User Info

 
 
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Who's Online

  • Dot gasten: 109
  • Dot verborgen: 0
  • Dot leden: 0

There aren't any users online.

Auteur Topic: Snoep  (gelezen 2705 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

joja

  • Gast
Snoep
« Gepost op: november 07, 2010, 14:33:24 »
Ik vond dit forum via bv-forum.
Wauw wat heerlijk allemaal mensen bij elkaar die dezelfde zoektocht doen als ik doe!
Mijn zoontje (dec. 2008) is allergisch voor kippenei-koemelk en kan niet goed tegen appel.
Bij zoontje van 7 weken nog niet bekend. Even melkvrij maar nu weer aan de melk en zie nog weinig verschil (bij beide zeer onrustig).

Maar nu even een daadwerkelijke vraag.
Ik zit te kijken naar snoep voor mijn zoontje (of nou eigenlijk naar lekkers voor op het kdv).
Naar mijn idee kan hij bijna alle snoepjes hebben (appel kan hij wel kleine beetjes van hebben). Natuurlijk geen yoghurt snoepjes maar verder heb ik het idee dat hij vrijwel alles kan hebben. Of hebben jullie tips wat hij bijv. echt niet mag hebben?


Offline Nynke Dekker

  • Office iets?¿
  • Administrator
  • **
  • Berichten: 15.809
  • Geslacht: Vrouw
  • Nynke Bal, Balletje en Nynke ben ik allemaal!
Re:Snoep
« Reactie #1 Gepost op: november 07, 2010, 18:07:15 »
Hai Joja,

Welkom bij ons! Wat jammer dat jullie ook dieet moeten volgen, het zou zoveel makkelijker zijn als je nergens op hoeft te letten.

Qua snoep kan er gelukkig veel, wordt er bij jullie op het KDV veel snoep gegeven? Meesten hebben toch liever fruit en koekjes? Rozijntjes, kleine ontbijtkoekjes, gedroogde vruchtjes, etc vinden de meesten ook heel erg lekker.

Ik heb in het begin de melksuiker nog wel weggelaten, meer met de gedachte dat je dat element niet helemaal "schoon" uit de melk kan halen. Mijn ukkie reageerde nog wel eens op snoep die ik at, maar dat had waarschijnlijk meer te maken met appel en citrussap wat er in zat. Ik heb op school een bakje staan met snoepjes (ter vervanging van andere traktaties) die ze mag hebben.

Reageerde jouw zoontje altijd met ontrust op melk? Of bedoel je dat ze altijd al onrustig zijn? Bij ons ging de onrust pas weg toen ik alle allergenen te pakken had.

Groetjes Nynke
Probeer eens buiten de hokjes te denken voordat je oordeelt. Ieder mens is uniek!

Ik ben moeder van drie heerlijke dochters, Irene geb. 03-08-99, Anne geb. 09-08-02 en Renée geb. 30-06-05. Drie keer borstvoeding met uitgebreid hypo-allergeen dieet.

joja

  • Gast
Re:Snoep
« Reactie #2 Gepost op: november 07, 2010, 20:21:14 »
eigenlijk geen idee wat ze trakteren maar maak een lijst met wat hij wel mag en een snoeptrommeltje.
Jongste is heel onrustig en huilt veel. Drinkt nu ook al een week kleine beetjes en heel vaak.
Oudste reageerde met benauwdheid en heftig eczeem.

Offline Nynke Dekker

  • Office iets?¿
  • Administrator
  • **
  • Berichten: 15.809
  • Geslacht: Vrouw
  • Nynke Bal, Balletje en Nynke ben ik allemaal!
Re:Snoep
« Reactie #3 Gepost op: november 07, 2010, 22:24:52 »
Hai Joja,

Heb je alle mogelijke drinkproblemen al uitgesloten? Te snelle/actieve TSR, verslikken, slordig drinken, veel melk, spruw, etc? Zo ja, is het dan een idee om eerst nog iets meer weg te laten, voordat je koemelk weer toelaat?

Een lijstje met wat hij wel mag, is vaak erg verstandig (lijst van wat hij niet mag, is stuk langer). Schrijf je er ook bij van welk merk het moet zijn? Bij sommige voedingsmiddelen kan het ene merk wel en het andere merk niet. Naast een snoeptrommeltje is een koektrommeltje wellicht ook handig. Vooral met koeken is het lastig, zeker als je voorverpakte koekjes wilt vervangen.

Gaat het met oudste nu wel beter met benauwdheid en eczeem?

Groetjes Nynke



 
Probeer eens buiten de hokjes te denken voordat je oordeelt. Ieder mens is uniek!

Ik ben moeder van drie heerlijke dochters, Irene geb. 03-08-99, Anne geb. 09-08-02 en Renée geb. 30-06-05. Drie keer borstvoeding met uitgebreid hypo-allergeen dieet.

joja

  • Gast
Re:Snoep
« Reactie #4 Gepost op: november 08, 2010, 13:42:38 »
Hai Joja,

Heb je alle mogelijke drinkproblemen al uitgesloten? Te snelle/actieve TSR, verslikken, slordig drinken, veel melk, spruw, etc? Zo ja, is het dan een idee om eerst nog iets meer weg te laten, voordat je koemelk weer toelaat?

Ik eet nu weer af en toe kaas en soja. Had vrijdag melk gegeven uit de vriezer met ook lichte sporen erin. Dus ook zelf wat makkelijker gaan doen en merk (nog) geen verschil.
Ik heb inderdaad een snelle tsr en ook veel melk. Maar waarom hij dan de ene keer goed drinkt en de andere keer zo huilt verklaart het nog niet. Vandaag op het cb geweest zij gaven rust en regelmaat aan (is dat niet hun paradeplaatje). Maar ik zie dat 'n zoontje ook oververmoeid is want als hij wel rustig is slaapt hij ook direct van voeding naar voeding. Dus eens proberen of dat wat is. En dan nu even wel met koemelk als het erger wordt is dat een goed emotivatie om helemaal op dieet te gaan of te besluiten om te stoppen.

Met de oudste gaat het nu over algemeen goed. Zo gauw zijn weerstand om laag gaat komt het eczeem weer terug zo ook z'n benauwdheid.

Offline Stefke

  • Super Mama
  • *****
  • Berichten: 557
Re:Snoep
« Reactie #5 Gepost op: november 08, 2010, 14:00:28 »
Hoi,
Ik hoef geen rekening te houden met ei en appel, alleen met melk.

Ik het snoep-koek-traktatietrommeltje van mijn zoontje heb ik kleine verpakkinkjes zitten. Als je er 'los snoep' in doet wordt het al snel hard.
Bij bijv. AH hebben ze kleine zakje met bijv. spekjes, tumtummetjes, winegum achtige diertjes etc. Er zijn ook doosjes: schatkistjes, dummies, etc.
Bij de Hema hebben ze doosjes met aardbeistukjes.
Bij Jamin staan de allergenen vermeld op de schep-bakken. Alleen weet ik niet of daar ook appel en ei bijstaan.
Qua koek zit er hier kapitein Koek, winnie the poohkoek, koffieleutjes, minizakje pepernoten en noddikoekjes in.

Maar nogmaals: ik hoef alleen op melk te letten!

Offline mammavanbo

  • Moderator
  • ***
  • Berichten: 3.271
  • Geslacht: Vrouw
Re:Snoep
« Reactie #6 Gepost op: november 08, 2010, 20:45:15 »
Theeleutjes zijn ook melk ei en soja vrij.



Offline Jennifer

  • Mama
  • ****
  • Berichten: 374
Re:Snoep
« Reactie #7 Gepost op: november 08, 2010, 20:49:16 »
De ah heeft eigen merk treindropjes maar ook flesjes zuur en niet zure en fruit
alleen zou daar dan wel weer appel in kunnen zitten
Groetjes Jennifer
mv J@imey (11-09), J0rden (12-07), J0ey (12-05) en Just1n (01-04)

Offline Nynke Dekker

  • Office iets?¿
  • Administrator
  • **
  • Berichten: 15.809
  • Geslacht: Vrouw
  • Nynke Bal, Balletje en Nynke ben ik allemaal!
Re:Snoep
« Reactie #8 Gepost op: november 08, 2010, 21:23:12 »
Toch even terugkomend op je jongste zoontje, heb je al eens een dagboekje bijgehouden? Is er een "ritme" in zijn onrust te vinden? Is het als je borsten vol zitten, of is het als hij met te veel trek gaat drinken? Is het nadat je iets specifieks genuttigd of juist gedaan hebt?

Snap dat je snel aan allergenen denkt, maar met een snelle tsr en veel melk kan het ook heel simpel zijn he? Weet dat gevoel meestal goed zit (zat het hier iig wel) en dat de kans op allergie groot is, maar wil eigenlijk eerst de normalere oorzaken uitsluiten.

Groetjes Nynke
Probeer eens buiten de hokjes te denken voordat je oordeelt. Ieder mens is uniek!

Ik ben moeder van drie heerlijke dochters, Irene geb. 03-08-99, Anne geb. 09-08-02 en Renée geb. 30-06-05. Drie keer borstvoeding met uitgebreid hypo-allergeen dieet.

joja

  • Gast
Re:Snoep
« Reactie #9 Gepost op: november 10, 2010, 09:48:17 »
Dagboekje zou inderdaad nog een idee zijn.
Nu even rust in aan het bouwen door hem niet iedere keer de borst aan te bieden maar er een beetje in ritme in te brengen. Wel op zijn verzoek maar klaar is klaar en dan niet na drie kwartier weer. En dat of iets anders lijjkt hem rust te geven. Begin nu ook zijn huiltjes te herkennen. En moet zeggen gister op de avond na een goede dag. Ook vanochtend gaat het vrij goed. De avond is een drama van zes tot 10 is hij aan het plakken. Of bij mij of bij mijn man. Om half 9 nestel ik me met hem op de bank en dan is het slapen, drinken, slapen, drinken etc. tot ik naar bed ga. Het zou fijn zijn daar nog iets verandering in aan te brengen want dat is niet te doen met 2 kids. Maar eigenlijk gaat het dus even goed dus wacht eerst even af voor ik een dagboekje bij ga houden.

Offline Jennifer

  • Mama
  • ****
  • Berichten: 374
Re:Snoep
« Reactie #10 Gepost op: november 10, 2010, 10:51:21 »
Die avonden kunnen ook "gewoon" clusteravonden zijn.
Misschien wil hij savonds niet alleen zijn/liggen. Het is niet alleen goed met drinken
want hij wil ook wel bij papa hangen. Dan zou je kunnen denken dat hij behoefte heeft
aan geborgenheid/veiligheid en/of niet alleen willen zijn.

Nog maar even geleden was hij nooit alleen maar altijd veilig bij jou (in je buik)
altijd geluid, altijd eten en altijd samen.
En zo ineens moest hij daar uit (gelukkig voor jou  :haha:) maar daar was het warm en geborgen.

Hier hebben de kinderen ook hun avonden gehad dat ze alleen maar wilde (willen) hangen en niet alleen willen zijn.
Maar bij hun is het vanzelf wel minder geworden.

De oudste was 5 toen hij zei na de vraag moet je broertje een eigen kamer of wil jij een eigen kamer
dat hij ook bij hun mocht op de kamer want waarom moest hij wel alleen slapen? Jullie slapen toch ook niet alleen?!!!
Als hij 8 is dan wil hij wel een kamer alleen  :8
Groetjes Jennifer
mv J@imey (11-09), J0rden (12-07), J0ey (12-05) en Just1n (01-04)

Offline Nynke Dekker

  • Office iets?¿
  • Administrator
  • **
  • Berichten: 15.809
  • Geslacht: Vrouw
  • Nynke Bal, Balletje en Nynke ben ik allemaal!
Re:Snoep
« Reactie #11 Gepost op: november 11, 2010, 00:34:58 »
Hey Joja,

Sorry even een paar dagen druk geweest (en nog wat drukke dagen voor de boeg) dus nu maar even tijd vrijmaken om te reageren.

Wat super dat het beter gaat! Zo te lezen heb je precies de juiste aanpak gekozen! Misschien had hij na 45 minuten wel wat krampjes die hij wilde wegdrinken (logisch gevolg) maar wat hem uiteindelijk meer kramp opleverde als hij al wel vol zat.

Het clusteren 's avonds is vrij normaal, mijn drie meiden hebben dat ook vrij lang volgehouden. Als ze geen extra voeding nodig hadden, waren ze wel tevreden met de leegste borst (of soms met papa) en anders gaven ze het wel vrij duidelijk aan dat ze wilden wisselen of niet tevreden waren.

Soms komt het clusteren (vanaf een paar maanden oud) door oververmoeidheid, ze zijn dan langer wakker dan in het begin en 's avonds rond etenstijd kan je nog wel eens vermoeidheidsignalen over het hoofd zien. Onze ukkies blijven dan wakker, terwijl ze eigenlijk ook wel in slaap hadden kunnen vallen. Je zou dus nog eens kunnen kijken of jouw zoontje rond die tijd nog een slaapje kan gebruiken, bij mijn jongste was dat wel de truc en ging ze (na een kort tukkie rond een uur of half zes) rond een uur of half acht wel lekker slapen.

Groetjes Nynke
Probeer eens buiten de hokjes te denken voordat je oordeelt. Ieder mens is uniek!

Ik ben moeder van drie heerlijke dochters, Irene geb. 03-08-99, Anne geb. 09-08-02 en Renée geb. 30-06-05. Drie keer borstvoeding met uitgebreid hypo-allergeen dieet.