User Info

 
 
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Who's Online

  • Dot gasten: 107
  • Dot verborgen: 0
  • Dot leden: 0

There aren't any users online.

Auteur Topic: Vervolg Bo 2  (gelezen 48667 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Nynke Dekker

  • Office iets?¿
  • Administrator
  • **
  • Berichten: 15.809
  • Geslacht: Vrouw
  • Nynke Bal, Balletje en Nynke ben ik allemaal!
Re:Vervolg Bo 2
« Reactie #90 Gepost op: april 21, 2011, 22:48:38 »
Hey Natalie,

De kies zit er nog in, volgens de tandarts zit hij te vast en de kans dat de verdoving niet goed genoeg pakt, is te groot. De kies is nog steeds gevoelig, ze kan er alleen zachtjes op kauwen (sinds kort) bij hard kauwen doet het nog te veel pijn. Vanavond gaf ze aan dat de buitenkant weer dikker was en gevoelig... dus ik wacht het nog maar heel even af, en anders maar naar chirurg en dan onder een roesje dat kreng eruit.

Balen dat ze zo lang al koorts heeft! Er heerst nog steeds van alles, als ik de kids zo hoor, ben zelf ook nog niet helemaal tip top... blijft een beetje kwakkelen. Hoop dat Bo binnenkort opknapt! Wel fijn dat ze gewoon nog doenerig is!

:knuf: Nynke
Probeer eens buiten de hokjes te denken voordat je oordeelt. Ieder mens is uniek!

Ik ben moeder van drie heerlijke dochters, Irene geb. 03-08-99, Anne geb. 09-08-02 en Renée geb. 30-06-05. Drie keer borstvoeding met uitgebreid hypo-allergeen dieet.

Offline jochemsmama

  • Super Mama
  • *****
  • Berichten: 5.023
Re:Vervolg Bo 2
« Reactie #91 Gepost op: april 22, 2011, 21:03:57 »
Hoe is het nu met je meisje, Natalie?

Beterschap, Babette


Offline mammavanbo

  • Moderator
  • ***
  • Berichten: 3.271
  • Geslacht: Vrouw
Re:Vervolg Bo 2
« Reactie #92 Gepost op: april 22, 2011, 21:07:56 »
Ze word toch wel steeds zieker hoor. Nog niet verontrstend, maar als het morgenmiddag niet verbeterd is ga ik toch echt naar de dokterspost. Vanaochtend 37,9 maar vanavond alweer 39,5 En dat met max pcm per dag sinds 2 dagen. Ze heeft morgen al een week echt koorts. Ben niet snel met een ha roepen maar dit gaat toch wel erg ver. Al week boven 38 en daarvan 2 dgn boven de 39.
We wachten nog even af. hoop wel dat ze vannacht een beetje slaapt. afgelopen nacht weinig geslapen. Cate kwam om 12 uur en 4 uur en om half 5 begon Bo en die lag om half 6 bij ons, niet stil natuurlijk, babbelen klieren enz. Dus half 7 vond Cate het ook wel welletjes met Bo haar herrie dus die vond het ook tijd om te eten en toen begon de werkdag alweer.



Offline jochemsmama

  • Super Mama
  • *****
  • Berichten: 5.023
Re:Vervolg Bo 2
« Reactie #93 Gepost op: april 22, 2011, 21:12:39 »
Gewoon even gaan Natalie, ze is nu wel al lang ziek! En hopelijk vannacht een goede nacht, hoop ik hier ook op.

  :knuf: Babette


Offline mammavanbo

  • Moderator
  • ***
  • Berichten: 3.271
  • Geslacht: Vrouw
Re:Vervolg Bo 2
« Reactie #94 Gepost op: april 22, 2011, 22:39:47 »
Kijk even hoe ze morgen uit bed komt nu slaapt ze, wel onrustig, maar ze slaapt. Ben bang dat het morgen de hapost bellen word. Zal wel weer uren wachten worden met 2 meiden in een snikhete wachtruimte  :eh:
Maarja, zondag is pasen en dat zie ik ook niet helemaal zitten eerlijk gezegt.  Heb dan ook nog een verjaardag en aangezien ik Bo toch niet binnen kan houden met dit weer en het is ook echt geen meisje wat rustig gaat zitten of hangen, kan ik haar daar net zo goed laten spelen.



Offline Nynke Dekker

  • Office iets?¿
  • Administrator
  • **
  • Berichten: 15.809
  • Geslacht: Vrouw
  • Nynke Bal, Balletje en Nynke ben ik allemaal!
Re:Vervolg Bo 2
« Reactie #95 Gepost op: april 23, 2011, 00:02:46 »
Hey Natalie,

Vertel de artsen dan ook even wat Bo doet als ze ziek is! Ze is doenig, ook als ze ziek is! Artsen verwachten dat zelfs de actiefste kleuter sloom wordt als ze ziek zijn.... Een week koorts is reden om verder te kijken!

Ik snap dat het jou nog niet verontrust, ze is nog actief genoeg en koorts schommelt tussen verhoging en "overzichtelijke" koorts. Maar zou zelf ook wel willen weten wat haar nou dwars zit! Zeker met lang weekend voor de boeg.

:knuf: Nynke
Probeer eens buiten de hokjes te denken voordat je oordeelt. Ieder mens is uniek!

Ik ben moeder van drie heerlijke dochters, Irene geb. 03-08-99, Anne geb. 09-08-02 en Renée geb. 30-06-05. Drie keer borstvoeding met uitgebreid hypo-allergeen dieet.

Offline mammavanbo

  • Moderator
  • ***
  • Berichten: 3.271
  • Geslacht: Vrouw
Re:Vervolg Bo 2
« Reactie #96 Gepost op: juni 07, 2011, 23:21:02 »
Laatste update. Ei weer geprobeerd, Helaas nog steeds niet echt goed. Slapeloze nachten, veel dromen, vaak wakker snachts, overdag niet te genieten, nog eigenwijzer dan normaal en ineens een dag 35,5 graden, zonder aanleiding enz.
Helaas. Binnenkort de soja en melk nog een keer en dan wacht ik denk met opnieuw proberen tot ze 4 is. Dan eerst maar lekker haar dieet uitbreiden met groente en fruit zodat ze wat meer keuze heeft (gaat de goede kant op op het moment, ze mag al heeel veel en bijna alles gaat goed)

Even op het laatste verhaal. Bo was ineens weer koorstvrij, van de ene op de andere dag. Zijn op donderdag nog bij de ha geweest en hadden op zaterdag voor paas eerst nog zoiets van ik ga vandaag naar de hapost en smiddags had ze ineens 36 graden. En paaszondag was ze gewoon weer 37,3 Wat het nu geweest is  :???:



Offline Nynke Dekker

  • Office iets?¿
  • Administrator
  • **
  • Berichten: 15.809
  • Geslacht: Vrouw
  • Nynke Bal, Balletje en Nynke ben ik allemaal!
Re:Vervolg Bo 2
« Reactie #97 Gepost op: juni 07, 2011, 23:39:26 »
Het is zo lastig he? Het kan zoveel oorzaken hebben, het is al super fijn dat je kan uitbreiden! Ei, koemelk en soja heb je niet echt nodig, er zijn voldoende vervangingsmiddelen! Wat kunnen ze genieten van alle nieuwe smaakjes he?

:knuf: Nynke
Probeer eens buiten de hokjes te denken voordat je oordeelt. Ieder mens is uniek!

Ik ben moeder van drie heerlijke dochters, Irene geb. 03-08-99, Anne geb. 09-08-02 en Renée geb. 30-06-05. Drie keer borstvoeding met uitgebreid hypo-allergeen dieet.

Offline mammavanbo

  • Moderator
  • ***
  • Berichten: 3.271
  • Geslacht: Vrouw
Re:Vervolg Bo 2
« Reactie #98 Gepost op: september 01, 2011, 23:17:09 »
Even kijken wat jullie ervan denken.
Bo krijgt nu al een week of 4 soja. Eerst een keer per dag en inmiddels 2 a 3 keer per dag. Op zich merk ik niets aan haar alleen lijkt ze wel heeeel erg moe te zijn nu. Is het mogelijk dat dit door de soja komt? of zie ik gewoon spoken. Op zich zijn de scholen natuurlijk ook weer begonnen, maar daar had ze voor de vakantie ook geen last van.



Offline Nynke Dekker

  • Office iets?¿
  • Administrator
  • **
  • Berichten: 15.809
  • Geslacht: Vrouw
  • Nynke Bal, Balletje en Nynke ben ik allemaal!
Re:Vervolg Bo 2
« Reactie #99 Gepost op: september 02, 2011, 00:28:03 »
Om het zekere voor het onzekere te nemen, zou ik de soja weer even een weekje weglaten (of langer als dat nodig is) en pas weer introduceren als ze minder moe is.

School kan veel invloed hebben, na de vakantie is het best spannend weer! Iedereen is groter geworden, iedereen is veranderd.. normaal merk je het niet zo snel, maar bij die kleintjes zijn de stappen vooruit best groot!

Zou met allergie en provocatie geen risico nemen, je kan best weer even een rustperiode inlassen...

:knuf: Nynke
Probeer eens buiten de hokjes te denken voordat je oordeelt. Ieder mens is uniek!

Ik ben moeder van drie heerlijke dochters, Irene geb. 03-08-99, Anne geb. 09-08-02 en Renée geb. 30-06-05. Drie keer borstvoeding met uitgebreid hypo-allergeen dieet.

Offline mammavanbo

  • Moderator
  • ***
  • Berichten: 3.271
  • Geslacht: Vrouw
Re:Vervolg Bo 2
« Reactie #100 Gepost op: september 02, 2011, 10:36:05 »
Je verwoord hetgene wat wij eigenlijk al in gedachten hadden.
Gaan inderdaad even stoppen met de soja, kijken of er iets veranderd.



Offline mammavanbo

  • Moderator
  • ***
  • Berichten: 3.271
  • Geslacht: Vrouw
Re:Vervolg Bo 2
« Reactie #101 Gepost op: oktober 31, 2011, 21:44:53 »
Intussen de soja alweer geprobeerd. Een keer week of 3 en toen ging ze steeds slechter slapen, dus moeier en ineens had ze 40 graden koorts. Naar ha geweest (en soja gestopt uiteraard) en toen had ze een oorontsteking die bijna over was, dus alles daarop geschoven en na rust weer op nieuw begonnen met de soja met goede hoop. Helaas, na een week of 2/3 had ze weer koorts van de week en kwamen we eigenlijk tot de conclusie achteraf dat ze ook weer steeds meer was gaan dromen, plaste weer in haar bed, vaak wakker snachts en ging steeds slechter eten en klaagde over buikpijn enz. Zijn dus maar weer gestopt met de soja.
Donderdag naar diethiste in de kinderhaven, dan maar even bespreken. Jammer hoor, ze vond de vla, melk en toetjes zo lekker dat ik er eindelijk zeker genoeg calcium in kreeg..



Offline jochemsmama

  • Super Mama
  • *****
  • Berichten: 5.023
Re:Vervolg Bo 2
« Reactie #102 Gepost op: november 02, 2011, 22:23:40 »
Jammer dat soja nog steeds niet goed gaat! Succes morgen.

 :knuf: Babette


Offline mammavanbo

  • Moderator
  • ***
  • Berichten: 3.271
  • Geslacht: Vrouw
Re:Vervolg Bo 2
« Reactie #103 Gepost op: november 03, 2011, 21:13:10 »
Tnx
Vanochtend inderdaad bij de kinderhaven geweest. Weer een stap wijzer geworden. Allereerst kregen we een compliment hoe ver we al gekomen waren en dat Bo echt super at en dat er maar een paar kleine dingen waren waar we op moeten gaan letten. Ze krijgt vanaf van de week een vitamine pil erbij zodat ze de eventuele tekorten die ze zou kunnen krijgen bijgevuld krijgt. Ik mag naar eigen inzicht en op gevoel deze geven. Eet ze een week veel kaas bijvoorbeeld heeft ze geen extra calcium enz nodig dus dan geven we gewoon wat minder bij enz.
Ei gaan we opnieuw proberen, is half jaar geleden en telkens met exact het zelfde koekje dus in theorie kan het ook iets anders in dat koekje geweest zijn en na een half jaar kan het ook weg zijn, dus dat is stap een.
Soja hebben ze een nieuw inzicht in ontdekt. Het blijkt dat veel mensen die negatief op de testen reageren betreft soja wel op sojamelk/vla/yoghurt reageren. Ze hebben een testgroep op zowel sojabonen (normale test) als sojamelk getest en er blijken opvallende dingen uit, dus wij gaan ook maar eens sojabonen proberen ipv sojamelk. Dus thempé, tahoe enz. Het schijnt dat er bij de verwerking tot sojamelk een stofje vrij komt waar mensen dus ook op kunnen reageren en dat verklaard dus dan de negatieve huidtest. (snappen jullie het nog) Dus voor degene die last hebben van soja en alleen nog maar met 'melkproducten' getest hebben, misschien is dit een idee.
De melk laten we voorlopig zitten omdat daar nog heel veel vraagtekens omheen zitten en met de tabletten heeft ze het ook niet nodig. Dat bespreken we later.