User Info

 
 
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Who's Online

  • Dot gasten: 108
  • Dot verborgen: 0
  • Dot leden: 0

There aren't any users online.

Auteur Topic: Stoppen met bv vanwege voedselallergie baby?  (gelezen 2116 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

docka

  • Gast
Stoppen met bv vanwege voedselallergie baby?
« Gepost op: februari 21, 2011, 16:30:11 »
Ik vind het maar een vervelend dilemma. Ons zoontje is ruim 7 maanden, hij krijgt borstvoeding en een klein beetje bijvoeding. Hij heeft een voedselallergie, maar we weten nog niet waarvoor. Op de kinderarts moeten we minimaal 3 weken wachten. Gisteren probeerden we een dag met alleen flesvoeding en de klachten nemen daardoor af. Hij heeft erge eczeem en heeft daar veel last van. Nu is dus het dilemma: moet ik dan maar stoppen met bv en flesvoeding gaan geven? Ik doe dat liever niet, maar je wordt er zo bijna toe gedwongen.

Ik ben al drie weken op dieet. Ik eet geen koemelk, soja, tarwe, spelt, cacao. Dat hielp al snel goed, maar er is dus nog minstens een voedingsmiddel waar hij allergisch voor is en wat ik nog eet. Nog meer uit mijn dieet schrappen lijkt me niet verstandig. Eventueel kan dat na die 4 weken eliminatie, als blijkt dat stoffen die ik die 4 weken niet at, toch wel kunnen. Dan kan ik die als het ware inwisselen voor andere voedingsmiddelen, om te testen of die dan de allergische reactie veroorzaken. Maar zo duurt het allemaal wel erg lang en ik vind het zo vervelend mijn zoontje te zien lijden door de symptomen.

Offline Sigrid

  • Super Mama
  • *****
  • Berichten: 1.479
    • koken...
Re:Stoppen met bv vanwege voedselallergie baby?
« Reactie #1 Gepost op: februari 21, 2011, 17:53:48 »
Ja, maar net de borstvoeding voorkomt vaak wel dat voedselallergieen extreme vormen aannemen op latere leeftijd.
Dat was voor mij de rede om toch te blijven zoeken, en te blijven volhouden. Ook kinderarts moedigde me daar heel erg in aan. Ondanks extreme problemen (gewicht én gezondheidsproblemen van Jasmijn).
Welke flesvoeding krijgt ze nu?
MV Hannes (08/02/04) en Marije (16/04/2005) en Jasmijn (27/12/2007) en meter van Enriqué


'Ik wens de rust om te accepteren wat niet te veranderen is
de kracht om te veranderen wat niet te accepteren is
en de wijsheid om het verschil tussen beide te ontdekken'

Offline mammavanbo

  • Moderator
  • ***
  • Berichten: 3.271
  • Geslacht: Vrouw
Re:Stoppen met bv vanwege voedselallergie baby?
« Reactie #2 Gepost op: februari 21, 2011, 18:17:15 »
Sluit me bij Sigrid aan.
Wat mij wel opvalt in je lijstje is dat je wel ei gebruikt. Dit is met melk en soja een van de eerste dingen die vaak geadviseerd word om uit het dieet te halen. misschien nog een idee. Hier hadden we die 3 echt nodig om rust te creeeren.



docka

  • Gast
Re:Stoppen met bv vanwege voedselallergie baby?
« Reactie #3 Gepost op: februari 21, 2011, 21:44:39 »
Sorry, dan ben ik vergeten ei te vermelden. Die eet ik ook sinds 3 weken niet. Dat helpt dus helaas ook niet om de huidige klachten te verminderen. Misschien nog noten en vis, maarja, om dat ook nog weg te laten... Dat lijkt me voor mijn lichaam niet verstandig.

Hij krijgt nu gewoon bv, maar als we fv geven dan krijgt hij Nutrilon Pepti.

Moesten jullie lang wachten voor je bij de kinderarts terecht kon? En werden bij jullie de symptomen ook langzaam steeds wat erger toen je nog niet wist om welke voedingsmiddelen het precies ging?

Offline antoinettez

  • Moderator
  • **
  • Berichten: 3.248
  • Geslacht: Vrouw
Re:Stoppen met bv vanwege voedselallergie baby?
« Reactie #4 Gepost op: februari 21, 2011, 22:23:37 »
bij ons was tomaat, sinaasappel en varkensvlees in het begin ook een boosdoener.
Deze zijn er weer vrij snel bijgekomen, maar doordat we dit er in het begin uit hebben gelaten konden we wel rust creëren.
Het dieet is in het begin moeilijk, maar met wat kunst en vliegwerk lukt het echt wel hoor.

Als je alle "foute"producten geëlimineerd hebt, zal er vrij snel rust optreden, zit er voor de rest niet iets anders dwars, hier spelen de virussen ook een grote rol op dit moment.

groetjes Antoinette
Antoinette m.v. Marjolein die 13 mnd BV heeft gehad en Sofie die 21 mnd hypoallergene BV heeft gehad.

Offline Nynke Dekker

  • Office iets?¿
  • Administrator
  • **
  • Berichten: 15.809
  • Geslacht: Vrouw
  • Nynke Bal, Balletje en Nynke ben ik allemaal!
Re:Stoppen met bv vanwege voedselallergie baby?
« Reactie #5 Gepost op: februari 21, 2011, 22:36:00 »
Hai Docka,

Wat vervelend dat jouw ukkie er zoveel last van heeft! Welke flesvoeding heb je nu gebruikt? De gewone hypoallergene (vergelijkbaar met borstvoeding zonder dieet) of de pepti (vergelijkbaar met borstvoeding met weglating zichtbare producten) of de dieetvoeding (vergelijkbaar met borstvoeding met dieet, inclusief sporen in producten).

Is het de gewone hypoallergene versie, zou ik kippenei toch wel sterk vermoeden (zit daar immers niet in, soja en koemelk wel, in verknipte vorm). Ik zou zelf niet zo snel tarwe en spelt weglaten, een reactie daarop komt minder vaak voor dan op koemelk, soja en kippenei.

Als jouw zoontje met dit dieet nog niet rustig genoeg is, moet je eigenlijk eerst nog meer dingen weglaten, voordat je dat wat je nu weglaat weer introduceert. Pas als het rustig is, weer één voor één dingen toevoegen.

Het is een heel verhaal om uit te leggen... maar doe het nu even in het kort omdat ik in vakantiehuisje zit. Mijn middelste is met vier maanden over gegaan op dieetvoeding. Haar weerstand is/was een stuk slechter dan bij mijn twee andere dochters (borstvoeding met dieet) Ik heb bij jongste dus weer met goede moed het dieet opgepakt en lang borstvoeding gegeven. Voordeel van borstvoeding is dat je een provocatie een stuk milder kan uitvoeren, de allergenen worden immers door jouw spijsvertering al verknipt en komen minder hard binnen.

Ga nu weer even met meiden aan de gang (mogen nog even opblijven) en mijn inet is nog niet stabiel door een storing in de mast... Hopelijk binnenkort wat uitgebreidere uitleg.

:knuf: Nynke

ah ondertussen antwoord gegeven... pepti is nog niet helemaal vrij van koemelk, maar natuurlijk wel vrij van kippenei en andere dingen. Bij ons reageerden de meiden sterk op appel maar ook op citrus. Wortel, tomaat, prei, smaakversterker en nog een aantal dingen ook.
Probeer eens buiten de hokjes te denken voordat je oordeelt. Ieder mens is uniek!

Ik ben moeder van drie heerlijke dochters, Irene geb. 03-08-99, Anne geb. 09-08-02 en Renée geb. 30-06-05. Drie keer borstvoeding met uitgebreid hypo-allergeen dieet.

Offline mammavanbo

  • Moderator
  • ***
  • Berichten: 3.271
  • Geslacht: Vrouw
Re:Stoppen met bv vanwege voedselallergie baby?
« Reactie #6 Gepost op: februari 22, 2011, 01:03:06 »
Smaakversterkter E621 (mononatriumglutamaat) is gemaakt uit soja en zit bijna overal in. Vaak hoe goedkoper het product, hoe groter de kans dat het erin zit. Dit is er een waar Bo ook wel duidelijk op reageerde. De meest mensen weten niet dat dit ook soja is. misschien een idee om daar eens op te letten??
Verder bevatten aroma's soms melk.



Offline Sigrid

  • Super Mama
  • *****
  • Berichten: 1.479
    • koken...
Re:Stoppen met bv vanwege voedselallergie baby?
« Reactie #7 Gepost op: februari 22, 2011, 09:12:56 »
Maar als ze goed is op de pepti, kan aroma's met melk in niet het probleem zijn. Als zulke kleine hoeveelheden via bv problemen geven, dan doet pepti dat ook.
Is het een idee om bijvoeding terug te schrappen? Is het misschien daar niet door dat het erger wordt?
Ik zie in je lijstje van weg laten ook geen noten-pinda staan, is toch ook vrij voorkomende allergie. En meestal niet zo heel veel extra dat je moet schrappen.
Succes, het uitzoeken is een ramp, weet ik uit ondervinding.
EN heb dezelfde vraag, die jij net stelde aan mijn kinderarts gesteld, met het antwoord dat ik je hierboven gaf als gevolg
MV Hannes (08/02/04) en Marije (16/04/2005) en Jasmijn (27/12/2007) en meter van Enriqué


'Ik wens de rust om te accepteren wat niet te veranderen is
de kracht om te veranderen wat niet te accepteren is
en de wijsheid om het verschil tussen beide te ontdekken'

Offline mammavanbo

  • Moderator
  • ***
  • Berichten: 3.271
  • Geslacht: Vrouw
Re:Stoppen met bv vanwege voedselallergie baby?
« Reactie #8 Gepost op: februari 22, 2011, 09:21:53 »
Maar als ze goed is op de pepti, kan aroma's met melk in niet het probleem zijn. Als zulke kleine hoeveelheden via bv problemen geven, dan doet pepti dat ook.
'je hebt gelijk, was laat he toen ik het typte, heb niet goed teruggelezen.



Offline Jennifer

  • Mama
  • ****
  • Berichten: 374
Re:Stoppen met bv vanwege voedselallergie baby?
« Reactie #9 Gepost op: maart 27, 2011, 20:27:17 »
Hier is naast de melk, ei en soja ook varkensvlees waar zij
en wij daarom, niet vrolijk bij blijven en we nog even vermijden
Groetjes Jennifer
mv J@imey (11-09), J0rden (12-07), J0ey (12-05) en Just1n (01-04)