User Info

 
 
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Who's Online

  • Dot gasten: 48
  • Dot verborgen: 0
  • Dot leden: 0

There aren't any users online.

Auteur Topic: Vervolg Bo  (gelezen 73666 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline mammavanbo

  • Moderator
  • ***
  • Berichten: 3.271
  • Geslacht: Vrouw
Re: Vervolg Bo
« Reactie #30 Gepost op: april 03, 2009, 18:10:38 »
Hoi
Heb net al even gereageerd op je ander verhaal. Ja, het is een heel gedoe, maar fijn dat je nu tenminste in de molen zit. Je hebt dan tenminste het gevoel dat je iets doet voor je meisje. Ja, Bo was de eerste oktoberbaby, geboren op 14 september, hihi.
 :knuf:



Offline mammavanbo

  • Moderator
  • ***
  • Berichten: 3.271
  • Geslacht: Vrouw
Re: Vervolg Bo
« Reactie #31 Gepost op: april 03, 2009, 21:01:32 »
update
Nu ruim 2 dagen verder met nutramigen. Ze lijkt minder buikpijn te hebben. Ze heeft vannacht zowaar echt doorgeslapen van 12 tot 7 zonder dat ze heeft moeten huilen, piepen of wat dan ook van de pijn of windjes die ze aan het laten was voorheen. (en mamma heeft dus ook lekker lang kunnen slapen) Het spugen is helaas nog niet minder geworden en de eczeem lijkt zelfs erger te worden. Hopelijk is dat gewoon een verlate reactie op de vorige melk. We kijken het voorlopig aan. Bo wordt lekker 2 tot 3 keer per dag ingesmeert met vette zalf van de apotheek en in geval van nood heb ik hormoonzalf maar hier heb ik zelf een hele grote hekel aan dus die zal ik niet snel pakken. Ga denk zondag maar weer even zwemmen in het zoutwaterbad. De vorige keer werd haar huidje daar echt rustiger van en dan gelijk smeren. Misschien kunnen we de hormoonzalf dan wel gesloten houden. (duim duim)



Offline Nynke Dekker

  • Office iets?¿
  • Administrator
  • **
  • Berichten: 15.809
  • Geslacht: Vrouw
  • Nynke Bal, Balletje en Nynke ben ik allemaal!
Re: Vervolg Bo
« Reactie #32 Gepost op: april 03, 2009, 22:06:44 »
Hey Natalie,

Wat fijn dat ze minder buikpijn lijkt te hebben en zelfs doorgeslapen heeft!!! Dit geeft de burger moed!

Spugen en eczeem kan wat langer duren, maagje is lang geplaagd geweest en de huid reageert meestal wat later. Misschien speelt er ondertussen ook nog iets anders mee... wat eczeem weer triggert, je weet maar nooit! Even rustig aankijken lijkt me verstandig.

Hormoonzalf smeer ik ook liever niet, maar zou je wel een "verse" start kunnen geven. Het helpt wel bij het sneller genezen van de huid. Maar eerst maar eens kijken wat het zoutwaterbad doet! Geef je daar groot gelijk in hoor!

:knuf:
Probeer eens buiten de hokjes te denken voordat je oordeelt. Ieder mens is uniek!

Ik ben moeder van drie heerlijke dochters, Irene geb. 03-08-99, Anne geb. 09-08-02 en Renée geb. 30-06-05. Drie keer borstvoeding met uitgebreid hypo-allergeen dieet.

Offline mammavanbo

  • Moderator
  • ***
  • Berichten: 3.271
  • Geslacht: Vrouw
Re: Vervolg Bo
« Reactie #33 Gepost op: april 04, 2009, 08:40:31 »
Helaas, vannacht weer een nachtje van 12 tot 5, gaap. Maarja, ze had om 7 uur ook wel een hele volle poepbroek dus ik denk dat dat dwars gezeten heeft. Op naar een nieuwe dag, hopelijk weer een stapje vooruit.



Offline Nynke Dekker

  • Office iets?¿
  • Administrator
  • **
  • Berichten: 15.809
  • Geslacht: Vrouw
  • Nynke Bal, Balletje en Nynke ben ik allemaal!
Re: Vervolg Bo
« Reactie #34 Gepost op: april 04, 2009, 10:29:51 »
Hey Natalie,

Zo'n poepbroek kan ook heel erg vervelend voelen (voordat het een poepbroek is) vijf uurtjes achter elkaar slapen is ook al heel erg mooi!!! Geniet van de nieuwe dag! Hoop dat het zonnetje dadelijk weer gaat schijnen!

:knuf:
Probeer eens buiten de hokjes te denken voordat je oordeelt. Ieder mens is uniek!

Ik ben moeder van drie heerlijke dochters, Irene geb. 03-08-99, Anne geb. 09-08-02 en Renée geb. 30-06-05. Drie keer borstvoeding met uitgebreid hypo-allergeen dieet.

Offline mammavanbo

  • Moderator
  • ***
  • Berichten: 3.271
  • Geslacht: Vrouw
Re: Vervolg Bo
« Reactie #35 Gepost op: april 04, 2009, 12:30:58 »
Hier tot nu toe geen zon helaas. Ja beetje waterig zonnetje door de dikke wolken heen. Hopelijk knapt het nog een beetje op.

De fles is nu toch wel een gevecht hoor. Weet niet of de nutra* zwaarder is dan de Friso maar krijg bij lange na de flessen niet naar binnen. Geef nu 4 flessen van 165 en 1 van 200 ipv 5 van 200 die ze normaal kreeg en ze rest nu nog best veel. We zien wel weer. Ze zit inmiddels helemaal onder de rode spikkels. Morgen weer zwemmen, hopelijk verbeterd haar huidje.
 :knuf:



Offline Nynke Dekker

  • Office iets?¿
  • Administrator
  • **
  • Berichten: 15.809
  • Geslacht: Vrouw
  • Nynke Bal, Balletje en Nynke ben ik allemaal!
Re: Vervolg Bo
« Reactie #36 Gepost op: april 04, 2009, 13:43:44 »
Hey Natalie,

Op zich is de Nutramigen niet veel zwaarder dacht ik, maar best kans dat het anders voelt in haar maagje. Is wel een bijkomend voordeel, hoef je er niet meer uit alle macht wat voeding af te krijgen! De rode spikkels zijn vervelend, jeuken ze ook?

Zonnetje laat het hier ook nog afweten, maarja het is niet anders...

:knuf:
Probeer eens buiten de hokjes te denken voordat je oordeelt. Ieder mens is uniek!

Ik ben moeder van drie heerlijke dochters, Irene geb. 03-08-99, Anne geb. 09-08-02 en Renée geb. 30-06-05. Drie keer borstvoeding met uitgebreid hypo-allergeen dieet.

Offline mammavanbo

  • Moderator
  • ***
  • Berichten: 3.271
  • Geslacht: Vrouw
Re: Vervolg Bo
« Reactie #37 Gepost op: april 04, 2009, 13:59:49 »
Weet niet zeker of ze jeuken. Ze krabt zich niet dus ik zou zeggen van niet, maar ze is ook niet echt gezellig vandaag en ze slaapt tot nu toe heel slecht vandaag. Allemaal hazeslaapjes van een half uurtje. Dus misschien dat ze er last van heeft. Ik vind het wel moeilijk hoor. Ik hoop zo dat dit beter gaat en ze eindelijk wat anders kan gaan proeven, ze steelt de brood van mijn bord als ik niet uitkijk en ze is nu ook niet meer af te leiden met een speeltje of zo om in haar mond te stoppen. Maar ik heb niet echt het gevoel dat het heel erg verbeterd moet ik zeggen en Bo was vanochtend bij mij ouders (wij moesten even weg) en ook die zien niet echt duidelijk verbetering tot nu toe. Lijkt wel of ze gister een goede dag had. Ok misschien heeft ze wel wat minder echte buikpijn, dus dat is wel wat beter maar ik ben bang dat we verder moeten zoeken.
Ga vandaag even starten met een heel uitgebreid dagboekje bij te houden per kwartier totdat ik weer contact heb met de ka. Misschien krijg ik dan weer wat meer inzicht. Ze had gister ook weer verhoging, dus dat is in ieder geval nog niet verbeterd. Nog anderhalve week uitproberen en proberen om het niet te vroeg "op te geven". Het kan natuurlijk nog altijd dat haar lichaampje meer tijd nodig heeft om te herstellen.

We hoefde er geen fles meer af te halen. De ka vond ook dat zolang ze geen bijvoeding krijgt ze best een liter per dag kan gebruiken. Dus op zich zou ze nu "te weinig" drinken. Maarja, ik heb wel belangrijkere dingen om me nu mee bezig te houden, zolang ze aardig eet vind ik het even best. Het is nu toch al elke fles een gevecht voordat ik hem er in heb, tenzij ik een 123 speen gebruik, maar dan is hij ook binnen 3 min. leeg, dus dat is ook niet zo'n goed idee. Ga maar even een nr 3 speen kopen, kijken of dat beter gaat, ze heeft nu een nr 2 en dat ging met de friso altijd goed.
We zoeken nog even door, eens zal het wel beter gaan.

 :knuf:



Offline mammavanbo

  • Moderator
  • ***
  • Berichten: 3.271
  • Geslacht: Vrouw
Re: Vervolg Bo
« Reactie #38 Gepost op: april 14, 2009, 17:14:37 »
hoi hoi
Tijdje niet geweest (wel gelezen, niet geschreven).
Hier nog twijfelachtig. Morgen belt de kinderarts hoe het gaat. Moeilijk hoor.
Aan de ene kant gaat het beter, ze heeft minder pijn, is bij momenten veel vrolijker. Aan de andere kant, ze spuugt nog steeds vrij veel en "kokt" ook regelmatig, dan hoor je de melk gewoon omhoog komen in dat slokdarmpje en dan trekt ze echt zo'n vies en zielig gezichtje en soms moet ze er ook een beetje van huilen. Haar poepbroeken zijn ook zo raar, de kleur is nu vrij constant, groenig oker zeg maar (alleen vandaag zat er ineens mosgroen doorheen  :???:) Alleen het is net klei zo dik, arme kind is soms ruim een uur bezig voordat ze het eruit heeft en dan maar kreunen, piepen en duwen. Waren al bang dat ze misschien te weinig vocht binnenkreeg dus we zijn al extra water gaan geven maar heeft nog niet veel effect, daarbij, als ze al vol zit gaat dat water er ook niet zomaar in. Al met al, erg verwarrend allemaal. Ondertussen uiteraard nog steeds alleen melk en mijn bord is niet meer veilig als ze in de buurt is, ze wil ook en zou het zo van mijn bord grissen. Gelukkig laat ze zicht meestal wel afleiden met een bekertje water (speelgoed om af te leiden werkt niet meer helaas, hihi) Ook de eczeem is nog twijfelachtig. Werd eerst nog steeds erger, kan natuurlijk, verlate reactie. Maar nu wordt het ook al een week niet beter, niet een klein beetje. Na het zwemmen in het zoutwaterbad gaat het een dag of 5 redelijk goed en dat is het weer in volle hevigheid terug. Ben toch maar begonnen met de hydrocortison. Ben er geen fan van maarja, de velletjes hingen er op sommige plaatsen bij en dat gaat mij dan ook weer te ver.
 :knuf:



Offline trotsemama3

  • Dreumes
  • **
  • Berichten: 85
Re: Vervolg Bo
« Reactie #39 Gepost op: april 14, 2009, 19:31:31 »
hey meid!!!

wat balen zeg, en wat een onzekerheid he! ik ken het nu ook!!!
hier werd de eczeem ook minder en nu weer meer..
ik zit dus ook aan de hydrocortison, en de vette olie!
wij moeten over 4 weken weer heen, en ook hier word het eten bijna van je bord gegrepen!! ze kijkt al het eten na! en haar mondje gaat al open als wij een hap nemen.... :snotter:
gewoon zielig om te zien. ik hoop meestal dat ze slaapt rond etenstijd maar dat doet ze nooooit!!! wel veel huilen dan en erbij willen zitten. ook moet ik enorm oppassen nu met Noa Lyn, die wil haar soms hapjes gaan geven of een slokje van haar fles pap, :luvya:wel lief natuurlijk maar tja!!
ik ben benieuwd wat de arts zegt! de mijne zei dat ik wel warm eten en fruit mocht gaan geven, ook potjes! maar dat heb ik 1 keer gedaan en ze dronk veeeel minder de dag erna! vreemd. dus ik blij maar ff bij de allergycare en thee!

liefs Jenny en sterkte!!!! :knuf:

Offline mammavanbo

  • Moderator
  • ***
  • Berichten: 3.271
  • Geslacht: Vrouw
Re: Vervolg Bo
« Reactie #40 Gepost op: april 14, 2009, 21:55:26 »
Bo krijgt hoe dan ook voorlopig geen potjes. Ik ben eens goed gaan kijken wat er nu precies in zit en ik heb gewoon geen enkel potje gevonden wat puur is. Dan maar vers koken. Wat meer werk, maar dat weet ik tenminste zeker wat ze binnenkrijgt.



Offline Nynke Dekker

  • Office iets?¿
  • Administrator
  • **
  • Berichten: 15.809
  • Geslacht: Vrouw
  • Nynke Bal, Balletje en Nynke ben ik allemaal!
Re: Vervolg Bo
« Reactie #41 Gepost op: april 14, 2009, 22:48:21 »
Hey Natalie,

Overleg anders eens of je probiotica mag geven van Ortiflor Junior, dat wil de darmpjes nog wel eens een zetje geven om alles beter te verteren en de ontlasting weer goed te krijgen. Ook kan je overwegen om een ontlastingkweekje in te leveren om te kijken of er niet een bacterie dwars zit.

Kijk anders eens of ze het met meer flessen per dag beter doet. Vijf voedmomenten op een dag is wel aan de lage kant, wij eten/drinken zelf ook vaker dan dat! Kan best zijn dat ze met vijf van die "grote" plenzen niet goed overweg kan en liever kleinere porties heeft. Flesvoeden kan je ook op verzoek doen he? Dus niet uitstellen maar eerder geven en dan wat minder...

Als het na het zoutwaterbad eerst een dag of vijf redelijk goed gaat... zou er ook een andere factor een rol kunnen spelen, neem dat eens op met je kinderarts! Misschien mist ze bepaalde stoffen? Of misschien heeft ze gewoon meer behoefte aan bepaalde stoffen?

Potjes zijn idd niet puur, overal zit wel wat aan toegevoegd, zelf klaarmaken verdient de voorkeur! Veel meer werk valt op zich wel mee, je kan voor meerdere dagen tegelijk maken! Je gebruikt gewoon de groente die je zelf ook al eet (als zij die mag hebben). Hiermee maak je het behoorlijk rendabel!

Heb je alle externe factoren die eczeem in de hand kunnen werken al uitgesloten? Wasmiddel, shampoo, badschuim/olie, materialen qua kleding?

:knuf: Nynke
Probeer eens buiten de hokjes te denken voordat je oordeelt. Ieder mens is uniek!

Ik ben moeder van drie heerlijke dochters, Irene geb. 03-08-99, Anne geb. 09-08-02 en Renée geb. 30-06-05. Drie keer borstvoeding met uitgebreid hypo-allergeen dieet.

Offline yfke

  • First class twat!
  • Moderator
  • **
  • Berichten: 2.633
  • Geslacht: Vrouw
Re: Vervolg Bo
« Reactie #42 Gepost op: april 15, 2009, 11:39:23 »
Lastig,  ben benieuwd wat de ka vandaag zegt.
Like I always say, there is no 'I' in TEAM... there's a 'ME' though, if you jumble it up.

Offline mammavanbo

  • Moderator
  • ***
  • Berichten: 3.271
  • Geslacht: Vrouw
Re: Vervolg Bo
« Reactie #43 Gepost op: april 15, 2009, 12:58:54 »
externe factoren qua eczeem zijn nog niet allemaal uitgesloten. Badschuim en schampoo zo goed als zeker uitgesloten omdat ik haar al 2 weken alleen in water douche en badder. Wasmiddel nog niet uitgesloten en kledingmaterialen heb ik nog niet over nagedacht eigenlijk.
Voorheen pikte Bo het echt niet als ze kleinere flesjes kreeg, dan werd ze kwaad. De laatste twee dagen begint ze alleen ineens weer heel slecht te drinken dus ben ik haar maar af en toe water tussendoor aan het geven wat ze wel wil en melk weigert ze, ook uit een tuitbeker (niet anti lek) waar ze normaal altijd graag uit drinkt. De 5 flessen van 200 was op advies van de kinderarts omdat dat met de allergycare ook gewoon goed ging en ze die gewoon zo goed als allemaal leegdronk. Ik laat haar normaal ook gewoon resten als ze niet meer wil alleen nu heeft ze op 2 flessen al 180 ml gerest en ze komt ook niet sneller voor een volgende fles  :???:



Offline mammavanbo

  • Moderator
  • ***
  • Berichten: 3.271
  • Geslacht: Vrouw
Re: Vervolg Bo
« Reactie #44 Gepost op: april 15, 2009, 14:55:10 »
Verslag gesprek kinderarts.
Helaas een erg kort gesprek, heb niet eens alles kunnen vragen maar ok. over 4 weken moeten we weer langs dus dan is er iets meer tijd.

Bloedonderzoek ok, geen bloedarmoede, ontstekingen en ook geen allergieen aangetoond (goh, 3 mnd geleden ook niet wat een verrassing)
Omdat er toch wel verbetering in lijkt te zitten toch nog doorgaan met de nutramigen. Hij stuurt een recept op voor lactulose om te kijken of als ze beter kan poepen de rest ook verbeterd. Na een week langzaamaan gaan beginnen met bijvoeding. Mag gewoon via rapley methode (was gewaarschuwd dat grote stukken het de darmpjes nog moeilijker zou maken maar dit is onzin volgens de ka, hij had trouwens nog nooit van rapley gehoord)
 :knuf: