User Info

 
 
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Who's Online

  • Dot gasten: 104
  • Dot verborgen: 0
  • Dot leden: 0

There aren't any users online.

Auteur Topic: Senna ook koemelkallergie?  (gelezen 32720 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline trotsemama3

  • Dreumes
  • **
  • Berichten: 85
Senna ook koemelkallergie?
« Gepost op: april 02, 2009, 12:52:55 »
hoi dames

ik werd hierheen verwezen door de mama van Bo!
wij vermoeden namelijk bij onze dochter Senna (5 maand) een koemelkallergie.
het begon ongeveer toen ze een maand of 3 werd.
ze kreeg ineens allemaal eczeem plekjes, het begon in dr gezichtje en nu heeft ze inmiddels op veel meer plekken eczeem.
ook begon ze rond die tijd steeds vaker last van haar maagje te krijgen, volgens de huisarts is het lucht in haar maag en moest ik haar maar af en toe een beetje venkel thee gaan geven.
dit werkt helemaal niet en inmiddels heeft ze altijd last van haar maagje waardoor ze amper nog drinkt!
en als ze een keer een goeie dag heeft dan springt de eczeem eruit en drinkt ze 2 dagen lang amper 300 cc op een dag.
de huisarts heeft ons aanbevolen om over te stappen op hypoallergene voeding.
maar dit voorkomt een koemelkallergie staat op de verpakking!
ik ga denk ik vandaag de huisarts maar eens bellen en vraag om een doorverwijzing naar de kinderarts.
zo wil het niet langer, iedere dag is een strijd en zo vrolijk als ze altijd was, zo veel huilt ze nu! :whaaa:

Liefs Jenny ( ff in het kort voorstellen, 26 jaar, fulltime mama van 3 dochters van 3,5 jaar 1,5 jaar en 5 maanden)

Offline Ageeth

  • Super Mama
  • *****
  • Berichten: 10.237
  • Geslacht: Vrouw
  • Have a nice day, unless you made other plans
    • WBW Nederland
Re: Senna ook koemelkallergie?
« Reactie #1 Gepost op: april 02, 2009, 13:17:00 »
Hey Jenny,

Welkom hier op de site!
Wat naar dat je meisje zoveel last heeft!!
Heb je het met de huisarts ook gehad over je vermoeden van kma?
Je geeft geen borstvoeding begrijp ik? Of geef je kv ernaast?

Groet Ageeth
Ontmoetingsdag wbw zaterdag 2 oktober! Kijk op wbwnederland.nl


Offline Nynke Dekker

  • Office iets?¿
  • Administrator
  • **
  • Berichten: 15.809
  • Geslacht: Vrouw
  • Nynke Bal, Balletje en Nynke ben ik allemaal!
Re: Senna ook koemelkallergie?
« Reactie #2 Gepost op: april 02, 2009, 13:22:19 »
Hey Jenny,

Welkom hier op borstvoeden.nl! Balen dat je dochter zoveel last heeft van haar maagje en van het eczeem! Kan je je nog herinneren wat er voor Senna rond die maand of drie veranderd is??? Heb je de eerste twee/drie maanden andere voeding gegeven dan daarna?

De hypoallergene borstvoeding is al wel beter dan de gewone kunstvoeding, de eiwitten zijn meer verknipt. Het kan zijn dat Senna hier al goed op reageert en dat ze de meer verknipte voeding niet nodig heeft, maar wordt een aardig staaltje uithoudingvermogen van jullie verwacht. Maagje kan wel vrij snel tot rust komen, maar eczeem kan wel tot zes weken duren voordat dat echt verbetert.

Hoop dat je nu met de venkelthee gestopt bent? Venkel is een middel wat wel kort verlichting kan geven, maar moet wel met mate en liefst zo kort mogelijk.

Ga er later wel dieper op in... nu weer visite hier.

Groetjes Nynke
Probeer eens buiten de hokjes te denken voordat je oordeelt. Ieder mens is uniek!

Ik ben moeder van drie heerlijke dochters, Irene geb. 03-08-99, Anne geb. 09-08-02 en Renée geb. 30-06-05. Drie keer borstvoeding met uitgebreid hypo-allergeen dieet.

Offline Nicole

  • Moderator
  • ***
  • Berichten: 3.606
  • Geslacht: Vrouw
Re: Senna ook koemelkallergie?
« Reactie #3 Gepost op: april 02, 2009, 15:15:42 »
De hypoallergene borstvoeding is al wel beter dan de gewone kunstvoeding

Denk dat Nynke bedoelt, kunstvoeding ipv borstvoeding, tja waar het hart van vol is....

Verder qua allergie kan ik je niet helpen, hoop dat je meisje snel weer rust in haar lijfje krijgt en lekker gaat drinken.

Welkom trouwens hier op het forum !!!

Groetjes Nicole


Offline antoinettez

  • Moderator
  • **
  • Berichten: 3.248
  • Geslacht: Vrouw
Re: Senna ook koemelkallergie?
« Reactie #4 Gepost op: april 02, 2009, 16:29:38 »
Hey Jenny,

 :welkom: hier op borstvoeden.nl, ik hoop dat we je snel verder kunnen helpen.

Zijn er ook allergieen bij jullie in de familie?
Welke (kunst)voeding geef je?
ben je al begonnen met introdceren van andere dingen?
Is de verandering gekomen nadat de eerste inentingen zijn gezet?

Groetjes Antoinette
Antoinette m.v. Marjolein die 13 mnd BV heeft gehad en Sofie die 21 mnd hypoallergene BV heeft gehad.

Offline mammavanbo

  • Moderator
  • ***
  • Berichten: 3.271
  • Geslacht: Vrouw
Re: Senna ook koemelkallergie?
« Reactie #5 Gepost op: april 02, 2009, 16:46:16 »
Hoi Jenny
Ik zie dat je het hebt kunnen vinden. Hopelijk kunnen we je hier wat verder helpen.  In mijn uppie weet ik toch nog lang niet zoveel als de meiden hier. (vind dit forum ook wat gemakkelijker dan het andere, hoef niet steeds opnieuw in te loggen ed)
Hopelijk gaat het snel wat beter.
 :knuf:



Offline Nynke Dekker

  • Office iets?¿
  • Administrator
  • **
  • Berichten: 15.809
  • Geslacht: Vrouw
  • Nynke Bal, Balletje en Nynke ben ik allemaal!
Re: Senna ook koemelkallergie?
« Reactie #6 Gepost op: april 02, 2009, 17:44:13 »
De hypoallergene borstvoeding is al wel beter dan de gewone kunstvoeding

Denk dat Nynke bedoelt, kunstvoeding ipv borstvoeding, tja waar het hart van vol is....

Groetjes Nicole

LOLZ, snel getypt en waar het hart van vol is...

De hypoallergene kunstvoedingvariant is al beter dan de gewone kunstvoeding, dat wilde ik zeggen... Hypoallergene kunstvoeding is qua eiwitgrootte vergelijkbaar met de eiwitgrootte in borstvoeding, dat wilde ik zeggen... en korte dat onbedoeld af naar hypoallergene borstvoeding  ;-)

Wat voor maagklachten heeft ze? Spuugt ze veel? Of is het juist kramp? Wat voor maatregelen heb je tot nu toe al getroffen en wat heb je allemaal al geprobeerd?

Groetjes Nynke
Probeer eens buiten de hokjes te denken voordat je oordeelt. Ieder mens is uniek!

Ik ben moeder van drie heerlijke dochters, Irene geb. 03-08-99, Anne geb. 09-08-02 en Renée geb. 30-06-05. Drie keer borstvoeding met uitgebreid hypo-allergeen dieet.

Offline mammavanbo

  • Moderator
  • ***
  • Berichten: 3.271
  • Geslacht: Vrouw
Re: Senna ook koemelkallergie?
« Reactie #7 Gepost op: april 02, 2009, 21:55:29 »
Even kort een reactie op je vragen op het ander forum. De hypoallergeen is eigenlijk om allergie te voorkomen, niet als het waarschijnlijk al zo is. Misschien ik overleg met het cb een stapje verder gaan, pepti of ha intensief. Doe dit wel in overleg en niet volledig uit jezelf, als je ha niet meewerkt kun je het ook op het cb proberen (werkte bij mij een stuk beter, zij zien je kindje veel vaker)

Goed dat je al gestopt bent met de bijvoeding, het is beter om eerst de melk zeker weten op orde te hebben voor je verder gaat.
Laat je niet wegsturen door een arts, hoe moeilijk het soms ook is. Op gebied van allergie heb ik bar weinig vertrouwen in mijn ha. Zij gelooft mij tot op de dag van vandaag nog steeds niet, terwijl de koemelk en soja allergie al onder begleiding van een dieethiste bewezen is. Zij blijft beweren dat het vast iets anders is en dat wij "denken' dat het zo is, zo schrijft ze ook naar de kinderarts. Gelukkig geloofde de kinderarts ons wel gelijk.
Jij kent je kindje het beste en het is niet normaal dat een kindje ieder dag pijn heeft en je wilt de oorzaak vinden. Mocht het geen allergie zijn dan kom  je daar met ander voeding vanzelf achter en kun je verder gaan zoeken, maar dan heb je in ieder geval het idee dat je iets doet voor je meisje.

Als ik iets raars heb geschreven dan verbeteren de andere meiden mij vanzelf, ben zelf ook nog een groentje. Leer elke dag ook weer wat bij hier.
Succes en sterkte

 :knuf:



Offline trotsemama3

  • Dreumes
  • **
  • Berichten: 85
Re: Senna ook koemelkallergie?
« Reactie #8 Gepost op: april 02, 2009, 22:00:51 »
hoi

nou ik heb alles gelezen en zal zoveel mogelijk proberen te vertellen.
in onze familie komen zeker veel allergieën voor.. ik gaf bij alle 3 flesvoeding omdat ik mijn medicijnen na de bevalling hard nodig had. omdat ik al 9 maanden zonder zat.
het was geen noodzaak om hypoallergene voeding te gaan geven, want ik heb altijd borstvoeding gehad en ook alle allergieën gekregen die er maar zijn! (huisstofmijt, dieren enz)
mijn vriend heeft ook dezelfde allergieën weten we sinds een jaar.
onze andere 2 hebben geen enkele allergie tot nu toe!
Senna heeft niet echt kramp en spuugt niet veel, maar ze heeft haar buikje enorm opgezet door lucht!
hoe ze er aan komt weten we dus niet.
maar wat me op is gevallen, na iedere voeding heeft ze veel jeuk en word ze bont in dr snoetje! ook huilt ze dan veel sneller en meer.
en het word steeds erger met haar. ze heeft ook maar amper 1 week bijvoeding gehad want dat trok ze helemaal niet!
ik heb vandaag overleg gehad met de HA en die heeft me nu doorverwezen, morgen vroeg om 11 uur mogen we naar de kinderarts!! ontzettend blij ben ik hier mee...
ik heb het vermoeden van een allergie pas sinds 2 weken, ik las erover en ik vond het wel erg bekend voor komen allemaal. omdat de HA telkens zei dat ze gewoon wat gevoelig was en dat dat wel over zou gaan, had ik zoiets van tja ik zal het wel zwaarder maken dan het is, ze lachte wel veel en ach ja ieder kind heeft van die periodes. maar nu ik dr dagboekje terug heb gelezen zie ik dat het al vanaf 3 maand zo gaat en ik zie ook dat het steeds erger word.
ik ben dan ook dolgelukkig dat ik er morgen meteen tussen kon! zij zagen de noodzaak er ook van in.. en ik heb genoeg met de middelste meegemaakt in het ziekenhuis, dus ik laat me niet wegsturen hoor!! ben het inmiddels gewend,
ik laat het jullie weten.



liefs Jenny

Offline mammavanbo

  • Moderator
  • ***
  • Berichten: 3.271
  • Geslacht: Vrouw
Re: Senna ook koemelkallergie?
« Reactie #9 Gepost op: april 02, 2009, 22:04:25 »
Hoi Jenny

Wat fijn zeg dat je zo snel al naar de kinderarts mag!! Ik vond dat ik van de week al snel was met 8 dagen te mogen komen, maar de volgende ochtend al, super. Succes. Er wordt nu in ieder geval wat gedaan, dat geeft al weer moed (tenminste, dat vond ik)
 :knuf:



Offline Nynke Dekker

  • Office iets?¿
  • Administrator
  • **
  • Berichten: 15.809
  • Geslacht: Vrouw
  • Nynke Bal, Balletje en Nynke ben ik allemaal!
Re: Senna ook koemelkallergie?
« Reactie #10 Gepost op: april 03, 2009, 01:01:04 »
Hai Jenny,

Borstvoeding kan helpen een allergie te voorkomen, maar als de aanleg wel heel erg heftig aanwezig is, kan het zijn dat ze op stoffen reageren die jij binnen krijgt. Dan is aanvullend dieet nodig. Zo ook met de hypoallergene voeding... is ter voorkoming, maar soms is dieetvoeding nodig.

Sorry ga nu bedje in... morgen zal ik verder kijken, succes bij kinderarts!

:knuf:
Probeer eens buiten de hokjes te denken voordat je oordeelt. Ieder mens is uniek!

Ik ben moeder van drie heerlijke dochters, Irene geb. 03-08-99, Anne geb. 09-08-02 en Renée geb. 30-06-05. Drie keer borstvoeding met uitgebreid hypo-allergeen dieet.

Offline trotsemama3

  • Dreumes
  • **
  • Berichten: 85
Re: Senna ook koemelkallergie?
« Reactie #11 Gepost op: april 03, 2009, 16:27:11 »
nou we zijn op bezoek bij de kindearts geweest, na ons verhaal te hebben aangehoord kwam ze meteen met het idee van een allergie. ze vermoed koemelk!
wat ze meteen zei was, ik vind het raar dat de HA jullie niet eerder gestuurd heeft, toen ik zei dat ik er op aangedrongen had, stond ze helemaal verbaasd.
ze heeft nu dus friso allergy care.
dit gaan we een aantal weken proberen, volgende week belt ze me over de vooruitgang van Senna.
maar goed het leuke komt nog, ik dus op naar onze apotheek om de voeding te halen, heb wel een proefpakketje gekregen maar ja daar red je een weekend niet mee! wat zegt ze tegen me, komt maandag binnen! dus ik zeg dat ik het nu nodig heb en niet zo lang kan wachten, zegt ze doodleuk ja daar kan ik niks aan doen!!! :whaaa:
nou ja zeg, ik vraag dus hoe kom ik er dan aan want het moest bij eigen apotheek! zegt ze ja weet ik het, misschien kruidvat ofzo??? pfff
al met al ik de kinderarts weer bellen en die zei meteen wat raar! maar goed ik heb nog wat proefverpakkingen gekregen voor haar...
tot nu toe heeft ze amper 30 cc willen drinken, ze vind het enorm vies en wil het niet.
nou was dat drinken al drama met haar dus nu gaat het steeds moeilijker, en dan ook nog eens last van tandjes en 39 graden koorts... feest dus bij ons!!
ik heb haar een zetpil gegeven en chamodent, toen een beetje thee (dat wilde ze wel) ik zal dus straks maar weer proberen..
gelukkig spelen Ismay & Noa Lyn heerlijk buiten met het buurmeisje, wij hebben er net ook even gezeten, wel 25 graden! heerlijk... :goei:
en bedankt voor al jullie reacties! :knuf:

liefs Jenny

Offline mammavanbo

  • Moderator
  • ***
  • Berichten: 3.271
  • Geslacht: Vrouw
Re: Senna ook koemelkallergie?
« Reactie #12 Gepost op: april 03, 2009, 18:08:17 »
Hoi Jenny
Fijn dat de kinderarts wel met jullie op een lijn zit. Geeft de burger moed. Allergiecare is inderdaad niet lekker en dat ze koorts heeft zal ook niet meewerken. Bo is nu ook wat aan het vechten met haar nieuwe voeding, ook weer wennen aan de smaak. Sterkte ermee. Waar woon je eigenlijk?? Ik heb event. nog een pak Friso staan die je kunt gebruiken voor het weekeind, tot de apotheek weer heeft. Weet trouwens dat onze apotheek tegenwoordig 2 pakken op voorraad heeft dus als het in de buurt is kun je daar eventueel ook halen(stuur anders even een pm of mail: natalies@live.nl via de hyve kan natuurlijk ook) Bo is voorlopig over op andere voeding en ik vermoed dat ze niet meer terug gaat en de apotheek neemt het niet terug.
Groetjes en  :knuf: Natalie

ps. zit net te bedenken. Het drinken ging bij Bo beter toen ze door kreeg dat ze er geen buikpijn meer van kreeg. Hopelijk heeft senna dat ook snel door. Ik ben toen meerdere en kleinere flesjes gaan geven, misschien een idee??!
Sterkte met de tandjes.
« Laatst bewerkt op: april 03, 2009, 18:27:13 door mammavanbo »



Offline mammavanbo

  • Moderator
  • ***
  • Berichten: 3.271
  • Geslacht: Vrouw
Re: Senna ook koemelkallergie?
« Reactie #13 Gepost op: april 03, 2009, 18:37:28 »
Lees net je voorstellen. Ophalen van de melk zal niet haalbaar zijn, ik woon zo'n 3 uur rijden bij je vandaan. Jammer, had je graag geholpen.



Offline trotsemama3

  • Dreumes
  • **
  • Berichten: 85
Re: Senna ook koemelkallergie?
« Reactie #14 Gepost op: april 03, 2009, 19:20:34 »
wel errug lief hoor! had je ook al op de mail geantwoord maar ook ff zo!

liefs  :knuf: