen houden met mijn dieet. Zo ook allerlei etentjes van werk, bij mensen thuis eten, het is eigenlijk (bijna) niet meer mogelijk. Natuurlijk was ik al veel gewend met mijn ernstige pinda allergie, maar zeker bij mijn ouders kon ik met een gerust hart gaan eten, die hebben jarenlange ervaring. En voor koks is alleen rekening houden met een pinda allergie nog wel te doen (al ga ik nooit bij een chinees, of indisch eten) Maar nu.. ik moet alles van te voren weten en regelen, ik zoek me suf op het internet naar alternatieven en boodschappen doen is een onderneming waar ik uren aan kwijt ben (dietist waar ik naartoe was gegaan was gewoon waardeloos, ik wist er zelf meer van) en ik moet over twee weken weer gaan beginnen met werken, waar ik al geen zin in had, maar nu helemaal niet. Ik zie er zo tegenop om Joost bij anderen achter te laten en er maar op te vertrouwen dat ze het allemaal wel goed doen met hem.

Gisteravond ben ik zoooo boos geworden op mijn man. Terwijl hij er ook niks aan kan doen. Maar dan gaan we koffie drinken bij zijn ouders. Iedereen zit aan de roze koeken, chips en ik weet niet wat, en er word nog geeneens gevraagd of er wat is wat ik dan mag. Al bieden ze maar een stuk fruit aan. Ik moet overal zelf aan denken. Dus gelukkig had ik zelf een fruitje meegenomen, maar ik heb in het begin van het dieet vaak genoeg bij mensen op visite gezeten en de hele dag dus niks kunnen eten. Nu willen mijn schoonouders weer gezellig met zn allen eten. Vind ik ook gezellig normaal gesproken, maar nu zie ik er zo tegenop. Ik wil het koken eigenlijk niet uit handen geven, want om een goede dieetkok te zijn, is gewoon heel moeilijk, weet ik zelf uit ervaring. Maar hoe zeg je dan zonder iemand te beledigen..

En van de week begonnen met introductie van groente en fruit. Wortelen gingen redelijk goed, maar van banaan krijgt hij al weer allemaal vlekken en uitslag. Ik durf gewoon bijna niks meer te introduceren.

Ik ben in 5 weken tijd al meer dan 6 kilo afgevallen. Nu kan ik het op zich wel hebben, heb nog wat zwangerschaps kiloos hangen  :hmmm: maar ja, het lijkt me een beetje veel in zon korte tijd.

Kortom, ik heb een vreselijke rotdag vandaag!!! Voor degenen die het hebben gelezen, bedankt.... want sommigen hier zijn al jaren op zon dieet, en zullen nu wel denken, wat een zeur...

Offline Nicole

  • Moderator
  • ***
  • Berichten: 3.606
  • Geslacht: Vrouw
Re:Pffff, word er zo moedeloos van
« Reactie #1 Gepost op: september 20, 2010, 13:41:42 »
Een zeur ben je helemaal niet, ik heb verder geen ervaring met allergie dus kan je niet verder helpen, kan me voorstellen dat het moeilijk is om mee uit eten te gaan en dan allemaal rekening te moeten houden met bepaalde voedingsstoffen...

Ik kan je wel een  :knuf: geven..

Groetjes Nicole


Offline Nynke Dekker

  • Office iets?¿
  • Administrator
  • **
  • Berichten: 15.809
  • Geslacht: Vrouw
  • Nynke Bal, Balletje en Nynke ben ik allemaal!
Re:Pffff, word er zo moedeloos van
« Reactie #2 Gepost op: september 20, 2010, 14:13:14 »
Nee hoor helemaal geen zeur! Herken het gevoel zeker nog wel!

Familie die zegt rekening te houden met dieet en dan dingen op tafel zetten waarvan een idioot nog wel weet dat daar kippenei in zit! Allergie voor appel is al zo lang bekend, maar toch een punt appeltaart voor mij neerzetten en het dan raar vinden dat ik die niet op eet (borstvoeding is al raar zo lang, maar ook nog eens dieet?? het is toch gewoon altijd dezelfde melk??)

Boodschappen doen was een crime in het begin, maar nu doe ik nog sneller boodschappen dan de mensen om mij heen (die variëren nog wel eens, ik heb mijn vaste dingen), maar ik ben ook al flink wat jaren dieet gewend.

Ik ken mijn alternatieven al wel, ik weet hoe ik iets zelf moet klaarmaken (ipv mixjes) en weet voor anderen ook nog wel maaltijden te verzinnen die vrij eenvoudig hypoallergeen zijn klaar te maken. Niet dat die mensen altijd zin hebben om het op mijn manier te doen of juist dat te gaan eten  ;-)

Uit eten doe ik het liefst bij een Italiaan of desnoods Argentijn. Pasta en saus kan vrij eenvoudig hypoallergeen en als ze het op originele manier maken, is het ook vrij van koemelk, kaas én soja. Je moet alleen de Parmezaanse kaas weglaten  ;-) De Argentijn heeft meestal wel puur vlees liggen wat hij kan kruiden met peper en zout en eventueel andere kruiden die je lekker vindt en waarvan je weet dat het geen mixje is. Hij bakt het meestal op een plaat en met een beetje geluk gebruikt hij daar olijfolie bij en geen soja. De groentes mag je meestal zelf pakken en kan je dus op dieet afstemmen en patatjes gaan veelal ook wel goed.

Een lunch heb ik me vaak maar niet aan gewaagd, in brood kan immers ook koemelk en soja zitten. Nam dan vaak mijn eigen lunchbox maar mee.

Roep hier maar wat je zoekt, kunnen wij vaak wel verzinnen welke alternatieven je in de winkel vinden kan!

Enneh qua opvang? Eisen dat ze alleen dingen geven die jij meegeeft! Ze horen daar goed op te letten met allergie! Ik ben blij dat ik niet hoefde te werken, het loslaten van mijn kind was iets waar ik heel veel moeite mee had!

Klaag hier maar lekker hoor! We kennen de frustraties nog maar al te goed!

:knuf: Nynke
Probeer eens buiten de hokjes te denken voordat je oordeelt. Ieder mens is uniek!

Ik ben moeder van drie heerlijke dochters, Irene geb. 03-08-99, Anne geb. 09-08-02 en Renée geb. 30-06-05. Drie keer borstvoeding met uitgebreid hypo-allergeen dieet.

Offline superlynn

  • Super Mama
  • *****
  • Berichten: 2.082
  • Geslacht: Vrouw
Re:Pffff, word er zo moedeloos van
« Reactie #3 Gepost op: september 20, 2010, 15:02:18 »
Hi,

Ik vind je ook geen zeur hoor, heb alleen nu te weinig tijd, en heb er ook niet veel verstand van, hier wordt eigenlijk alleen koemelk en soja vrij gegeten, hoewel we nu wel weer een beetje aan het oefenen zijn, en so far so good.
Ik vond het in het begin een beetje lastig, maar alles went.
Er staan elders op de site een hele goeie en zeer lekkere recepten, die ook nog eens vrij makkelijk te maken zijn.
X

Offline Moonpoontje

  • Zuigeling
  • *
  • Berichten: 40
Re:Pffff, word er zo moedeloos van
« Reactie #4 Gepost op: september 20, 2010, 19:39:10 »
Ik heb inderdaad al veel lekkere recepten voor bij zien komen. Ik vind dit forum helemaal geweldig. Zo veel herkenning en alles. Ben ook een beetje gaan terug lezen in de topics en ook daar heel veel herkenning.

Effe een vraagje over die receptentopics. Als ik in het index topic ga, en ik klik een recept aan, krijg ik weer het inlogscherm en krijg ik de melding dat dit topic alleen voor leden is? Hoe kan dit?

Offline Sigrid

  • Super Mama
  • *****
  • Berichten: 1.479
    • koken...
Re:Pffff, word er zo moedeloos van
« Reactie #5 Gepost op: september 20, 2010, 21:38:29 »
Is er iets specifieks dat je mist? Soms kunnen dingen wél als je ze beetje orgineel klaar maakt. Heb hier receptenboek ivm allergieen liggen, waar best wat in staat. En (even kompleet onbescheiden) ik kan best koken, dus misschien kan ik je ergens mee helpen.
MV Hannes (08/02/04) en Marije (16/04/2005) en Jasmijn (27/12/2007) en meter van Enriqué


'Ik wens de rust om te accepteren wat niet te veranderen is
de kracht om te veranderen wat niet te accepteren is
en de wijsheid om het verschil tussen beide te ontdekken'

Offline Lilian

  • Super Mama
  • *****
  • Berichten: 1.649
  • Geslacht: Vrouw
Re:Pffff, word er zo moedeloos van
« Reactie #6 Gepost op: september 20, 2010, 21:46:28 »
Hoi hoi,

Ook ik vind helemaal niet dat je zeurt. De herkenning is zo groot en in kan me helemaal voorstellen dat je gefrustreerd raakt van dit soort dingen. Vooral in het begin, als je ook zelf nog zoekende bent naar hoe je je dieet het makkelijkst kunt volhouden. En ja, die omgeving die dan niet echt meewerkt. Of in ieder geval geen moeite voor je lijkt te doen. Het is gewoon een gedoe. Je doet er inderdaad goed aan om maar voor jezelf te zorgen en je eigen dingetjes mee te nemen als je op visite gaat. Er zijn genoeg alternatieven als je het eenmaal weet.

Met z'n alles eten is best mogelijk, ik zou in het begin zeker een beetje de touwtjes in handen nemen wat koken betreft en anders meehelpen en dingen voorstellen om te eten waarvan jij zeker weet dat ze veilig zijn. Misschien als je een lijstje maakt van wat allemaal nog wel mag? Of dat jij de ingredienten zelf koopt?

Succes hoor meid, en kom hier maar lekker vaak je hart luchten!!

 :knuf: Lilian
Groetjes,

Lilian, mama van Emma (3 juli 2005) en Jent (22 september 2007)


Offline mammavanbo

  • Moderator
  • ***
  • Berichten: 3.271
  • Geslacht: Vrouw
Re:Pffff, word er zo moedeloos van
« Reactie #7 Gepost op: september 20, 2010, 21:49:43 »
Je verhaal is erg herkenbaar hoor. Heb het ook heel erg gehad toen ik voor Bo op dieet was. Ben begonnen op 17 december. Leg het dan maar uit aan de familie dat je met kerst alles zelf mee hebt. Uit eten is inderdaad niet gemakkelijk, liep er ook tegenaan. In ieder geval hielp bij mij om te zeggen dat ik allergisch was en niet te laten vallen dat het voor Bo was, want dan waren ze ineens een stuk minder secuur helaas.
Winkelen word steeds gemakkelijker, ik was inderdaad de eerste keer ook 3 uur verder en had nog maar een mandje vol. Maar zoals Nynke zegt, gaat dat steeds beter en je dieet word steeds uitgebreider omdat je nieuwe dingen vind (of iemand op het forum en het even post)
Je hebt uiteindelijk een aardige lijst bij elkaar gesprokkeld met wat wel mag.
Als je speciale dingen mist dan roep je maar. Ik zit niet goed in de pinda, maar soja, melk en ei zit ik helemaal in en ook citroen, pinda's en noten en cacao vermijd ik voor Bo waar mogelijk, maar hier geen heftige allergie daarop, dus geen superstreng opletten hier.



Offline Nynke Dekker

  • Office iets?¿
  • Administrator
  • **
  • Berichten: 15.809
  • Geslacht: Vrouw
  • Nynke Bal, Balletje en Nynke ben ik allemaal!
Re:Pffff, word er zo moedeloos van
« Reactie #8 Gepost op: september 20, 2010, 23:39:05 »
Ik heb inderdaad al veel lekkere recepten voor bij zien komen. Ik vind dit forum helemaal geweldig. Zo veel herkenning en alles. Ben ook een beetje gaan terug lezen in de topics en ook daar heel veel herkenning.

Effe een vraagje over die receptentopics. Als ik in het index topic ga, en ik klik een recept aan, krijg ik weer het inlogscherm en krijg ik de melding dat dit topic alleen voor leden is? Hoe kan dit?

We moeten de urls nog veranderen naar borstvoeden.nl vermoed dat het daar in zit... Ik heb er zelf geen problemen mee, maar heb de klacht al eerder gehoord. We zijn er druk mee bezig!

:knuf: Nynke
Probeer eens buiten de hokjes te denken voordat je oordeelt. Ieder mens is uniek!

Ik ben moeder van drie heerlijke dochters, Irene geb. 03-08-99, Anne geb. 09-08-02 en Renée geb. 30-06-05. Drie keer borstvoeding met uitgebreid hypo-allergeen dieet.

Offline jacq77

  • Zuigeling
  • *
  • Berichten: 43
Re:Pffff, word er zo moedeloos van
« Reactie #9 Gepost op: september 21, 2010, 21:34:37 »
Hoi,
nou, ook voor mensen die al jaren een dieet volgen ben je geen zeur hoor. Helaas hebben we die momenten allemaal weleens. Zelf heb ik uiteindelijk na 2 jaar kunnen stoppen met het dieet, maar wat hèb ik vaak op het moment gestaan om er de brui aan te geven... HEt is heel logisch dat je er flink de balen van hebt dat je aan niks leuks kunt meedoen en niks lekkers kunt eten voor je gevoel. Ik moet eerlijk toegeven dat ik mezelf dan wel echt wentelde in zelfbeklag en ook heel boos kon worden op mijn man die wel lekker alles mocht eten. Mijn advies: ga toch eens flink inkopen doen voor jezelf met de dingen die je wel mag, zodat je je daarmee kunt verwennen als je ergens anders bent. Dus maak lijstjes met wat je waar kunt halen. Zo ging ik niet meer uit lunchen, maar op onze vakantie op een terrasje gingen we eerst langs een marktkraam van 't Stoepje (zie website www.stoepje.nl) voor lekkere broodjes. Dan nam ik Unox leverpastei of Cervelaat extra van de AH mee, en genoot zo van een lekker broodje. Wat betreft koek/taart: mini-digestive van Verkade zijn per 6 verpakt; bij de wat betere reformzaken zijn chocoladekoeken te koop zonder koemelk/soja/ei; ook de Zonnefruitwafels van Zonnatura zijn goed. Verder had ik in een mini-taartvorm (van de kinderen) een miniappeltaartje in de vriezer die ik eruit kon halen bij feestjes (gewoon met deeg van bloem, suiker en boter; recept appelcrumble). En verder mini-busje pringles in de tas voor als je écht trek hebt op een verjaardag. En zorg ervoor dat je met gevulde maag op bezoek gaat; dan valt het afslaan van iets je ook wat minder zwaar...
Sterkte ermee!
Groetjes,
Jacqueline.

Offline Moonpoontje

  • Zuigeling
  • *
  • Berichten: 40
Re:Pffff, word er zo moedeloos van
« Reactie #10 Gepost op: september 22, 2010, 20:11:24 »
Hoi,
nou, ook voor mensen die al jaren een dieet volgen ben je geen zeur hoor. Helaas hebben we die momenten allemaal weleens. Zelf heb ik uiteindelijk na 2 jaar kunnen stoppen met het dieet, maar wat hèb ik vaak op het moment gestaan om er de brui aan te geven... HEt is heel logisch dat je er flink de balen van hebt dat je aan niks leuks kunt meedoen en niks lekkers kunt eten voor je gevoel. Ik moet eerlijk toegeven dat ik mezelf dan wel echt wentelde in zelfbeklag en ook heel boos kon worden op mijn man die wel lekker alles mocht eten. Mijn advies: ga toch eens flink inkopen doen voor jezelf met de dingen die je wel mag, zodat je je daarmee kunt verwennen als je ergens anders bent. Dus maak lijstjes met wat je waar kunt halen. Zo ging ik niet meer uit lunchen, maar op onze vakantie op een terrasje gingen we eerst langs een marktkraam van 't Stoepje (zie website www.stoepje.nl) voor lekkere broodjes. Dan nam ik Unox leverpastei of Cervelaat extra van de AH mee, en genoot zo van een lekker broodje. Wat betreft koek/taart: mini-digestive van Verkade zijn per 6 verpakt; bij de wat betere reformzaken zijn chocoladekoeken te koop zonder koemelk/soja/ei; ook de Zonnefruitwafels van Zonnatura zijn goed. Verder had ik in een mini-taartvorm (van de kinderen) een miniappeltaartje in de vriezer die ik eruit kon halen bij feestjes (gewoon met deeg van bloem, suiker en boter; recept appelcrumble). En verder mini-busje pringles in de tas voor als je écht trek hebt op een verjaardag. En zorg ervoor dat je met gevulde maag op bezoek gaat; dan valt het afslaan van iets je ook wat minder zwaar...
Sterkte ermee!
Groetjes,
Jacqueline.

Hoe heten die chocoladekoeken???? Ik begin namelijk al te kwijlen  :hmmm:

En die appeltaart in de vriezer, deed je dat gewoon ongebakken invriezen?

Ik heb vandaag met een verjaardag lekker wat ontbijtkoek in mijn tas gestopt. Ging prima!

Offline Jennifer

  • Mama
  • ****
  • Berichten: 374
Re:Pffff, word er zo moedeloos van
« Reactie #11 Gepost op: september 22, 2010, 22:32:44 »
Nee hoor je bent geen zeur!! Het is soms lastig.

Bij van der valk hebben wij gevraagt of er ongekruide kipfilet was.
Dat hadden ze en is met wat zout en peper voor Jorden gebakken.
Niet vooraf gevraagt deze keer.
En de sperciebonen waar hij gek op is hebben we in een schaaltje los gevraagt zonder boter of kruiden.
Patat ook want in de grote schaal zat kruiden op en andere mensen vonden dat ze best ook'
de lepel van de gebakken aardappels even snel konden gebruiken

De schaal appelmoes stond er naast de eieren en er lagen stukjes ei in dus heb ik ook apart gevraagt.

Als je van te voren weet waar je gaat eten kan je natuurlijk even overleggen en vragen naar de opties

En soms kan je verbaast zijn hoe mensen niet nadenken. Of geen rekening houden met. Er zijn veel hapjes. Genoeg
Ja maar niks wat Jorden (en toen ik dus ook) mocht hebben. Alleen komkommer mocht hij ervan,
Dat alles is uitgezocht en apart. Geen softijs want melk. En dan goedbedoelt een koker smarties.
Groetjes Jennifer
mv J@imey (11-09), J0rden (12-07), J0ey (12-05) en Just1n (01-04)

Offline Stefke

  • Super Mama
  • *****
  • Berichten: 557
Re:Pffff, word er zo moedeloos van
« Reactie #12 Gepost op: september 23, 2010, 07:00:12 »
Lastig hè, zoals mensen soms opeen dieet reageren! Als ik in eenrestaurant vraag of er melk in de knakworst zit en er komt als antwoord ' nee, er zit geen saus over'. Inmiddels iets te vaak meegemaakt dus bij zo'n dom antwoord als dit ontvlam ik! Misschien niet altijd terecht, maar de emmer is vol en loopt dus meteen over...
Of ik geef brood mee, maar ze zijn op een terras gaan lunchenen hebben hem een tosti gegeven. 'maar de kaas h ebben we eraf gepulkt hoor!' Hoe pulk je in hemelsnaam gesmolten kaas van een boterham?!? En wat dacht je verder van het brood, de boter en de ham????
Waar ik nog het meest moeite mee heb is het feit dat ik er bij mijn vader zelf het trommeltje met snoepjes en koekjes voor hem moet vullen. Dan gaat het me niet om de moeite die ik ervoor moet doen(=nihil) of de kosten (natuurlijk ook bijna niks), maar dat het lijkt of ze er zo weinig moeite voor willen doen. Zo weten we zeker dat het goed is' lijkt het devies, maar als ik er voor de 10e keer fruitella of dummies in doe snap je toch ook dat je die zelf ook zou kunnen halen??
En een vriendin die er rekening mee houdt dat hij vrijwel alles op hun feestjes mag hebben en me opbelt vanuit de supermarkt met een vraag over chips wordt meteen opgewaardeerd, net als een ouder op het Kdv die er zelf aan denkt en de moeite wil nemen om voor hem een apart cakeje te bakken zodat hij ook eens met de rest mee kan doen.
En dan gaat het hier alleen nog maar over melk! Je zult nog een hoop tegenkomen op je pad, maar trek je er niks van aan. Je weet waar je het voor doet! En wat zeuren betreft: ik voel me ook altijd een enorme zeur, maar niemand begrijpt je zo goed als de mensen hier! Dus klaag en zeur gerust!

Groetjes

Offline Nynke Dekker

  • Office iets?¿
  • Administrator
  • **
  • Berichten: 15.809
  • Geslacht: Vrouw
  • Nynke Bal, Balletje en Nynke ben ik allemaal!
Re:Pffff, word er zo moedeloos van
« Reactie #13 Gepost op: september 23, 2010, 21:56:59 »
Wat mooi geschreven!

Hoop dat je vader ooit nog eens wakker wordt!

:knuf: Nynke
Probeer eens buiten de hokjes te denken voordat je oordeelt. Ieder mens is uniek!

Ik ben moeder van drie heerlijke dochters, Irene geb. 03-08-99, Anne geb. 09-08-02 en Renée geb. 30-06-05. Drie keer borstvoeding met uitgebreid hypo-allergeen dieet.

Offline mammavanbo

  • Moderator
  • ***
  • Berichten: 3.271
  • Geslacht: Vrouw
Re:Pffff, word er zo moedeloos van
« Reactie #14 Gepost op: september 23, 2010, 22:18:47 »
Allemaal zo onwijs herkenbaar. De ene doet echt alle moeite voor jou en je kleintje en de ander begrijpt (of wil niet begrijpen) gewoon niet waar je het over hebt. Ja, maar ze mag toch wel kaas (ja alleen goudse) dan is een kaasstengel toch ook geen probleem. enz. 6 avonden achter elkaar in 1 restaurant eten en de 6e avond een keer niet melden dat je vlees/vis niet in de boter mag maar in de olie moet en dan gaat het alsnog mis. (zelfde serveerster, zelfde kok)
Je blijft er tegenaan lopen. Maar, gelukkig zijn er ook altijd mensen die wel de moeite doen en dat maakt alweer een heleboel goed, hier tenminste..