User Info

 
 
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Who's Online

  • Dot gasten: 148
  • Dot verborgen: 0
  • Dot leden: 0

There aren't any users online.

Auteur Topic: toch wel koemelkallergie! en nog meer...  (gelezen 227524 keer)

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Offline Nynke Dekker

  • Office iets?¿
  • Administrator
  • **
  • Berichten: 15.809
  • Geslacht: Vrouw
  • Nynke Bal, Balletje en Nynke ben ik allemaal!
Re: toch wel koemelkallergie! en nog meer...
« Reactie #15 Gepost op: mei 04, 2008, 21:13:47 »
Verdorie.. kans is klein dat de lactose problemen veroorzaakt (lactose zit immers ook in je borstvoeding zelf), maar:

Lijst van hulpstoffen
Domperidon 10mg bevat per tablet een hoeveelheid domperidonmaleaat overeenkomend met 10mg domperidon. Het tablet bevat als hulpstoffen: lactose, maïszetmeel, microkristallijne cellulose, polyvidon, magnesiumstearaat, colloïdaal siliciumdioxide en natriumlaurylsulfaat.

Dan zou ik bij de apotheek eens navragen of ze de tabletten ook zonder lactose kunnen maken voor je! Het gaat immers om de werkzame stof en niet om de hulpstoffen om het tablet te maken. De apotheker is kundiger en kunstiger dan je denkt! Het is de vraag meer dan waard!!!


Probeer eens buiten de hokjes te denken voordat je oordeelt. Ieder mens is uniek!

Ik ben moeder van drie heerlijke dochters, Irene geb. 03-08-99, Anne geb. 09-08-02 en Renée geb. 30-06-05. Drie keer borstvoeding met uitgebreid hypo-allergeen dieet.

Offline astridmv3

  • Super Mama
  • *****
  • Berichten: 5.306
  • Geslacht: Vrouw
  • Ik heb 19 mnd gekolfde HA BV gegeven
    • assepas
Re: toch wel koemelkallergie! en nog meer...
« Reactie #16 Gepost op: mei 04, 2008, 21:47:34 »
jeetje
groetjes Astrid
ERG trotse mv
Thomas (5), Sylvie (3) en Lisanne (1)

Offline Lilian

  • Super Mama
  • *****
  • Berichten: 1.649
  • Geslacht: Vrouw
Re: toch wel koemelkallergie! en nog meer...
« Reactie #17 Gepost op: mei 04, 2008, 22:06:05 »
Oke, Nynke, ga ik doen. Want het is nu al zo weinig geworden, ik ben pas vrijdag gestopt met de Domperidon. Dus ik heb het nodig!!!
Ik zit nu alles te lezen over de hypo-allergene flesvoedingen. Ik word er een beetje gek van. Wat moeten we doen?? Ik weet dat de gewone HA niet geschikt is en de Pepti wel meer. En de Nutramigen nog meer. Maar ik zit zo in dubio. Jent reageert zo vaag. Dan wel, dan niet. We hebben geen idee wat het hem nou doet. Kan het in gradatie verschillen hoe erg een kind reageert op koemelk? Of kunnen we het nog enigszins voorkomen als we Jent vanaf nu er niet meer mee in aanraking laten komen?

Pfff, ik heb zoveel vragen...
Groetjes
Groetjes,

Lilian, mama van Emma (3 juli 2005) en Jent (22 september 2007)


Offline Nynke Dekker

  • Office iets?¿
  • Administrator
  • **
  • Berichten: 15.809
  • Geslacht: Vrouw
  • Nynke Bal, Balletje en Nynke ben ik allemaal!
Re: toch wel koemelkallergie! en nog meer...
« Reactie #18 Gepost op: mei 04, 2008, 22:14:56 »
Ja hij reageert vaag... maar als hij al die tijd het allergeen heeft binnengekregen waar hij wel last van heeft, zal hij zijn "pijngrens" ook verlegd hebben. Heel veel allergische/intolerante ukkies laten pas echt zien wat hun dwars gezeten heeft, als ze een tijdje vrij zijn geweest van die reactie. Dan pas zie je hoe heftig het hun gepest heeft.

Misschien is het ook wel een combinatie van stoffen, waardoor je altijd wel reactie hebt (eczeem en wat onrust) en op de dagen dat hij dat ander ook nog eens binnenkrijgt, verergering van de klachten.

Je weet het niet... en ik heb geen glazen bol! De enige manier om hier achter te komen en het op te lossen is om hem nu eerst op dieet te zetten (en jezelf ook als je niet naar de kv wilt grijpen)

Als je de goede allergenen te pakken hebt en hij krijgt het een tijd niet binnen, heb je grote kans dat het lichaam gaat "vergeten" dat ze het stofje ooit als "vijand" aangezien heeft. Je bent er nu nog vroeg bij, een kinderlichaam verandert nog steeds!

 :knuf:
Probeer eens buiten de hokjes te denken voordat je oordeelt. Ieder mens is uniek!

Ik ben moeder van drie heerlijke dochters, Irene geb. 03-08-99, Anne geb. 09-08-02 en Renée geb. 30-06-05. Drie keer borstvoeding met uitgebreid hypo-allergeen dieet.

Offline Anouschka

  • Super Mama
  • *****
  • Berichten: 5.197
  • Geslacht: Vrouw
Re: toch wel koemelkallergie! en nog meer...
« Reactie #19 Gepost op: mei 04, 2008, 22:26:24 »
Hoi Lilian,

Een allergie bouw je op. Dus het kan goed zijn dat Jent, als hij bv lactose of melk binnen blijft krijgen steeds meer last krijgt.
En net wat Nynke zegt over als ze een tijdje die stof niet meer binnenkrijgen en dan ineens weer wel, dat ze dan heftiger reageren, heb ik ook al ondervonden! Want als Nele nu een beetje binnenkrijgt dan is ze een hele dag huilerig, claimerig en echt moeilijk.

 :knuf:

Offline Lilian

  • Super Mama
  • *****
  • Berichten: 1.649
  • Geslacht: Vrouw
Re: toch wel koemelkallergie! en nog meer...
« Reactie #20 Gepost op: mei 05, 2008, 13:16:17 »
Zo, heb de Domperidon weer gehaald, ik begin maar met 2 en dan kijken of ik daarmee toekom. Dat is al minder dan 3 in ieder geval. Misschien voldoet het ook wel om een dag wel en een dag niet te nemen. Alle beetjes helpen. Afgelopen nacht doe ik ook niet graag over. Hij was nu al aan het regelen! Echt iedere anderhalf tot twee uur willen drinken. Gelukkig sliep hij wel meteen verder elke keer, maar ja, je wordt toch zo'n 4x gestoord in je diepe slaap. :(
Hij was wel erg druk met zijn lijfje elke keer voordat ik 'm aanlegde. Ik weet dan niet of het jeuk is of krampjes. Geen idee, wat erg. Maar als hij aanhapt is hij meteen rustig en slaapt verder. Na 5 min. kan ik 'm terugleggen. Maar vanwege het regelen vannacht heb ik hem tussen ons in laten slapen. Anders is het geen doen vind ik. Iedere keer je bed uit.  :nee:

Ik heb vandaag bij onze bakker eco-brood gekocht, volgens de bakker zonder koemelk. Dus das mooi. Nou, ik ga ff eten, m'n moeder is net aangekomen met de trein. Ze past 2 dagen op als ik moet werken. Even lekker saampjes aan tafel. Beide moppies liggen lekker plat.

 :knuf:
Groetjes,

Lilian, mama van Emma (3 juli 2005) en Jent (22 september 2007)


Offline astridmv3

  • Super Mama
  • *****
  • Berichten: 5.306
  • Geslacht: Vrouw
  • Ik heb 19 mnd gekolfde HA BV gegeven
    • assepas
Re: toch wel koemelkallergie! en nog meer...
« Reactie #21 Gepost op: mei 05, 2008, 13:30:47 »
Succes met de domperidon meid.

enne zit er ook geen broodverbeteraar in? dat kan namelijk ook sporen bevatten waar ze niet goed op kunnen reageren.
 :knuf:
groetjes Astrid
ERG trotse mv
Thomas (5), Sylvie (3) en Lisanne (1)

Offline Balletje

  • Global Moderator
  • ****
  • Berichten: 2.051
  • Geslacht: Vrouw
  • Ik geef borstvoeding met hypoallergeen dieet
    • WBW Nederland
Re: toch wel koemelkallergie! en nog meer...
« Reactie #22 Gepost op: mei 05, 2008, 14:00:22 »
Hopelijk hebben de regeldagen ('s nachts wel ideaal voor jouw productie, wat minder voor je humeur  ;-)) en de domperidon een mega productie tot gevolg!!!

Samen slapen doen wij hier al tijden... maakt het nachtelijk voeden wel zo makkelijk.

 :knuf:
Nynke Bal, Balletje en Nynke zijn allemaal één en dezelfde persoon! Kortom, de mama van Irene, Anne en Renée


Offline Lilian

  • Super Mama
  • *****
  • Berichten: 1.649
  • Geslacht: Vrouw
Re: toch wel koemelkallergie! en nog meer...
« Reactie #23 Gepost op: mei 06, 2008, 11:34:44 »
We merken niks aan Jent, met of zonder Domperidon. Ook merk ik nog niks aan hem nu ik helemaal weer op HA dieet ben. Op zich slaapt hij 's nachts wel, hij wil alleen 2x drinken. En beide keren betwijfel ik of hij honger heeft. Ik weet eigenlijk zeker dat het puur mamahonger is. Vind ik niet erg hoor: 5 minuutjes slapend aanleggen en we slapen allemaal weer verder. Dus op zich geen klagen hier over de nachten hoor. Hij barst alleen van de jeuk!! En dat lijkt niet minder te worden. Hij zit altijd aan dezelfde plekjes te krabben: knietje en hoofd. Als we niet opletten maakt hij het helemaal kapot. Wat wel helpt is om hem met een speeltje af te leiden, maar uiteindelijk zie je die handjes weer gaan.

Dus: de nachten zijn redelijk, maar de jeuk is nog even hevig. Wel verbetering dus eigenlijk he? Hij is in ieder geval makkelijk te troosten en huilt niet meer.

Groetjes Lilian
Groetjes,

Lilian, mama van Emma (3 juli 2005) en Jent (22 september 2007)


Offline Lilian

  • Super Mama
  • *****
  • Berichten: 1.649
  • Geslacht: Vrouw
Re: toch wel koemelkallergie! en nog meer...
« Reactie #24 Gepost op: mei 07, 2008, 09:36:49 »
Jent wil 's nachts nog steeds 2x drinken? Herkent iemand dit? Hij heeft volgens mij niet echt honger, maar zoekt gewoon de veiligheid en troost.

Morgen moeten we terug naar de acupuncturist. Ik ben heel benieuwd, want ik ga aangeven dat Jent toch duidelijk op koemelk reageert. Buiten het feit dat onze vriendin dat constateerde, ben ik het gaan uitproberen door me een dag helemaal uit te leven op een verjaardag. Was afgelopen weekend. Ik was natuurlijk al een paar weken op dieet, dus ik dacht: kijken of het heftig is als ik alle remmen losgooi. Dus heb ik aardbeientaart op (met room en bavarois), oh wat was dat lekker zeg na een paar weken zonder... En mozzarella op een pizzabroodje. En salade die aangemaakt was. Ik weet het heel erg van mij en zielig voor Jent maar ik wilde echt een reactie zien. Kijk, dat ik niet precies weet waarop dan (melk of ei) dat zie ik dan later wel.

Nou, hij barstte van de jeuk! Echt hij bleef krabben. Maar verder niks. Niet huilen, niet overstrekken, niet spugen. Gewoon geslapen en 2x gedronken. Maar die jeuk was echt een uitbarsting volgens ons en een duidelijke reactie. Ben sinds die dag weer helemaal op dieet en de jeuk lijkt nu minder te worden. Maar ik weet dat eczeem traag reageert en we het de tijd moeten geven. We smeren nu 2x per dag teerzalf dat verlicht de jeuk een beetje. En we geven voor de nacht druppeltjes Fenistil. Maar of dat nu helpt?

maar ik ben dus benieuwd morgen. Ik laat het weten. Nu ga ik weer aan het werk (zit op mijn werk  :bloosmeer:) Maar goed, forummen is zo gezellig en verleidelijk als je achter de compu zit he.

Groetjes
Groetjes,

Lilian, mama van Emma (3 juli 2005) en Jent (22 september 2007)


Offline Balletje

  • Global Moderator
  • ****
  • Berichten: 2.051
  • Geslacht: Vrouw
  • Ik geef borstvoeding met hypoallergeen dieet
    • WBW Nederland
Re: toch wel koemelkallergie! en nog meer...
« Reactie #25 Gepost op: mei 07, 2008, 09:46:14 »
Troost van mama is wel erg fijn 's nachts natuurlijk! Bovendien schroeft hij zo toch je productie omhoog! Dat uitleven was zeker wel fijn? Alleen de jeuk achteraf wat minder... maar dan weet je tenminste waarvoor je het allemaal doet!

Horen het graag morgen! Werk ze!
Nynke Bal, Balletje en Nynke zijn allemaal één en dezelfde persoon! Kortom, de mama van Irene, Anne en Renée


Offline Jelief

  • hehe eindelijk een andere ticker ;)
  • Mama
  • ****
  • Berichten: 269
  • Geslacht: Vrouw
  • Je kan ook niet alles weten...
Re: toch wel koemelkallergie! en nog meer...
« Reactie #26 Gepost op: mei 07, 2008, 10:15:41 »
Lilian! Teer kan ook een allergische reactie opwekken!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Mijn idee:

Liever dus smeren met een ander vet goedje. Zalf met calandula van vsm of weleda. Liever geen vaseline want dat sluit de huid weer af waardoor de 'troep' er niet uit kan.

En dat twee keer komen op een nacht is helemaal niet vreemd voor een baby van 7 maanden. doorslapen is een mythe,echt!


Offline Lilian

  • Super Mama
  • *****
  • Berichten: 1.649
  • Geslacht: Vrouw
Re: toch wel koemelkallergie! en nog meer...
« Reactie #27 Gepost op: mei 08, 2008, 21:24:41 »
Hoi allemaal,

Hier een boeiende update over Jent: vanmiddag zijn we bij Reinier geweest (electro-acupunctuur) om te kijken hoe de situatie nu is na 3 weken. Nou, de lever- en galfunctie zijn gelukkig enorm verbeterd, dus de druppels en de visolie hebben hun werk goed gedaan. Ik blijf de visolie wel nemen, vooral voor de vetten. Daarnaast heb ik hem geconfronteerd met het feit dat Jent toch echt koemelkallergie heeft: zelf achtergekomen en die vriendin waarover ik jullie verteld heb.

Reinier heeft het opnieuw heel gedetaileerd getest en kon er nu ook niet omheen: het was heel duidelijk. Ik hoorde het apparaat uitslaan en op het scherm was het duidelijk te zien. Hij vond het erg vervelend dat hij het de vorige keer niet bevestigd heeft. Dit had er vooral mee te maken dat toen die verstoorde lever- en galfunctie er zo bovenuit staken en hij dus niet verder testte. Maar het is erg duidelijk: Jent reageert op alles met koemelk/ dierlijk eiwit. Daarnaast heeft hij suikerintolerantie (had onze vriendin ook al gezegd en dit hebben wij vooraf niet besproken met Reinier). Lactose reageert Jent ook op. Heel vervelend dus, want dat krijgt hij via mijn borstvoeding ook binnen. Verklaart ook meteen de reactie op de Domperidon.  :doh:

Nou, toen mijn vraag: test hem ook even met de Pepti en de hypo-allergeen en vreemd genoeg kwam daar hetzelfde uit als wat we al te horen hadden gekregen: de HA verdraagt hij wel, de pepti absoluut niet. Reden heeft Reinier ontdekt: in de Pepti zit 25 g suiker op 100 g, in de HA slechts 6! De eiwitten zorgen niet voor een andere reactie bij jent, dat is niet het probleem met de HA of de Pepti. Maar die lactose. Ik wist het niet, jullie wel? Reinier schrok er zelf heel erg van zoveel suiker als er in die zuigelingenvoeding zit. We kweken zo allemaal kindjes met suikerziekte zei hij. Ik vind dat een kwalijke zaak hoor, ben benieuwd wie dit wist.

Met en koemelk- en suikerallergie valt er voor mij erg weinig te eten kan ik je zeggen. Althans erg weinig waar je nog een beetje van op gewicht blijft. We kiezen dus nu ook echt definitief voor de KV. Ik hou dit niet vol, val alsmaar af en voel me slap. Heel raar, want ik eet echt goed hoor. (dacht ik).  :???: Probleempje is dus dat ons schatteke het echt niet blieft, dus voor ons nog een gezellige periode te gaan  :geen idee: We proberen maar net zoals Astrid, eerst heel weinig mengen en hopen dat het een keer gaat. Maar we hebben geen haast en kijken eerst hoe het gaat. Er is nog BV, wel met Domperidon, maar het is kiezen of delen. Dan maar eerst even zo. Ik kan echt niet zonder.

Jent moet trouwens vanwege de reactie op de dierlijke vetten vegatariach blijven voorlopig. Alleen mamamelk en groente en fruit kan hij goed mee vooruit. Nou, prima hoor. We zien wel wanneer we verder kunnen.

Nou, jullie weten weer wat. Gelukkig ben ik voorlopig nig wel hier te vinden om lekker mee te kletsen, want snel op de KV gaat toch niet lukken. En ik vind het ook wel goed zo. En ik kan het forum nog niet missen. Ik begon bij babyopkomst, maar dat werd steeds minder, toen BV forum, maar hier is het het persoonlijkst. En dat vind ik erg fijn. :goed:

Groetjes Lilian
Groetjes,

Lilian, mama van Emma (3 juli 2005) en Jent (22 september 2007)


Offline Nynke Dekker

  • Office iets?¿
  • Administrator
  • **
  • Berichten: 15.809
  • Geslacht: Vrouw
  • Nynke Bal, Balletje en Nynke ben ik allemaal!
Re: toch wel koemelkallergie! en nog meer...
« Reactie #28 Gepost op: mei 08, 2008, 21:46:04 »
Hai Lilian,

Ja dat er veel suiker in kunstvoeding zit, was me bekend. Er zit veel meer in kunstvoeding wat je liever niet wilt weten  ;-) We hangen het alleen niet aan de grote klok, omdat veel ouders het toch niet willen horen. Dan krijg je het verhaaltje borstvoedingsfanatica weer... Wij borstvoedende ouders vertellen volgens de anti borstvoeders toch alleen maar slechte dingen over kunstvoeding. Terwijl een stukje gezond verstand en het lezen van etiketten je al heel veel duidelijk zou moeten maken.

Wel raar dat hij wel op koemelkeiwitten in de borstvoeding reageert, maar niet op die in HA voeding. Die eiwitketens zijn ongeveer net zo lang. Dan zou je dus wel gewoon zonder koemelk weg te laten kunnen voeden.
Lactoseintolerantie komt bijna niet voor, maar zou idd kunnen. Een overweging is dan om hiervoor lactase toe te gaan dienen, maar dat kan je het beste even bespreken met bijvoorbeeld Stefan of Gonneke. Dan zou borstvoeding alsnog een optie voor je kunnen zijn, zeker als je dan geen rekening hoeft te houden met de melksuikers. En niet met de koemelkeiwitten..

Overleg het alsjeblieft even met de deskundigen, het zou zonde zijn als je achteraf er achter komt dat je alsnog gewoon had kunnen doorvoeden. Tenzij je zelf wilt stoppen uiteraard... da's je eigen keuze.

Je hoeft trouwens het forum niet te missen he? Het is voor alle mensen die de borstvoeding een warm hart toedragen, of ze nu zelf voeden of niet.... Qua allergie en het delen van je ervaringen met Jent, kan je hier altijd nog je hart ophalen toch?

 :knuf:

Probeer eens buiten de hokjes te denken voordat je oordeelt. Ieder mens is uniek!

Ik ben moeder van drie heerlijke dochters, Irene geb. 03-08-99, Anne geb. 09-08-02 en Renée geb. 30-06-05. Drie keer borstvoeding met uitgebreid hypo-allergeen dieet.

Offline Anouschka

  • Super Mama
  • *****
  • Berichten: 5.197
  • Geslacht: Vrouw
Re: toch wel koemelkallergie! en nog meer...
« Reactie #29 Gepost op: mei 12, 2008, 20:25:20 »
Hoi Lilian!

Ik heb hier even bij zitten lezen. Ik had veel gemist.  ;-)

Hoe gaat het nu met Jent?
Krijgt hij nog volledig bv?
Hoe ziet je diëet eruit? Voel jij je er goed bij?

Goh, ik wist dus niet dat er in kunstvoeding zoveel suiker zat! Daarom zien die kindjes allemaal zo papdik. (tenminste, heel veel wel)
Onze kinderen werden van de bv nooit zo heel dik. Lekkere mollige beentjes en armpjes. Maar verder valt het wel mee.

Nele krijgt nu 1 keer per dag fruit. En 's avonds pitst ze met de warme hap mee of krijgt ze iets als een cracotte.
Ik provoceer nu de allergenen een voor een. Melk wil ik als laatste doen. Als ze daar nu nog op reageert maak ik een nieuwe afspraak bij de kinesioloog en dan behandelt ze Nele voor lactose. MAar dat weten we nog niet. Het provoceren neemt ook best veel tijd in beslag. Ik heb net appel gedaan. We zitten in 2 dagen rust. Dan weer appel. Gaat dat goed, dan ga ik door met tomaat en daarna wortel. Banaan is ook nog een allergeen. Maar dat kom je niet overal in tegen.
Ik wil dit nu doen omdat ik wil weten of ze tegen die dingen kan. Want dan zou ik op vakantie ook potjes fruit van olvarit kunnen kopen. Maar eerst maar eens zien of ze hier tegen kan.