User Info

 
 
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Who's Online

  • Dot gasten: 102
  • Dot verborgen: 0
  • Dot leden: 0

There aren't any users online.

Auteur Topic: Ve-Tsin  (gelezen 5441 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Ageeth

  • Super Mama
  • *****
  • Berichten: 10.237
  • Geslacht: Vrouw
  • Have a nice day, unless you made other plans
    • WBW Nederland
Ve-Tsin
« Gepost op: oktober 16, 2008, 22:09:06 »
Shoot shoot shoot!  :whaaa:
en.....tanks Nynke.  :kussie:

Ging even verder zoeken op Ve-Tsin en vond toen dit artikel op gezondheid.be over Ve-Tsin, er staat duidelijk: Het is een Aziatische smaakversterker die bereid wordt uit sojabonen.
Ik heb het tot nu toe niet uit Kyan en mijn dieet gehouden...

Zal weer een middagje voorraadkast uitzoeken worden morgen.

Groet Ageeth
« Laatst bewerkt op: oktober 16, 2008, 22:10:40 door Ageeth »
Ontmoetingsdag wbw zaterdag 2 oktober! Kijk op wbwnederland.nl


Offline antoinettez

  • Moderator
  • **
  • Berichten: 3.248
  • Geslacht: Vrouw
Re: Ve-Tsin
« Reactie #1 Gepost op: oktober 16, 2008, 22:12:18 »
Ook wel E621 genoemd en zit in heel veel producten!
Maar E621 wordt ook van andere roducten vervaaardigd en dat wordt er dan helaas niet bijgezet.

groetjes,
Antoinette m.v. Marjolein die 13 mnd BV heeft gehad en Sofie die 21 mnd hypoallergene BV heeft gehad.

Offline Anouschka

  • Super Mama
  • *****
  • Berichten: 5.197
  • Geslacht: Vrouw
Re: Ve-Tsin
« Reactie #2 Gepost op: oktober 17, 2008, 09:56:10 »
Is E621 vaak soja?
Want dan kan ik daar gerust ook op gaan letten.  :zucht:

Offline antoinettez

  • Moderator
  • **
  • Berichten: 3.248
  • Geslacht: Vrouw
Re: Ve-Tsin
« Reactie #3 Gepost op: oktober 17, 2008, 10:07:52 »
Het kan soja zijn, maar staat vaak niet goed aangegeven. Helaas.
Antoinette m.v. Marjolein die 13 mnd BV heeft gehad en Sofie die 21 mnd hypoallergene BV heeft gehad.

Offline Nynke Dekker

  • Office iets?¿
  • Administrator
  • **
  • Berichten: 15.809
  • Geslacht: Vrouw
  • Nynke Bal, Balletje en Nynke ben ik allemaal!
Re: Ve-Tsin
« Reactie #4 Gepost op: oktober 17, 2008, 11:37:35 »
Ve-tsin kan op zichzelf al reactie geven, een familielid van mij krijgt er standaard ontzettende jeuk van. Maakt niet uit van welke origine die ve-tsin gemaakt is.

Hier geeft smaakversterker vaker een reactie, ben dus automatisch ook ve-tsin gaan weglaten en de buikjes werden een stuk rustiger!
Probeer eens buiten de hokjes te denken voordat je oordeelt. Ieder mens is uniek!

Ik ben moeder van drie heerlijke dochters, Irene geb. 03-08-99, Anne geb. 09-08-02 en Renée geb. 30-06-05. Drie keer borstvoeding met uitgebreid hypo-allergeen dieet.

Offline Yvonne

  • Super Mama
  • *****
  • Berichten: 651
Re: Ve-Tsin
« Reactie #5 Gepost op: oktober 17, 2008, 13:50:29 »
Ik kan er ook niet tegen. Krijg enorme jeuk en dat duurt een dag of twee. Hier dus ook in de ban.

Offline Duracell

  • Mama
  • ****
  • Berichten: 459
  • Geslacht: Vrouw
  • Lennard heeft 9 maanden borstvoeding gehad!
    • Hyves pagina
Re: Ve-Tsin
« Reactie #6 Gepost op: oktober 17, 2008, 15:39:11 »
Mijn oma kon er ook niet tegen, had daarnaast veel allergiëen. Ongeacht waar het van gemaakt wordt, het kan voor hartkloppingen en onrust zorgen. Dus misschien kan je het vermijden en kijken of het effect heeft? Het zit helaas ook in lekkere dingen zoals knakworstjes....(waar Eloise dol op is).

Offline Nynke Dekker

  • Office iets?¿
  • Administrator
  • **
  • Berichten: 15.809
  • Geslacht: Vrouw
  • Nynke Bal, Balletje en Nynke ben ik allemaal!
Re: Ve-Tsin
« Reactie #7 Gepost op: oktober 17, 2008, 19:05:28 »
In de runderknakworstjes van Unox zit het volgens mij niet... heb net laatste blikje weggegooid, maar kan me niet voorstellen dat ik er overheen gelezen heb.

 :knuf:
Probeer eens buiten de hokjes te denken voordat je oordeelt. Ieder mens is uniek!

Ik ben moeder van drie heerlijke dochters, Irene geb. 03-08-99, Anne geb. 09-08-02 en Renée geb. 30-06-05. Drie keer borstvoeding met uitgebreid hypo-allergeen dieet.

Offline Ageeth

  • Super Mama
  • *****
  • Berichten: 10.237
  • Geslacht: Vrouw
  • Have a nice day, unless you made other plans
    • WBW Nederland
Re: Ve-Tsin
« Reactie #8 Gepost op: oktober 17, 2008, 22:13:11 »
De nieuwe runderknakworsten zit het niet meer!
Oude verpakking zat het wel, dit product dus ook echt verbeterd! hihi

Groet Ageeth
Ontmoetingsdag wbw zaterdag 2 oktober! Kijk op wbwnederland.nl


Offline Anouschka

  • Super Mama
  • *****
  • Berichten: 5.197
  • Geslacht: Vrouw
Re: Ve-Tsin
« Reactie #9 Gepost op: oktober 17, 2008, 23:20:25 »
Oeps! Ik heb vandaag knakworstjes op. Zometeen de verpakking toch nog eens nalezen. Dacht goed gelezen te hebben.  :hmmm:
Nele spuugde haar hapje worst uit. Die vond er niks aan.

Offline Duracell

  • Mama
  • ****
  • Berichten: 459
  • Geslacht: Vrouw
  • Lennard heeft 9 maanden borstvoeding gehad!
    • Hyves pagina
Re: Ve-Tsin
« Reactie #10 Gepost op: oktober 18, 2008, 16:02:23 »
Dan moet ik Leen in de winkel weer een blik laten kopen, want tot nu toe heb ik alleen blikjes gevonden waar het wel in zat. Het zou wel een hele grote verbetering zijn! Yippie! :wha:

Offline Lilian

  • Super Mama
  • *****
  • Berichten: 1.649
  • Geslacht: Vrouw
Re: Ve-Tsin
« Reactie #11 Gepost op: oktober 20, 2008, 12:36:28 »
Jemig, volgens mij heb ik dat nummer E621 heel vaak voorbij zien komen op ingredientenlijstjes op verpakkingen, kan dat kloppen? Dan hebben we inderdaad een boel te doen, met uitzoeken bedoel ik dan. Jent kan voor zover wij weten tegen soja, maar ik lees van Antoinette dat het dus ook ergens anders van gemaakt kan worden... Lekker dan he, zo blijf je bezig. Maar ik ga er zeker op letten, liever alle risico's uitsluiten toch?

En buiten dat, ik heb al zo vaak gehoord dat mensen niet tegen Ve-tsin kunnen. Ik kende ook iemand die standaard doodziek werd na Chinees eten. En toen we een keer met een groep gingen, is er voor haar gevraagd om een gerecht zonder dat spul en toen is ze voor het eerst niet ziek geworden.

 :knuf:

Groetjes,

Lilian, mama van Emma (3 juli 2005) en Jent (22 september 2007)


Offline Duracell

  • Mama
  • ****
  • Berichten: 459
  • Geslacht: Vrouw
  • Lennard heeft 9 maanden borstvoeding gehad!
    • Hyves pagina
Re: Ve-Tsin
« Reactie #12 Gepost op: oktober 20, 2008, 15:27:46 »
Ik las dat het dan om een intolerantie gaat, dan kunnen mensen niet tegen kleurstoffen, conserveringsmiddelen (benzoaten, nitrieten, nitraten, sulfiet) en smaakversterkers (glutamaat). Als het even kan zou ik ze allemaal vermijden, het is toch troep!

Zie het stukje over voedselallergiëen:

http://www.medischevragen.be/ned/medisch-atotz-teksten/medischeinfo-vanatotz-a-allergie-soorten.asp#4

Offline Nynke Dekker

  • Office iets?¿
  • Administrator
  • **
  • Berichten: 15.809
  • Geslacht: Vrouw
  • Nynke Bal, Balletje en Nynke ben ik allemaal!
Re: Ve-Tsin
« Reactie #13 Gepost op: oktober 20, 2008, 15:41:45 »
Hoeft niet persé allemaal tegelijk, één van de stoffen zou ook gewoon kunnen. Hangt van het onderling verband af en de aanleg. Kruisallergieën/kruisreacties kunnen optreden, hoeft niet. Sommige middelen vallen in verschillende groepen, hangt er dus ook vanaf welke familie aan voedingsstoffen door het lichaam als vijandig wordt aangemerkt.

Kortom, je kan niet zeggen dat als je niet tegen het één kunt, je automatisch ook niet tegen het ander kan. Koemelk en soja worden vaak tegelijkertijd weggelaten omdat ze veel op elkaar lijken, maar in een aantal gevallen kan soja wel en koemelk niet en andere gevallen weer precies andersom... Ieder persoon is anders en ieder persoon reageert op zijn/haar eigen unieke manier.

Het is fijn om te weten welke kruisreacties er bekend zijn, zodat je bij gevoeligheid voor meerdere dingen uit die groep toch voorzichtiger kan introduceren met de rest van van de voedingsstoffen uit die groep.

Groetjes Nynke
Probeer eens buiten de hokjes te denken voordat je oordeelt. Ieder mens is uniek!

Ik ben moeder van drie heerlijke dochters, Irene geb. 03-08-99, Anne geb. 09-08-02 en Renée geb. 30-06-05. Drie keer borstvoeding met uitgebreid hypo-allergeen dieet.

Offline yfke

  • First class twat!
  • Moderator
  • **
  • Berichten: 2.633
  • Geslacht: Vrouw
Re: Ve-Tsin
« Reactie #14 Gepost op: oktober 21, 2008, 18:08:32 »
in de Unox runderknakworstjes zitten geen smaakversterkers e.d.
En als je  zo plat bekijkt op kruisallergie, en je zou daarom alles weglaten wat eventueel kruisreactie kan opgeven kan je nul komma niets eten :)
Like I always say, there is no 'I' in TEAM... there's a 'ME' though, if you jumble it up.