User Info

 
 
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Who's Online

  • Dot gasten: 109
  • Dot verborgen: 0
  • Dot leden: 0

There aren't any users online.

Auteur Topic: Vervolg Bo 2  (gelezen 48659 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline mammavanbo

  • Moderator
  • ***
  • Berichten: 3.271
  • Geslacht: Vrouw
Vervolg Bo 2
« Gepost op: april 08, 2010, 22:41:27 »
Vanochtend was er niets aan de hand, maar vanmiddag had ze weer pandaoogjes. Ga bijna denken aan iets van hooikoorts of zo. Echt verkouden of snotterig is ze niet, maar anders kan ik niet echt verklaren dat het 'smiddags ineens wel weer zover is en 'sochtends (het regende hier en we waren vanochtend binnen) niets aan de hand is.



Offline Nynke Dekker

  • Office iets?¿
  • Administrator
  • **
  • Berichten: 15.809
  • Geslacht: Vrouw
  • Nynke Bal, Balletje en Nynke ben ik allemaal!
Vervolg Bo 2
« Reactie #1 Gepost op: april 08, 2010, 23:11:24 »
Hey Nathalie,

Doe mij eens een plezier (doe je wel vaker, maar je weet wel wat ik bedoel) en kijk de ingrediënten van je vaste producten eens even na? Mogelijk is er iets vernieuwd en heb je het over het hoofd gezien (mij meer dan eens overkomen) Dit soort dingen kunnen in heel klein hoekje zitten.

Hooikoorts kan natuurlijk ook, maar als het vanmorgen nog geregend heeft, vliegen de pollen je ook niet snel tegemoet.

:knuf: Nynke
Probeer eens buiten de hokjes te denken voordat je oordeelt. Ieder mens is uniek!

Ik ben moeder van drie heerlijke dochters, Irene geb. 03-08-99, Anne geb. 09-08-02 en Renée geb. 30-06-05. Drie keer borstvoeding met uitgebreid hypo-allergeen dieet.

Offline mammavanbo

  • Moderator
  • ***
  • Berichten: 3.271
  • Geslacht: Vrouw
Vervolg Bo 2
« Reactie #2 Gepost op: april 09, 2010, 13:17:56 »
Ik zal het nog even nakijken, al is de kans klein omdat ik het meeste toch regelmatig nog even omkeer om de kleine lettertjes te lezen.
Je hoort wel weer van me  :8



Offline Nynke Dekker

  • Office iets?¿
  • Administrator
  • **
  • Berichten: 15.809
  • Geslacht: Vrouw
  • Nynke Bal, Balletje en Nynke ben ik allemaal!
Vervolg Bo 2
« Reactie #3 Gepost op: april 09, 2010, 18:46:15 »
Is goed meis, volgende keer niet in paniek raken als je ziet dat er maar een paar reacties op je topic zijn.... ik ga hem even afsplitsen, hij wordt wat lang  ;-)

Vorige draadje kan je hier vinden.
Probeer eens buiten de hokjes te denken voordat je oordeelt. Ieder mens is uniek!

Ik ben moeder van drie heerlijke dochters, Irene geb. 03-08-99, Anne geb. 09-08-02 en Renée geb. 30-06-05. Drie keer borstvoeding met uitgebreid hypo-allergeen dieet.

Offline mammavanbo

  • Moderator
  • ***
  • Berichten: 3.271
  • Geslacht: Vrouw
Re:Vervolg Bo 2
« Reactie #4 Gepost op: april 11, 2010, 20:29:10 »
Raak niet zo snel in de stress hoor, tenminste, niet als het over het forum gaat.
Hier gaat het een stuk beter nu, geen pandaoogjes meer. Heb inm middels vandaag gewone appelsap gegeven (kan het zelf niet hebben dus vandaar nog even niet gegeven tot nu toe) en tot nu toen geen problemen.  :goei:
We gaan dus langsaamaan weer even dingen intoduceren.



Offline Sigrid

  • Super Mama
  • *****
  • Berichten: 1.479
    • koken...
Re:Vervolg Bo 2
« Reactie #5 Gepost op: april 11, 2010, 21:29:09 »
Kan je pls eens opnoemen waar ze zeker alergisch op reageert? ik dacht appel, maar blijkbaar dus niet.
MV Hannes (08/02/04) en Marije (16/04/2005) en Jasmijn (27/12/2007) en meter van Enriqué


'Ik wens de rust om te accepteren wat niet te veranderen is
de kracht om te veranderen wat niet te accepteren is
en de wijsheid om het verschil tussen beide te ontdekken'

Offline Nynke Dekker

  • Office iets?¿
  • Administrator
  • **
  • Berichten: 15.809
  • Geslacht: Vrouw
  • Nynke Bal, Balletje en Nynke ben ik allemaal!
Re:Vervolg Bo 2
« Reactie #6 Gepost op: april 11, 2010, 23:09:02 »
Gelukkig zijn de pandaoogjes verdwenen en ik hoop met grote hopen dat de appelsap goed gaat! Wat zit dat in veel dingen zeg! Hou je ons op de hoogte?

:knuf: Nynke

PS: over andere dingen wel snel in de stress dan???
Probeer eens buiten de hokjes te denken voordat je oordeelt. Ieder mens is uniek!

Ik ben moeder van drie heerlijke dochters, Irene geb. 03-08-99, Anne geb. 09-08-02 en Renée geb. 30-06-05. Drie keer borstvoeding met uitgebreid hypo-allergeen dieet.

Offline mammavanbo

  • Moderator
  • ***
  • Berichten: 3.271
  • Geslacht: Vrouw
Re:Vervolg Bo 2
« Reactie #7 Gepost op: april 12, 2010, 13:17:46 »
Valt mee hoor, maar jullie hebben vorig jaar voldoende berichtjes van mij gelezen die ik niet echt "relaxed" kan noemen ;-) Appelsap zit zeker in veel dingen, ik ben er zelf al heel vaak de mist mee in gegaan. Weinig mensen weten eigenlijk dat bijna elke vruchtendrank voor zo'n 50% uit appelsap bestaat. Was pas nog bij Kassa of radar.

@sigrid. Nee Appel gaat bij bo al lang goed en ook appeldiksap. Maar omdat ik zelf daar ook wel tegen kan maar van "gewone" appelsap helemaal leegloop (2 kanten) durfde ik dit bij bo nog niet zo goed te proberen. Tot nu toe gaat het hardstikke goed dus wij zijn happy. Bo kan/kon zeker niet tegen Lactose, soja en ei. Koemelkeiwitten lijken nu goed te gaan, ze krijgt elke dag 2 boterhammen met kaas zonder problemen en de soja en ei gaan we binnenkort in sporen opnieuw proberen. Runderknaks leken ook niet goed te gaan, maar dat moeten we nog een 2e keer proberen, kan natuurlijk ook puur toeval zijn. Verder zijn we gewoon haar dieet aan het uitbreiden.



Offline Sigrid

  • Super Mama
  • *****
  • Berichten: 1.479
    • koken...
Re:Vervolg Bo 2
« Reactie #8 Gepost op: april 12, 2010, 13:24:06 »
Ok; dankje voor je antwoord. Ik vroeg het omdat ik dacht dat er appel en andere fruitsoorten ook bij waren (vraag me niet waarom ik dat dacht  :huh:), maar dat kan invloed hebben op hooikoorts. Zo is appel gekend kruisalergeen van berk, dus als ze alergisch is aan appel zou kans dat ze op pollen reageert groter zijn.

Even uitleg waarom ik het zo moest weten.
MV Hannes (08/02/04) en Marije (16/04/2005) en Jasmijn (27/12/2007) en meter van Enriqué


'Ik wens de rust om te accepteren wat niet te veranderen is
de kracht om te veranderen wat niet te accepteren is
en de wijsheid om het verschil tussen beide te ontdekken'

Offline yfke

  • First class twat!
  • Moderator
  • **
  • Berichten: 2.633
  • Geslacht: Vrouw
Re:Vervolg Bo 2
« Reactie #9 Gepost op: april 12, 2010, 14:38:53 »
Pandaoogjes kan ook van vermoeidheid komen hoor, weersomslagingen zorgen er bikj mij persoonlijk iig voor extra vermoeidheid en wallen.

 :knuf: :knuf:
Like I always say, there is no 'I' in TEAM... there's a 'ME' though, if you jumble it up.

Offline Nynke Dekker

  • Office iets?¿
  • Administrator
  • **
  • Berichten: 15.809
  • Geslacht: Vrouw
  • Nynke Bal, Balletje en Nynke ben ik allemaal!
Re:Vervolg Bo 2
« Reactie #10 Gepost op: april 12, 2010, 16:00:26 »
Gelukkig maar Nathalie! Zo te horen gaat Bo echt goed vooruit! Ach jouw berichtjes vielen best mee meis, je bent er altijd vrij rustig onder gebleven, terwijl het toch wel een behoorlijk puzzelwerk is om alles uit te zoeken.

:knuf: Nynke
Probeer eens buiten de hokjes te denken voordat je oordeelt. Ieder mens is uniek!

Ik ben moeder van drie heerlijke dochters, Irene geb. 03-08-99, Anne geb. 09-08-02 en Renée geb. 30-06-05. Drie keer borstvoeding met uitgebreid hypo-allergeen dieet.

Offline mammavanbo

  • Moderator
  • ***
  • Berichten: 3.271
  • Geslacht: Vrouw
Re:Vervolg Bo 2
« Reactie #11 Gepost op: april 27, 2010, 22:14:04 »
Weer even een update.
eerst maar even. De hechtingen zijn er vandaag uit gegaan en het ziet er allemaal heel goed uit. Er zit zelfs geen korstje meer op haar kin. Het is alleen een beetje gevoelig.

Gister gestart met opnieuw lactoseprovocatie. Kijken wat het wordt. Gister halve Yogolino op en vandaag de andere helft. Gisteravond onrustig en vandaag haar eten niet goed verteerd en winderig. Vanavond gaat het eigenlijk heel goed. Tot nu toe niet duidelijk onrustiger dan normaal dus we wachten af. Ze krijgt morgen een heel portie en daarna 2 a 3 daagjes rust. We kunnen het nu gelukkig wat grover aanpakken omdat we weten dat ze er niet meer heel erg op reageerd het sluimert meer. Ze krijgt nu 1 a 2 boterhammen met kaas op een dag dus met een heel portie Yoghurt/yoghurtdrink zou ze aan haar dagelijkse hoeveelheid komen en kan ze van de nutramigen af. Ze krijgt nu nog 1 a 2 keer nutra per dag afhankelijk van hoeveel boterhammen met kaas ze eet (of kaas uit het vuistje) zodat ze aan 3 "melkmomenten" op een dag komt.

Hierna is de ei aan de beurt, dat is nog wel spannend. Op advies van de diethiste krijgt ze een koekje met ei erin verwerkt. Maar dat duurd nog zeker 1 a 2 weken voordat we zover zijn dus dat horen jullie nog wel



Offline Nynke Dekker

  • Office iets?¿
  • Administrator
  • **
  • Berichten: 15.809
  • Geslacht: Vrouw
  • Nynke Bal, Balletje en Nynke ben ik allemaal!
Re:Vervolg Bo 2
« Reactie #12 Gepost op: april 27, 2010, 22:21:02 »
Spannend meis! Fijn dat ze vanavond al weer gewoon rustiger was, het zal ook wel weer even wennen zijn voor haar darmpjes. Lactose heeft ze nu al een tijd niet meer gehad. Nutramigen is immers vrij van lactose (tenminste wel bij de oude verpakking die ik hier nog als klein vuilnisbakje heb staan) Hoop dat het goed gaat!!!

Fijn dat haar wond goed genezen is, gevoeligheid neemt hopelijk ook snel af. Ben benieuwd hoe het straks met het ei gaat, slim om eerst met sporen te beginnen!

:knuf: nynke
Probeer eens buiten de hokjes te denken voordat je oordeelt. Ieder mens is uniek!

Ik ben moeder van drie heerlijke dochters, Irene geb. 03-08-99, Anne geb. 09-08-02 en Renée geb. 30-06-05. Drie keer borstvoeding met uitgebreid hypo-allergeen dieet.

Offline mammavanbo

  • Moderator
  • ***
  • Berichten: 3.271
  • Geslacht: Vrouw
Re:Vervolg Bo 2
« Reactie #13 Gepost op: april 27, 2010, 23:05:36 »
2 mnd geleden hebben we de lactose ook geprobeerd, maar dan in grote hoeveelheden en nu gaan we tot max 1 danoontje of yogolino of een klein beetje yoghurt. We weten dat ze niet tegen grotere hoeveelheden kan, nu maar uitvissen hoeveel ze wel kan hebben per portie.

Ei is wel al met prikjestest gedaan en die was negatief, dus als het goed is geen heftige reacties. We starten met sporen van de ei en soja omdat dat haar dieet heel erg uit zou breiden en op verjaardagen en dagjes weg het veel makkelijker zou maken. Grote hoeveelheden komen wel een keer. Dieethiste vond het voornamelijk belangrijk voor het gemak. Haar dieet is aardig op orde gelukkig, ze krijgt voldoende binnen, maar variatie is altijd lekker.



Offline Nynke Dekker

  • Office iets?¿
  • Administrator
  • **
  • Berichten: 15.809
  • Geslacht: Vrouw
  • Nynke Bal, Balletje en Nynke ben ik allemaal!
Re:Vervolg Bo 2
« Reactie #14 Gepost op: april 27, 2010, 23:25:03 »
Zo te horen heb je een fijne diëtiste!

Goede nacht meis!

:knuf: Nynke
Probeer eens buiten de hokjes te denken voordat je oordeelt. Ieder mens is uniek!

Ik ben moeder van drie heerlijke dochters, Irene geb. 03-08-99, Anne geb. 09-08-02 en Renée geb. 30-06-05. Drie keer borstvoeding met uitgebreid hypo-allergeen dieet.