User Info

 
 
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Who's Online

  • Dot gasten: 96
  • Dot verborgen: 0
  • Dot leden: 0

There aren't any users online.

Auteur Topic: Vervolg Bo 2  (gelezen 48648 keer)

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Offline mammavanbo

  • Moderator
  • ***
  • Berichten: 3.271
  • Geslacht: Vrouw
Re:Vervolg Bo 2
« Reactie #75 Gepost op: januari 22, 2011, 20:52:18 »
Zo weer even tijd voor een update van Bo.
Wat word ze groot zeg, is echt trotse grote zus. Vandaag heeft ze geholpen met Cate de fles te geven. (nu kan het even, als het goed is straks niet meer)

Bij Bo hebben we ook niet stil gezeten. Inmiddels weet ik dat tomaat voor 99%zeker goed gaat, in ieder geval als ze het af en toe krijgt, heb het nog niet verschillende dagen achter elkaar gedaan maar ik geloof het eigenlijk wel.
Cacao gaat zover we kunnen zien ook goed, en we hebben er weer een paar soorten groenten en fruit bij, oa citrusfruit in ieder geval in niet te grote hoeveelheden. 1 manderijntje gaat goed, 1 partje sinaasappel ook en citroensap in producten ook. Honing eet ze nu ook.
Geeft allemaal wel heel veel extra ruimte in haar dieet. Heb nu ineens heel veel meer mogelijkheden voor bijv op brood omdat ik ook andere toevoegingen nu geef. Producten met mosterd gaan goed en lupine geef ik nu ook gewoon en dat gaat ook goed.
Al met al een heel positief verhaal.

Nu gaan we nog proberen om Bo ook naar het ziekenhuis van Cate te krijgen zodat we ze samen in het zelfde ziekenhuis hebben. Ze hebben daar al half half aangeboden om de laatste dingen (melk soja en ei) bij Bo anders dubbelblind te doen. Misschien wel een keer een goed idee. Tot nu toe hebben we alles zelf gedaan. Niet verkeerd natuurlijk, maar een ander oog is ook niet verkeerd.



Offline Lilian

  • Super Mama
  • *****
  • Berichten: 1.649
  • Geslacht: Vrouw
Re:Vervolg Bo 2
« Reactie #76 Gepost op: januari 22, 2011, 21:26:38 »
Leuk om even te lezen hoe het met Bo gaat. Lief he, zo'n grote trotse zus!
Heerlijk dat je haar menu zo hebt kunnen uitbreiden, dat scheelt een boel. Die dubbelblinde testen geven een hoop duidelijkheid, wij hebben er met Jent veel aan gehad, omdat je thuis vaak door de bomen het bos niet meer ziet. En als ze in het ziekenhuis is, durf je toch meer risico te nemen, ze kunnen meteen ingrijpen. Hopelijk lukt het om Bo in hetzelfde ziekenhuis te krijgen.

 :knuf: Lillian
Groetjes,

Lilian, mama van Emma (3 juli 2005) en Jent (22 september 2007)


Offline mammavanbo

  • Moderator
  • ***
  • Berichten: 3.271
  • Geslacht: Vrouw
Re:Vervolg Bo 2
« Reactie #77 Gepost op: januari 22, 2011, 21:33:22 »
15 februari afspraak bij ka voor Cate en dan gaan we het gelijk vragen of zij Bo er ook bij wil "nemen" en of zij door wil borduren op het verhaal waar we nu mee bezig zijn. Zou wel fijn zijn anders zitten we in 3 ziekenhuizen met 2 kinderen. Leiden. Hoofddorp en Rotterdam, dat is toch wel heel veel van het goede.



Offline Nynke Dekker

  • Office iets?¿
  • Administrator
  • **
  • Berichten: 15.809
  • Geslacht: Vrouw
  • Nynke Bal, Balletje en Nynke ben ik allemaal!
Re:Vervolg Bo 2
« Reactie #78 Gepost op: januari 23, 2011, 13:38:09 »
Wat heerlijk dat ze al zoveel kan eten! Dat scheelt al ontzettend veel! Toch nog een voordeel van het kolven en nu via fles geven, Bo trots neem ik aan?

:knuf: Nynke
Probeer eens buiten de hokjes te denken voordat je oordeelt. Ieder mens is uniek!

Ik ben moeder van drie heerlijke dochters, Irene geb. 03-08-99, Anne geb. 09-08-02 en Renée geb. 30-06-05. Drie keer borstvoeding met uitgebreid hypo-allergeen dieet.

Offline mammavanbo

  • Moderator
  • ***
  • Berichten: 3.271
  • Geslacht: Vrouw
Re:Vervolg Bo 2
« Reactie #79 Gepost op: januari 23, 2011, 18:55:28 »
Bo helemaal trots, hihi.
Opa trouwens ook, die heeft vanmiddag even van de gelegenheid gebruik gemaakt om een flesje te geven. Als het goed is is het straks voor een lange tijd niet meer mogelijk.



Offline Nynke Dekker

  • Office iets?¿
  • Administrator
  • **
  • Berichten: 15.809
  • Geslacht: Vrouw
  • Nynke Bal, Balletje en Nynke ben ik allemaal!
Re:Vervolg Bo 2
« Reactie #80 Gepost op: januari 23, 2011, 21:41:33 »
Ieder nadeel heeft zijn voordeel! Ze hebben mooi even kunnen genieten!!

 :knuf:
Probeer eens buiten de hokjes te denken voordat je oordeelt. Ieder mens is uniek!

Ik ben moeder van drie heerlijke dochters, Irene geb. 03-08-99, Anne geb. 09-08-02 en Renée geb. 30-06-05. Drie keer borstvoeding met uitgebreid hypo-allergeen dieet.

Offline mammavanbo

  • Moderator
  • ***
  • Berichten: 3.271
  • Geslacht: Vrouw
Re:Vervolg Bo 2
« Reactie #81 Gepost op: april 03, 2011, 19:30:07 »
Hier voorzichtig heeeeeel positief. na mijn laatste berichtje dat Bo nog wel erg reageerde op de melk nu  :goei:
Eergister een chocoladepudding met van die slagroom erop helemaal leeggegeten, en nagenoeg geen reactie. in ieder geval geen directe reactie, op lange termijn is natuurlijk afwachten. vanavond een heel toeje chocolade/vanillevla en, nu bijna 2 uur later ligt ze al anderhalf uur in haar bedje, heerlijk rustig te slapen  :wha: Zal het dan toch goed gaan, in ieder geval incidenteel. *duim, duim, duim*
Morgen naar de ka, laatste keer in leiden, ga gelijk vragen of ze alle documenten door willen sturen naar hoofddorp.



Offline Lilian

  • Super Mama
  • *****
  • Berichten: 1.649
  • Geslacht: Vrouw
Re:Vervolg Bo 2
« Reactie #82 Gepost op: april 03, 2011, 19:42:05 »
Dat klinkt veelbelovend Natalie! Met zulke grote hoeveelheden melk zou je bij een allergie toch wel redelijk snel reactie moeten krijgen. KA had ons wel verteld dat Jent misschien best darmklachten zou kunnen krijgen, maar dat dat dan niet meteen betekent dat hij nog allergisch is, maar dat zijn lichaam moet wennen aan een nieuwe stof.

Ik hoop dat Bo lekker slaapt vannacht en jullie morgen weer meer zekerheid hebben.
 :knuf: Lilian
Groetjes,

Lilian, mama van Emma (3 juli 2005) en Jent (22 september 2007)


Offline mammavanbo

  • Moderator
  • ***
  • Berichten: 3.271
  • Geslacht: Vrouw
Re:Vervolg Bo 2
« Reactie #83 Gepost op: april 03, 2011, 20:05:43 »
een half jaar geleden had ze bij minder melk al binnen een uur buikpijn. af en toe lijkt het dus goed te gaan. Nu nog op de lange termijn kijken.



Offline jochemsmama

  • Super Mama
  • *****
  • Berichten: 5.023
Re:Vervolg Bo 2
« Reactie #84 Gepost op: april 03, 2011, 21:16:44 »
Toi toi toi en succes morgen bij ka.

   :knuf: Babette


Offline mammavanbo

  • Moderator
  • ***
  • Berichten: 3.271
  • Geslacht: Vrouw
Re:Vervolg Bo 2
« Reactie #85 Gepost op: april 04, 2011, 21:29:30 »
Zo, even updateje.
na gister heel toetje (vla) geen primaire reactie gehad  :goei: Wel secundair helaas, onrust, slecht slapen (heeft vannacht 5 keer aan mijn bed gestaan) enz. maar toch een hele grote stap vooruit.
Vandaag ka. Ze is nu 91,2 cm en 13,5 kg. Dat is 10 cm en ongeveer 3 kg in een jaar erbij dus heel netjes. Verder alles goed. Weer verwijzing gekregen voor nog een half jaar voeding (mag zelf kiezen, nutramigen2 of een andere die eigenlijk is voor 18mnd plus met wat extra voedingsstoffen erin) Verder besproken dat we nu definitief doorverwezen zijn naar de kinderhaven wat als voordeel heeft dat ze haar daar ook jaarlijks onder controle kunnen houden en we dan 'gratis' diethistenbegeleiding hebben van een diethist die weet waar ze het over heeft. (hij wilde mij eerst naar de diethiste in dit zh hebben maar die kon mij anderhalf jaar geleden al niets nieuws vertellen, dus dat zal nu wel helemaal erg zijn)
Even wachten of hij doorbelt naar rotterdam. Als ik over week of 2 niets gehoord heb dan bel ik zelf voor een afspraak.



Offline Nynke Dekker

  • Office iets?¿
  • Administrator
  • **
  • Berichten: 15.809
  • Geslacht: Vrouw
  • Nynke Bal, Balletje en Nynke ben ik allemaal!
Re:Vervolg Bo 2
« Reactie #86 Gepost op: april 05, 2011, 07:56:34 »
Wat fijn dat de kinderarts het aan jou overlaat, hij/zij heeft vertrouwen in je! Bo gaat zo te horen goed vooruit, geen primaire reactie meer en hopelijk gaat de secundaire reactie ook voorbij!

Bij ons ging gewone koemelk eerst ook nog niet goed, na een periode rust om lijfje weer even te laten herstellen, ben ik toen kaas en even later yoghurt gaan proberen. Die gaven toen geen onrust en/of darmproblemen meer. Koemelk hebben we eigenlijk nooit echt gemist, maar gebruik het nu wel af en toe en geeft voor zover ik kan zien geen echte problemen meer.

:knuf: Nynke
Probeer eens buiten de hokjes te denken voordat je oordeelt. Ieder mens is uniek!

Ik ben moeder van drie heerlijke dochters, Irene geb. 03-08-99, Anne geb. 09-08-02 en Renée geb. 30-06-05. Drie keer borstvoeding met uitgebreid hypo-allergeen dieet.

Offline mammavanbo

  • Moderator
  • ***
  • Berichten: 3.271
  • Geslacht: Vrouw
Re:Vervolg Bo 2
« Reactie #87 Gepost op: april 05, 2011, 21:26:12 »
Kaas gaat hier al een tijdje goed, ook in grote hoeveelheden. lactosevrije melk was twijfelachtig en de vla ook. Ik denk dus toch dat het niet zo zeer de lactose is maar een of ander anders stofje wat misschien niet in de kaas zit aangezien ze geen krampen heeft gehad van de vla (zover ik weet in ieder geval en ze heeft toch heel toetje op).
Ik zou het voornamelijk makkelijk vinden als ze een keer een boterham ergens anders zou kunnen eten zonder dat ik lunchpakketjes in moet pakken. Hier thuis hebben we toch melk, soja en ei vrij brood en dat blijven we ook eten dus dat is geen probleem. En af en toe een koekje bij een ander zou makkelijk zijn.



Offline Nynke Dekker

  • Office iets?¿
  • Administrator
  • **
  • Berichten: 15.809
  • Geslacht: Vrouw
  • Nynke Bal, Balletje en Nynke ben ik allemaal!
Re:Vervolg Bo 2
« Reactie #88 Gepost op: april 10, 2011, 00:08:55 »
Dat zou inderdaad wel makkelijk zijn! Ik laat het brood nu een beetje los, ze krijgt hier en daar wel brood wat ik niet gecheckt heb. Koekjes blijf ik voorzichtig mee, aangezien daar nog wel eens ei in zit (vaker wel dan niet). Met dat brood lijkt het goed te gaan, al was haar tong nu wel weer wat beslagen, maar ze heeft ook een ontsteking aan haar kies... en een paar verdovingen gehad waarvan ik niet weet hoe die zouden moeten vallen... kies is er nog niet uit trouwens, we moeten dinsdag weer.

Sporen is gelukkig wat anders dan volledige producten. Als koemelk goed lijkt te gaan, kan je straks wellicht de sporen ervan gaan uitproberen. Zeker als kaas goed gaat en vla zo te zien ook...

:knuf: Nynke
Probeer eens buiten de hokjes te denken voordat je oordeelt. Ieder mens is uniek!

Ik ben moeder van drie heerlijke dochters, Irene geb. 03-08-99, Anne geb. 09-08-02 en Renée geb. 30-06-05. Drie keer borstvoeding met uitgebreid hypo-allergeen dieet.

Offline mammavanbo

  • Moderator
  • ***
  • Berichten: 3.271
  • Geslacht: Vrouw
Re:Vervolg Bo 2
« Reactie #89 Gepost op: april 21, 2011, 21:25:52 »
Ben helemaal vergeten te reageren op je berichtje  :bloosmeer:
Hoe is het afgelopen met de kies??

Bo is inmiddels al sinds zondag ziek. Koorts, af en toe diaree, hangerig en vanavond spugen.
Vanmiddag naar de ha geweest omdat ze al sinds maandag zeker boven de 38 graden zit met uitschieters tot tegen de 40. Moeten nog paar dagen aankijken of het niet slechter met haar gaat (want ondanks de 39+ vandaag de hele dag wel naar psz en speeltuin geweest, ze had nog redelijk wat pit, te veel om binnen te blijven.) en of de koorts vanzelf zakt. Anders zondag naar de hapost. Oortjes waren ok, iets rood, maar normaal voor bij een verkoudheidje, longen schoon, buik voelt niet raar. Keeltje niet rood maar wel wat witten stipjes op de amandelen maar niet verklaarbaar dat daar die hoge koorts van komt. Afwachten dus. Wilde juist nieuwe fruit en groentesoorten gaan proberen om haar dieet weer lekker uit te breiden, maar dat kunnen we ook wel weer uitstellen.