User Info

 
 
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Who's Online

  • Dot gasten: 70
  • Dot verborgen: 0
  • Dot leden: 0

There aren't any users online.

Auteur Topic: toch wel koemelkallergie! en nog meer...  (gelezen 227507 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Lilian

  • Super Mama
  • *****
  • Berichten: 1.649
  • Geslacht: Vrouw
Re: toch wel koemelkallergie! en nog meer...
« Reactie #30 Gepost op: mei 12, 2008, 22:50:33 »
Hoi hoi,

We zijn net terug van een heerlijk lang weekend op de Kempervennen met ons gezinnetje. Wat een zalig weekend, zo met dit weer zeg. We hebben echt genoten.
Ook zijn we een heleboel wijzer geworden wb Jent's allergie. Tot nu toe reageerde hij namelijk zo vaag en inconsequent op alles, dat we bijna niet konden vaststellen waar hij nou op reageerde. Dus vorig weekend had ik al 1 dag alle remmen los gegooid en toen was de reactie redelijk duidelijk: veel meer jeuk, dus meer onrust.

Dit weekend heb ik dat weer gedaan, omdat provoceren op de verantwoorde manier hier echt niks oplevert. Dan maar het grote werk: een ijsje (lees: roomijs) en een chocoladebroodje. Jemig, op de eerste plaats heb ik me helemaal gek genoten. Snoepkont als ik mis dit wel hoor. Maar het is nu zo duidelijk. Hij heeft er echt last van: zoooo onrustig en zoveel jeuk. Terwijl zijn huidje er redelijk uitzag zijn er nu op verschillende plekken nieuwe eczeemplekjes gekomen. Ook schuurt hij met z'n hoofdje. zelfs als hij ligt te drinken. Gek is wel dat hij ondanks dit zo vrolijk blijft. Het is zo makkelijk om hem te laten lachen. Alleen 's nachts, zonder dat hij afleiding heeft dan, is het moeilijk. Maar we zijn er wel achter. Koemelk voorlopig helemaal niet meer provoceren. Voor de rest heb ik hem namelijk geen nieuwe dingen gegeven. Het vertrouwde fruit en de vertrouwde groente. (Peer, bloemkool, wortel, aardappel, rijst). En een cracotte of biologische soepstengel (speltmeel). Verder krijgt hij nog niks.

Anouschka, ik geef idd nog steeds volledig bv maar ben daarbij ook volledig Domperidon-afhankelijk. Helaas, want hij kan er eigenlijk niet goed tegen. Vanwege de lactose die erin zit. Maar het is het een of het ander. En ik wilde over gaan op KV, maar Jent wil dat echt niet drinken. Hij kan alleen tegen de HA2, vanwege de grote hoeveelheid lactose in de Pepti. Maar hij lust het niet. We bieden het regelmatig aan, want ze zeggen dat ze aan de smaak kunnen wennen. Hij drinkt dan 2 slokjes en houdt het voor gezien. Dan krijgt hij natuurlijk de borst van mij. Hij krijgt nog zo'n 6 a 7 voedingen, waarvan minstens 2 's nachts. Maar ik zou graag stoppen, nog steeds. Ik voel me ook niet lekker bij het dieet. Slapjes en dat krijg ik maar niet goed. Alsof mijn lichaam wat mist. Heel gek. Maar ik probeer genoeg te eten, al vinden anderen dat dat niet lukt, maar die zien alleen de buitenkant. Ik eet echt goed. Heb net nog lekker chips op. (Lays naturel, zijn veilig toch?)

Nou, ik ga zo slapen, even bijkomen. En morgen weer werken. Succes met provoceren Anouschka.

Liefs Lilian
Groetjes,

Lilian, mama van Emma (3 juli 2005) en Jent (22 september 2007)


Offline Anouschka

  • Super Mama
  • *****
  • Berichten: 5.197
  • Geslacht: Vrouw
Re: toch wel koemelkallergie! en nog meer...
« Reactie #31 Gepost op: mei 12, 2008, 22:57:26 »
Hoi Lilian!

Fijn dat jullie zo genoten hebben dit weekend!  :goed:
Wat kunnen kinderen toch verschillend reageren op allergene stoffen he?
Hier op het buro vonden ze ook dat Nele niet of te vaag reageerde. Maar toen ik vertelde dat melkproducten weglaten het spugen afnam en wegbleef, moesten ze het wel geloven.

Lays naturel zijn veilig hoor!
En jij ook sukses!
Ik heb foto's geuploaded. Even verkleinen en plaatsen.  ;-)

Offline Lilian

  • Super Mama
  • *****
  • Berichten: 1.649
  • Geslacht: Vrouw
Re: toch wel koemelkallergie! en nog meer...
« Reactie #32 Gepost op: mei 13, 2008, 20:01:21 »
Nou, vandaag weer terug op streng dieet hoor! ;-) Jent heeft vandaag onrustig geslapen, het zal wel even duren voordat het allemaal weer zijn lijfje verlaten heeft. Maar vanavond tijdens het voeden voordat hij naar bed ging was hij heerlijk relaxed en heeft prima gedronken. De rest van de dag overigens niet. Hij wilde echt niet. Teken dat het in zijn buikje denk ik niet zo lekker liep?  :snif:

Gelukkig is hij net heerlijk gaan slapen. Zelfs door het gegil van Emma heen. Die was aan het vervelen onder de douche en in bed ook. Maar inmiddels gelukkig ook stil. Ben benieuwd naar komende nacht. Vandaag heeft Jent bij de oppas 20cc HA KV gedronken. Wat een vooruitgang! We blijven het eens per dag aanbieden. Hij gaat er steeds meer van drinken geloof ik. Voor mij zal het al een uitkomst zijn als hij 2 voedingen KV kan drinken. Dan ben ik van dat kolven af. EN als ik dan eens weg ben hoef ik me geen zorgen te maken over een van tevoren afgekolfde voeding, maar kan hij gewoon een flesje KV krijgen als ik geen BV heb. Hopelijk kan ik nog wel een paar voedingen BV blijven geven en houdt mijn productie er niet meteen mee op. Maar ik wil ook graag van de Domperidon af omdat hij daar ook op reageert.

Liefs Lilian
Groetjes,

Lilian, mama van Emma (3 juli 2005) en Jent (22 september 2007)


Offline Anouschka

  • Super Mama
  • *****
  • Berichten: 5.197
  • Geslacht: Vrouw
Re: toch wel koemelkallergie! en nog meer...
« Reactie #33 Gepost op: mei 13, 2008, 20:34:06 »
Hoi Lilian!

Dat klinkt al goed!
Fijn dat hij al een beetje KV drinkt. Verdraagt hij deze wel denk je? Ik hoop voor jullie van wel.

Dat Emma zo aan het gillen was... zal het warme weer wel zijn. Debbie was vanavond ook niet leuk. Ik ben consequent gebleven. Debbie is zo... zij denkt dat wanneer ze aan tafel niet eet ze om 7 uur haar lekkers wel krijgt. Ik heb eens voet bij stuk gehouden en dat niet gegeven. Tjee wat een drama zeg!
En wat ze allemaal uithaalt met een stalen gezicht. Maar ik heb volgehouden. Fiew... Ze slaapt nu. En Nele na 3 kwartier gillen ook. Ik kon er niet eerder naar toe door Debbie. Arme Nele. Die zit echt in een groeisprong. Wil alleen maar bij mama slapen.
Heeft Jent er ook last van?
De box is vandaag verlaagd. Ik had Nele niet zeker meer en voor het zelfde geld zit ze vandaag of morgen zelf rechtop!

Offline Lilian

  • Super Mama
  • *****
  • Berichten: 1.649
  • Geslacht: Vrouw
Re: toch wel koemelkallergie! en nog meer...
« Reactie #34 Gepost op: mei 14, 2008, 08:50:16 »
Hey Anouschka,

Het is de hele dag en nacht goed gegaan met Jent: hij lijkt de HA voeding te verdragen. Vandaag weer proberen. Vanmorgen wilde hij weer niet drinken (aan de borst). Dat heeft hij de laatste tijd zo vaak 's morgens. Ook de rest van de dag gaat het moeizaam. Ik vind het ook niet gek: 's nachts tankt hij zichzelf helemaal vol. Volgens mij heeft hij zijn dag- en nachtritme wat de voeding betreft volledig door de war zitten! :???:

Ik snap het wel, door alle onrust van de afgelopen maanden is het allemaal een beetje gek gelopen soms met voeden, alleen lijkt het er nu echt op dat hij 's nachts zorgt dat hij vol zit ipv overdag! Want gisteren heeft hij overdag nauwelijks gedronken. Hij komt ook nooit zelf om een voeding. Ik bied het altijd maar een keer aan na een uurtje of 4. Eerder probeer ik ook wel maar dan hapt hij helemaal niet aan. Hij heeft gewoon geen honger. En 's nachts komt hij iedere 2,5 tot 3 uur! Liever zou ik dat omgekeerd zien natuurlijk, iemand tips??

Is het trouwens iets van allergische kindjes dat ze ander slaapgedrag hebben dan niet-allergische kindjes? Jent sliep de eerste 2 maanden van zijn leven prima: 's nachts kwam hij 1x voor een voeding en overdag sliep hij slaapjes van 2 tot 3 (soms 4 ) uur. En het is steeds minder geworden. Ja, tuurlijk, ze worden ouder en zijn meer wakker, dat snap ik, maar soms slaapt Jent nu heel de middag niet terwijl hij wel hartstikke moe is.  :eh: We leggen hem iedere dag rond dezelfde tijden op bed: tussen 8.30 en 9.00 (dan slaapt hij het langst: tussen de 1,5 en 2 uur). Volgende slaapje rond 12.00 (ook zo'n 1,5) en dan nog eens rond 15.30. Dan is hij supermoe maar slapen ho maar.  :huh: Gaat ie liggen spelen en kraaien in z'n bed. DUs haal ik hem er na een half uur maar weer uit. Probleem is wel dat  hij dan rond 18.00 zo op is dat er geen land meer mee te bezeilen valt. En precies dan gaan wij eten... :baby: Dan maar even sussen met speentje, maar ideaal is het niet. Ik geef hem dan ook wel wat groente, maar wat hij in zijn handje heeft gooit hij op de grond, dus geef ik hem een paar hapjes gepureerd en dat gaat dan goed. Maar zat is ie het wel hoor. Om 19.00 gaat ie naar bed en valt als een blok in slaap. Tot een uurtje of 22.00 en vanaf dan iedere 2 tot 3 uur...

Groetjes Lilian
Groetjes,

Lilian, mama van Emma (3 juli 2005) en Jent (22 september 2007)


Offline Anouschka

  • Super Mama
  • *****
  • Berichten: 5.197
  • Geslacht: Vrouw
Re: toch wel koemelkallergie! en nog meer...
« Reactie #35 Gepost op: mei 14, 2008, 09:11:10 »
Hoi Lilian,

Goed zeg dat Jent anderhalf uur achter elkaar kan slapen!
Nele haalt het uur nog niet per keer. Ze is vaak een hele voormiddag wakker. 's Middags een anderhalf uurtje slaapt ze aan mijn borst en verder overdag niks. Nu zit ze wel in een groeisprong. Maar voorheen sliep ze ook maar 3 keer een 3 kwartier. Dus ik liep nogal eens op en neer. En dan heb ik toch de regels toegepast van Rust en Regelmaat. Het werkt bij Nele gewoon niet. Net als bij Jurriën indertijd.
Ik mag trouwens niet jokken. De eerste 2 maanden werkte het bij Nele wel.
Nele is nu heel onrustig aan de borst. Drinkt amper want alles wat ze ziet wil ze vastpakken. Ik heb hier op het forum gelezen dat dat normaal is op deze leeftijd. Misschien dat Jent ook in deze groeisprong zit?
Nele wil nu dus absoluut niet in haar eigen bed slapen en ligt er nu dus wel in. Ze heeft nu in de gaten dat ik weg ben en begint al te roepen. (is nog geen huilen) Hoe het verder gaat verlopen kun je wel raden..
 :zucht:

Offline Balletje

  • Global Moderator
  • ****
  • Berichten: 2.051
  • Geslacht: Vrouw
  • Ik geef borstvoeding met hypoallergeen dieet
    • WBW Nederland
Re: toch wel koemelkallergie! en nog meer...
« Reactie #36 Gepost op: mei 14, 2008, 11:11:30 »
Hey Lilian,

Mij valt op dat hij 's morgens maar een uur of anderhalf wakker is... en hij 's middags al twee uur wakker is.  Waarschijnlijk is hij dan al te moe om te kunnen slapen, je geeft zelf al aan dat hij dan supermoe is.... Hier kon Renée 's morgens iets langer wakker zijn (voordat ze aangaf moe te worden), maar 's middags was ze tussen haar slaapjes in maar max een uurtje wakker.

Het slaapgedrag is niet persé anders.. maar allergische kindjes (en refluxkindjes) worden geplaagd door klachten die "normale" kindjes niet hebben. Zij kunnen zich niet volledig aan de slaap overgeven, want meestal krijgen ze dan zo ongeveer last van hun krampen/kwaaltjes.

 :knuf:
Nynke Bal, Balletje en Nynke zijn allemaal één en dezelfde persoon! Kortom, de mama van Irene, Anne en Renée


Offline Lilian

  • Super Mama
  • *****
  • Berichten: 1.649
  • Geslacht: Vrouw
Re: toch wel koemelkallergie! en nog meer...
« Reactie #37 Gepost op: mei 15, 2008, 20:12:34 »
Hoi hoi,

Nynke, het is inderdaad zo dat Jent oververmoeid is. Maar dat is hij over het algemeen zeg maar. Dus niet specifiek aan het einde van de dag. Maar we proberen hem nu al 2 dagen eerder op bed te doen 's middags en gisteren had het geen effect, maar vanmiddag sliep hij van 15.45 tot 17.15! Heerlijk, 3 lange slaapjes vandaag.

Afgelopen nacht heeft hij 1 nachtvoeding gehad en toen hij voor de volgende kwam (2,5 uur later alweer) heb ik hem na 2 min. losgekoppeld en speentje erin en teruggelegd. Hij sliep tot vanmorgen half 7. En dronk toen goed en de rest van de dag ook. Kan toeval zijn natuurlijk, dus we proberen het vannacht weer zo. Hopelijk drinkt hij dan zo overdag meer.

Op advies van de dietiste (vanmorgen een half uur mee gebeld) zijn we over op de Nutramigen. Ze doet een aanvraag bij onze verzekeraar voor vergoeding gelukkig. Maar het is toch veiliger voor Jent denken we. Hopelijk lust hij het, want tot nu ging er niks van KV in, dus ik hou mijn hart vast voor dit. Zeker na het lezen van het verhaal van Lisanne van Astrid!  :geen idee:

Groetjes Lilian

Groetjes,

Lilian, mama van Emma (3 juli 2005) en Jent (22 september 2007)


Offline Anouschka

  • Super Mama
  • *****
  • Berichten: 5.197
  • Geslacht: Vrouw
Re: toch wel koemelkallergie! en nog meer...
« Reactie #38 Gepost op: mei 15, 2008, 20:18:49 »
Lilian, als Jent dit merk niet drinkt kun je net als Astrid doet, Friso.. (goh hoe heet het nu weer? Ik kom er niet op!  :whaaa:) proberen.

Offline astridmv3

  • Super Mama
  • *****
  • Berichten: 5.306
  • Geslacht: Vrouw
  • Ik heb 19 mnd gekolfde HA BV gegeven
    • assepas
Re: toch wel koemelkallergie! en nog meer...
« Reactie #39 Gepost op: mei 15, 2008, 20:21:10 »
Friso allergy care

Lillian, stop je nu helemaal met de borstvoeding?
je viel erg af toch? door het dieet?
ik hoop dat Jent de nutramigen blijft drinken meid
komt vast wel goed.

 :knuf:
groetjes Astrid
ERG trotse mv
Thomas (5), Sylvie (3) en Lisanne (1)

Offline Anouschka

  • Super Mama
  • *****
  • Berichten: 5.197
  • Geslacht: Vrouw
Re: toch wel koemelkallergie! en nog meer...
« Reactie #40 Gepost op: mei 15, 2008, 23:24:00 »
JA!! Friso allergy care!
Hehe... als ik het nu eens gewoon normaal kon blijven onthouden.  Geheugen als een vergiet :huh:

Offline Duracell

  • Mama
  • ****
  • Berichten: 459
  • Geslacht: Vrouw
  • Lennard heeft 9 maanden borstvoeding gehad!
    • Hyves pagina
Re: toch wel koemelkallergie! en nog meer...
« Reactie #41 Gepost op: mei 16, 2008, 04:31:39 »
Wat een gedoe, die allergische kinderen....zooooo herkenbaar Lilian! Jent en Lennard hadden broertjes kunnen zijn.... :P Het zijn absoluut schatjes als ze wakker zijn en afleiding hebben....maar na 9 uur.....

Die van mij slaapt ook maar stukken van 3 kwartier overdag en is ook oververmoeid, probeer daar maar eens uit te komen als ze eenmaal zover zijn. Hij wordt nu geplaagd door warmte uitslag en drijft m'n schoot af elke avond en nacht. Als ik hem zonder slaapzak in bed leg, wordt hij wakker omdat hij te los/vrij ligt, en mét slaapzak wordt hij wakker van de warmte en de jeuk. Ik heb m'n moeder gevraagd een slaapzakje van lakenstof te maken, is minder warm. Van mij hoeft het voorlopig nog geen zomer te worden! :pissig:

Hier ook zo'n schreeuwkip als ik hem wakker in bed leg, moet even uitzoeken hoe dat met groeisprongen zit enzo. Of de volgende set tandjes, of alweer iets verkeerds gegeten, of misschien nog de verlatingsangst/naweëen van het ziekenhuisbezoek...Ik weet het niet meer, ik weet alleen dat het nu half 5 is en ik nog niet in bed lig.

Morgen maar weer gaan proberen met de RRR, dan maar een dagje huilen, de bovenverdieping opruimen, was vouwen, stofzuigen....Ben ik in ieder geval in de buurt, Eloise kan zelf de trap op en af. En Stefan terugmailen.

Ik zou ook heel graag van de BV af willen, het dieet is te zwaar, maar weet hier ook niet welke KV Lennard verdraagt. Misschien inderdaad Friso allergycare?

Offline Anouschka

  • Super Mama
  • *****
  • Berichten: 5.197
  • Geslacht: Vrouw
Re: toch wel koemelkallergie! en nog meer...
« Reactie #42 Gepost op: mei 16, 2008, 08:42:36 »
Het niet weten welke voeding is juist wat mij weerhoudt te stoppen met de bv.
Dus ga ik netjes door met het diëet. Wel hopende dat er elke keer een stof wel verdragen wordt. Met het koemelk- eiwit en sojavrij diëet valt wel te leven.

Die korte slaapjes.. Nele hier ook. Wat doe je er tegen? Gisteren heb ik haar ook eens laten  huilen. Hardverscheurend hoor. Maar na de 2e keer laten huilen, toen lag ze in bed na het in de ogen wrijven, is ze toch in slaap gevallen na een kwartiertje.

Offline astridmv3

  • Super Mama
  • *****
  • Berichten: 5.306
  • Geslacht: Vrouw
  • Ik heb 19 mnd gekolfde HA BV gegeven
    • assepas
Re: toch wel koemelkallergie! en nog meer...
« Reactie #43 Gepost op: mei 16, 2008, 08:47:32 »
soms moeten ze ook huilen om alles te verwerken of zichzelf in slaap te krijgen he?
wat ik deed was na 5 minuutjes kijken, ff sussen en weer weggaan
dat duurde de eerste keren best een aantal keer voordat ze sliep (en met dit weer is dit ook niet heel prettig natuurlijk)
wat ik óók geprobeerd heb... naast het bedje gaan zitten en niet naar lisanne kijken, steeds als ze omhoog kwam of ging staan ofzo, haar weer neerleggen en niets zeggen en niet aankijken.
dat duurde ook wel even (en daar moet je dan ook de kans voor hebben mbt andere kindjes enzo).

maar over de andere voeding

als je contact met stefan hebt, zou ik het zeker met stefan overleggen.

het dieet wordt wel makkelijker hoor (ben nu sinds september bezig) maar als je zo enorm afvalt en je het niet kan volhouden, dan moet je afwegingen gaan maken denk ik.

kan hier moeilijk een advies op geven.
sorry
sterkte iig
 :knuf: :knuf:
groetjes Astrid
ERG trotse mv
Thomas (5), Sylvie (3) en Lisanne (1)

Offline Lilian

  • Super Mama
  • *****
  • Berichten: 1.649
  • Geslacht: Vrouw
Re: toch wel koemelkallergie! en nog meer...
« Reactie #44 Gepost op: mei 16, 2008, 20:16:30 »
We hebben een TOP nacht gehad! Jent had gisteravond gedronken om 19.00 en meldde zich daarna pas weer om 23.15!! Dat is in geen maanden gebeurd. Bram en ik lagen al te slapen. Heerlijk. Ik heb hem meteen aangelegd en daarna sliep hij lekker verder. Daarna kwam hij om 2 uur alweer, dus dat zou 2 nachtvoedingen gaan betekenen. Maar omdat hij dan 's morgens en overdag slecht drinkt hebben we het kunnen rekken met een slokje water. Hij kwam om 3 uur en toen heb ik hem aangelegd. Vervolgens niet meer gehoord tot de wekker vanmorgen! Wat was dat lekker zeg.

Hij slaapt al een tijdje beter dan eerst, maar dit sloeg alles. Ook overdag gaat het goed. Hij doet 2 keer een slaapje van 1,5 tot 2 uur en in de namiddag nog een korte van 3 kwartier tot een uurtje (al was dat gisteren ook een lange geworden...) Zou het nu eindelijk de goede kant op gaan hier? Ik laat sinds maandag ook pindakaas staan (dat at ik dagelijks op brood en was voor mijn gevoel nog mijn enige bron van vet... :wat?:) Maar volgens mij reageert Jent daar ook op. In ieder geval gaat het nu beter. Sperzieboontjes gaan hier trouwens ook goed. Dus nu hebben we al wortel, bloemkool, aardappel, rijst en boontjes wat hij eet. En peer. Banaan wordt ie niet warm van. Maar dat kan nog komen.

Nou, als klap op de vuurpijl heeft hij vanmiddag bij de oppas 15 cc Nutramigen op. Weliswaar met moeite, maar het zit erin. Daarna nog zo'n 100cc BV erachteraan. Hopelijk went hij aan de smaak. We durven het niet te mengen eigenlijk, want als hij het dan niet lust moet ik ook de BV weggooien. En zo rijk zit ik niet in de productie. :(

Nou, even goed nieuws dus, maar ik durf bijna niet te hopen dat het vanavond weer zo goed gaat. :bloosmeer:

Liefs Lilian
Groetjes,

Lilian, mama van Emma (3 juli 2005) en Jent (22 september 2007)