User Info

 
 
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Who's Online

  • Dot gasten: 96
  • Dot verborgen: 0
  • Dot leden: 0

There aren't any users online.

Auteur Topic: provoceren via BV. Doe ik het goed?  (gelezen 1044 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

mama talla

  • Gast
provoceren via BV. Doe ik het goed?
« Gepost op: oktober 27, 2007, 19:54:29 »
Ik heb onderstaande berichtje ook op het BV forum geplaatst. maar toch ook even hier. Jullie hebben toch echt meer kennis.

Ik had afgelopen dinsdag een beschuit gegeten waar ei in zat. Stom, stom, stom. Er bleek een stuk van het etiket af te zijn Sad
Ik heb besloten om dan meteen maar eieren te gaan provoceren. Nou heb ik donderdag en vrijdag een gekookt ei gegeten. Ga ik vandaag ook doen Lekker!
Wat voor reactie zou ik bij Nathan kunnen verwachten als hij allergisch is? Hij had behoorlijk last van eczeem en een hele onrustige huid. Ik zie nu nog niets....... Hoe lang kan het duren voordat ik een reactie zie?

Als ik dan na de introductie van eieren iets anders wil gaan provoceren, moet ik dan eerst weer met eieren stoppen? Ook als hij daar geen reactie op had?

Oh ja, Nathan krijgt uiteraard volledige bv zonder bijvoeding.

Groetjes Jikke, trotse mama van Nathan (27 mei 2007)

Offline Nynke Dekker

  • Office iets?¿
  • Administrator
  • **
  • Berichten: 15.809
  • Geslacht: Vrouw
  • Nynke Bal, Balletje en Nynke ben ik allemaal!
Re: provoceren via BV. Doe ik het goed?
« Reactie #1 Gepost op: oktober 27, 2007, 20:15:00 »
Hey Jikke,

Sorry, was nog niet op SBO wezen kijken... beetje tijd tekort weer. Fijn dat Nathan er tot nu toe niet op lijkt te reageren! Als Nathan zijn eczeemplekjes nog niet helemaal weg waren, kan je een opvlamming verwachten (dus roder geïrriteerder), vaak komt deze opvlamming vrij snel.

Vaak zie je na eliminatie bij provocatie toch een wat heftigere reactie dan voordat je op dieet ging. Soms zelfs wat reacties die je voorheen niet zag/merkte zoals darmklachten, kramp, dunne of juist dikkere ontlasting. Ik zou zelf iig nu eerst een aantal dagen dit volhouden, dus je hebt nu drie dagen een gekookt eitje gegeten, je zou morgen of maandag eens twee eiproducten kunnen proberen. Puur om te kijken of iets grotere hoeveelheden wel reactie geven.

Bij Irene duurde het wel wat langer voordat haar compleet rustige huidje weer ruwer werd, ze is niet echt een eczeemkindje, heeft eerder darmklachten, maar haar huid reageert wel door ruw te worden (pukkeltjes) Daarom was het bij ons lastig om (bij eczeem) van een korte provocatieperiode gelijk wat te zeggen.

Als hij na (zeg ongeveer) een week geen reacties vertoont, kan je het product als veilig beschouwen. Op zich kan een opstapeling van intoleranties/allergenen ook een reactie geven als de twee producten los van elkaar geen reactie geven, maar.... om nou alles toe te voegen, weer weg te laten, weer wat nieuws toe te voegen... en dan de twee producten samen te testen, is wel een hele lange weg.

Het is toch de bedoeling dat je voordat Nathan zes maanden is, alles weer geprovoceerd hebt. Zodat je met een geruster hart aan de bijvoeding kan beginnen. Ik zou dus gewoon ei blijven gebruiken (als hij niet reageert) en dan de volgende uit gaan proberen.

Begin dan alsjeblieft wel met een puur product, zoals gewone yoghurt (vaak milder dan pure koemelk) zodat dat ook echt het enige nieuwe is wat je neemt.

Groetjes Nynke
Probeer eens buiten de hokjes te denken voordat je oordeelt. Ieder mens is uniek!

Ik ben moeder van drie heerlijke dochters, Irene geb. 03-08-99, Anne geb. 09-08-02 en Renée geb. 30-06-05. Drie keer borstvoeding met uitgebreid hypo-allergeen dieet.