User Info

 
 
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Who's Online

  • Dot gasten: 31
  • Dot verborgen: 0
  • Dot leden: 0

There aren't any users online.

Auteur Topic: pringles zout chips  (gelezen 6618 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline els

  • Zuigeling
  • *
  • Berichten: 43
pringles zout chips
« Gepost op: september 19, 2010, 11:09:09 »
Hallo,

Mijn zoontje is gisteren bij mijn mama op bezoek geweest. Ze is een ijsje gaan eten met mijn dochter en heeft mijn zoontje een doosje pringles zout chips gegeven omdat hij geen melkprodukten mag hebben.
Ik dacht ooit gelezen te hebben dat er iets van melkprodukt inzit maar weet het niet zeker.
Deze nacht heeft hij veel gehuild en vandaag heeft hij fel buikpijn en heel platte stoelgang.
Heeft er iemand een doosje staan om te zien wat er inzit of kent iemand de ingredienten want ik vind niks terug op het internet.
Thanx.

Offline antoinettez

  • Moderator
  • **
  • Berichten: 3.248
  • Geslacht: Vrouw
Re:pringles zout chips
« Reactie #1 Gepost op: september 19, 2010, 11:53:39 »
Hoi Els,

ik kan de smaak zout niet terug vinden wel de smaak original, hierbij de site van pringles met ingredienten:

http://www.pringles.nl/nl_NL/Pages/Flavors.aspx?&Flavor=2

Voor de rest kan ik je helaas niet verder helpen.

Groetjes Antoinette

Antoinette m.v. Marjolein die 13 mnd BV heeft gehad en Sofie die 21 mnd hypoallergene BV heeft gehad.

Offline els

  • Zuigeling
  • *
  • Berichten: 43
Re:pringles zout chips
« Reactie #2 Gepost op: september 19, 2010, 14:37:23 »
Hallo,

Antoinette, dank u voor uw reactie. Ja, inderdaad het is de pringles original die hij gegeten heeft.
Maar zo te lezen zit daar toch niks verkeerd in of ben ik daar mis in.
Groetjes

Offline mammavanbo

  • Moderator
  • ***
  • Berichten: 3.271
  • Geslacht: Vrouw
Re:pringles zout chips
« Reactie #3 Gepost op: september 19, 2010, 17:35:25 »
In pringles zit zover ik weet weipoeder, dus wel melk.
Heb het al een tijdje niet nagekeken, en heb het ook niet in huis op het moment, maar tot een paar maandjes geleden zat dit erin.
Dus daar zou hij wel degelijk last van kunnen hebben.
Bo had er ook last van.
Kan natuurlijk zijn dat het recept veranderd is, staat inderdaad niet in de lijst op de site, maar de structuur is hetzelfde gebleven en ik zou niet weten hoe ze dat doen zonder de weipoeder.
Sterkte voor je mannetje, hopelijk knapt hij snel weer op.



Offline antoinettez

  • Moderator
  • **
  • Berichten: 3.248
  • Geslacht: Vrouw
Re:pringles zout chips
« Reactie #4 Gepost op: september 19, 2010, 22:50:56 »
Hoi Els,

voor zover ik kan lezen, zit er niets verkeerds is. Ik weet natuurlijk niet wat er echt op de verpakking staat. De volgende keer misschien even in de winkel nakijken?

groetjes Antoinette (en je mag wel je zeggen hoor)
Antoinette m.v. Marjolein die 13 mnd BV heeft gehad en Sofie die 21 mnd hypoallergene BV heeft gehad.

Offline Nynke Dekker

  • Office iets?¿
  • Administrator
  • **
  • Berichten: 15.809
  • Geslacht: Vrouw
  • Nynke Bal, Balletje en Nynke ben ik allemaal!
Re:pringles zout chips
« Reactie #5 Gepost op: september 19, 2010, 23:56:25 »
Ben benieuwd of dit alle ingrediënten zijn, pringles zijn qua smaak nogal verslavend. Vermoed dat er een geheim ingrediënt bij zit...

Misschien nog een keer uitproberen als je zeker weet dat dat het enige nieuwe is?

Groetjes Nynke
Probeer eens buiten de hokjes te denken voordat je oordeelt. Ieder mens is uniek!

Ik ben moeder van drie heerlijke dochters, Irene geb. 03-08-99, Anne geb. 09-08-02 en Renée geb. 30-06-05. Drie keer borstvoeding met uitgebreid hypo-allergeen dieet.

Offline jacq77

  • Zuigeling
  • *
  • Berichten: 43
Re:pringles zout chips
« Reactie #6 Gepost op: september 21, 2010, 21:24:34 »
Hoi Els,
ik heb het even nagekeken (wij hebben grote voorraden pringles in huis  :PP). Zowel de gewone ('original') als de paprika bevatten geen koemelk, soja of ander allergeen (wel tarwe). Mogelijk heeft hij op iets anders gereageerd of is hij gewoon niet lekker? Op de bus chips staat een telefoonnummer van de klantenservice in NL genoemd (gratis): 0800-7746453.
Sterkte ermee!
Groetjes,
Jacqueline.

Offline mammavanbo

  • Moderator
  • ***
  • Berichten: 3.271
  • Geslacht: Vrouw
Re:pringles zout chips
« Reactie #7 Gepost op: september 21, 2010, 22:00:43 »
dus de weipoeder is er uit. Dat zou fijn zijn, kan ik het ook weer gewoon nemen als ik weer op dieet ben en ook Bo ervan laten eten af en toe.
Klinkt goed, vind ze erg lekker. Neem ze nu niet omdat ik een zakje gewone chips neem zodat Bo mee kan eten. :goei:



Offline els

  • Zuigeling
  • *
  • Berichten: 43
Re:pringles zout chips
« Reactie #8 Gepost op: september 26, 2010, 23:09:30 »
Hallo,

Thanx voor de reacties. Ik ben speciaal naar de winkel gereden om daar op een pringlesdoos te lezen wat er in zit en het staat er inderdaad niet meer op. Toen ik 2,5 jaar geleden op dieet was bij mijn zoontje zat er wel iets in en daarom at ik ze nu ook niet.
Soms vraag ik me af of het er dan niet meer in zit of dat het niet meer in de ingredientenlijst staat.

We zijn met onze zoon naar de huisarts geweest en die heeft een staaltje stoelgang naar het labo gestuurd.
Er is niks in gevonden. De vertering was goed en er zat geen bacterie in. Arts denkt dan ook dat het een virus is geweest.
Moet dan nu toevallig lukken dat hij die chips heeft gegeten en een virus heeft opgelopen.
Ik kan het natuurlijk altijd eens opnieuw uittesten maar daar ben ik niet zo voor te vinden.

Groetjes

Offline mammavanbo

  • Moderator
  • ***
  • Berichten: 3.271
  • Geslacht: Vrouw
Re:pringles zout chips
« Reactie #9 Gepost op: september 27, 2010, 09:00:18 »
Denk dat ik ze binnenkort een keer uit ga proberen bij Bo. Zou dan moeten reageren als er wat in zit. Als ik het geprobeerd heb laat ik het wel weten. Bo is nu snotverkouden dus nog eventjes wachten.



Offline mammavanbo

  • Moderator
  • ***
  • Berichten: 3.271
  • Geslacht: Vrouw
Re:pringles zout chips
« Reactie #10 Gepost op: september 28, 2010, 18:42:56 »
Even berichtje gestuurd naar pringles.
Hieronder hun andwoord:

Hiermee bevestigen wij de goede ontvangst van uw e-mail betreffende het ingrediënt
E471 en wei poeder in ons product Pringles. Graag geven wij u de volgende
informatie.

Wij kunnen u informeren dat E471 een emulgator is afkomstig van canola-olie of
palm-olie. Emulgators zijn hulpstoffen die gebruikt worden om moeilijk oplosbare
stoffen beter te laten oplossen. De toegevoegde wei poeder is niet van dierlijke
oorsprong. Het is van microbiële oorsprong en daarom geschikt voor vegetariërs.

Wij hopen dat wij u met deze informatie van dienst zijn geweest en verblijven, met
vriendelijke groeten

PROCTER & GAMBLE NEDERLAND BV
Sabine van PeltConsumenten Service



Zo te lezen zou het dus goed moeten gaan.



Offline Nynke Dekker

  • Office iets?¿
  • Administrator
  • **
  • Berichten: 15.809
  • Geslacht: Vrouw
  • Nynke Bal, Balletje en Nynke ben ik allemaal!
Re:pringles zout chips
« Reactie #11 Gepost op: oktober 05, 2010, 21:26:40 »
Met een beetje googlen wordt het warrig, hebben ze verstand van wat ze zeggen of denken ze dat alleen maar?

Als ik zoek op weipoeder:
Wei is de vloeistof die overblijft van de melk, van welk dier dan ook, na de kaasbereiding. Kaas wordt gemaakt door melk te laten stremmen (klonteren). Na het stremmen wordt de vloeistof gescheiden van de wrongel. Deze vloeistof heet wei. Het bevat ongeveer 50 % van de lactose uit melk evenals eiwitten, vitaminen en mineralen. De eiwitten worden vaak gezuiverd en verkocht als wei-eiwitten. Gedroogd heten ze wei-poeder. Wei als restproduct van harde, half-harde of zachte kaas en stremselcaseïne is bekend als zoete wei en het heeft een pH van 5.9-6.6. Winning van mineraal-zuur-geprecipiteerd caseïne levert zure wei met een pH van 4.3-4.6. Ondanks dat wei veel waardevolle nutriënten bevat zijn er pas onlangs processen ontwikkeld voor de productie van hoge kwaliteit weiproducten zoals eiwitten en vitaminen. bron: foodinfo

Als ik zoek op weipoeder microbiële oorsprong, komt er maar erg weinig naar boven. Behalve dan een forumpost bij vegetariërs en veganisten die als ik het goed lees dat ze hiermee (weipoeder microbiële oorsprong) de derrie bedoelen die ze uit een kalvenmaagje halen (en kalfjes drinken???) waar ze stremsel uithalen ofzo... en daar dan weer wei van krijgen? Vaag, snap er weinig van! Stremsel zou je ook uit planten kunnen halen, maar of datgeen wat dan overblijft (vocht) ook plots wei heet???

Ik zou zelf het risico niet nemen, of je moet het als mogelijke provocatie willen aanmerken.
Probeer eens buiten de hokjes te denken voordat je oordeelt. Ieder mens is uniek!

Ik ben moeder van drie heerlijke dochters, Irene geb. 03-08-99, Anne geb. 09-08-02 en Renée geb. 30-06-05. Drie keer borstvoeding met uitgebreid hypo-allergeen dieet.