User Info

 
 
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Who's Online

  • Dot gasten: 110
  • Dot verborgen: 0
  • Dot leden: 0

There aren't any users online.

Auteur Topic: Sinterklaas  (gelezen 12560 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Stefke

  • Super Mama
  • *****
  • Berichten: 557
Re:Sinterklaas
« Reactie #30 Gepost op: november 26, 2009, 20:16:01 »
Hoi,
Bedankt voor de taaitaai-tip. Ik ga meteen op zoek. Geen idee waar er hier in de buurt een reform-zaak zit, maar die zal ik vast wel ergens vinden!

Offline Stefke

  • Super Mama
  • *****
  • Berichten: 557
Re:Sinterklaas
« Reactie #31 Gepost op: september 23, 2010, 07:05:29 »
Laten we dt topic maar weer eens omhoog halen... De pepernoten liggen weer in de schappen (en heb zelfs stiekem al een heel klein zakje gehaald (en opgegeten natuurlijk) erg hè?).
Ik ga weer opzoek naar molenaartje taaitaai!

Offline Stefke

  • Super Mama
  • *****
  • Berichten: 557
Re:Sinterklaas
« Reactie #32 Gepost op: oktober 10, 2010, 13:42:10 »
Dit jaar eens op tijd opzoek gegaan naar taaitaai. Ik een van de vorige berichten werd molenaartje taaitaai genoemd. Als je leest wat daar allemaal NIET inzit kan het haast niet te eten zijn en al helemaal niet lekker zijn of op echte taaitaai lijken. Maar manlief koopt niet 1 zak maar meteen 3... Anders kunnen we straks weer zo ver rijden...

Meteen dus maar een zak opengetrokken om te proeven en..... Ze zijn e ht lekker!! Dus snel Allemaal een de molenaartje taaitaai! (nee, heb geen aandelen van molenaartje haha)

Offline mammavanbo

  • Moderator
  • ***
  • Berichten: 3.271
  • Geslacht: Vrouw
Re:Sinterklaas
« Reactie #33 Gepost op: oktober 12, 2010, 09:36:25 »
Dan moet ik volgende week als de reform hier weer open is ook maar eens gaan kijken.



Offline Lilian

  • Super Mama
  • *****
  • Berichten: 1.649
  • Geslacht: Vrouw
Re:Sinterklaas
« Reactie #34 Gepost op: oktober 12, 2010, 17:15:40 »
Thx for the tip!
Groetjes,

Lilian, mama van Emma (3 juli 2005) en Jent (22 september 2007)


Offline Anneke

  • Peuter
  • ***
  • Berichten: 116
  • Geslacht: Vrouw
Re:Sinterklaas
« Reactie #35 Gepost op: oktober 19, 2010, 20:34:46 »
voor degene die van chocolade houden (wie niet :???:), vorig jaar haalde ik bij 't stoepje (bakker op de markt) chocolade pepernoten (kruidnootjes). Ze hebben gemengde zakken liggen, maar als je vraagt of ze apart een zak (of meer, 3 of zo :haha:) pure mee willen nemen was dat hier geen probleem. ook als je eerst de ingredienten wilt weten, zijn ze (hier dan) altijd bereid dit voor je na te gaan.

Ok heel verhaal getypt, ga ik op de site zoeken; zit er nu wel melk in de pure. grrrrrrrrrrrr

misschien de jamin proberen en/of de hema. > ik ga verder zoeken


 

Offline Stefke

  • Super Mama
  • *****
  • Berichten: 557
Re:Sinterklaas
« Reactie #36 Gepost op: oktober 19, 2010, 22:50:16 »
Hahaha, Anneke,
het water liep me al in de mond....

Jammer, wie weet vinden we nog iets!

Offline yfke

  • First class twat!
  • Moderator
  • **
  • Berichten: 2.633
  • Geslacht: Vrouw
Re:Sinterklaas
« Reactie #37 Gepost op: oktober 20, 2010, 00:01:47 »
zelf maken!!

je kan zelf kruidnootjes maken, en   chocolade smelten  die wel mag  en dan au bain marie,
pepernootjes erin dompelen. hopsakee :P   
Like I always say, there is no 'I' in TEAM... there's a 'ME' though, if you jumble it up.

Offline Kat en kids

  • Dreumes
  • **
  • Berichten: 69
  • Geslacht: Vrouw
  • Voeden en dragen.... logisch, natuurlijk, handig!
    • Borstvoeding Aardig
Re:Sinterklaas
« Reactie #38 Gepost op: oktober 20, 2010, 01:27:00 »
Domme Belgenvraag...  :bloosmeer: Wat zijn pepernoten?
Voeden en dragen, het meest logische vervolg op een zwangerschap!

Mama van drie kinderen (2007, 2008, 2009) en langvoedster
Borstvoedingsconsulente vzw Borstvoeding
Lactatiekundige Borstvoeding Aardig
http://borstvoeding.aardig.be

Offline Nynke Dekker

  • Office iets?¿
  • Administrator
  • **
  • Berichten: 15.809
  • Geslacht: Vrouw
  • Nynke Bal, Balletje en Nynke ben ik allemaal!
Re:Sinterklaas
« Reactie #39 Gepost op: oktober 20, 2010, 07:50:17 »
Ken je ze misschien als kruidnoten?

Speculaasachtige kleine bolletjes die met sinterklaas vaak uitgedeeld/gestrooid worden, vaak samen met schuimpjes en andere snoepjes?

Probeer eens buiten de hokjes te denken voordat je oordeelt. Ieder mens is uniek!

Ik ben moeder van drie heerlijke dochters, Irene geb. 03-08-99, Anne geb. 09-08-02 en Renée geb. 30-06-05. Drie keer borstvoeding met uitgebreid hypo-allergeen dieet.

Offline Kat en kids

  • Dreumes
  • **
  • Berichten: 69
  • Geslacht: Vrouw
  • Voeden en dragen.... logisch, natuurlijk, handig!
    • Borstvoeding Aardig
Re:Sinterklaas
« Reactie #40 Gepost op: oktober 20, 2010, 14:03:04 »
Dat is een traditie die we hier niet kennen... Hier wordt op school en thuis speculaas, marsepein, chocolade en mandarijntjes uitgedeeld. En speelgoed natuurlijk... En af en toe eens een kindje in de zak gestoken... Of daar wordt toch mee gedreigd...  :boos: :nee:

Hier thuis wordt Sinterklaas niet gevierd. Wel komt er af en toe een chocolade verrassing op het bord of een gezonde mandarijn bij de boterhammetjes, maar niet zakgedreig en cadeautjes...
Voeden en dragen, het meest logische vervolg op een zwangerschap!

Mama van drie kinderen (2007, 2008, 2009) en langvoedster
Borstvoedingsconsulente vzw Borstvoeding
Lactatiekundige Borstvoeding Aardig
http://borstvoeding.aardig.be

Offline Nynke Dekker

  • Office iets?¿
  • Administrator
  • **
  • Berichten: 15.809
  • Geslacht: Vrouw
  • Nynke Bal, Balletje en Nynke ben ik allemaal!
Re:Sinterklaas
« Reactie #41 Gepost op: oktober 20, 2010, 23:47:06 »
Zak dreigen doe ik hier niet aan, ze krijgen cadeautjes op 5 december, maar weten (ergens in achterhoofd) dat wij dat geven en dat dat niet te maken heeft met wel of niet gedragen. Ik hou niet van liegen tegen mijn kinderen, ze geloven nog wel in sinterklaas (door hele sfeer er omheen) maar weten wel hoe het zit. Scheelt een berg in de spanningen en het laat hun toch nog genieten van het feest.

Met kerst doen we dan geen cadeautjes, wellicht dat dat op latere leeftijd nog verandert... dat we dan sint overslaan en het met kerst groter uitpakken.

Groetjes Nynke
Probeer eens buiten de hokjes te denken voordat je oordeelt. Ieder mens is uniek!

Ik ben moeder van drie heerlijke dochters, Irene geb. 03-08-99, Anne geb. 09-08-02 en Renée geb. 30-06-05. Drie keer borstvoeding met uitgebreid hypo-allergeen dieet.

Offline yfke

  • First class twat!
  • Moderator
  • **
  • Berichten: 2.633
  • Geslacht: Vrouw
Re:Sinterklaas
« Reactie #42 Gepost op: oktober 20, 2010, 23:57:31 »
oofficieel  heb je

pepernoten:


 en kruidnoten:

Like I always say, there is no 'I' in TEAM... there's a 'ME' though, if you jumble it up.

Offline dana-dune

  • Global Moderator
  • ****
  • Berichten: 2.718
  • Geslacht: Vrouw
  • TROTSE MAMA VAN DANA-DUNE, EN BODI-SKY
Re:Sinterklaas
« Reactie #43 Gepost op: oktober 22, 2010, 08:51:41 »
Ooooohhhh heerlijk allemaal....ik lust geloof ik alles wat betreft sinterklaas snoep/strooigoed...en dan vooral de truffelkruidnootjes, echt heerlijk!!

Zelf maken is ook super lekker, misschien nog wel het lekkerst!!

Dreigen dat je in de zak moet doe ik niet, vind ik zielig voor die kindertjes. De beste man is al eng genoeg zonder die info, haha!!

Dana kwam van de week thuis met het verhaal dat hij niet bestaat... heeft ze van haar nichtje gehoord..
Nou ja, heb het haar maar uitgelegd (ze is al 7, en dat liegen staat me ook een beetje tegen) en ze vond het helemaal niet erg!  :???:
Ze geloofde er toch al niet zo erg in, kwam altijd met dingen als; Mama, je denkt toch niet dat je echt op het dak kan met een paard he?
Ze vind het nu wel leuk dat ze een groot geheim heeft wat ze niet tegen kleinere kindjes mag vertellen..

Denk dat we nu wel iets minder cadeautjes doen dan de vorige jaren, dat zeg ik elk jaar, maar nu ze weet dat mama/papa de cadeautjes zelf moeten kopen lijkt het me makkelijker zomaar.

Kerst vieren we ook altijd, vind ik zelf leuker eigenlijk..

  :knuf:

Offline Kat en kids

  • Dreumes
  • **
  • Berichten: 69
  • Geslacht: Vrouw
  • Voeden en dragen.... logisch, natuurlijk, handig!
    • Borstvoeding Aardig
Re:Sinterklaas
« Reactie #44 Gepost op: oktober 22, 2010, 13:16:51 »
Hier wel Kerst, maar geen sint. Ik hou ook niet zo van dat liegen  :nee:
De kinderen weten vanaf het begin dat de sint niet bestaat. En dat gaat goed. Ze weten dat andere kindjes dat wel geloven. Dat het een soort spelletje is. Dus ze spelen mee.  :) We hebben wel de juf gewaarschuwd. Om misverstanden te voorkomen.
Cadeautjes en feest hier dus enkel met Kerst. En op verjaardagen natuurlijk!
Voeden en dragen, het meest logische vervolg op een zwangerschap!

Mama van drie kinderen (2007, 2008, 2009) en langvoedster
Borstvoedingsconsulente vzw Borstvoeding
Lactatiekundige Borstvoeding Aardig
http://borstvoeding.aardig.be