User Info

 
 
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Who's Online

  • Dot gasten: 125
  • Dot verborgen: 0
  • Dot leden: 0

There aren't any users online.

Auteur Topic: testjes of iets  (gelezen 3696 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Sigrid

  • Super Mama
  • *****
  • Berichten: 1.479
    • koken...
Re:testjes of iets
« Reactie #15 Gepost op: maart 12, 2010, 16:56:41 »
Ook in jam (confituur) zit héél vaak appel (pectine is appel en die wordt toegevoegd om te dikken.
Appel wordt ook vaak gebruikt om producten waar minder suiker in zit bij te zoeten.  En appelzuur zit ook in best veel dingen in (zelfs als E nummer- zoek ik direct voor je op welke het is E296 dus.. mag normaal niet in producten voor jonge kinderen zitten , maar zit er best vaak wél in, hoeft ook niet uit appel te zijn, maar vaak wel.. dus ..). Appel of afgeleiden zit gewoon in ontzettend véél in, én het staat niet vermeld bij alergenen, in belgie toch niet.
« Laatst bewerkt op: maart 12, 2010, 16:58:31 door Sigrid »
MV Hannes (08/02/04) en Marije (16/04/2005) en Jasmijn (27/12/2007) en meter van Enriqué


'Ik wens de rust om te accepteren wat niet te veranderen is
de kracht om te veranderen wat niet te accepteren is
en de wijsheid om het verschil tussen beide te ontdekken'

Offline mama van een wolk

  • Peuter
  • ***
  • Berichten: 181
Re:testjes of iets
« Reactie #16 Gepost op: maart 12, 2010, 20:38:39 »
Hallo,

bedankt weer voor alle informatie.

ik heb het ook in het dagboek staan,maar zoals ik al zei,kreeg ze dat echt heel weinig,ze drinkt eigenlijk alleen water,pepti en thee,that's it.
enja ik denk niet dat dat alleen de onrustige nachten verklaard,er is denk ik nog wel meer,zoals tomaat iniedergeval. maarja verder???? dat blijft een vraag.
is het niet raar dan dat ze de eerste dag dat ze een halve appel kreeg niet reageert? maar die dag erna dat ze een halve appel krijgt wel reageert en vandaag ook nog.

maar dat is weer iets om goed naar uit te kijken ja.
nu kijken of er niet meer is en wat het dan nog is!?

Offline Nynke Dekker

  • Office iets?¿
  • Administrator
  • **
  • Berichten: 15.809
  • Geslacht: Vrouw
  • Nynke Bal, Balletje en Nynke ben ik allemaal!
Re:testjes of iets
« Reactie #17 Gepost op: maart 12, 2010, 23:12:01 »
Nee vind het niet raar, pure appel is anders dan appelsap en is anders dan gekookte appel, etc. Iedere bewerking maakt de eiwitstructuur weer anders.

Dat ze de roosvicee heel erg weinig kreeg, wil niet betekenen dat ze het één keer in de week/twee weken kreeg. Kan ook betekenen dat ze via sporen in andere voedingsmiddelen toch last heeft gehad van appel (of van tomaat, of iets dergelijks).

Kijk nou eerst of je met weglaten van alle appel (goed lezen/kijken en logisch verstand) rust krijgt!

Groetjes Nynke
Probeer eens buiten de hokjes te denken voordat je oordeelt. Ieder mens is uniek!

Ik ben moeder van drie heerlijke dochters, Irene geb. 03-08-99, Anne geb. 09-08-02 en Renée geb. 30-06-05. Drie keer borstvoeding met uitgebreid hypo-allergeen dieet.