User Info

 
 
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Who's Online

  • Dot gasten: 105
  • Dot verborgen: 0
  • Dot leden: 0

There aren't any users online.

Auteur Topic: Senna ook koemelkallergie?  (gelezen 32725 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Nynke Dekker

  • Office iets?¿
  • Administrator
  • **
  • Berichten: 15.809
  • Geslacht: Vrouw
  • Nynke Bal, Balletje en Nynke ben ik allemaal!
Re: Senna ook koemelkallergie?
« Reactie #15 Gepost op: april 03, 2009, 22:20:55 »
Nieuwe melk is lastig.. je kan er voor kiezen om eerst te mengen, per fles tien cc extra vervangen voor de nieuwe melk. Dan kan het nog redelijk vlot gaan, al zal het dus iets langer duren voordat je effect ziet. Maar ze drinkt dan wel meer dan dat ze nu doet.

Thee is fijn dat ze het drinkt, maar is niet datgeen wat ze nodig heeft. Ze heeft haar voeding nodig. Thee is bijvoeding wat darmpjes alleen maar meer kan pesten. Probeer darmpjes een beetje te ontzien.

Rottig dat apotheek niet mee wil werken, maar weekend is anders he? Dan mag je bij de dienstdoende apotheek ook halen (daar zullen ze vast ook nog wel wat hebben)

:knuf:
Probeer eens buiten de hokjes te denken voordat je oordeelt. Ieder mens is uniek!

Ik ben moeder van drie heerlijke dochters, Irene geb. 03-08-99, Anne geb. 09-08-02 en Renée geb. 30-06-05. Drie keer borstvoeding met uitgebreid hypo-allergeen dieet.

Offline trotsemama3

  • Dreumes
  • **
  • Berichten: 85
Re: Senna ook koemelkallergie?
« Reactie #16 Gepost op: april 13, 2009, 10:54:55 »
nou Senna zit inmiddels een dag of 5 op de allergie voeding. eerst hebben we het opgebouwd en nu drinkt ze het prima.
haar vlekjes op haar lichaam zijn verdwenen en jeuk heeft ze amper nog!
ze huilt veeel minder en ze is weer onze vrolijke meid!
haar ontlasting is wel waterdun, maar al met al vooruitgang.
ze drinkt nu 4 flessen van 210 leeg en 1 van ongeveer 80 cc.
soms iets meer soms iets minder. maar in vergelijking met de 500 cc die ze amper op een dag kreeg doet ze het heeeel goed.
nu heeft de kinderarts me gebeld en geadviseerd om met warm eten te beginnen. ze geeft aan dat ze meer nodig heeft namelijk.
maar na een half potje begon ze weer minder te drinken, de volgende dag weer moeilijk doen enz.
ik ben dus meteen gestopt omdat de andere 2 meiden buikgriep hebben/ hadden. dus tja dan weet ik straks niet waarom ze zo reageert. binnenkort begin ik wel weer.
maar al met al lijkt het dus wel een KMA.
als ze een jaar is gaan we kijken of ze er nog op reageert.. nog 6 maanden te gaan dus!

liefs

Offline Nynke Dekker

  • Office iets?¿
  • Administrator
  • **
  • Berichten: 15.809
  • Geslacht: Vrouw
  • Nynke Bal, Balletje en Nynke ben ik allemaal!
Re: Senna ook koemelkallergie?
« Reactie #17 Gepost op: april 13, 2009, 11:07:46 »
Hai Jenny,

Wat ontzettend super en fijn dat Senna het zo goed doet nu op de andere voeding!!!! Dat haar ontlasting dun is, is niet zo heel erg vreemd hoor! Lijkt een beetje op borstvoedingspoepstructuur alleen zal het wel meer stinken  ;-) Als ik me goed herinner kreeg Anne (op nutramigen) ook pas later met bijvoeding dikkere ontlasting.

Kan het zijn dat ze met het "aangeven dat ze meer nodig heeft" ook genoegen neemt met de allergycare? Mag je het niet tijdelijk wat ruimer geven? Ze heeft immers een hele tijd minder gedronken dan dat ze misschien nodig had en kan nu met inhaalslag bezig zijn? Als je al wel aan de bijvoeding verder gaat (ze is nog net geen zes maanden oud toch?) doe het dan alsjeblieft wel zo puur mogelijk en niet met potjes uit de winkel. Daar zitten vaak meer dingen in dan alleen maar die groente die op het potje staat. Ik hoop dat het alleen maar KMA is, maar hou er rekening mee dat ze ook op andere voedingsmiddelen zou kunnen reageren.

Groetjes Nynke
Probeer eens buiten de hokjes te denken voordat je oordeelt. Ieder mens is uniek!

Ik ben moeder van drie heerlijke dochters, Irene geb. 03-08-99, Anne geb. 09-08-02 en Renée geb. 30-06-05. Drie keer borstvoeding met uitgebreid hypo-allergeen dieet.

Offline trotsemama3

  • Dreumes
  • **
  • Berichten: 85
Re: Senna ook koemelkallergie?
« Reactie #18 Gepost op: april 13, 2009, 22:03:54 »
ik geef Senna nu nog gewoon de allergycare! ze drinkt nu al 2 dagen niet zoveel meer en ik vind het wel ff prima zo! ik geef dr 4 flessen van 210 en 1 van 90. maar die drinkt ze soms wel leeg en soms helemaal niet. de ene keer 80 en de andere keer amper 20. die fles geef ik voor het slapen gaan als extra voeding voor de nacht ff.
ik denk ook dat ze met een inhaalslag bezig is hoor!
ze adviseerde me ook om haar wat diksap te geven enz maar ik ben bang dat ze dan de melk niet meer wil!
als het heel warm is, dan kijk ik wel weer maar nu blijf ik lekker op de allergycare...
en ze groeit trouwens als kool!!! wat een dikke benen zeg! hihi
moet woensdag naar het buro! ben benieuwd wat die te melden hebben als ik zeg dat ze nu de allergy voeding heeft. die adviseren natuurlijk weer heeel wat anders..
blijf toch bij mijn standpunt staan! bij een 3e kindje is dat makkelijker!!  ;-)
maar wat ik me nog wel afvraag, de kinderarts zei dat ze minsten wel een liter op een dag moet drinken! en dat doet ze dus echt niet he!!! ja een paar dagen misschien, maar meestal zit ik op 700 cc.
ze doet het goed dus erge zorgen maak ik me niet!
en over dr ontlasting, dat is echt waterdun hoor! denk dus gewoon buikgriep net als dr zussen, alleen had ze er wat wittige vlokken doorheen,, konden de bacterieën uit dr darmpjes zijn zei de kinderarts of gewoon reactie van de voeding!
we zullen zien, over 4 weken terugkomen!

liefs

Offline Nynke Dekker

  • Office iets?¿
  • Administrator
  • **
  • Berichten: 15.809
  • Geslacht: Vrouw
  • Nynke Bal, Balletje en Nynke ben ik allemaal!
Re: Senna ook koemelkallergie?
« Reactie #19 Gepost op: april 13, 2009, 22:55:03 »
Hai Jenny,

Misschien bedoelde de kinderarts een liter aan vocht? Van de poedermelk mogen ze maar een maximale hoeveelheid ivm de toegevoegde stoffen (vitamines en mineralen) dus wat de poedermelk betreft, de verpakkingsindicatie aanhouden. Je kan eventueel nog met fabrikant overleggen hoe het zit als ze puur en alleen allergycare krijgt (zonder bijvoeding dus) of het dan nog anders ligt, maar anders zou ik echt de maximale dosis die op het pak staat aanhouden als max.

Met warme dagen (of als ze idd die liter aan vocht moet halen) zou je gewoonweg water kunnen overwegen. Nog niet aan de diksap, roosvicee of andere smaakmakers. Renée vindt water echt het einde... hoeft niet perse limo of diksap ofzo. Nu wel vaker aan de druivensap, maar ze is net zo blij met een fles water. Het hangt er ook vaak van af wat ze gewend zijn en het is heerlijk om te zien dat ze gewoon water ook lekker vinden.

Met waterdunne poep zou je echter ook ORS voor tussendoor kunnen overwegen, als het wel een buikgriep is, heeft ze de mineralen uit ORS wel nodig. Niet te makkelijk overheen stappen, haar gezondheid is natuurlijk het belangrijkste en woensdag ook even overleggen met het CB.

:knuf: Nynke
Probeer eens buiten de hokjes te denken voordat je oordeelt. Ieder mens is uniek!

Ik ben moeder van drie heerlijke dochters, Irene geb. 03-08-99, Anne geb. 09-08-02 en Renée geb. 30-06-05. Drie keer borstvoeding met uitgebreid hypo-allergeen dieet.

Offline trotsemama3

  • Dreumes
  • **
  • Berichten: 85
Re: Senna ook koemelkallergie?
« Reactie #20 Gepost op: april 14, 2009, 13:09:32 »
hey

Senna haar ontlasting word alweer wat dikker en de huisarts vind ORS niet nodig omdat ze het super goed doet en voldoende binnen krijgt!
water is Senna helaas geen fan van, doe mijn best maar lekker vind ze het niet! thee echter wel dus dat geef ik dr dan ook erbij.
ze moet inderdaad een liter aan vocht hebben en dat krijgt ze aan voeding echt niet hoor!!! ze moest van de kinderarts ongeveer 5 flessen van 180 binnen krijgen (aan voeding). ze krijgt dus 4 van 210 (200 drinkt ze dan) en soms 80 cc erbij.
dus dat lijkt me goed, zal de verpakking nog eens lezen maar neem aan dat de kinderarts het ook weet! althans dat hoop ik!!!
nu wilde ze de fles net niet hebben, amper 100 cc gedronken.. ze krijgt tandjes dus wil de fles niet aan nemen..
ach ook zij word wel groot!! hihi

liefs

Offline Nynke Dekker

  • Office iets?¿
  • Administrator
  • **
  • Berichten: 15.809
  • Geslacht: Vrouw
  • Nynke Bal, Balletje en Nynke ben ik allemaal!
Re: Senna ook koemelkallergie?
« Reactie #21 Gepost op: april 14, 2009, 15:39:42 »
Fijn dat de ontlasting dikker wordt! Hopelijk nu gewoon opknappen heen!!!!

Water moest hier ook even wennen, maar sindsdien wil ze eigenlijk niet anders meer. Maarja als ze thee ook lekker vindt, is dat toch ook prima?

:knuf:
Probeer eens buiten de hokjes te denken voordat je oordeelt. Ieder mens is uniek!

Ik ben moeder van drie heerlijke dochters, Irene geb. 03-08-99, Anne geb. 09-08-02 en Renée geb. 30-06-05. Drie keer borstvoeding met uitgebreid hypo-allergeen dieet.

Offline trotsemama3

  • Dreumes
  • **
  • Berichten: 85
Re: Senna ook koemelkallergie?
« Reactie #22 Gepost op: april 15, 2009, 15:21:12 »
AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAh :eek:... zo dat moest ik ff doen!
wat een gedoe zeg met dat voeden! 5 flessen van 200 lukt niet! meerdere flessen van minder al helemaal niet!
ze wil gewoon niet!
ik weet zeker dat haar iets dwars zit want haar eczeem speelt enorm op en ze is weer helemaal gevlekt over dr lichaampje! (hebben alle meiden als ze ziek worden bij ons)
en dan vandaag ook nog de 3e inenting gehad.
ik vermoed dat haar maagje weer vol lucht zit! en we dachten dat dat kwam door de allergie!!!
ze heeft alleen de allergy care gehad dus zou niet weten waar het nu nog van komt!
morgen misschien de KA weer bellen.

liefs

Offline Nynke Dekker

  • Office iets?¿
  • Administrator
  • **
  • Berichten: 15.809
  • Geslacht: Vrouw
  • Nynke Bal, Balletje en Nynke ben ik allemaal!
Re: Senna ook koemelkallergie?
« Reactie #23 Gepost op: april 15, 2009, 19:05:39 »
Lieve Jenny,

Laat alsjeblieft morgen even bij de huisarts controleren of haar oortjes en haar keeltje wel vrij zijn van ontstekingen! Waaraan vermoed je dat haar maagje vol met lucht zit? Lucht kan er op zich prima uit via boeren... als het eenmaal in de darm zit, kan het wel wat langer duren, maar lucht in maag is op te lossen...

Bellen met de KA kan geen kwaad, het is altijd fijn dat de KA ook weet wat er speelt. Hij/zij kan dan alle feiten bij elkaar opleggen en vergelijken om misschien tot een goede diagnose te komen.

:knuf:
Probeer eens buiten de hokjes te denken voordat je oordeelt. Ieder mens is uniek!

Ik ben moeder van drie heerlijke dochters, Irene geb. 03-08-99, Anne geb. 09-08-02 en Renée geb. 30-06-05. Drie keer borstvoeding met uitgebreid hypo-allergeen dieet.

Offline trotsemama3

  • Dreumes
  • **
  • Berichten: 85
Re: Senna ook koemelkallergie?
« Reactie #24 Gepost op: april 15, 2009, 19:13:14 »
hey

de kinderarts wil juist dat ik bij haar kom voor dit soort probleempjes!
Senna heeft vanaf haar geboorte al last van haar maagje, en ik zie ook dat hij opgezet is hoor!
boeren doet ze amper! erg moeilijk bij haar.. en omdat ze dit al zoooo vaak en veel gehad heeft, herken ik haar symptomen. ook de buikgriep gaat rond.. dat kan ook hoor! maar mijn huisarts zegt gewoon weer! ze ziet er in mijn ogen goed uit! maar als je twijfelt kom dan maar langs!

liefs

Offline Nynke Dekker

  • Office iets?¿
  • Administrator
  • **
  • Berichten: 15.809
  • Geslacht: Vrouw
  • Nynke Bal, Balletje en Nynke ben ik allemaal!
Re: Senna ook koemelkallergie?
« Reactie #25 Gepost op: april 15, 2009, 19:25:02 »
In welke houding laat je haar boeren??? Sommige kindjes hebben echt een hele goede houding nodig om die nare lucht kwijt te raken, met slokdarm zoveel mogelijk recht en open... Ik heb het bij dit topic al eens geprobeerd uit te leggen.

Waar komt de lucht vandaan? Hapt ze veel lucht? Huilt ze veel? Drinkt ze te ongeduldig? Speen van fles altijd goed gevuld? Melk al eens laten rusten voordat je het geeft (schudden of omzwenken geeft luchtbelletjes in de voeding)? Andere soorten water geprobeerd om de poeder mee aan te maken? Ik geef maar een gooi hoor, neem aan dat je overal al aan gedacht had, maar misschien zit er nog iets tussen waar je wat mee kan.

:knuf: Nynke
Probeer eens buiten de hokjes te denken voordat je oordeelt. Ieder mens is uniek!

Ik ben moeder van drie heerlijke dochters, Irene geb. 03-08-99, Anne geb. 09-08-02 en Renée geb. 30-06-05. Drie keer borstvoeding met uitgebreid hypo-allergeen dieet.

Offline trotsemama3

  • Dreumes
  • **
  • Berichten: 85
Re: Senna ook koemelkallergie?
« Reactie #26 Gepost op: april 15, 2009, 22:14:26 »
andere speen, bar le duq water, gekookt lauw water, voeding schudden, tussendoor boeren, in staande houding boeren, zittend boeren, noem maar op! inderdaad je lijstje bijlangs geweest en alles geprobeerd!
de speen is goed gevuld, huilen doet ze niet.. hapt geen lucht erbij! dus dat is dan ook echt mijn punt met haar!
er zit geen logica in... het is er ineens! en dan is het over en uit.
maar goed de KA zei dat ze een mooi homeopatisch middel wist daarvoor! dus vandaar dat ik maandag toch graag heen wil! want zodra de lucht weg is, drinkt ze veeel beter!
best moeilijk met zo'n klein kindje!  kon ze me maar zeggen wat er was!! :oeps: hihi

fijne avond! en bedankt voor al je reacties! :knuf:

Offline Nynke Dekker

  • Office iets?¿
  • Administrator
  • **
  • Berichten: 15.809
  • Geslacht: Vrouw
  • Nynke Bal, Balletje en Nynke ben ik allemaal!
Re: Senna ook koemelkallergie?
« Reactie #27 Gepost op: april 15, 2009, 22:42:30 »
gewoon koud kraanwater en dan mamatronnen? Daarna poeder erin... lekker ff schudden... kwartier ofzo laten staan om bubbels er weer uit te krijgen? Is hoofdje recht op romp (liefst iets achterover gekanteld) als je boertje trekt? Hapt ze gewoon lucht? Inademen en doorslikken ofzo?

Homeopathie kan helpen, heeft hier met de entingen wel geholpen iig. En de melatonine viel ook goed toen der tijd... Dus mag hopen dat dit middel het lucht in de maag probleem ook op kan lossen.

Die lucht is er ineens... niet alle dagen? Onafhankelijk van drukte of omgeving? Ontzettend moeilijk zo'n klein kindje... zou ook graag een uitdraai van de database willen hebben, maar dat gaat nou eenmaal niet he?

:knuf:
Probeer eens buiten de hokjes te denken voordat je oordeelt. Ieder mens is uniek!

Ik ben moeder van drie heerlijke dochters, Irene geb. 03-08-99, Anne geb. 09-08-02 en Renée geb. 30-06-05. Drie keer borstvoeding met uitgebreid hypo-allergeen dieet.

Offline trotsemama3

  • Dreumes
  • **
  • Berichten: 85
Re: Senna ook koemelkallergie?
« Reactie #28 Gepost op: april 16, 2009, 08:32:17 »
de lucht is er ineens, het zal misschien wel langzaam opkomen, maar de huisarts zei ook al dat het bij haar erg snel gaat. ze licht prima met drinken en ik kan me niet bedenken dat er fout gaat!
ook het schuim op de fles laat ik ff wegzakken. kraanwater ook geprobeerd hoor maar op advies van kraamverzorgster toen bar le duq of gekookt gedaan. ze kreeg er last van!
maar goed ik ga maandag naar de kinderarts en dan zien we wel.. vanmorgen heeft ze een flesje van 180 leeg!! erg blij dus. ook heeft ze ontzettend veel poepluiers! wel 4 a 5 op een dag.
en het is zandbeige van kleur bijna! nog iets geler. ik weet niet of dat erbij hoort, maar sinds de nieuwe voeding heeft ze het.

liefs

Offline Nynke Dekker

  • Office iets?¿
  • Administrator
  • **
  • Berichten: 15.809
  • Geslacht: Vrouw
  • Nynke Bal, Balletje en Nynke ben ik allemaal!
Re: Senna ook koemelkallergie?
« Reactie #29 Gepost op: april 16, 2009, 09:47:23 »
Apart... hoop dat het middel werkt! Ze drinkt de fles ook niet te snel leeg??? Hmm.. blijf maar nadenken over wat het eventueel nog zou kunnen veroorzaken, maarja soms kom je er gewoon niet achter en verdwijnt het ook na verloop van tijd. Ze worden immers groter en kunnen sommige dingen beter zelf verwerken of oplossen.

Fijn dat ze vanmorgen goed gedronken heeft! Kan dat haar ontlasting nog even tijd nodig heeft om weer tot rust te komen, je kan de kleur even melden bij je arts en misschien een redelijk verse luier meenemen? Meen me wel te herinneren dat de ontlasting van Anne ook niet echt stevig was met de nutramigen, misschien bij allergycare ook dunner en meer een soort "borstvoedingspoep"?

Groetjes Nynke
Probeer eens buiten de hokjes te denken voordat je oordeelt. Ieder mens is uniek!

Ik ben moeder van drie heerlijke dochters, Irene geb. 03-08-99, Anne geb. 09-08-02 en Renée geb. 30-06-05. Drie keer borstvoeding met uitgebreid hypo-allergeen dieet.