User Info

 
 
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Who's Online

  • Dot gasten: 71
  • Dot verborgen: 0
  • Dot leden: 0

There aren't any users online.

Auteur Topic: spannend  (gelezen 2742 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Grietje

  • Zuigeling
  • *
  • Berichten: 10
  • Geslacht: Vrouw
    • site van Nynke
spannend
« Gepost op: oktober 17, 2006, 09:39:07 »
Helaas moet Nynke af en toe toch een beetje opvolgmelk krijgen omdat ik echt te weinig kolf op werkdagen. Maar vanwege haar eczeem en soja-allergie kunnen we haar niet zomaal alles geven. In overleg met de allergoloog heb ik haar gisteren een beetje hypo-allergene melk gegeven (N.A.N.). Na een eerste vies gezicht besloot Nynke dat ze het toch wel lekker vond. Het is nu ruim 14 uur later en er is nog geen reactie geweest. Geen verergering van het eczeem, geen onrust, normale nacht. Ik heb er wel een dubbel gevoel bij. Het mooiste is het als ik haar helemaal zelf kan voeden zonder een druppel kunstvoeding te gebruiken. En dat is de eerste 6 maanden ook gelukt! Maar elke dag stress omdat het kolven niet voldoende oplevert is ook niets. En Nynke groeit nu niet echt hard meer de laatste tijd. Dus de te kleine flesjes compenseren met water of diksap lijkt me ook geen goed idee. Van de fruithap krijgt ze nog niet veel binnen want we zijn pas anderhalve week aan het bijvoeden.
Nou ja, de basis door een half jaar volledige borstvoeding is gelegd en aangezien ze ook al ander voedsel krijgt is een beetje kv ook niet zo erg meer (maximaal 100 cc per dag).

Wou ik even kwijt.
Op 11 april 2006 kreeg onze liefde handjes en voetjes

Offline Esther

  • Peuter
  • ***
  • Berichten: 146
Re: spannend
« Reactie #1 Gepost op: oktober 17, 2006, 10:08:09 »
mij lukt het om een voeding te vervangen door gekolfde melk, ik heb de twede mm voeding omgedraaid, het is hier als ik werk:

7.45 bv.
9.30 broodje appelstroop
12.00bv
14.00 fruit of fruithapje
16.00 warm eten
18.00 bv
20.00 bv
24.00bv

en helaas sinds kort ook weer 04.00 bv
zo kan ik het niet goed kunnen kolven (we kunnen wel goed kolven, maar er komt te weinig uit  ;D) opvangen

Ik heb ook wel kv gegeven hoor, als het niet anders kan moet de knop nou eenmaal om. Ik gaf omneo, dat was ook goed tegen exeem (zeiden ze) maar hij is alleen maar exeemvrij op de bv anders altijd plekjes.

Wie weet kan je het straks weer lekker zonder kv. maar ja het is nog altijd beter dan niets


gr Esther

Offline Balletje

  • Global Moderator
  • ****
  • Berichten: 2.051
  • Geslacht: Vrouw
  • Ik geef borstvoeding met hypoallergeen dieet
    • WBW Nederland
Re: spannend
« Reactie #2 Gepost op: oktober 17, 2006, 10:09:51 »
Lieve Grietje,

Is toch niet erg.... je hoeft je echt niet schuldig te voelen!!!! Moeders van niet allergische kindjes geven dan gewoon normale melkproducten zoals joghurt of kwark.... Dat is voor ons nou eenmaal geen optie! Dan is dit toch gewoon goed!!!

Wel vreemd dat de allergoloog dan de hypoallergene versie aanraadt. Je volgt toch immers ook zelf een dieet? Dan zijn meestal de eiwitten in de HA kunstvoeding ook nog net te groot... (HAKV is meestal qua structuur vergelijkbaar met BV zonder dieet)

Ontzettend fijn dat Nynke het wil drinken en dat haar eczeem rustig blijft!!!! Meis, voel je niet schuldig, je moet immers wat en je wilt het beste voor haar!!!! En je bent ontzettend goed bezig!!!

Dikke knuffel, Nynke
Nynke Bal, Balletje en Nynke zijn allemaal één en dezelfde persoon! Kortom, de mama van Irene, Anne en Renée


Offline Grietje

  • Zuigeling
  • *
  • Berichten: 10
  • Geslacht: Vrouw
    • site van Nynke
Re: spannend
« Reactie #3 Gepost op: oktober 17, 2006, 10:24:17 »
Lieve Nynke, dank je wel voor je opbeurende woorden. Yoghurt is inderdaad nog geen optie.
De allergoloog zegt dat koemelkallergie niet is aangetoond dus dat daarom HA-melk moet kunnen (volgens haar mag ik ook zure melkproducten gebruiken). Als ze er een reactie op vertoont moeten we terug komen voor een nieuwe test en moet Nynke over op bijv. Pepti. Maar ik denk ook niet dat ze een koemelkallergie heeft omdat versoepeling van mijn dieet geen reacties oplevert. Ik eet nog geen grote hoeveelheden melkproducten maar brood of een koekje waar melk inzit lijkt te kunnen. Dus heel erg allergisch zal ze niet zijn. Wel zullen we straks voorzichting zijn met het introduceren van melkproducten en zeker tot 1 jaar wachten.

Ik ga me ook niet schuldig meer voelen, het was alleen wel even de knop om zetten. En als ze over een tijdje meer eet dan zal ze wellicht wel weer voldoende hebben aan mijn afgekolfde melk. Ondertussen blijft ze lekker bij mij aan de borst drinken. Als haar papa haar 's nachts vast uit bed haalt terwijl ik even naar de wc ben, dan wordt ze toch ongeduldig. En als ze mij dan ziet aankomen is het armpjes uitsteken en 'hehehehehe'   ;D. Zo schattig.
Op 11 april 2006 kreeg onze liefde handjes en voetjes

Offline Grietje

  • Zuigeling
  • *
  • Berichten: 10
  • Geslacht: Vrouw
    • site van Nynke
Re: spannend
« Reactie #4 Gepost op: oktober 23, 2006, 13:17:22 »
Nynke heeft inmiddels een paar keer een flesje met HA-kunstvoeding gehad. Soms lijkt het alsof ze meer jeuk krijgt, met name aan haar hoofd. Ik heb daarom maar intensief HA melk gekocht maar dat lust ze niet. We mengen het voorlopig even met moedermelk en die andere kv. Eens kijken of ik verschil merk. Gelukkig gaat het maar om drie halve voedingen per week. Vandaag gaat het kolven gelukkig redelijk, morgen hoeft er maar 70cc te worden bijgegeven. Vorige week ging het gedeeltelijk zo slecht omdat ik ongesteld moest worden.
Mijn eigen dieet ben ik ook weer aan het versoepelen. Ben benieuwd!
Op 11 april 2006 kreeg onze liefde handjes en voetjes

Offline Balletje

  • Global Moderator
  • ****
  • Berichten: 2.051
  • Geslacht: Vrouw
  • Ik geef borstvoeding met hypoallergeen dieet
    • WBW Nederland
Re: spannend
« Reactie #5 Gepost op: oktober 23, 2006, 14:18:29 »
Hai Grietje,

Ja de HA melk, vooral de meer gehydroliseerde is gewoonweg vies... mengen met moedermelk helpt gelukkig wel wat... En ja, extra jeuk wil je ook niet... Is het voor die kleine hoeveelheid geen optie om rijstemelk te geven? Dat is vaak beter te drinken dan die andere melk...

Groetjes Nynke
Nynke Bal, Balletje en Nynke zijn allemaal één en dezelfde persoon! Kortom, de mama van Irene, Anne en Renée


Offline Grietje

  • Zuigeling
  • *
  • Berichten: 10
  • Geslacht: Vrouw
    • site van Nynke
Re: spannend
« Reactie #6 Gepost op: oktober 23, 2006, 15:28:34 »
Mag rijstemelk al? Er staat op het pak dat het niet voor zuigelingen is. Er zit ook een beetje zout in. Ik heb er wel aan gedacht maar heb het toch maar niet gedaan. Maar misschien is het voor af en toe een halve voeding niet zo erg, zo lang het maar geen hoofdbestanddeel van de voeding wordt. Het zou wel handig zijn want ik heb het voor mezelf ook al in huis.
Op 11 april 2006 kreeg onze liefde handjes en voetjes

Offline Balletje

  • Global Moderator
  • ****
  • Berichten: 2.051
  • Geslacht: Vrouw
  • Ik geef borstvoeding met hypoallergeen dieet
    • WBW Nederland
Re: spannend
« Reactie #7 Gepost op: oktober 25, 2006, 16:44:25 »
Hai Grietje,

Volgens mij wel, de melding dat het niet voor zuigelingen is, is omdat het geen voeding vervangt.... maar we maken er immers ook pannenkoeken of saus mee wat ze als bijvoeding ook binnen krijgen! Rustig aan en volg je eigen gevoel! Bij zulke kleine hoeveelheden maak ik me niet druk.

Groetjes Nynke
Nynke Bal, Balletje en Nynke zijn allemaal één en dezelfde persoon! Kortom, de mama van Irene, Anne en Renée


Offline mamadonna

  • Dreumes
  • **
  • Berichten: 74
  • Geslacht: Vrouw
  • ik geef nu al weer 17 mnd met veel plezier kmv-bv
Re: spannend
« Reactie #8 Gepost op: oktober 29, 2006, 05:45:52 »
hoi
ik zou trouwens niet te veel dingen tegelijk doen meid! je zegt dat ze misschien toch wel reageert op  nieuwe melk, met krabben, dus zou ik als ik jou was zelf nog even je dieet goed aan houden. anders weet je straks nooit zeker waar een eventuele reactie vandaan komt!
en ik wou nog zeggen dat je je echt niet schuldig moet voelen joh! je geeft toch nog steeds bv! alleen iets minder vaak, drie in de week minder, das toch niks! ga zo door meid en ik viind het knap van iedereen die er mee door gaat naast werk. ik werk niet maar ben druk met dieten, bijvoeden, uitproberen, andere kind ziek, etc! petje af!
moeder van 8-jarige die 22 maanden bv heeft gehad en van baby (12-10 een jaar!) die allergisch reageert op melk-soja-appel-sesam en ze had reflux