User Info

 
 
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Who's Online

  • Dot gasten: 105
  • Dot verborgen: 0
  • Dot leden: 0

There aren't any users online.

Auteur Topic: Vervolg Bo  (gelezen 73617 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline jochemsmama

  • Super Mama
  • *****
  • Berichten: 5.023
Re: Vervolg Bo
« Reactie #15 Gepost op: april 01, 2009, 20:19:40 »
Hoi Nathalie,

Dat je het even niet meer zag zitten is echt niet zo vreemd hoor. Je bent pas een half jaar moeder, dat duurt echt wel even voordat je daar aan gewend bent, waarschijnlijk ook nog volop aan het ontzwangeren. En daar bovenop je meisje dat allergisch blijkt te zijn met alle klachten die ze daardoor al gehad heeft, dat is niet niks. Maar zoals de dames voor mij ook al schreven, er is licht aan het einde van de tunnel.

 :knuf:
Babette


Offline Nynke Dekker

  • Office iets?¿
  • Administrator
  • **
  • Berichten: 15.809
  • Geslacht: Vrouw
  • Nynke Bal, Balletje en Nynke ben ik allemaal!
Re: Vervolg Bo
« Reactie #16 Gepost op: april 01, 2009, 22:41:40 »
Hey Natalie,

Sojaolie gaat meestal wel goed bij een soja-allergie, net zoals sojalecithine. Alleen in extreme gevallen (zoals arwen van yfke) moet je ook dat weglaten en zit je dus vast aan de neocate. Logisch dat ze dus eerst de Nutramigen voorschrijven, als je sojaolie kan verdragen, kan je ook de lecithine verdragen en dat maakt het dieet weer ietsjes makkelijker  ;-)

Herken het controle gedeelte wel hoor! Niet dat ik het zelf heb, maar weet van een aantal in mijn omgeving dat ze dat hebben (mijn middelste bijvoorbeeld) geen probleem, gewoon een iets andere benadering en manier van omgaan... Rustig uitleggen, geen strijd... misschien iets meer woorden, maar wel met positief resultaat. Het is alleen jammer dat de rest van de wereld (het overgrote deel) dat niet snapt en er te snel aan voorbij gaat.

Meis, ook hier op het forum... kunnen we niet linksom, dan wel rechtsom, en anders wel via links en rechts... we proberen je gewoon te steunen en je te helpen. Als er iets dwars zit, gooi het in de groep, er is er altijd wel ééntje (minimaal) die de juiste bewoordingen weet te vinden!

:knuf:

Probeer eens buiten de hokjes te denken voordat je oordeelt. Ieder mens is uniek!

Ik ben moeder van drie heerlijke dochters, Irene geb. 03-08-99, Anne geb. 09-08-02 en Renée geb. 30-06-05. Drie keer borstvoeding met uitgebreid hypo-allergeen dieet.

Offline mammavanbo

  • Moderator
  • ***
  • Berichten: 3.271
  • Geslacht: Vrouw
Re: Vervolg Bo
« Reactie #17 Gepost op: april 01, 2009, 22:53:55 »
Ze heeft vanavond een geheel flesje gehad (heb de mammamelk bij mijn moeder uit de koelkast vergeten mee te nemen naar huis :bonk:). Zie wel hoe ze reageert. Ze spuugde nog wel veel uit, maarja, het zal wel een weekje of zo duren voordat we wat verbetering gaan zien. Tot gister werdt het spugen met de dag erger dus we zullen zien of het nu weer langzaamaan minder gaat worden. De sojalecticine leek ze door de bv heen geen last van te hebben, de E621 was twijfelachtig.
Al met al, Ik zie het weer zitten  :) Was vanmiddag gewoon een beetje te snel van streek en heb gewoon niet ver genoeg gelezen. We gaan er weer met goede moed tegenaan, mijn man en ik zitten weer op een lijn en nu hopen dat het allemaal gewoon gaat verbeteren. Het liefste wil ik niet over naar de neocate. Er zitten toch veel minder voedingstoffen in en als het niet nodig is dan is het toch beter om een stapje minder ha te zitten. Het zou heel fijn zijn als ze op de nutramigen kan blijven. Is trouwens iets goedkoper dan Friso zag ik. Maarja, het blijft prijzig, lang leven de verzekering.
 :knuf:



Offline yfke

  • First class twat!
  • Moderator
  • **
  • Berichten: 2.633
  • Geslacht: Vrouw
Re: Vervolg Bo
« Reactie #18 Gepost op: april 02, 2009, 14:11:40 »
ho  even,  ter verduidelijking, Neocate bevat echt niet minder voedingsstoffen als de nutramigen.
Like I always say, there is no 'I' in TEAM... there's a 'ME' though, if you jumble it up.

Offline mammavanbo

  • Moderator
  • ***
  • Berichten: 3.271
  • Geslacht: Vrouw
Re: Vervolg Bo
« Reactie #19 Gepost op: april 02, 2009, 16:43:19 »
Ok, :???: dat hadden ze een vriendin van mij verteld. Ook dat de friso al veel minder bevat dan gewoon (en neocate nog minder) en dat haar zoontje daarom geen glazuur op zijn tanden heeft (en dus onder narcose zijn tanden een hoesje moet laten krijgen) omdat hij door die voeding te weinig van sommige voedingstoffen binnen heeft gekregen.  :???: Je hoort ook echt onwijs verschillende verhalen van "deskundigen". Je weet gewoon niet meer wat nu waar is en wat niet.



Offline Nynke Dekker

  • Office iets?¿
  • Administrator
  • **
  • Berichten: 15.809
  • Geslacht: Vrouw
  • Nynke Bal, Balletje en Nynke ben ik allemaal!
Re: Vervolg Bo
« Reactie #20 Gepost op: april 02, 2009, 17:50:55 »
Raar dat ze er zo verschillend over vertellen!

De dieetvoedingen zijn als het goed is zo samengesteld dat kinderen tot een half jaar gewoon alles binnen krijgen wat ze hebben moeten, na een half jaar wordt het opvolgmelk en is het de bedoeling dat ze bijvoeding gaan krijgen.

De dieetvoedingen mogen niet te weinig voedingsstoffen bevatten, anders komen kinderen dus willens en wetens te kort. Dat er geen glazuur op zijn tanden zit, is als ik goed geïnformeerd heb eerder een probleem van tijdens de zwangerschap (dan worden de tandjes al gevormd), vind het een beetje cru om het gelijk aan huidige voeding te wijten.

Bij de Neocate is de samenstelling ook gewoon goed, alleen moet je (als je de gewone neocate langer door geeft) na een jaar laten berekenen of er voldoende mineralen via de bijvoeding binnen komen. De gewone is immers puur voor kindjes tot een jaar oud. Tegenwoordig hebben ze gelukkig ook een opvolgmelk van de neocate en is dat probleem ook weer opgelost.

Friso bevat minder grote koemelkeiwitten dan een hypoallergene versie of de pepti, maar neocate bevat nog weer minder (tot geen) koemelkeiwitten. Denk dat diegene daarmee in de war was???

:knuf:
Probeer eens buiten de hokjes te denken voordat je oordeelt. Ieder mens is uniek!

Ik ben moeder van drie heerlijke dochters, Irene geb. 03-08-99, Anne geb. 09-08-02 en Renée geb. 30-06-05. Drie keer borstvoeding met uitgebreid hypo-allergeen dieet.

Offline mammavanbo

  • Moderator
  • ***
  • Berichten: 3.271
  • Geslacht: Vrouw
Re: Vervolg Bo
« Reactie #21 Gepost op: april 02, 2009, 18:15:32 »
Er was haar echt gezegt dat het ontbreken van de glazuur kwam door de voeding. Ik heb ook gevraagd of het niet kon dat het is ontstaan tijdens de zwangerschap want ze is heeel erg ziek geweest (achteraf van al het eten waar haar zoontje allergisch voor is) en dat zij misschien te weinig binnen had gekregen, enz. Maar de arts had gezegt dat dat niet zo was maar dat het aan de voeding van hem lag. Heb toen nog gevraagd of het misschien dan kwam omdat hij 9 maanden lang gespuugd heeft (ze zijn pas met 9 mnd overgegaan op de allergycare, kwamen er toen pas achter dat hij last had van zijn voeding  :bonk:) en toen misschien te weinig binnen heeft gekregen maar ook daar had de arts negatief op gereageerd want in de gewone voeding zat zoveel meer (ze had geen ha maar echt gewone) dat het beetje wat hij binnenkreeg was al beter dan de dieetvoeding. Ok ik vond het ook een vreemd verhaal maar tot voor kort ging ik er echt van uit de een "deskundige" weet waar hij/zij het over heeft. (Geloof dat ik daar steeds minder in begin te geloven) Door haar geschiedenis had ik veel eerder door dat er wat mis was met Bo. Voor mij een voordeel. Met haar 2e is ze begonnen met ha, na 4 weken overgegaan naar ha intesief en met 8 weken toch weer over naar de allergycare. Gelukkig voor haar niet weer 9 maanden spugen, huilen eczeem enz enz.

Wat ik trouwens erg vond. Ze heeft getwijfeld om toch bv te gaan geven bij de 2e, met dieet uiteraard. Volgens de lk die ze gesproken heeft maakte het voor haar kleintje niet uit  of ze nu dieetvoeding gaf of bv met dieet  :eek: Had nogal een aardig hoge pet op van deze lk, maar als ik dit zo hoor vraag ik mij af of ze wel blij is met haar vak. Deze vriendin is uiteindelijk toch maar fles gaan geven, helaas.

 :knuf:



Offline Nynke Dekker

  • Office iets?¿
  • Administrator
  • **
  • Berichten: 15.809
  • Geslacht: Vrouw
  • Nynke Bal, Balletje en Nynke ben ik allemaal!
Re: Vervolg Bo
« Reactie #22 Gepost op: april 02, 2009, 19:28:55 »
He jakkes, wat hou je daar een katterig gevoel aan over zeg! Die lactatiekundige, was dat een echte? Iemand met IBCLC achter haar naam bijvoorbeeld? Ben je er zelf bij geweest toen ze de LK gesproken heeft? Kan ze het verkeerd begrepen hebben? Of heeft de lactatiekundige goed aangevoeld dat het voor de moeder teveel zou zijn?

Het spugen wat hij deed, zat daar veel gal bij? Veelvuldig overgeven (mensen met anorexia) tast de glazuurlaag van je tanden aan. Zou het zelf daar eerder in zoeken... samen dan met de eventuele tekorten tijdens zwangerschap, misschien nog antibioticakuren gehad?

Als dieetvoeding deze glazuurschade zou veroorzaken, zou mijn middelste ook een slecht gebit moeten hebben en Arwen ook.. Hier is tandglazuur van middelste echter prima in orde!

:knuf:
Probeer eens buiten de hokjes te denken voordat je oordeelt. Ieder mens is uniek!

Ik ben moeder van drie heerlijke dochters, Irene geb. 03-08-99, Anne geb. 09-08-02 en Renée geb. 30-06-05. Drie keer borstvoeding met uitgebreid hypo-allergeen dieet.

Offline mammavanbo

  • Moderator
  • ***
  • Berichten: 3.271
  • Geslacht: Vrouw
Re: Vervolg Bo
« Reactie #23 Gepost op: april 02, 2009, 21:00:52 »
Heb haar vanavond gesproken en jullie verhaal doorgebrieft. Het is trouwens geen arts maar de dieethiste van wie ze dit verhaal gehoord heeft, heb ik verkeerd begrepen. Ze was wel blij met jullie verhalen omdat ze nu een 2e kleintje heeft die dezelfde voeding krijgt en ze was al heel angstig hoe het met hem zou vergaan, ze heeft nu weer goede hoop dat het bij hem allemaal wel mee kan gaan vallen. Voor hem is ze minder ziek geweest en de hele zwangerschap op ha dieet, alles waar haar oudste niet tegen kon heeft zij ook niet gegeten tijdens haar 2e zwangerschap. Verder heeft haar 2e veel minder gespuugt en zit hij nu al op dieetvoeding (sinds 8 weken, is nu 10 weken). En de oudste pas met 9 mnd.

De dieethiste is dezelfde als die ik in het zh had. Dus volledig gediplomeerd, ze heeft mij ook goed geholpen moet ik eerlijk zeggen. Het gesprek met de lk is geweest samen met de kinderarts, diethiste, haar man ed erbij. Samen zijn ze tot de conclusie gekomen dat het niets extra's geeft. Als zij hadden gezegt dat het echt beter zou zijn had ze er voor gegaan, per slot van rekening zit ze zo en zo al bijna op dieet, ze eten met hun zoontje mee en pappa heeft ook een lactoseintollerantie dus het dieeet zou weinig problemen moeten geven. Ze heeft doordat de melk zo makkelijk liep het uiteindelijk wel 4 dagen geprobeerd met de bv, gewoon als erbij, want de kleine was toen al een dag of 6, en toen vond ze het toch wel zonde om het niet te proberen en de kraamhulp wilde wel helpen, maar toen kreeg ze spruw en toen heeft ze het maar opgegeven omdat het toch weinig uit zou maken. Erg zonde omdat het echt super ging en mamma er al vanaf dag 1 van kon genieten (ik jaloers :bloosmeer:)om de borst te geven (was bij mij wel even anders, heeft een maand of 4/5 geduurd en toen ik er eindelijk van kon genieten "moest" ik het alweer bijna opgeven.)
 :knuf:



Offline Nynke Dekker

  • Office iets?¿
  • Administrator
  • **
  • Berichten: 15.809
  • Geslacht: Vrouw
  • Nynke Bal, Balletje en Nynke ben ik allemaal!
Re: Vervolg Bo
« Reactie #24 Gepost op: april 03, 2009, 11:05:12 »
Ik vind het apart dat ze dat geroepen hebben, maar is misschien wel een samenspraak geweest tussen al die disciplines. Sommige mensen vinden het dieet én borstvoeding geven gewoonweg te zwaar voor mama en willen niet dat mama met schuldgevoel blijft zitten en dus doen we het maar af als niet belangrijk en geen verschil. Jammer hoor, als ze er wel zo van genoot en spruw is best wel makkelijk te behandelen.

:knuf:
Probeer eens buiten de hokjes te denken voordat je oordeelt. Ieder mens is uniek!

Ik ben moeder van drie heerlijke dochters, Irene geb. 03-08-99, Anne geb. 09-08-02 en Renée geb. 30-06-05. Drie keer borstvoeding met uitgebreid hypo-allergeen dieet.

Offline yfke

  • First class twat!
  • Moderator
  • **
  • Berichten: 2.633
  • Geslacht: Vrouw
Re: Vervolg Bo
« Reactie #25 Gepost op: april 03, 2009, 12:13:17 »
1:zwangerschapsbraken, heeft NIETS NADA NOPPES te maken met  een allergisch kindje.... ik bedoel dit niet aanvallend, maar wil toch wel duidelijk maken dat dit kul is voordat er mensen zijn die  dit lezen en wel als waarheid aannemen, en zichzelf tijdens de zwangerschap verkeerde voedingspatronen gaan aanmeten.
2: gebrek aan tandglazuur komt niet door de voeding an sich,  overmstig spugen/reflux  en het niet spoelen van het mondje kan wel tandglazuur beschadigen, evenals  een flesje geven en mondje niet spoelen/poetsen.

Ik kan me echt ergeren aan  stomme valse  kul opmerkingen die door onwetende de wereld in gebracht worden, maar vaak door onzekere moeders wel als waar wordt aangenomen.  :gvd:

p.s. nathalie is niet  over jou dus niet een aanval oid naar jou toe, maar ou dit toch wel even verduidelijkt hebben..    :knuf:

Like I always say, there is no 'I' in TEAM... there's a 'ME' though, if you jumble it up.

Offline mammavanbo

  • Moderator
  • ***
  • Berichten: 3.271
  • Geslacht: Vrouw
Re: Vervolg Bo
« Reactie #26 Gepost op: april 03, 2009, 12:18:16 »
De dieethiste is ..  Ik bedoel uiteraard de lactatiekundige, foutje



Offline Nynke Dekker

  • Office iets?¿
  • Administrator
  • **
  • Berichten: 15.809
  • Geslacht: Vrouw
  • Nynke Bal, Balletje en Nynke ben ik allemaal!
Re: Vervolg Bo
« Reactie #27 Gepost op: april 03, 2009, 13:15:19 »
Ik weet niet of het niets nada noppes ermee te maken heeft  ;-) ik vond het wel heel toevallig dat ik bepaalde voedingsmiddelen tijdens zwangerschap slecht kon verdragen (spuugde het niet allemaal uit, maar misselijkheid was wel navenant) en aantal van diezelfde voedingsstoffen gaven later ook reactie bij mijn dochters. Niet alleen die stoffen... maar ook wel anderen. En sommige stoffen tijdens zwangerschap wel misselijkheid en braken, gaven voor de kinderen juist weer geen problemen. Je kan er idd geen zekerheid aan ontlenen, daarvoor is de willekeur te groot.

Maar op voorhand concluderen zou wel heel erg overvoorzichtig zijn en je zou je kindje onnodig dingen laten missen als je op voorhand al op dieet zou gaan. Je kan er niks aan doen dat je stoffen of voeding uitspuugt tijdens zwangerschap, op zich pakt de baby die stoffen dan wel uit je eigen lichaamsvoorraad. Het is eerder dat gezondheid moeder achteruit gaat dan dat de baby in de baarmoeder tekort zou krijgen.

 :knuf:
Probeer eens buiten de hokjes te denken voordat je oordeelt. Ieder mens is uniek!

Ik ben moeder van drie heerlijke dochters, Irene geb. 03-08-99, Anne geb. 09-08-02 en Renée geb. 30-06-05. Drie keer borstvoeding met uitgebreid hypo-allergeen dieet.

Offline mammavanbo

  • Moderator
  • ***
  • Berichten: 3.271
  • Geslacht: Vrouw
Re: Vervolg Bo
« Reactie #28 Gepost op: april 03, 2009, 16:05:02 »
Bij haar maakte het dieet tijdens haar 2e zwangerschap in ieder geval een heel erg groot verschil in hoe erg misselijk ze was. En achteraf gezien werd ze in haar eerste zwangerschap ziek van precies de dingen waar haar zoontje nu allergisch voor blijkt te zijn.
Maar, je hebt gelijk, het meerendeel van de meiden die misselijk zijn heeft het met de hormonen te maken ed. En je moet een dieet alleen starten in overleg met een vk/dokter/gyn zodat je kindje niet tekort komt.
 :knuf:



Offline trotsemama3

  • Dreumes
  • **
  • Berichten: 85
Re: Vervolg Bo
« Reactie #29 Gepost op: april 03, 2009, 16:33:15 »
hey meid!
jij hebt er ook maar wat mee te doen met je kleine mooie meisje!
de eerste oktober baby was ze toch?
nou wij zitten ook in de molen! afwachten nu!

liefs