User Info

 
 
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Who's Online

  • Dot gasten: 117
  • Dot verborgen: 0
  • Dot leden: 0

There aren't any users online.

Auteur Topic: vanille  (gelezen 2659 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline mama van een wolk

  • Peuter
  • ***
  • Berichten: 181
vanille
« Gepost op: februari 22, 2010, 16:16:35 »
nou ik ben er volgens mij uit.ik weet denk ik 1 stof waar ze sowieso niet tegen kan en dat is vanille?!

ze kreeg toen ze 6 maanden ofzo rijstebloem pap gewone maar ook met vanille,toen huilde ze nog wel eens,vooral s'nachts dus want dat zat in de laatse fles.
maar omdat ik het eigenlijk meer in het eten zocht,ging ik daar niet zo snel vanuit.
ben daar toen wel mee gestopt,allebei en ze werd nog wel s'nachts wakker,en nog af en toe hoor,dus het zal er ook wel gewoon in zitten,maar toen ook veel windjes,nu niet.
maar nu kreeg ze 3 dagen vanille toetje soja en daar kwamen de windjes weer en huilen,vieze poepbroek.
dus denk dat ik eruit ben.nu heeft ze gister avond de vierde dag ook een soja vanilletoetje gehad en merkte ik gisteravond niks,maar vanochtend heeft ze veel gehuild.
kan die reactie nog zo laat zijn???

en zijn er meer mensen waarvan kinderen vanille gevoeligheid hebben?

ben wel blij dat ik dat nu bijna zeker weet!

Offline Sigrid

  • Super Mama
  • *****
  • Berichten: 1.479
    • koken...
Re:vanille
« Reactie #1 Gepost op: februari 23, 2010, 11:16:49 »
Is een gekend alergeen, en zit in ontzettend veel dingen in
MV Hannes (08/02/04) en Marije (16/04/2005) en Jasmijn (27/12/2007) en meter van Enriqué


'Ik wens de rust om te accepteren wat niet te veranderen is
de kracht om te veranderen wat niet te accepteren is
en de wijsheid om het verschil tussen beide te ontdekken'

Offline Nynke Dekker

  • Office iets?¿
  • Administrator
  • **
  • Berichten: 15.809
  • Geslacht: Vrouw
  • Nynke Bal, Balletje en Nynke ben ik allemaal!
Re:vanille
« Reactie #2 Gepost op: februari 23, 2010, 20:09:40 »
Nou ben ik even kwijt of gewone soja al wel goed ging... Soja-eiwitten lijken ontzettend veel op koemelk-eiwitten. Dus kan reactie geven bij een KMA. Vanille ging bij mijn meiden in de eerste maanden/jaren ook niet goed, maar om zeker te zijn dat het de vanille is, zou ik eerst ook nog even een neutrale soja geven (zonder smaakstof dus) om te kijken of de soja wel goed gaat.

Groetjes Nynke
Probeer eens buiten de hokjes te denken voordat je oordeelt. Ieder mens is uniek!

Ik ben moeder van drie heerlijke dochters, Irene geb. 03-08-99, Anne geb. 09-08-02 en Renée geb. 30-06-05. Drie keer borstvoeding met uitgebreid hypo-allergeen dieet.

Offline mama van een wolk

  • Peuter
  • ***
  • Berichten: 181
Re:vanille
« Reactie #3 Gepost op: februari 24, 2010, 08:45:15 »
hallo,

dat kan ik even proberen,dan ook 3 dagen of zou je daar gelijk reactie op moeten zien?
want ze kreeg eerst als toetje chocolade soja en dat gaat goed.


Offline antoinettez

  • Moderator
  • **
  • Berichten: 3.248
  • Geslacht: Vrouw
Re:vanille
« Reactie #4 Gepost op: februari 24, 2010, 09:03:21 »
Soja ging hier vrij laat pas goed. Zoals Nynke al zegt lijken de eiwitten erg op elkaar.
Probeer alleen de soja 3 dagen achter elkaar, dan kan je er zekerder van zijn, dan dat je het maar 1 dag probeert.
Weet je zeker dat de chocolade wel goed gaat? Heb je dit al geintroduceerd?

groetjes Antoinette
Antoinette m.v. Marjolein die 13 mnd BV heeft gehad en Sofie die 21 mnd hypoallergene BV heeft gehad.

Offline mama van een wolk

  • Peuter
  • ***
  • Berichten: 181
Re:vanille
« Reactie #5 Gepost op: februari 25, 2010, 12:31:36 »
hoi,

ja chocolade heeft ze eerst 3 dagen gehad,niks gemerkt.
daarna heeft ze het ook nog een paar keer gehad.
nu dacht ik dan zal ik de smaak is afwisselen en vanille proberen,maar ik heb het idee dat dat dus juist weer niet goed gaat?
is dat raar? zou ze dan tegen geen ene soja kunnen?

ze heeft nu net een paar slokken soja melk op,gaan we dat is 3 dagen aan kijken.


Offline antoinettez

  • Moderator
  • **
  • Berichten: 3.248
  • Geslacht: Vrouw
Re:vanille
« Reactie #6 Gepost op: februari 25, 2010, 13:39:29 »
Als je bedoeld dat je de vanillevariant van de soja hebt gegeven en dat gaat niet goed.
Dan zou dat betekenen dat ze niet  tegen vanille kan.

Groetjes Antoinette
Antoinette m.v. Marjolein die 13 mnd BV heeft gehad en Sofie die 21 mnd hypoallergene BV heeft gehad.

Offline mama van een wolk

  • Peuter
  • ***
  • Berichten: 181
Re:vanille
« Reactie #7 Gepost op: februari 26, 2010, 12:08:25 »
weten jullie misschien een ander dessert wat ik haar kan geven?

Offline antoinettez

  • Moderator
  • **
  • Berichten: 3.248
  • Geslacht: Vrouw
Re:vanille
« Reactie #8 Gepost op: februari 26, 2010, 12:55:27 »
Misschien kan je even in het receptendraadje kijken.
Voor de rest blijft het moeilijk met toetjes.
Wie weet heeft iemand anders nog een idee.

groetjes Antoinette
Antoinette m.v. Marjolein die 13 mnd BV heeft gehad en Sofie die 21 mnd hypoallergene BV heeft gehad.

Offline Nynke Dekker

  • Office iets?¿
  • Administrator
  • **
  • Berichten: 15.809
  • Geslacht: Vrouw
  • Nynke Bal, Balletje en Nynke ben ik allemaal!
Re:vanille
« Reactie #9 Gepost op: februari 26, 2010, 19:07:20 »
Wij deden gewoonweg niet vaak iets met toetjes, kind weet immers toch nog niet dat dat er bij hoort! Je kan ook wat fruit toe geven of een gelatineachtig toetje of een waterijsje/sorbetijsje.

Groetjes Nynke
Probeer eens buiten de hokjes te denken voordat je oordeelt. Ieder mens is uniek!

Ik ben moeder van drie heerlijke dochters, Irene geb. 03-08-99, Anne geb. 09-08-02 en Renée geb. 30-06-05. Drie keer borstvoeding met uitgebreid hypo-allergeen dieet.

Offline Stefke

  • Super Mama
  • *****
  • Berichten: 557
Re:vanille
« Reactie #10 Gepost op: februari 26, 2010, 21:23:17 »
Wij geven hier soms een 'papje' zoals ze dat zelf noemen. Gewoon wat fruit door de blender. Vinden ze heerlijk, vooral met oud fruit ( bruine bananen, rimpelige appels, lekker zoet haha).
Of een waterijsje, sorbetijs (let op, soms zit hier stiekem toch melk in!), knijpfruit, etc.

Momenteel vinden ze een appeltje (schijfjes) soppen in soja-yoghurt naturel helemaal lekker. Mijn dochter zonder KMA vindt dit ook helemaal het einde!