User Info

 
 
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Who's Online

  • Dot gasten: 103
  • Dot verborgen: 0
  • Dot leden: 0

There aren't any users online.

Auteur Topic: Vervolg Bo 2  (gelezen 48663 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Nynke Dekker

  • Office iets?¿
  • Administrator
  • **
  • Berichten: 15.809
  • Geslacht: Vrouw
  • Nynke Bal, Balletje en Nynke ben ik allemaal!
Re:Vervolg Bo 2
« Reactie #45 Gepost op: mei 26, 2010, 23:09:18 »
Wat jammer dat twee net te veel lijkt te zijn! Maar dat één goed gaat, is wel een heel goed teken! Het maakt het allemaal net iets minder beladen en dat is heel erg fijn!!! Hoop dat ze snel weer in haar oude patroon zit en weer lekker gaat slapen, je kan je rust wel heel goed gebruiken!

:knuf: Nynke
Probeer eens buiten de hokjes te denken voordat je oordeelt. Ieder mens is uniek!

Ik ben moeder van drie heerlijke dochters, Irene geb. 03-08-99, Anne geb. 09-08-02 en Renée geb. 30-06-05. Drie keer borstvoeding met uitgebreid hypo-allergeen dieet.

Offline mammavanbo

  • Moderator
  • ***
  • Berichten: 3.271
  • Geslacht: Vrouw
Re:Vervolg Bo 2
« Reactie #46 Gepost op: mei 27, 2010, 11:48:14 »
Vannacht heerlijk geslapen. Bo heeft van 8 tot half 8 geslapen, hebben maar 2 keer naar haar toe gehoeven voor een tulletje en dat was voor 12 uur.
Heerlijk, jammer alleen dat ik zelf na half 6 mijn draai niet meer kon vinden  :eh:
Dus, of het nu door de ei komt, ik weet het niet, ik kan het niet uitsluiten, maar het zou net zo goed peuterpubertijd kunnen zijn. Volgende week nog maar een poging wagen.



Offline Nynke Dekker

  • Office iets?¿
  • Administrator
  • **
  • Berichten: 15.809
  • Geslacht: Vrouw
  • Nynke Bal, Balletje en Nynke ben ik allemaal!
Re:Vervolg Bo 2
« Reactie #47 Gepost op: mei 27, 2010, 12:44:35 »
Is wel heel toevallig! Goed dat je het nog een keer wilt proberen, zekerheid is beter dan gissen.

:knuf: Nynke
Probeer eens buiten de hokjes te denken voordat je oordeelt. Ieder mens is uniek!

Ik ben moeder van drie heerlijke dochters, Irene geb. 03-08-99, Anne geb. 09-08-02 en Renée geb. 30-06-05. Drie keer borstvoeding met uitgebreid hypo-allergeen dieet.

Offline mammavanbo

  • Moderator
  • ***
  • Berichten: 3.271
  • Geslacht: Vrouw
Re:Vervolg Bo 2
« Reactie #48 Gepost op: mei 27, 2010, 15:07:05 »
Als het bij zulke reacties blijft kun je het ook wel vaker proberen. De reacties die ze een jaar geleden had waren zoveel heftiger, dan liet je het wel.
Eerst even rust nu, volgende week verder.



Offline mammavanbo

  • Moderator
  • ***
  • Berichten: 3.271
  • Geslacht: Vrouw
Re:Vervolg Bo 2
« Reactie #49 Gepost op: juni 30, 2010, 10:32:49 »
Zo, zal jullie weer even bijpraten. Ei nog even gelaten voor wat het is. Mijn moeder had speciaal varkensworst gehaald voor bo bij een ambachtelijke slager,  (foutje, ze dacht dat dat ook mocht, maar tot nu toe alleen rund) Helemaal met de slager samen uitgezocht wat er precies in zat ed, dus we zijn die eerst maar gaan proberen en tot nu toe gaat dat super. Ze vind het heerlijk en ze heeft op het hoogtepunt tot nu toe een boterham met worst op en dan nog een stukje uit het vuistje. Weer iets wat op het lijstje kan wat goed is. Gaat lekker zo. Veel dingen kunnen  nu in sporen en er komen regelmatig nieuwe dingen op de lijst.

Even een vraagje. Kaas gaat goed bij bo, yoghurt nog niet (alleen hele kleine hoeveelheden) We gokken dus op de lactose of zoals Yfke zei op de stofjes daaromheen. Zou ze dan gewoon weipoeder kunnen proberen, bijv in chips??? Veel mensen hebben toch kinderchips in huis waar weipoeder in zit, zou wel makkelijk zijn op verjaardagen om niet mijn eigen tasje met chips enz mee te hoeven slepen. Misschien denk ik wel  heel krom hoor, maar graag jullie mening.
En dan nog iets. Als de koemelkeiwitten goed gaan is de kans dat de sojaeiwitten goed gaat ook zeer groot toch??? Die gaan we binnekort proberen.



Offline yfke

  • First class twat!
  • Moderator
  • **
  • Berichten: 2.633
  • Geslacht: Vrouw
Re:Vervolg Bo 2
« Reactie #50 Gepost op: juni 30, 2010, 10:48:36 »
Heb je die yoghurt al eens geprobeerd met kerutabs ?


Fijn dat er weer meer bij komt, Dat nieuws lees ik graag!!!  :knuf:
Like I always say, there is no 'I' in TEAM... there's a 'ME' though, if you jumble it up.

Offline mammavanbo

  • Moderator
  • ***
  • Berichten: 3.271
  • Geslacht: Vrouw
Re:Vervolg Bo 2
« Reactie #51 Gepost op: juni 30, 2010, 15:24:55 »
Nee, we hebben de kerutabs nog niet geprobeerd aangezien ik tussendoor nog geen contact heb gehad met de diethiste. Zodra ik haar weer bel (als we weer iets verder zijn en dus echt wat te bespreken hebben zeg maar) dan ga ik het haar zeker voorstellen.



Offline Nynke Dekker

  • Office iets?¿
  • Administrator
  • **
  • Berichten: 15.809
  • Geslacht: Vrouw
  • Nynke Bal, Balletje en Nynke ben ik allemaal!
Re:Vervolg Bo 2
« Reactie #52 Gepost op: juni 30, 2010, 23:13:52 »
Hey Natalie,

Sluit de eiwitten nog niet geheel uit he? Kaas is weer een hele andere bewerking dan dat yoghurt is. Hopelijk is het de lactose waar ze weer heel rustig aan moet wennen (heel miniem beginnen en heeeeeeel rustig opbouwen) maar het kunnen nog steeds ook de eiwitten zijn. Ik zou zelf dan eigenlijk eerst de soja uitproberen omdat dat lactose vrij is én omdat de eiwitten veel op die van koemelk lijken. Gaat de soja goed, is de kans al weer een stuk groter dat de koemelkeiwitten ook goed gaan en dan kan je weipoeder gaan proberen.

Wat fijn dat de varkensworst goed gaat! Spekjes zijn ook zo lekker in bepaalde gerechten!!!

De chips heb ik eigenlijk nooit echt als probleem ondervonden, de meeste mensen hebben ook wel naturel in huis. Voor de zekerheid had ik dan wel mee, maar liet het op een gegeven moment ook rustig even in de auto liggen. Kon ik het altijd nog pakken als het nodig was.

:knuf: Nynke
Probeer eens buiten de hokjes te denken voordat je oordeelt. Ieder mens is uniek!

Ik ben moeder van drie heerlijke dochters, Irene geb. 03-08-99, Anne geb. 09-08-02 en Renée geb. 30-06-05. Drie keer borstvoeding met uitgebreid hypo-allergeen dieet.

Offline mammavanbo

  • Moderator
  • ***
  • Berichten: 3.271
  • Geslacht: Vrouw
Re:Vervolg Bo 2
« Reactie #53 Gepost op: juli 01, 2010, 13:40:56 »
soja staat ook op korte termijn op het lijstje.

Op zich vind ik de chips niet zo'n probleem, maar somige vrienden/fam willen dan eigenlijk een bakje nibit of zoiets neerzetten waar de kleintjes zitten en dat kan dan niet omdat we bo daar niet constand in de gaten kunnen houden (zitten vaak binnen achter het grote raam te spelen als wij buiten zitten, wel in zicht maar niet super snel bij te zijn), dus dan krijgen de andere kindjes niets omdat bo het niet mag. Vind ik ook weer wat zielig. De meeste ouders vinden "gewone" zoute chips gevaarlijk ivm scherpe randjes en veel te zout dus dat mogen die kindjes weer niet, zeker niet als er niet direct een volwassenen naast zit. Vandaar dat ik het vraag.



Offline yfke

  • First class twat!
  • Moderator
  • **
  • Berichten: 2.633
  • Geslacht: Vrouw
Re:Vervolg Bo 2
« Reactie #54 Gepost op: juli 01, 2010, 16:03:27 »
Duidelijk aan bo leren dat Bo een eigen bakje heeft.
Sowieso een gezamenlijk bakje doe ik hier arwen nooit iets van geven ( wellicht hebben die handen allergenen etc.. nu moet ik sowieos streng zijn ivm gluten) 
Als je bo telkens uitlegt/verteld,  en haar een alternatief biedt leert ze dat vanzelf.
Like I always say, there is no 'I' in TEAM... there's a 'ME' though, if you jumble it up.

Offline mammavanbo

  • Moderator
  • ***
  • Berichten: 3.271
  • Geslacht: Vrouw
Re:Vervolg Bo 2
« Reactie #55 Gepost op: juli 01, 2010, 23:03:16 »
Als we in de buurd zijn gaat het ook wel vrij aardig al hoor. Dan geeft ze het eerst aan mij en pas als ik zeg dat het goed is eet ze het op, maar als ik niet in de buurd ben is het een ander verhaal. Ze is natuurlijk nog geen twee en merk dat ze dan toch gaat proberen. Maar, inderdaad misschien nog even volhouden.



Offline Nynke Dekker

  • Office iets?¿
  • Administrator
  • **
  • Berichten: 15.809
  • Geslacht: Vrouw
  • Nynke Bal, Balletje en Nynke ben ik allemaal!
Re:Vervolg Bo 2
« Reactie #56 Gepost op: juli 02, 2010, 07:52:15 »
Ik heb nooit moeite gehad met de "scherpte" van gewone naturel chips. Het wordt vrij snel zacht in die behoorlijk vochtige kindermondjes. Renée had vanaf het begin een eigen bakje of zakje en de andere kindjes wisten ook dat Renée geen andere chips mocht hebben omdat Renée anders ziek zou worden. De oudere kindjes vinden dat vaak zo sneu dat ze wel willen helpen met opletten (geen garantie, maar maakt het al wel een stuk duidelijker voor de andere kindjes.

Of Bo even naar buiten halen terwijl de anderen een bak nibbits krijgen?? Zo'n bak is meestal behoorlijk snel leeg  ;-)

 :knuf:
Probeer eens buiten de hokjes te denken voordat je oordeelt. Ieder mens is uniek!

Ik ben moeder van drie heerlijke dochters, Irene geb. 03-08-99, Anne geb. 09-08-02 en Renée geb. 30-06-05. Drie keer borstvoeding met uitgebreid hypo-allergeen dieet.

Offline mammavanbo

  • Moderator
  • ***
  • Berichten: 3.271
  • Geslacht: Vrouw
Re:Vervolg Bo 2
« Reactie #57 Gepost op: juli 02, 2010, 13:19:47 »
Bo is helaas een van de oudste (op 1 van 4 mnd na, maar wat zijn 4 mnd) Dus een ander kindje op laten letten gaat niet zo goed, hihi. Maakt ook verder niet uit hoor,maar ik dacht ik gooi het op het forum, wieweet zeggen jullie wel dat het zeer waarschijnlijk goed gaaat, hihi. Mag makkelijk denken toch, ben een beetje lui op het moment, hihihi  :bloosmeer:

@yfke, bij jou ligt het natuurlijk ook veel gevoeligere dan bij Bo. (gelukkig voor ons) Kan ook goed voorstellen dat het bij jou nog veel strenger moet zijn, zeker gezien arwen haar reactie op sommige dingen. Maar, ben altijd blij met je input hoor...

Bo vandaag veeeeeel worst op, ze vind het zo lekker, heb het vandaag losgelaten aan mijn moeder, gelijk even een goede hoeveelheid binnen, weten we het 100% zeker.

ik ben trouwens ook nieet zo'n stresskip hoor als het om "scherpe' chips gaat, maarja, we werden ook als gekken aangezien dat we Bo via rapley methode eten gaven, het leek wel of ze aapies aan het kijken waren als ze op een feestje lekker hele worteltjes en aardappelpartjes weg zat te werken. Vonden het maar eng, maarja ze heeft zich maar 2 keer echt verslikt dus waar zeuren ze over. hihi.



Offline mammavanbo

  • Moderator
  • ***
  • Berichten: 3.271
  • Geslacht: Vrouw
Re:Vervolg Bo 2
« Reactie #58 Gepost op: augustus 26, 2010, 09:11:59 »
Zo, weer even update. Inmiddels gaat de varkens en rundvlees helemaal goed. Kokosbrood moet madam niet, ze likt eraan en loopt dan naar de prullenbak om het weg te gooien  :luvya: Ben zelf ook geen kokosfan, dus ze heeft het niet van een vreemde.

Nu met soja bezig en het gaat verbazend goed. Al meer dan een week op een heel toetje per dag en ze kan nog steeds poepen :)
Je merkt wel dat ze nog niet helemaal fijn reageerd, maar dit geeft goede hoop. Ze kan in ieder geval op zijn tijd redelijke hoeveelheden hebben, dus dat maakt ergens anders eten wel een stuk makkelijker, als we dan thuis nog maar een beetje opletten. Enige probleem is dat ze alleen het vanilletoetje eet, de rest (andere toetjes en melk ed) weigert ze pertinent, vind ze gewoon vies.

zindelijkheidstraining gaat ook echt goed. Af en toe zijn er uiteraard dagen bij dat alles in de luier zit, maar ze heeft nu in anderhalve week al 7 stickers te pakken op haar kaart voor plassen of poepen op de wc of op het potje, dus dat vind ik voor iemand van nog geen 2 toch wel heel netjes. Ik zet haar nu alleen op het potje of de wc als ze het zelf aangeeft en 'savonds voor het naar bed gaan. Ben trots op mijn meisie



Offline Nynke Dekker

  • Office iets?¿
  • Administrator
  • **
  • Berichten: 15.809
  • Geslacht: Vrouw
  • Nynke Bal, Balletje en Nynke ben ik allemaal!
Re:Vervolg Bo 2
« Reactie #59 Gepost op: augustus 26, 2010, 10:26:12 »
Wat heerlijk dat er al zoveel goed gaat! Dat maakt het een heel stuk makkelijker! En zelfs al zoveel stickers! Wat wordt het al weer een grote meid!

:knuf: Nynke
Probeer eens buiten de hokjes te denken voordat je oordeelt. Ieder mens is uniek!

Ik ben moeder van drie heerlijke dochters, Irene geb. 03-08-99, Anne geb. 09-08-02 en Renée geb. 30-06-05. Drie keer borstvoeding met uitgebreid hypo-allergeen dieet.