User Info

 
 
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Who's Online

  • Dot gasten: 75
  • Dot verborgen: 0
  • Dot leden: 0

There aren't any users online.

Auteur Topic: Uitzoeken van allergieen  (gelezen 12577 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline GwenR

  • Zuigeling
  • *
  • Berichten: 20
Uitzoeken van allergieen
« Gepost op: oktober 20, 2011, 20:50:36 »
Mijn vorig berichtje stond op een andere plaats, maar past beter hier.

Ons zoontje van 7 maand heeft naast een koemelkeiwitallergie, wat nu onder controle is door mijn KMA - dieet, ook nog andere allergieën.

Ik ben naar een nieuwe KA geweest die me zei dat alle symptomen die ik beschreven heb een duidelijk teke zijn van allergie voor: aardappel, pompoen, peer, appel, wortel. Ben blij dat iemand mijn gevoel toch bevestigd heeft.

Ondertussen weigert hij alle flessen, bv of kv en alle groenten en dergelijke.

De komende week moeten we zoete aardappel proberen, reactie is hierbij mogelijk ( ik hoop van niet) courgette ( reeds getest vroeger), witloof en venkel proberen. De week daarna ijzer bijgeven. Dan 2 weken later eens proberen met een andere kv, soja en dan weer op controle.

Blijkbaar zijn venkel en witloof gekend dat ze geen allergieën geven? Welke groenten zijn er zo nog?

Ik hoop zo dat het deze nacht goed gaat. En dat wij eens een paar uur na elkaar kunnen slapen.

Ben weer eens aan het zeuren hè

Gwen

Offline antoinettez

  • Moderator
  • **
  • Berichten: 3.248
  • Geslacht: Vrouw
Re:Uitzoeken van allergieen
« Reactie #1 Gepost op: oktober 21, 2011, 13:13:18 »

Ons zoontje van 7 maand heeft naast een koemelkeiwitallergie, wat nu onder controle is door mijn KMA - dieet, ook nog andere allergieën.

Ik ben naar een nieuwe KA geweest die me zei dat alle symptomen die ik beschreven heb een duidelijk teke zijn van allergie voor: aardappel, pompoen, peer, appel, wortel. Ben blij dat iemand mijn gevoel toch bevestigd heeft.

Ondertussen weigert hij alle flessen, bv of kv en alle groenten en dergelijke.

Wat geef je dan wel te eten?


Blijkbaar zijn venkel en witloof gekend dat ze geen allergieën geven? Welke groenten zijn er zo nog?


Volgens mij is bloemkool er ook een die redelijk veilig is. Maar het is toch een kwestie van blijven uitproberen.


Ik hoop zo dat het deze nacht goed gaat. En dat wij eens een paar uur na elkaar kunnen slapen.

Ben weer eens aan het zeuren hè

Gwen

valt wel mee hoor.

groetjes Antoinette
Antoinette m.v. Marjolein die 13 mnd BV heeft gehad en Sofie die 21 mnd hypoallergene BV heeft gehad.

Offline GwenR

  • Zuigeling
  • *
  • Berichten: 20
Re:Uitzoeken van allergiee
« Reactie #2 Gepost op: oktober 22, 2011, 22:11:12 »
Hey,

Hij weigert alle flessen zowel met bv als kv. Gewoon bv gaat er natuurlijk in.

Maar nu toch een eerste kleine succesje. We hebben een fles gevonden die hij pakt.

De zoete aardappel met venkel gaat er amper in. Slechts 1 schepje, max 5 de afgelopen 3 dagen, maar ... Verder geen reactie.

Wordt er alleen zo moedeloos van dat hij gewoon weigert zijn mond open te doen. De stukjes ...daar gaat echt niets van naar binnen en lepel .... Ziet hij al helemaa niet zitten.

Hij heeft natuurlijk nog geen echte goede ervaringen gehad. Maar hoe moet ik dit nu doorbreken?

Gwen

Offline antoinettez

  • Moderator
  • **
  • Berichten: 3.248
  • Geslacht: Vrouw
Re:Uitzoeken van allergieen
« Reactie #3 Gepost op: oktober 22, 2011, 23:00:46 »
Geen druk er op leggen.
Als jullie zelf aan tafel zitten te eten ook iets bij hem voor zijn neus neerleggen en laat hem zelf maar onderzoeken.
Jou borstvoeding kan voorlopig nog wel als hoofdmaaltijd.
Doe het rustig aan en overhaast niets.

Mocht dit niet lukken, kan je natuurlijk ook nog begeleiding hierbij zoeken.

Groetjes Antoinette
Antoinette m.v. Marjolein die 13 mnd BV heeft gehad en Sofie die 21 mnd hypoallergene BV heeft gehad.

Offline mammavanbo

  • Moderator
  • ***
  • Berichten: 3.271
  • Geslacht: Vrouw
Re:Uitzoeken van allergieen
« Reactie #4 Gepost op: oktober 23, 2011, 22:33:16 »
Sluit me aan bij antoinette. PRobeer (is moeilij) het los te laten. Geef gewoon stukjes als je zelf gaat eten en kijk wat er gebeurt. Cate werkte met 9mnd pas echt iets naar binnen en nu is ze niet meer te stoppen.
Succes



Offline GwenR

  • Zuigeling
  • *
  • Berichten: 20
Re:Uitzoeken van allergieen
« Reactie #5 Gepost op: november 05, 2011, 22:54:38 »
We blijven proberen, aanbieden, knoeien, niet slapen ...

Op vakantie weer knallende groene pampers, slapeloze nachten. We denken het brood, zo sponzig, meelverbeteraar? 1dag niet gegeven en meteen al beter geslapen, dan weer wel en weer prijs.

Vandaag een venkelbrij. Voor het eerst in 2weken ging spontaan zijn mondje open. Ook na een eerste hap moest ik niet aandringen. Maar ... Tussen 15.30u en 18.30u zo krijsen, gillen, huilen. Hij had pijn, das duidelijk. Het eten? Of gewoon een buikgriepje?

Net ook koorts. De buikgriep kan kloppen, toch? Maar dan weer die pamper. Groen, niet fluo. De venkel eruit lijk hij er in kwam. ...

Oei hongerige zoon ...

Offline mammavanbo

  • Moderator
  • ***
  • Berichten: 3.271
  • Geslacht: Vrouw
Re:Uitzoeken van allergieen
« Reactie #6 Gepost op: november 06, 2011, 21:51:26 »
Moeilijk he. Misschien ander brood proberen? misschien zit er inderdaad iets in wat hij niet goed verdraagd.
Het blijft echt puzzelen en zoeken.
Dat sommige groente er de eerste periode nagenoeg hetzelfde uitkomen als ze er in gaan is vrij normaal. Bij Cate vond ik ook af en toe de hele sperzibonen in haar luier, dus daar zou ik me op dit moment niet te veel zorgen om maken. De buikpijn is een belangrijkere graadmeter.
Maar inderdaad, wat je zegt, buikgriepje kan ook. De enige manier om zeker te weten is, helaas, om het nog minimaal 1 keer te proberen, misschien gaat het goed, misschien niet en dan laat je het weer even weg.
Sterkte met de puzzel, ik hoop dat je snel een paar stukjes op zijn plek hebt, ,dat maakt de rest van de puzzel weer even iets makkelijker.



Offline GwenR

  • Zuigeling
  • *
  • Berichten: 20
Re:Uitzoeken van allergieen
« Reactie #7 Gepost op: november 11, 2011, 23:27:01 »
2keer kreeg hij een hevige krijsbui, 2 uur lang, niet te kalmeren.
Duidelijk pijn, krampen, veel windjes, boeren ...en na elke boer nog harder krijsen ...

De eerste keer na venkel, wat een veilige groente zou zijn.
De tweede keer zonder bijvoeding, maar ik had wel speciaal brood gegeten.dit zou het ook de eerste keer kunnen zijn, maar dat kan ik niet meer achterhalen nu.

Beide keren had hij wat verhoging en omdat we 's nachts toch al amper slapen, had ik een suppo gegeven. Die beide nachten heeft hij zelfs 6 uur aan een stuk geslapen. Anders is hij bijna elk uur wakker, ik hoor de darmen, windjes , ... Echt goed kan hij zich dan niet voelen denk ik.
Zou die suppo dan helpen tegen de pijn? Slaperig wordt hij er anders niet van, als hij ziek is.
Het is geen optie om het te bljven geven, maar er moet toch iets zijn wat we kunnen doen ...

Gwen

Offline mammavanbo

  • Moderator
  • ***
  • Berichten: 3.271
  • Geslacht: Vrouw
Re:Uitzoeken van allergieen
« Reactie #8 Gepost op: november 18, 2011, 23:16:23 »
Beetje laat, ben met vakantie geweest.
Weet niet wat venkel als groente doet, weet wel dat venkelthee de darmen stil legt om daarna voor veel meer krampen te zorgen, misschien dat dit bij jullie het geval is. Een pijnstiller kan tegen vanalles helpen, soms echt niet te zeggen, maar wel lekker dat jullie even bij kunnen tanken. hoe is het nu met hem???



Offline GwenR

  • Zuigeling
  • *
  • Berichten: 20
Re:Uitzoeken van allergieen
« Reactie #9 Gepost op: november 21, 2011, 14:42:46 »
We zijn net terug van 3 dagen ziekenhuis. Het was(is) niet meer houdbaar. Alle uren is hij wakker, nu ook meerdere keren. Verschillende testen gedaan.
De huidtesten allergie gaven enkel eiwit aan.
Bloedonderzoek allergie moet nog komen.
Ph metrie: negatief
Lactoseblaastest: negatief
Urine: negatief
Stoelgang: positief voor adenovirus. Wat krampen geeft onderandere. Dus misschien is de vergergering van alles gewoon daardoo?

Vrijdag weten we meer over de rest. E benieuwd. Daarna wil ik opnieuw starten met rapley. Al weet ik niet goed hoe ik dat moet doen met venkel, witloof of zoete aardappel. Dat wordt zo plat als je het kookt. En dat goed koken moet wel, anders reageert hij nog sneller!

Gwen

Offline mammavanbo

  • Moderator
  • ***
  • Berichten: 3.271
  • Geslacht: Vrouw
Re:Uitzoeken van allergieen
« Reactie #10 Gepost op: november 21, 2011, 14:51:46 »
Oei balen zeg. Weet wat het is als je nauwelijks slaapt. Ik ben ook al 10 mnd blij als ik meer dan 3 uur per nacht maak en al helemaal als het dan een keer aaneengesloten is. Heb al al een osteopaat geprobeerd??? Ga er zelf met Cate donderdag weer even heen.
Ben benieuwd wat er uit alle testen komt. Met eiwit, bedoel je dan kippeneieiwit of eiwitten in het algemeen???

Wat eten betreft gewoon geven zoals je het uit de pan hebt, ja, geeft in het begin een knoeiboeltje, maarja, dat hoort er nu eenmaal bij. Krijgt hij hett wel lekker puur binnen. Gewoon een extra grote slab om en een zijltje op de grond is het zo opgeruimd of als je dat fijner vind die 3 dingen wel met lepeltje geven en de rest lekker rapley.

succes



Offline GwenR

  • Zuigeling
  • *
  • Berichten: 20
Re:Uitzoeken van allergieen
« Reactie #11 Gepost op: november 25, 2011, 11:53:32 »
Net van bij de KA. Enkel eiwit werd gevonden. Volgens de dokter ging het over kippeneiwit, volgens de verpleegster bij KA en in het ziekenhuis gaat het over eiwitten in het algemeen. Dus ik weet het eigenlijk niet.

Verder gaat het over intolleranties. Zachtjesaan terug laten wennen aan alles

Thuis nog een beetje discussie over de manier van aanbieden. Ik denk rapley, dan krijgt hij zowiezo minder tegelijkertijd binnen en wordt het geen strijd. Mijn man vind puree, want zo moet het eigenlijk en dan kan hij vlees eten. Dus daar moeten we nog eens over discussiëren.

Nu wist de KA wel te vertellen dat er een probleempje is met het geven van vaccinaties bij allergie op ei. Weet daar iemand iets van?

Gwen

Offline mammavanbo

  • Moderator
  • ***
  • Berichten: 3.271
  • Geslacht: Vrouw
Re:Uitzoeken van allergieen
« Reactie #12 Gepost op: november 25, 2011, 13:10:59 »
In de BMR kan een hele kleine hoeveelheid kippeneieiwit zitten. Dit kan problemen geven, maar is zeldzaam. Mijn oudste word ziek van ei (intollerantie) en had geen last van BMR. ik heb wel BMR EN MenC opgesplitst, straks bij Cate ook, gewoon voor de zekerheid en ik houd ze ietsjes beter in de gaten na inenting, maar verder valt het over het algemeen mee. Daarentegen de griepprik bevat meer eisporen, die heeft een iets grotere kans op problemen, dus die krijgen mijn meiden niet. Tenzij op nadrukkelijk advies van een arts die weet waar hij zij het over heeft.

Allergie is normaalgezien een reactie op de eiwitten in een product. Als hij op eiwitten in het algemeen zou reageren zou hij nagenoeg niets mogen, dus ik denk dat het om de kippeneiewitten gaat als ik het zo lees.

Laat je het wel even een tijdje weg voordat je het opnieuw probeerd?! Kippenei is voornamelijk lastig, maar levert geen tekorten op als je verder goed eet. Laat eerst goed tot rust komen voordat je opnieuw probeert.

Wat rapley betreft. Vlees kan gewoon met rapley. Bijvoorbeeld staafjes maken van gehakt zodat het makkelijk vasthoud, worstjes, vlees in reepjes gesneden als ze tandjes hebben en goed kunnen bijten. Eventueel in het begin koken ipv bakken,word het wat zachter. En, wat hoort,...in afrika gebruiken ze geen flesjes maar gewoon een kopje om te voeden en krijgen kids ook gewoon hele stukken. Het moeten pureren is echt iets westers, we willen controle hebben, terwijl het naar mijn inzien veel beter is om die controle bij het kind te leggen ipv bij de ouders. Heb hier 2 meiden die dat heel goed kunnen eneten nu bijna alles (wat ze mogen) ok, het duurt wat langer voor ze echt meeeten in de hoeveelheden die wij tegenwoordig verwachten, maar of dat nu een nadeel is, ik denk van niet.

Succes



Offline GwenR

  • Zuigeling
  • *
  • Berichten: 20
Re:Uitzoeken van allergieen
« Reactie #13 Gepost op: december 09, 2011, 21:10:04 »
Stilletjesaan gaat het hier beter.
Het lijkt alsof z n darmen nu 'genezen' zijn, tenminste hij is wel rustiger.
Op appel reageert hij, die nacht was het weer huilen.

Hij is verzot op peer! Dus we gebruiken dat om kennis te maken met de andere smaken. Zoete aardappel, broccoli, witloof hebben we al wat kunnen combineren. Rijstkoek en brood vind hij wel tof! Geen rapley, dat lijkt hij niet tof te vinden. Vies ... Zo'n gezicht trekt hij.

Vooral als we de pure peer geven, blijft hij eten. Van de rest nog geen 20 schepjes. Maar ... Ik dring niet meer aan. Het komt wel goed denk ik.

Qua vaccinatie, volgegns K&G hier moeten we dat toch in het ziekenhuis laten doen. Maar das maar voor over een paar maanden.

Ik volg nu het schema van babyallergie, maar pas wel wat aan.

Morgen venkel ....

Gwen

O ja, we slapen stilletjes aan wat meer. Om 20 u is hij op en gaat naar bed. Vaak is hij nog elk uur, 2 uren wakker. Maar hij heeft ook al eens tot 0.30 u geslapen. Eten doet hij 's nachts eigenlijk nog maar amper.
Maar ... Hij krijgt wel een suppo tegen de krampen en granullen. Dat blijven we voorlopig nog blijven doen ... Hij heeft z'n nachtrust meer dan nodig.