User Info

 
 
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Who's Online

  • Dot gasten: 97
  • Dot verborgen: 0
  • Dot leden: 0

There aren't any users online.

Auteur Topic: piepen  (gelezen 2849 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline mama van een wolk

  • Peuter
  • ***
  • Berichten: 181
piepen
« Gepost op: juli 06, 2010, 20:48:13 »
hallo,

zoals jullie al weten,heb ik een dochter van 17 maanden met een koemelkallergie en nog meer allergieën.
wat tot nu toe duidelijk is,is dat ze van varkensvlees ziek word. ze kan niet tegen soja,appel en wortels.verder zijn we nog aan het testen.

maar ik moet zeggen dat ze heel veel piept,de hele dag door.
ze kan moeilijk of niet zelf spelen,er moet altijd wel iemand mee.haar concentratie stelt ook weinig voor,ze kan 5 minuten met iets spelen,dan is haar concentratie weer voorbij.
maar echt heel de dag door,piepen,nee zeggen,huilen,veel moe,heel schrikachtig. is dit weer een fase of zou er meer aan de hand kunnen zijn?
de nachten daar en tegen gaan wel steeds beter,ze word nu nog 1 keer wakker en dat is dan aan het einde vd nacht,rond half 5.

ik wil wel sowieso dr oortjes nog is laten nakijken,maar tot nu toe heeft de huisarts nog niet echt iets gezien ofzo.
ze zit er wel regelmatig aan en er komt nu ook wel wat oorsmeer uit.

maar ik vind het erg vermoeiend,een kind die de hele dag zo is.
ik ben zelf gastouder en heb heel veel kinderen over de vloer gehad,maar dit ken ik echt niet.
hoop dat jullie mij iets meer kunnen vertellen.

Offline Nicole

  • Moderator
  • ***
  • Berichten: 3.606
  • Geslacht: Vrouw
Re:piepen
« Reactie #1 Gepost op: juli 06, 2010, 21:40:22 »
Het kan ook aan de leeftijd liggen, hier ook een mannetje dat het woordje nee uitgevonden heeft, behalve met naar bed gaan of buiten spelen, daar zegt hij geen nee op, hij heeft ook nog steeds 2 slaapjes op een dag.

Hij wil ook veel op schoot hangen en ook weer niet, het lijkt of hij zichzelf in de weg zit af en toe, eten is helemaal een no go, vandaag wel weer voor het eerst brood gegeten maar warm eten hoeft ie een week al niet, ik vermoed ook dat zijn kiezen onder op doorkomen staan...

Het kan uiteraard ook iets met de allergie te maken hebben, maar ook met de leeftijd...

Sterkte met je meisje...

 :knuf:


Offline Nynke Dekker

  • Office iets?¿
  • Administrator
  • **
  • Berichten: 15.809
  • Geslacht: Vrouw
  • Nynke Bal, Balletje en Nynke ben ik allemaal!
Re:piepen
« Reactie #2 Gepost op: juli 06, 2010, 23:07:56 »
Hoe lang is ze nu zo?? Vermoeiend he als ze zoveel aan je hangen, zeker als ze normaal gesproken toch wel even lekker zichzelf kunnen vermaken.

Haar oren na laten kijken, lijkt me op zich slim. Zeker als ze er regelmatig aanzit en er ook smeer uit komt. De kiezen kunnen natuurlijk ook nog onderweg zijn, er kan een groeispurt plaatsvinden, er zijn zoveel factoren die kunnen meespelen! Meestal weten we pas achteraf wat er dwars gezeten heeft. Het enige wat helpt is gewoon toegeven aan je kleine meiske, ze vraagt niet voor niets om jou... dat de oppaskinderen dat niet doen, is ook vrij normaal. Kinderen doen het vaak alleen bij de persoon die ze blind vertrouwen. Bij mama kunnen ze zich ontspannen en alles eruit gooien! Hoe lief een gastouder ook is, kinderen beseffen heel erg goed dat ze bij die persoon het niet op de spits moeten drijven.

Volg je meisje, maar voel je ook niet al te schuldig als je haar wel even in de box of in bed moet zetten/leggen omdat jij even iets anders moet doen. Zolang je dat tot een minimum kan beperken, doe je haar daar echt niet tekort mee hoor! Ze is nog klein, maar snapt bepaalde dingen heel erg goed, als jij altijd dingen benoemd, kan ze het nu ook bevatten. Sorry even naar de wc of even iets pakken, begrijpen ze vrij snel... Voor een ukkie van 17 maanden is vijf minuten al best wel lang he???

:knuf: Nynke
Probeer eens buiten de hokjes te denken voordat je oordeelt. Ieder mens is uniek!

Ik ben moeder van drie heerlijke dochters, Irene geb. 03-08-99, Anne geb. 09-08-02 en Renée geb. 30-06-05. Drie keer borstvoeding met uitgebreid hypo-allergeen dieet.

Offline mama van een wolk

  • Peuter
  • ***
  • Berichten: 181
Re:piepen
« Reactie #3 Gepost op: juli 07, 2010, 08:32:01 »
eigenlijk is ze al zo vanaf haar geboorte. er is natuurlijk wel even een fase geweest dat het beter ging.
ze werd veel wakker snachts en we waren er nog niet echt achter wat er nu aan de hand was.
nu we alles aan het testen zijn 3 dagen,slaapt ze snachts beter,maar overdag word het er niet beter op.
ze heeft even een fase gehad,doordat ze beter sliep het spelen ook beter ging,maar alles is nu echt heel kort en er moet altijd iemand mee.
het slapen gaat inmiddels ook steeds beter,al merk ik de laatste dagen,dat ze er schrikachtig is (is altijd wel geweest hoor) maar nu nog erger.van elk geluidje schrikt ze huilend wakker.
en het is niet dat ze altijd nee zegt als ik iets vraag,want ze weet wanneer ze nee en ja moet zeggen,maar ze zegt gewoon de hele dag door nee.zonder dat er iets gevraagd word,tijdens het spelen bijvoorbeeld.

ze heeft alle tanden en kiezen al.alleen de laatste kiezen niet,maar die komen later geloof ik?

Offline Nynke Dekker

  • Office iets?¿
  • Administrator
  • **
  • Berichten: 15.809
  • Geslacht: Vrouw
  • Nynke Bal, Balletje en Nynke ben ik allemaal!
Re:piepen
« Reactie #4 Gepost op: juli 07, 2010, 12:24:09 »
Heb je kippenei al wel eens uitgesloten? Koemelk en soja geven problemen, maar misschien dus de derde grote bekende: kippenei ook. Het piepen en vermaakt moeten worden, herken ik wel van onze slechtere periodes, maar dit lag niet puur aan allergie.

Nadat ik mijn op maat gesneden slaaptraining gedaan had met Renée en ze eindelijk echt goed aan haar slaapuren kwam, ging het gelijk een stuk beter! Ze had zelf meer geduld, meer ondernemingslust, meer doorzettingsvermogen.. en ze schrok ook niet meer van ieder geluidje wakker! Pas toen kon ik heel goed merken wanneer ze wat verkeerds binnen gekregen had, want dan veranderde haar gedrag heel opvallend, voor die tijd was het gemengd met oververmoeidheid.

Hoe valt jouw dochter normaal gesproken in slaap??

Groetjes Nynke
Probeer eens buiten de hokjes te denken voordat je oordeelt. Ieder mens is uniek!

Ik ben moeder van drie heerlijke dochters, Irene geb. 03-08-99, Anne geb. 09-08-02 en Renée geb. 30-06-05. Drie keer borstvoeding met uitgebreid hypo-allergeen dieet.

Offline mama van een wolk

  • Peuter
  • ***
  • Berichten: 181
Re:piepen
« Reactie #5 Gepost op: juli 07, 2010, 12:39:26 »
ik denk zelf niet dat het kippenei is, ze eet wel is een ei en merk dan niks. maar zal het verder wel in de gaten houden,ivm al het andere eten waar het in zit.

ze valt goed en zelf in slaap,maar nu sinds een week schrikt ze overal wakker van. en snachts komt ze ook nog steeds,maar nu gelukkig een stuk minder.
ik zal haar ook eens proberen einde vd middag op bed te leggen. ze slaapt nu 1 keer,van 11 tot 1 en dan gaat ze savonds om 7 uur.
maar misschien dat ze nu nog een extra slaapje even nodig heeft. het is lastig,konden ze maar praten haha.

Offline Nynke Dekker

  • Office iets?¿
  • Administrator
  • **
  • Berichten: 15.809
  • Geslacht: Vrouw
  • Nynke Bal, Balletje en Nynke ben ik allemaal!
Re:piepen
« Reactie #6 Gepost op: juli 07, 2010, 13:26:46 »
hahah en dan nog... zelf aangeven wat er precies is, kunnen ze dan alsnog niet. Blijft lastig de eerste jaren!

Het wakker schrikken is dus nog niet zo lang, dan heb je kans dat ze toch in een soort van groeispurtje zit, waardoor ze wat onrustiger is dan anders. Een extra slaapje is soms ook nodig, zeker als ze eerder wakker is geschrokken door iets.

Het zou trouwens fijn zijn als je dit soort informatie (onrustiger slapen overdag pas sinds een week) iets duidelijker aangeeft in je oorspronkelijke vraag/verhaal. Ik maakte namelijk uit je verhaal op dat ze overdag altijd al niet goed slaapt en dat het de laatste week alleen wat erger was geworden. Voor een ukkie van anderhalf is een middagslaapje van twee uur helemaal niet verkeerd.

Groetjes Nynke
Probeer eens buiten de hokjes te denken voordat je oordeelt. Ieder mens is uniek!

Ik ben moeder van drie heerlijke dochters, Irene geb. 03-08-99, Anne geb. 09-08-02 en Renée geb. 30-06-05. Drie keer borstvoeding met uitgebreid hypo-allergeen dieet.

Offline mama van een wolk

  • Peuter
  • ***
  • Berichten: 181
Re:piepen
« Reactie #7 Gepost op: juli 07, 2010, 13:50:13 »
sorry,maar ik bedoel dat ze altijd al onrustig heeft geslapen.vanaf de geboorte al.
het werd langzaam aan minder,ze werd niet meer zoveel wakker. nu word ze nog zo'n 1 soms 2 keer snachts wakker. daarnaast is het sinds de laatste week dat ze veel wakker schrikt.
dat is dus meer van de laatste week.ze schrikt sowieso heel snel,maar nu word ze er ook wakker van.en dat is sinds een week ingeveer. het onrustige slapen is altijd al.
maar overdag minder dan savonds/snachts. dan is het onrustiger erger. altijd al geweest.

maar ik denk dat ze inderdaad dat ze nu wat meer slaap nodig heeft omdat ze nu veel gestoord word,door het wakker schrikken.
en waarschijnlijk ook wel een beetje van het warme weer.
we kijken het gewoon weer even aan. ik gooi het al snel op de allergie,maar gelukkig is het niet altijd de allergie.

Offline Nynke Dekker

  • Office iets?¿
  • Administrator
  • **
  • Berichten: 15.809
  • Geslacht: Vrouw
  • Nynke Bal, Balletje en Nynke ben ik allemaal!
Re:piepen
« Reactie #8 Gepost op: juli 07, 2010, 18:15:49 »
Hai,

Ik wil jouw signalen niet afdoen als iets wat onbelangrijk is hoor!!! Het is heel erg lastig om zo via internet echt bij je naar binnen te kijken. Maar wat ik me van jouw verhalen kan herinneren, lijkt het me vaak nog het meest op normaal babygedrag. De eerste weken na de geboorte moeten ze er nog aan wennen dat ze niet meer non-stop voeding krijgen (wat via navelstreng wel het geval was) en ze mist jouw hartslag en darmgerommel die haar altijd zo lekker in slaap heeft geneuried. Heel veel kindjes worden nog heel erg vaak wakker, ze slapen niet op dezelfde manier als dat wij doen.

Met een beetje geluk draaien ze zich even om en slapen weer verder, maar vaak hebben ze onze hulp toch nog even nodig.

Het wakker schrikken van de afgelopen week, kan gewoon aan een spurtje liggen of aan minder diep slapen omdat het 's nachts nog zo warm is. Of heb je soms iets geprovoceerd??? Dat je echt een reactie verdenkt?

Mijn middelste meisje kreeg vanaf vier maanden Nutramigen, reageerde daar goed op, had geen last meer van klachten. Toch werd ze 's nachts nog heel lang 2 of 3 keer wakker omdat ze of haar speentje kwijt was, of haar deken van haar afgegleden was, of dat er een wind of boer dwars zat, of gewoon zomaar...

Signalen dat het toch aan een allergische reactie ligt: ontroostbaar huilen, pijnlijk darmgerommel, overstrekken, verandering in ontlasting, huilerig/onrustig slapen, kortom dingen die je normaal gesproken niet vaak tegenkomt als dieet eenmaal goed is.

Groetjes Nynke
Probeer eens buiten de hokjes te denken voordat je oordeelt. Ieder mens is uniek!

Ik ben moeder van drie heerlijke dochters, Irene geb. 03-08-99, Anne geb. 09-08-02 en Renée geb. 30-06-05. Drie keer borstvoeding met uitgebreid hypo-allergeen dieet.

Offline jacq77

  • Zuigeling
  • *
  • Berichten: 43
Re:piepen
« Reactie #9 Gepost op: juli 07, 2010, 21:12:12 »
Hoi,
als ik jouw verhaal zo lees zou ik zelf niet zo gauw een verband leggen met een allergische reactie. Het klinkt idd meer als oververmoeidheid; piepen, niet lekker in haar vel zitten en schrikkerigheid horen daar ook bij. Natuurlijk zie je dit ook als ze iets fout gegeten heeft, maar meestal zijn er dan op meer gebieden reacties is onze ervaring.(huilen, slecht slapen, obstipatie/diarree, eten weigeren etc). Maar het blijft lastig, zo'n allergisch kind. Je bent toch heel snel geneigd om alles op de allergie te gooien. Dat probeer ik nu zelf af te leren. Op deze leeftijd gaan ze een eigen willetje krijgen die niet altijd strookt met die van jou (en dan geeft dreinen een leuk effect....). En zoals Nynke ook al noemt: doorkomende kiezen op deze leeftijd zijn ook goed mogelijk. óf gewoon even niet lekker in haar vel zónder dat je een oorzaak vindt. Persoonlijk zou ik eerst iets aan het slapen proberen te verbeterern.
Nou ja, ik hoop dat het snel weer wat beter gaat. Sterkte ermee. Jacqueline.

Offline mama van een wolk

  • Peuter
  • ***
  • Berichten: 181
Re:piepen
« Reactie #10 Gepost op: juli 07, 2010, 21:22:40 »
alvast bedankt weer voor de vele reactie's. toch wel fijn dat er mensen zijn die hier ook wel is last van hebben  :eh:

na de geboorte had ze echt last van dr allergie. de eerste weken wisten we niet dat ze een koemelkallergie had en kreeg ze dus veel binnen.
ze zat onder de pukkels wat de verloskundige voor babyacne liet doorgaan en liet heel veel windjes. ze had gewoon last van haar darmen.
maar bij de eerste ga je er snel vanuit dat hun het wel weten,want ja wie ben ik,die net komt kijken.maar nee ik had beter moeten weten en op me gevoel af moeten gaan.
ook daar leer je weer van en ik doe nu niet anders.al is en blijft het wel erg lastig.
dus die slapeloze nachten kan ik echt wel koppelen aan de allergie.uiteindelijk bleek dan ook dat ze nog meer niet kon hebben.
nutramigen heb ik ook nog even geprobeerd,maar dat dronk ze helemaal niet,dat is ook echt heel smerig!

nu krijg ze 3 dagen iets en dan merk ik al snel of ze er wel of niet tegen kan. ze word dan inderdaad meer wakker en huilt,kan zich ook niet vermaken enz.
nu heb ik niet echt het idee dat het daaraan ligt. heb nu ook even een pauze ingelast,wil eerst dat ze weer helemaal lekker in haar vel zit en niet loopt te piepen heel de dag,want dan weet ik nog niet waar het van is.
ze heeft einde vd middag ook nog even 1,5 uur geslapen dus kijk eerst even aan hoe dat gaat. ik denk dat het nu wat oververmoeidheid is en voor de rest gewoon baby/peuter gedrag.

nogmaals bedankt en ik hou jullie op de hoogte.

Offline Nynke Dekker

  • Office iets?¿
  • Administrator
  • **
  • Berichten: 15.809
  • Geslacht: Vrouw
  • Nynke Bal, Balletje en Nynke ben ik allemaal!
Re:piepen
« Reactie #11 Gepost op: juli 07, 2010, 21:41:04 »
Slapeloze nachten dan weer wel... als je de hele tijd in de weer moet zijn om haar rustig zien te krijgen, zit er meestal wel wat dwars. Al hebben mijn ukken de dag en nacht in het eerste begin omgedraaid, sliepen overdag redelijk veel om dan 's nachts klaarwakker te zijn. Daarna begon allergie op te spelen en sliepen ze dag en nacht slecht en onrustig, veel huilen/krijsen, veel darmkramp, veel oprispen, veel overstrekken en echt niet rustig kunnen slapen ook niet op mijn lijf en in mijn armen.

Vaak willen drinken 's nachts is vrij normaal, maar tussendoor slapen ze dan meestal toch nog wel een tijdje. De lijn is dun, maar kan wel duidelijkheid geven. Heb het verschil hier wel duidelijk gemerkt, met én zonder allergenen.

Nutramigen is idd niet lekker, maar ik moet zeggen dat mijn middelste het toch met liefde dronk. Ze was toen bijna vier maanden oud en had op één of andere manier door dat dit goed voor haar was.

Zo te horen pak je het goed aan met drie dagen geven en weer rust en dat je nu even rust inbouwt is heel verstandig! Heb je wel regelmatig contact met een diëtist(e)?? Krijgt ze alles binnen wat ze nodig heeft aan eiwitten, vetten, mineralen, vitamines, suikers etc.?

Groetjes Nynke
Probeer eens buiten de hokjes te denken voordat je oordeelt. Ieder mens is uniek!

Ik ben moeder van drie heerlijke dochters, Irene geb. 03-08-99, Anne geb. 09-08-02 en Renée geb. 30-06-05. Drie keer borstvoeding met uitgebreid hypo-allergeen dieet.

Offline mama van een wolk

  • Peuter
  • ***
  • Berichten: 181
Re:piepen
« Reactie #12 Gepost op: juli 07, 2010, 22:12:43 »
ik kom zo'n 1 keer per maand bij de dieëtiste.soms zit er iets langer tussen.
zij geeft mij ook aan wat ik weer het beste kan proberen eerst.

maar we doen het nu gewoon weer even rustig aan en probeer haar weer wat meer op bed te leggen,misschien dat dat beter gaat.


bedankt.