User Info

 
 
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Who's Online

  • Dot gasten: 112
  • Dot verborgen: 0
  • Dot leden: 0

There aren't any users online.

Auteur Topic: toch wel koemelkallergie! en nog meer...  (gelezen 227537 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline astridmv3

  • Super Mama
  • *****
  • Berichten: 5.306
  • Geslacht: Vrouw
  • Ik heb 19 mnd gekolfde HA BV gegeven
    • assepas
Re: toch wel koemelkallergie! en nog meer...
« Reactie #45 Gepost op: mei 16, 2008, 20:31:51 »
Oh wat kun je dan opknappen van zo'n goede nacht he?

Het zou heel goed ook de pindakaas kunnen zijn hoor.
pinda is ook een allergeen voor veel kindjes.
merkte het hier bij lisanne idd ook.
dus wie weet, heb je een grote boosdoener te pakken???

 :knuf: hopelijk op naar weer een goede nacht
groetjes Astrid
ERG trotse mv
Thomas (5), Sylvie (3) en Lisanne (1)

Offline Nynke Dekker

  • Office iets?¿
  • Administrator
  • **
  • Berichten: 15.809
  • Geslacht: Vrouw
  • Nynke Bal, Balletje en Nynke ben ik allemaal!
Re: toch wel koemelkallergie! en nog meer...
« Reactie #46 Gepost op: mei 16, 2008, 20:38:52 »
Super Lilian!!! Dit zou toch een berg rust kunnen betekenen voor jullie! Toch fijn dat je er zo via de borstvoeding achter kan komen waar hij slecht op reageert! Ja het kost bloed zweet en tranen voordat je het dieet goed hebt, maar later heb je daar alleen maar profijt van en Jent ook!

Als straks echt de rust is wedergekeerd, kan je heel voorzichtig gaan proberen wat er wel goed gaat, dus alles wat je nu weglaat, één voor één weer introduceren in jouw voedingspatroon. Zo kan je kijken hoe je je dieet kan verlichten!

 :goed: Super meis, zo tank je weer een beetje bij!
Probeer eens buiten de hokjes te denken voordat je oordeelt. Ieder mens is uniek!

Ik ben moeder van drie heerlijke dochters, Irene geb. 03-08-99, Anne geb. 09-08-02 en Renée geb. 30-06-05. Drie keer borstvoeding met uitgebreid hypo-allergeen dieet.

Offline Anouschka

  • Super Mama
  • *****
  • Berichten: 5.197
  • Geslacht: Vrouw
Re: toch wel koemelkallergie! en nog meer...
« Reactie #47 Gepost op: mei 17, 2008, 16:25:45 »
O Geweldig Lilian!
Hoe gaat het vandaag? (zaterdag)


Offline Lilian

  • Super Mama
  • *****
  • Berichten: 1.649
  • Geslacht: Vrouw
Re: toch wel koemelkallergie! en nog meer...
« Reactie #48 Gepost op: mei 17, 2008, 21:28:28 »
Hoi,

Ja hoor, een 2e perfecte nacht gehad! :goed: Jent kwam gisteravond om half 11, vervolgens pas voor het eerst om 3 uur en daarna niet meer tot vanmorgen! (Om 6 uur speentje erin en half 8 wakker!) Heerlijk, wat knap je hiervan op zeg. Alleen wel zielig: hebben we hem vandaag volledig uit zijn ritme gehaald door vanmiddag te gaan stadten. Dan slaapt ie namelijk niet, dat doet hij nooit in de wagen. Dus alleen vanmorgen 1,5 uur en tussen de middag een uurtje. Vanavond was ie om op te vegen, helemaal gesloopt.

Met de Nutramigen gaat het so far so good.  :eh: Hopelijk blijft dit zo doorgaan, want vandaag heeft hij steeds een flesje BV op met 10 cc Nutramigen erin. (BV tussen de 100 en 120 cc). Veel meer drinkt hij niet per keer, dus het zijn kleine flesjes. We hopen er een 10 dagen plan van te maken: elke dag 10 cc meer N*.

Ik heb het er wel moeilijk  mee moet ik eerlijk zeggen.  :snotter: Buiten het feit dat het rust zal geven, ga ik ook iets heel fijns missen. Gewoon het feit hem zo dicht bij me te hebben. En ik maak me zorgen over Jent. Dat hij nu "zonder mij" moet. Ik sta er wel achter hoor, maar het gaat niet vanzelf merk ik nu. Het is toch 8 maanden bijna. Maar ik weet ook dat een combi geen optie is. Want dan verandert er niks aan de situatie. En daarnaast produceer ik daarvoor te slecht.

Mmmmoeilijke beslissing. Maar wel goed denk ik. Bram zei: je doet het goed. Ik zei dat ik het daar over 2 weken waarschijnlijk wel mee eens ben, maar nu druist het nog een beetje tegen mijn gevoel in. Dubbel allemaal he.

Nou, hopelijk gaat het met jullie ook allemaal goed!!

Lilian
Groetjes,

Lilian, mama van Emma (3 juli 2005) en Jent (22 september 2007)


Offline Anouschka

  • Super Mama
  • *****
  • Berichten: 5.197
  • Geslacht: Vrouw
Re: toch wel koemelkallergie! en nog meer...
« Reactie #49 Gepost op: mei 18, 2008, 09:05:43 »
Hoi Lilian,

Hoe is het vannacht met Jent gegaan? Heeft hij weer zo goed geslapen?

En de nutramigen? HEb je die weer opgebouwd? Zou hij die voeding wel accepteren denk je?

 :knuf:

Offline Lilian

  • Super Mama
  • *****
  • Berichten: 1.649
  • Geslacht: Vrouw
Re: toch wel koemelkallergie! en nog meer...
« Reactie #50 Gepost op: mei 18, 2008, 09:44:29 »
Vannacht helaas minder, maar dat was te verwachten. Sinds gisteren geef ik helemaal geen borst meer  :snif:. Het afscheid doet meer pijn dan ik had verwacht. Ik was de BV echt zat (sorry) en dacht dat het heerlijk zou zijn om niet meer zo gebonden te zijn. Maar niets is minder waar. Het doet echt zeer om mijn lieve kleine mannetje, die toch al zo snel groot wordt, niet meer zo dichtbij me te hebben. En hem niet meer te kunnen troosten op de meest gemakkelijke manier.

Dat moest ik wel even kwijt. Maar we zetten wel door. Gister heeft hij dus heel de dag afgekolfde melk gemengd met N* op (100 mm + 10 N*). In de loop van de dag gingen deze flesjes schoon op, dus op te kijken of hij wel genoeg had geven we vandaag 100 mm + 20 N*. Als hij dat opdrinkt lust hij dus meer. Maar nadat we gestopt zijn met het spul in z'n pure vorm aan te bieden drinkt hij het zonder problemen op.

Maar vannacht was zwaar: Hij werd om 1.15 al wakker en we kregen hem niet meer in slaap. Ik denk dat hij ook echt honger had want we hebben gisteren ook z'n groente overgeslagen vanwege die ontregelde middag en hij al erg vroeg in bed lag voor de nacht. Dus uiteindelijk 1.45 flesje gegeven en ik gekolfd... :nee: Das echt de andere kant van het verhaal dan hoor, bleh. Maar goed, toen kwam ie om 5 uur alweer... Dat was dus 3 nachten geleden dat hij dat gedaan had dus dat viel even tegen. Bram heeft hem toen een half flesje gegeven want uit ervaring weten we dat hij anders overdag niet genoeg drinkt omdat zijn honger dan al teveel gestild is. Dat ging wel goed, hij dronk het niet eens op maar slapen ho maar.  :geen idee: Waarom?? Gelukkig is ie om kwart over 6 nog voor 3 kwartier in slaap gevallen, maar Emma had ie inmiddels wel wakker gemaakt, dus voor ons een lange zondagochtend. :eh:

Nou, net heeft ie weer een half flesje op, maar dan de dubbele dosis N* en ging goed! Nu slaapt ie alweer 1,5 uur. Bram is even lekker met Emma fietsen, heerlijk: rust!

Groetjes en tot later, Lilian
Groetjes,

Lilian, mama van Emma (3 juli 2005) en Jent (22 september 2007)


Offline Anouschka

  • Super Mama
  • *****
  • Berichten: 5.197
  • Geslacht: Vrouw
Re: toch wel koemelkallergie! en nog meer...
« Reactie #51 Gepost op: mei 18, 2008, 10:30:07 »
Goh Lilian, ik ben ook wel verbaasd dat je geen borst meer geeft. Vraagt Jent er ook niet meer om? Ik bedoel; Hapt hij niet naar je borsten? Dat doet Nele nl. wel.
Heb je nog veel gekolfde melk?
Ik ben echt benieuwd of hij de volledige nutramigen accepteert. Spannend hoor!

Offline Nynke Dekker

  • Office iets?¿
  • Administrator
  • **
  • Berichten: 15.809
  • Geslacht: Vrouw
  • Nynke Bal, Balletje en Nynke ben ik allemaal!
Re: toch wel koemelkallergie! en nog meer...
« Reactie #52 Gepost op: mei 18, 2008, 10:38:56 »
Oei Lilian, dat doet zeer! Rationeel kan je van alles wel plannen, maar gevoel gooit nog wel eens roet in het eten... Blijf je nu kolven en aanlengen met Nutramigen? Of ga je de borstvoeding helemaal afbouwen? Als hij de Nutramigen eenmaal wel pakt, in pure vorm, zou je ook een combinatie kunnen maken... of nog twee voedingen blijven geven ofzo. Zou wel fijn zijn voor de nacht en ochtend toch? Gooi nu niet gelijk alles over de muur.. hou nog wat opties over voor jezelf!

Dan zou je nog gewoon via de borstvoeding kunnen provoceren en kan je ook nog genieten van een voor jou iets overzichtelijker aantal voedingen! Snap je beslissing wel hoor! Maar bedenk jezelf dat er meer zit tussen of het één of het ander...

 :knuf: :knuf: :knuf:
Probeer eens buiten de hokjes te denken voordat je oordeelt. Ieder mens is uniek!

Ik ben moeder van drie heerlijke dochters, Irene geb. 03-08-99, Anne geb. 09-08-02 en Renée geb. 30-06-05. Drie keer borstvoeding met uitgebreid hypo-allergeen dieet.

Offline Lilian

  • Super Mama
  • *****
  • Berichten: 1.649
  • Geslacht: Vrouw
Re: toch wel koemelkallergie! en nog meer...
« Reactie #53 Gepost op: mei 18, 2008, 16:14:08 »
Hey!

Voorlopig blijf ik nog even aan de kolf hoor. Ik durf het niet af te laten lopen. In ieder geval niet voordat ik zeker weet dat Jent de N* helemaal puur drinkt. Vandaag met 20cc gaat goed. Jent heeft nog niet naar mijn borsten gehapt. Hij kijkt me wel aan als Bram hem de fles geeft. Alsof die zeggen wil.. :???: Maar hij drinkt wel.

En liefst geef ik op den duur een combi inderdaad, vooral voor de nachtvoedingen lijkt me dat ideaal. Ben alleen bang dat mijn productie dat niet toelaat.  Maar we zien wel. Voorlopig ben ik wel blij dat het zo voorspoedig gaat. Zij het met pijn in mijn hart... :snotter:

Maar Jent blijft even vrolijk en blij en slaapt vandaag ook weer prima, dus hij lijkt er niet al te veel moeite mee te hebben. Nog niet...

Groetjes Lilian
Groetjes,

Lilian, mama van Emma (3 juli 2005) en Jent (22 september 2007)


Offline Anouschka

  • Super Mama
  • *****
  • Berichten: 5.197
  • Geslacht: Vrouw
Re: toch wel koemelkallergie! en nog meer...
« Reactie #54 Gepost op: mei 18, 2008, 21:17:08 »
Toch wel opvallend dat hij de N* wel wil drinken en gewone kunstvoeding niet he?
Lilian, ik respecteer je keuze hoor. Maar bedenk wel dat hoe langer Jent niet meer aan je borsten drinkt, hij het op den duur ook niet meer snapt hoe het moet. Dus denk goed na of je het echt zo wil.
 :knuf:

Offline Lilian

  • Super Mama
  • *****
  • Berichten: 1.649
  • Geslacht: Vrouw
Re: toch wel koemelkallergie! en nog meer...
« Reactie #55 Gepost op: mei 19, 2008, 09:48:50 »
Jent heeft weer ergens op gereageerd: sinds gisteravond zitten zijn wangen en kin er weer helemaal onder en heeft ie weer meer jeuk. Nadeel van dat kolven is wel dat ik niet meer precies kan terughalen waar het nou van kan zijn. Gisterochtend heb ik wel een plak kaas gegeten op brood... :bonk: Ik dacht dat dat misschien wel kon. Ik weet dat het stom is, maar had misschien gehoopt dat de reactie mee zou vallen. Maar vanmorgen waren zijn wangen nog steeds een chaos. Van die ene plak kaas? Ik weet niet wat het anders kan zijn geweest. Tussen de middag een boterham met zelfgemaakte tonijnsalade gegeten, gisteravond frietjes met stoofvlees. Maar die heeft ie pas vanmorgen gekregen.

Ik kolf echt meer dan genoeg dus heb besloten om nog maar 4x te kolven, dan heb ik makkelijk 6 voedingen bij elkaar. Vandaag laat ik dan weer een dagje de Domperidon weg. Kijken hoe lang dat goed gaat. Ik slik er maar 1 hoor, dus hopelijk is het verschil niet te duidelijk merkbaar.

Anouschka, ik denk dat het er niet meer in zit dat Jent nog aan de borst gaat drinken. Niet dat ik het niet mis, integendeel. Afgelopen nacht nog, toen hij om 00.45 al kwam (veel te snel voor de fles) dacht ik nog: kom, leg hem even lekker aan. Maar het is beter van niet. Ik wil het liefste weer alles kunnen eten en zeker weten dat hij daar dan niet ziek van wordt. Ik weet dat het heel egoistisch is, maar verstandelijk gezien sta ik hier echt achter.  :bloosmeer: Mijn gevoel zal nog wel een paar dagen wat anders willen.

Maar tot nu toe drinkt hij de fles zo goed. Ook vanmorgen, weer 10cc meer Nutramigen erin ging ook goed. Hij drinkt nu 90 cc mm en 30 cc N*. So far so good. En afgezien van de uurtjes tussen 1 en 3 vannacht heeft ie heel goed geslapen (na een volle fles van 140cc!)

Groetjes Lilian
Groetjes,

Lilian, mama van Emma (3 juli 2005) en Jent (22 september 2007)


Offline astridmv3

  • Super Mama
  • *****
  • Berichten: 5.306
  • Geslacht: Vrouw
  • Ik heb 19 mnd gekolfde HA BV gegeven
    • assepas
Re: toch wel koemelkallergie! en nog meer...
« Reactie #56 Gepost op: mei 19, 2008, 10:04:28 »
Wat fijn dat hij de N* goed accepteert, maar die kaas, owwwwwwwwwwwwww ik denk echt dat dat een grote boosdoener kan zijn, ook al is het 'maar' 1 plak kaas.
vervelend hoor.
hopelijk is het er snel uit.

dus je kan iig behoorlijk wat kolven, super hoor!
maar moet je dus idd nog wel even blijven letten op de dingen die je eet om de onrust en de uitslag e.d. tegen te gaan/voorkomen.

tja, herken het wel, verstandelijk kun je het allemaal heel prima voor ogen zien, maar het gevoel kan toch anders zijn he?

toen ik lisanne niet meer aan de borst had met 8 mnd en fulltime kolfde heb ik het nog wel een keer geprobeerd (kijken of i khaar toch niet voor de 3e keer volledig aan de borst kon krijgen) maar ze beet tot bloedens toe en toen was het voor mij (en haar) over.

Hier nu ook aan het afbouwen en ik weet dat het 'beter' is, maar het idee dat ze straks op volledig kv zit, da's toch een heel raar idee.

 :knuf: :knuf:
groetjes Astrid
ERG trotse mv
Thomas (5), Sylvie (3) en Lisanne (1)

Offline Anouschka

  • Super Mama
  • *****
  • Berichten: 5.197
  • Geslacht: Vrouw
Re: toch wel koemelkallergie! en nog meer...
« Reactie #57 Gepost op: mei 19, 2008, 10:18:03 »
Hoi Lilian,

Ik kan me voorstellen dat je gevoel anders zegt dan je verstand. Ik zit daar straks evengoed mee hoor. Mijn verstand zegt straks stoppen als Nele ruim een jaar is. Maar ik weet gewoon dat ik niet kan. Ik ben gewoon niet sterk genoeg om haar aan de kunstvoeding te doen. Ook omdat ik haar dan niet meer voor mezelf heb. (hoe erg kan een moeder zijn?) Ik vind het heerlijk dat ik moet moederen omdat ze mijn bv zo hard nodig heeft.  :D
Echt zo van; ze is lekker mijn meisje.  :D

Maar als ik mijn verstand naga en hoe ik me voel, dan is het beter dat ik terug aan de medicijnen ga. Maar die medicijnen mag Nele absoluut niet. Ik worstel door en het gaat redelijk. Het kost me veel moeite zonder medicijnen. Maar het lukt!  :goed:

Lilian, wat ik je wil zeggen... als jij je beter voelt met kunstvoeding, verstandelijk gezien dan  ;-), dan moet je dat gewoon doen. Want Jent heeft niks aan een moeder die er door zit en niet lekker in haar vel zit. Hij heeft al vele maanden jouw goeie gezonde voeding gehad. Helemaal TOP!  :goed: Ik weet dat het je heel veel moeite gekost heeft. En het is je gelukt!  :goed: Geweldig toch?
Je hoeft je dus niet schuldig te voelen. Het is alleen even heel rot omdat je weer een fase voorbij bent. Maar wel een mooie fase om voor altijd aan terug te denken toch?
Hopelijk heb je het mooi af kunnen sluiten dat hij aan de borst dronk? Want dat deed mij altijd wel goed.

Wel erg fijn dat Jent de N* accepteert tot nu toe!  :goed:

 :knuf:

Offline Lilian

  • Super Mama
  • *****
  • Berichten: 1.649
  • Geslacht: Vrouw
Re: toch wel koemelkallergie! en nog meer...
« Reactie #58 Gepost op: mei 21, 2008, 14:25:40 »
Zo, pfoe, effe een paar drukke dagen gehad hier. Gisteren BBQ op het werk, gezellig, wel eigen eten meegenomen, hihi. :P En vandaag weer thuis met de kindjes, dus dan heb ik altijd handen tekort. En wil je even lekker forummen, word je gebeld. Zit je drie kwartier met een vriendin aan de telefoon... :hmmm: Maar goed, nu hopelijk even rust. Jent ligt alweer 1,5 uur, dus je weet niet hoe lang het nog duurt. Emma ligt sinds 13.15, dus die slaapt nog wel even verder.

Maar goed, update vanaf hier: vandaag zijn we aanbeland bij de verhouding 70 cc mm en 50 cc kv. Gaat warempel goed! Vanmorgen moest ie even twijfelen en liet 40cc staan, maar vanmiddag maar 10 cc laten staan en hij dronk echt lekker.
Gisteren bij de dietiste geweest en die gaf aan dat we hem meer mogen bijvoeden, maar ik ben daar natuurlijk voorzichtig in, ik ga hem nu niet ineens allemaal nieuwe dingen laten proberen natuurlijk.  :huh: Dus ik wil hem best wel pap proberen hoor, maar welke?? Zij gaf aan dat Jent gewoon de bambix mag, daar zit een lekker smaakje aan en dat zou ik dan in de middag kunnen geven. Of een boterham met beleg en nog een fles erbij. Ik denk dat ik toch de boterham kies dan. Maar Jent is vooralsnog naast de koemelkallergie ook nog allergisch gebleken voor alle dierlijke eiwitten, dus ook vlees en vis, dus het enige dat ik op zijn brood kan doen is gepureerd fruit of ander zoet beleg zonder suiker (want daar is hij ook allergisch voor). Iemand ideetjes? :geen idee:

En dat we 's avonds bij de late voeding rijstebloem erbij moeten doen zodat hij het langer volhoudt en van de nachtvoeding af kan. Ja, dat wil ik natuurlijk wel, maar zou dat zo gaan? Wat we nu doen is hem steeds minder geven 'snachts, want probleem is dat hij anders 's morgens geen honger heeft en niks wil drinken. Dus om die reden wil ik Jent wel van de nachtvoeding af helpen hoor, als hij dan overdag beter gaat eten. Maar we nemen gewoon de tijd. Ook met de introductie van de N*. Want de dietiste zei ook dat we sneller naar meer N* konden, maar daar staan wij niet achter, want we doen er liever langer over en dat alles gaat zoals Jent het bij kan benen wat de smaak betreft, dan dat we te snel gaan en hij er weer opnieuw weerstand tegen krijgt. Zo accepteert hij het en daarnaast is hij even blij en vrolijk als altijd, dus dat is voor mij een goed teken dat hij er geen last van heeft of dat hij het heel erg vindt dat hij niet meer aan de borst drinkt. Hij drinkt ook de fles als ik het geef! Wat een heerlijk makkelijk mannetje is het toch! :wha:

Anouschka, ik heb helemaal geen recente foto meer gemaakt van Jent aan de borst. De dag dat we besloten dat hij niet meer aan de borst zou drinken heb ik daar helemaal niet bij stil gestaan. :doh: Stom stom stom. Gelukkig heb ik wel een paar mooie foto's van Jent aan de borst, dus die koester ik dan maar. Het bevalt tot nu toe goed, ik denk dat meezit hoe het gaat en nu kan ik het wel makkelijker handelen allemaal. Jent gedijt erg goed bij deze manier ook, dus ik moet zeggen: dat geeft veel troost.

Nou, tot later, Lilian
Groetjes,

Lilian, mama van Emma (3 juli 2005) en Jent (22 september 2007)


Offline Balletje

  • Global Moderator
  • ****
  • Berichten: 2.051
  • Geslacht: Vrouw
  • Ik geef borstvoeding met hypoallergeen dieet
    • WBW Nederland
Re: toch wel koemelkallergie! en nog meer...
« Reactie #59 Gepost op: mei 21, 2008, 15:01:42 »
Hey Lilian,

Jammer dat de diëtiste sneller wil gaan. Dit klinkt alsof ze geen rekening wil houden met jou en Jent. Qua broodbeleg wordt het lastig zonder kaas en vlees... misschien heeft de reformwinkel wat? Sesampasta misschien?

Best kans dat hij trouwens door de mix met nutramigen ook langer gaat slapen straks. Maar garanties kan ik je niet geven.

 :knuf:
Nynke Bal, Balletje en Nynke zijn allemaal één en dezelfde persoon! Kortom, de mama van Irene, Anne en Renée