User Info

 
 
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Who's Online

  • Dot gasten: 105
  • Dot verborgen: 0
  • Dot leden: 0

There aren't any users online.

Auteur Topic: Vervolg Bo 2  (gelezen 48678 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline jochemsmama

  • Super Mama
  • *****
  • Berichten: 5.023
Re:Vervolg Bo 2
« Reactie #60 Gepost op: augustus 26, 2010, 10:55:33 »
Ben trots op mijn meisie

En terecht!

 :knuf: Babette


Offline mammavanbo

  • Moderator
  • ***
  • Berichten: 3.271
  • Geslacht: Vrouw
Re:Vervolg Bo 2
« Reactie #61 Gepost op: september 06, 2010, 21:40:35 »
soja conclusie, bijna goed. Ze kan 1 toetje op een dag hebben, ook over langere termijn. Enige nadeel is dat ze nu wel reageert op dingen waar ze normaal niet of nauwelijks op reageerde en op dingen waar ze normaal wel sporen af en toe van kan hebben zonder grote problemen reageert ze nu weer heftiger op. Dus, nog niet safe, maar wel af en toe toegestaan, dus dat is al lekker. Nu even rust en dan weer verder. Gaan de E621 later nog even opnieuw en alleen proberen, misschien gaat deze nu wel goed, zou wel makkerlijker zijn met boodschappen.

Maandag mag Bo proefdraaien op de creche en vanaf volgende donderdag gaat ze echt 2 ochtendjes in de week spelen. Ze heeft er grote zin in. Wilde haar eerst niet naar de creche doen, maar sinds 3 mnd roept ze iedere dag dat ze naar school wil dus het leek me toch slimmer haar toch op te geven, denk dat ze het nodig heeft, dus waarom niet.



Offline mammavanbo

  • Moderator
  • ***
  • Berichten: 3.271
  • Geslacht: Vrouw
Re:Vervolg Bo 2
« Reactie #62 Gepost op: september 07, 2010, 09:32:49 »
Vergeet ik nog te melden. Ze reageerd wel met haar huidje op de soja. Ze krijgt het nu al 3 wkn en ze begint weer eczeem te krijgen en droge huid. Moeten echt weer goed smeren. Maarja, als dat alles is, zijn wij al heel erg blijd.



Offline Lilian

  • Super Mama
  • *****
  • Berichten: 1.649
  • Geslacht: Vrouw
Re:Vervolg Bo 2
« Reactie #63 Gepost op: september 07, 2010, 12:56:18 »
Als ze een klein beetje reageert met haar huid is dat wel vervelend, maar gelukkig niet zo erg dat je overoplettend moet zijn, dus scheelt al een boel denk ik. Jent kan gelukkig ook tegen soja. Er zijn afgelopen maanden weer nieuwe testen gedaan en 2x soja getest, 2x negatief, terwijl hij als baby klasse 3 had. Koemelk ging wel bij Bo?? Kaas ging toen toch goed? Dat lijkt me al heerlijk, hoef je daar ook niet meer zo op te letten.

Leuk dat ze naar de psz gaat. Jent vindt het ook heel leuk, heb hem ook al vanaf zijn 2e verjaardag gebracht. Hij kende het al wel van Emma, dus was iets minder spannend. Wat wordt je kleine meisje dan alweer groot he.

 :knuf:
Groetjes,

Lilian, mama van Emma (3 juli 2005) en Jent (22 september 2007)


Offline mammavanbo

  • Moderator
  • ***
  • Berichten: 3.271
  • Geslacht: Vrouw
Re:Vervolg Bo 2
« Reactie #64 Gepost op: september 07, 2010, 13:35:50 »
Koemelk op zich gaat nog niet goed, alleen in hele kleine hoeveelheden en heeeel af en toe. Harde hollandse kazen wel (zeg Gouda)
Ei gaat goed in heeeel kleine hoeveelheden, en niet te vaak. (1 koekje p dag, 1 week ging goed, 2 koekjes p dag ging na 3 dgn fout)
Soja gaat dus goed, zolang ze maar geen ei of koemelk binnekrijgt (op de kaas na dan) en ze moet het niet krijgen als we wat nieuws willen proberen want ze reageerd veel sneller op dingen als ze soja in haar systeem heeft.
Ga dus nog wel even receptje nutra* regelen bij de ka. Ik wil haar nog niet op sojamelk over hebben, daar vind ik het nog net te erg voor.
Maar, het gaat de goede kant op. Toen ze 3 mnd was was ze 3 dagen ziek van 1 eetlepel melk of soja door de bv heen. Nu kan ze zelf al aardig wat hebben zonder grote gevolgen, dus wij zijn blij. :goei:



Offline jochemsmama

  • Super Mama
  • *****
  • Berichten: 5.023
Re:Vervolg Bo 2
« Reactie #65 Gepost op: september 07, 2010, 21:01:59 »
En dat is weer een stapje in de goede richting  :goei:

 :knuf: Babette


Offline Nynke Dekker

  • Office iets?¿
  • Administrator
  • **
  • Berichten: 15.809
  • Geslacht: Vrouw
  • Nynke Bal, Balletje en Nynke ben ik allemaal!
Re:Vervolg Bo 2
« Reactie #66 Gepost op: september 08, 2010, 11:06:48 »
Dat scheelt al weer!!! Het wordt zo wel wat ingewikkelder, wanneer mag ze dit extra en wanneer dan pas weer dat andere, maar dit is al zoveel beter dan dat het was!!!

Wat leuk dat je haar naar PSZ laat gaan, daar is Bo volgens mij idd al wel aan toe! Het is een lekker ondernemend dametje die haar wereld graag wat groter wil hebben!

:knuf: Nynke
Probeer eens buiten de hokjes te denken voordat je oordeelt. Ieder mens is uniek!

Ik ben moeder van drie heerlijke dochters, Irene geb. 03-08-99, Anne geb. 09-08-02 en Renée geb. 30-06-05. Drie keer borstvoeding met uitgebreid hypo-allergeen dieet.

Offline mammavanbo

  • Moderator
  • ***
  • Berichten: 3.271
  • Geslacht: Vrouw
Re:Vervolg Bo 2
« Reactie #67 Gepost op: oktober 31, 2010, 20:47:33 »
Weer even tijd voor een update. Vorige week contact gehad met diethiste van de Kinderhaven. Was heel tevrede met Bo haar vooruitgang en de manier waarop we het aanpakken, had ze niets op toe te voegen (heerlijk zo'n forum). Zeker zolang ze de nutra krijgt gaat het helemaal goed en we gaan gewoon langzaamaan kijken waar we dat mee kunnen gaan vervangen. Ze eet al minimaal 1 boterham met kaas per dag, dus dat is al 1 "calcium"moment en ze heeft er ongeveer 3 nodig. Word nu aangevuld met nutra.
Verder zeer tevreden, ze eet goed, groeit goed zover wij zelf zien en ze is happy, dus wat wil ik nog meer.
Donderdag wel even misstapje gehad. Bo had op de PSZ per ongeluk wat cake op tijdens tractatie. Juf had het net te laat door, cake afgepakt en chipjes gegeven. Wel netjes gemeld toen ik haar op kwam halen dus even een weekje rust met nieuwe dingen. Reactie viel gelukkig mee, alleen haar poep eigenlijk, die stonk een uur in de wind en was anders en een beetje rommel in haar buikje, maar verder niets, dus dat ik hoopvol.
Inmiddels gaat varkensvlees goed, dus dat is al super (rund ging al goed) Druifjes lijken goed te gaan maar heeft nog kleine twijfelfactor en ook tomaal lijkt goed te gaan maar ook nog kleine twijfelfactor ivm erg droog worden van haar huidje en dus mogelijk gaan ontstaan van eczeem. Maarja, het word ook weer winter, dus het kan ook door dikke kleding en verwarming komen. Proberen we later dus nog een keer.
Morgen naar cb voor 2 jaar afspraak, ze hadden niet eerder tijd. Ben benieuwd, voor het eerst naar deze arts, zijn natuurlijk klein jaartje geleden verhuist.



Offline jochemsmama

  • Super Mama
  • *****
  • Berichten: 5.023
Re:Vervolg Bo 2
« Reactie #68 Gepost op: oktober 31, 2010, 20:53:26 »
Succes morgen, ze moet ook voor haar 14 maanden prik morgen toch?

 :knuf: Babette


Offline mammavanbo

  • Moderator
  • ***
  • Berichten: 3.271
  • Geslacht: Vrouw
Re:Vervolg Bo 2
« Reactie #69 Gepost op: oktober 31, 2010, 20:57:54 »
Ja ze "moet" haar menC nog hebben. De BMR heeft ze met 18 mnd gehad, maar die vond ik een beetje eng ivm de ei (en we hebben echt geen enkele reactie gehad op de prik, en op de dktp wel) dus ik heb ze opgesplitst. (met 14 mnd wilde ik helemaal geen prikken ivm mex griep)



Offline Nynke Dekker

  • Office iets?¿
  • Administrator
  • **
  • Berichten: 15.809
  • Geslacht: Vrouw
  • Nynke Bal, Balletje en Nynke ben ik allemaal!
Re:Vervolg Bo 2
« Reactie #70 Gepost op: oktober 31, 2010, 21:40:22 »
Klinkt goed Natalie! Ontlasting was hier ook een van de dingen waar we het aan konden zien en ruiken (jeez wat een chemische meur) maar zo krijsen zoals de eerste maanden hoeven ze dan gelukkig niet meer.

Wees er dus nog maar wel voorzichtig mee, net als de dingen waarover je twijfelt. Twijfel van mama zegt al heel veel, dus dan maar beter extra rondje provocatie tot dat twijfel weg is!

Sterkte met de entingen morgen, hoop dat ze met vlag en wimpel er doorheen rolt!

:knuf: Nynke
Probeer eens buiten de hokjes te denken voordat je oordeelt. Ieder mens is uniek!

Ik ben moeder van drie heerlijke dochters, Irene geb. 03-08-99, Anne geb. 09-08-02 en Renée geb. 30-06-05. Drie keer borstvoeding met uitgebreid hypo-allergeen dieet.

Offline mammavanbo

  • Moderator
  • ***
  • Berichten: 3.271
  • Geslacht: Vrouw
Re:Vervolg Bo 2
« Reactie #71 Gepost op: november 01, 2010, 10:13:08 »
Zijn ook happy dat ze maar netaan reageerde op de cake. Ze heeft dan ook maar 2 happen op, maar toch. Het geeft duidelijk vooruitgang aan. uiteraard blijft het voorlopig uit haar normale dieet, maar misschien heeft ze het geluk dat ze er zover overheen is dat als ze naar school gaat met 4 jaar we of niet meer op hoeven te letten, of dat ze in ieder geval op school mee kan doen. We duimen gewoon verder en zien wel hoe het gaat.



Offline mammavanbo

  • Moderator
  • ***
  • Berichten: 3.271
  • Geslacht: Vrouw
Re:Vervolg Bo 2
« Reactie #72 Gepost op: november 01, 2010, 14:36:27 »
Zo ze is weer APK goedgekeurd voor een jaar, hihi
ze is 12,4 kg en 88,5 cm, helemaal volgens hun boekje.
Geen kik bij de prik, alleen een ongelukkig gezicht, maar verder niets.  :luvya:



Offline jochemsmama

  • Super Mama
  • *****
  • Berichten: 5.023
Re:Vervolg Bo 2
« Reactie #73 Gepost op: november 01, 2010, 16:13:48 »
Bo, je bent een stoere meid! Stoer op zijn nederlands omdat je geen kik gaf en stör op zijn Noors omdat je zo goed gegroeid bent, groot dus  :goei:

 :knuf: Babette


Offline Nynke Dekker

  • Office iets?¿
  • Administrator
  • **
  • Berichten: 15.809
  • Geslacht: Vrouw
  • Nynke Bal, Balletje en Nynke ben ik allemaal!
Re:Vervolg Bo 2
« Reactie #74 Gepost op: november 02, 2010, 00:08:18 »
Sow, da's netjes! Knap van Bo!!!

:knuf: Nynke
Probeer eens buiten de hokjes te denken voordat je oordeelt. Ieder mens is uniek!

Ik ben moeder van drie heerlijke dochters, Irene geb. 03-08-99, Anne geb. 09-08-02 en Renée geb. 30-06-05. Drie keer borstvoeding met uitgebreid hypo-allergeen dieet.