User Info

 
 
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Who's Online

  • Dot gasten: 104
  • Dot verborgen: 0
  • Dot leden: 0

There aren't any users online.

Auteur Topic: Vervolg Bo  (gelezen 73616 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline trotsemama3

  • Dreumes
  • **
  • Berichten: 85
Re: Vervolg Bo
« Reactie #45 Gepost op: april 15, 2009, 15:18:31 »
pff....
wat een gepuzzel he!!!!
Senna weigert ook weer alle flesjes!!! en water  :huh: wil ze niet!
vandaag nog maar 280 gehad. en dan is het al bijna half 4! en dan ook nog inentingen gehad!!! word een fijne dag!!!
jij succes met Bo!

liefs

Offline mammavanbo

  • Moderator
  • ***
  • Berichten: 3.271
  • Geslacht: Vrouw
Re: Vervolg Bo
« Reactie #46 Gepost op: april 15, 2009, 16:22:58 »
Bo zit nu, half 5!! op de 220 ml. Normaal zou ze om 4 uur flesje gehad hebben maar mijn moeder was aan het wandelen en die komt nu pas terug.
gr Natalie



Offline Nynke Dekker

  • Office iets?¿
  • Administrator
  • **
  • Berichten: 15.809
  • Geslacht: Vrouw
  • Nynke Bal, Balletje en Nynke ben ik allemaal!
Re: Vervolg Bo
« Reactie #47 Gepost op: april 15, 2009, 19:02:56 »
Hey Natalie,

Balen dat ze zo weinig wil drinken! Tuurlijk kan het zijn dat ze niet helemaal lekker is door tandjes of virus en dat ze dan wat minder wil eten/drinken. Maar hou haar urine goed in de gaten, dat die niet te donker en stinkend wordt. Dan zul je toch op allerlei mogelijke manieren het vocht er in zien te krijgen. Met een spuitje iedere keer een slokje in haar mond... meestal slikken ze daar toch automatisch een deel van door. Zelf ijsjes maken van nutramigen? Misschien vindt ze dat wel lekker? Of de voeding gewoon op kamertemperatuur of bijna koud? Het is even puzzelen wat ze wel graag wil hebben, maar het moet er toch op één of andere manier in.

Jammer dat kinderarts niet meer tijd had! Dat van die grotere stukken, waar had je dat gehoord? Iemand die er nog niet veel ervaring mee had misschien  ;-) ? Ik heb in het begin wel eerst prutjes gegeven om te kijken of ze het voedingsmiddel iig accepteerde en verteerde voordat ik het op Rapley manier gaf... maar na één sessie van beide manieren merkte ik al dat de grotere stukken prima verwerkt werden door de darmpjes en het geen extra kramp gaf. Het is echt een hele fijne manier van bijvoeden! Als ik ooit nog een kindje krijg, zal dat kindje ook via Rapley krijgen, ik ben echt compleet om!

:knuf: Nynke
Probeer eens buiten de hokjes te denken voordat je oordeelt. Ieder mens is uniek!

Ik ben moeder van drie heerlijke dochters, Irene geb. 03-08-99, Anne geb. 09-08-02 en Renée geb. 30-06-05. Drie keer borstvoeding met uitgebreid hypo-allergeen dieet.

Offline mammavanbo

  • Moderator
  • ***
  • Berichten: 3.271
  • Geslacht: Vrouw
Re: Vervolg Bo
« Reactie #48 Gepost op: april 15, 2009, 20:01:58 »
gehoord van een verpleegkundige. Was denk een goedbedoeld advies en op zich klinkt het begrijpelijk. Maar ik wilde het toch eerst aan de ka vragen voordat ik een beslissing nam en die zegt dat het geen probleem is dus als het goed is volgend weekeind voor de 2e keer Bo haar eerste hapje. hihi. Heeft ook wel iets.
Ze heeft vandaag nu 580 ml op en nog wat water wat ik er tussendoor in heb weten te gieten. Om 12 uur krijgt ze nog een flesje van 200 die ze meestal wel leeg krijgt, in haar slaap drinkt ze gewoon door, altijd wel handig. Hopelijk krijg ik er morgen minimaal 800 ml in. Vervelend hoor, een paar dagen geleden was ze hele flesjes leeg gaan drinken en nu wordt het ineens minder.
 :knuf:



Offline yfke

  • First class twat!
  • Moderator
  • **
  • Berichten: 2.633
  • Geslacht: Vrouw
Re: Vervolg Bo
« Reactie #49 Gepost op: april 15, 2009, 20:07:31 »
Probeer te relaxen nathalie,  als jij bij voorbaat al met spanning zit, voelt een kindje dat aan, en gaat daar op reageren.  wil niet zeggen dat het de oorzaak is van het slechte drinken, maar hou het in je achterhoofd.
Je vergiftigd je kind niet, je helpt haar. Ook al moet je misschien nog een stapje verder.  je bent bezig voor haar, goed bezig. probeer dus vertrouwen te hebben ook in je meissie.

oke klinkt vaag maar hoop dat je snapt wat ik bedoel  :knuf:
Like I always say, there is no 'I' in TEAM... there's a 'ME' though, if you jumble it up.

Offline mammavanbo

  • Moderator
  • ***
  • Berichten: 3.271
  • Geslacht: Vrouw
Re: Vervolg Bo
« Reactie #50 Gepost op: april 15, 2009, 20:20:01 »
Dat "gieten" was niet letterlijk hoor, hihi. Als madam niet wil dan duwt ze haar beker met alle kracht die ze heeft weg. Ze krijgt water ook niet uit een fles maar meestal uit een gewoon glas of bekertje of uit een tuitbeker dus als ze niet wil dan kan ik haar gewoon gaan verschonen want dan is ze kletsnat. Daarom had ik voor mijzelf al gezegt, als ze maar 800 krijgt ben ik al blij. Helaas, vandaag gaat dat niet lukken, hopelijk haald ze het morgen in. Zolang ze nog goed plast en haar fontanelletje nog goed voelt maak in mij niet te veel drukte alleen ik hoopte dat ze met meer vocht minder last zou hebben van het poeppen omdat het dan misschien wat dunner zou worden. maar wat ik al zei, als ze niet wil, dan wil ze niet en dan krijg ik er ook niets extra in en na 2 pogingen stop ik, na ruim een kwartier,boertje enz. probeer ik het nog 1 keer als ze dan ook weer weigerd dan ben ik ook klaar hoor.
 :knuf:



Offline trotsemama3

  • Dreumes
  • **
  • Berichten: 85
Re: Vervolg Bo
« Reactie #51 Gepost op: april 15, 2009, 22:16:24 »
hey
ik zit vandaag ook zo met Senna hoor! ze wil niet en drinkt ook echt niet!
al met al bijna 500 op vandaag! probeer nog 1 flesje en dan lekker op bedje!

liefs

Offline mammavanbo

  • Moderator
  • ***
  • Berichten: 3.271
  • Geslacht: Vrouw
Re: Vervolg Bo
« Reactie #52 Gepost op: mei 08, 2009, 21:13:15 »
updateje  :8
Hier gaat het vrij aardig. Worteltjes zijn veilig. Die heeft ze nu zoveel dagen gehad dat ze zeker gereageerd zou moeten hebben (3 * 3 dagen).
Inmiddels heeft ze ook 3 dgn liga 1e stap op (was een grote gok, maar mijn gevoel zei dat ik het wel kon proberen dus heb het toch maar gedaan toen mijn moeder heel lief met een pak aan kwam zetten omdat ze het zo sneu vond als Bo geen koekje/tussendoortje mee kon eten met iedereen en vroeg of ze het mocht proberen) en dit leek ook goed te gaan. Nu 2 dagen rust (vandaag dag 2) en dan gaan we eens kijken naar de brocolli. Daarna doen we wel de liga nog een keertje voor de zekerheid. We houden eigenlijk iedere keer 3 dagen, 2 dagen rust aan. Het gaat zo wat langzaam, maar dan weet ik in ieder geval dat we een veilige basis hebben.
eczeem is nog steeds heel erg en ze heeft er ook heel erg veel jeuk aan waardoor ze zichzelf als ik niet heeel goed oplet helemaal openkrabbelt. Doe in middels geen zeep meer in het badje, al haar kleertjes zijn nu gewassen in neutral en ik smeer alleen zalf van de dokter op het huidje. Hopelijk knapt het daar van op. Anders komt het waarschijnlijk toch nog steeds van de melk en daar zou ik niet zo blij mee zijn.
Iemand adviseerde mij om zemelen in het badje te doen, maar is dat verstandig met haar allergieen?? Daar zitten toch gluten in of niet?? Die hebben we nog niet geprovoceerd.
Verder is haar poep nog erg plakkerig en ze heeft echt haar lactulose iedere dag nodig om goed te kunnen poepen. Zou met de melk te maken kunnen hebben aangezien daar sojaolie inzit en ze op soja eiwitten reageerde met hele erge plakpoep, maar dat moeten we maar even overleggen met de ka volgende week maandag. Maarja, er kunnen ook zoveel andere redenen zijn. We puzzelen nog even verder.....
Oja, flesjes gaan vrij aardig nu. Sommige dagen drinkt ze ze bijna allemaal leeg, sommige dagen komt ze niet verder dan 700ml. maar daar maak ik mij geen zorgen over, ze krijgt nu wat bijvoeding en tussendoor af en toe een slokje water dus ik vind het wel ok. Ze groeit zichtbaar hard dus dat zit wel goed.
Tandjes zijn nog niet door, billen worden wel beter, gelukkig. Al zitten er nog wel open stukjes op.
 :knuf:



Offline Nynke Dekker

  • Office iets?¿
  • Administrator
  • **
  • Berichten: 15.809
  • Geslacht: Vrouw
  • Nynke Bal, Balletje en Nynke ben ik allemaal!
Re: Vervolg Bo
« Reactie #53 Gepost op: mei 08, 2009, 23:50:01 »
Fijn dat de worteltjes veilig zijn! Die kan je dan eventueel geven op de twee rustdagen! Heeft ze toch nog wat te knagen, nietwaar?

De eczeem is lastig... in 30% van de gevallen is het voedingsgerelateerd... maarja dat betekent dus ook dat het in 70% van de gevallen ergens anders aan ligt. Verzorgingsproducten? Aanleg? Dingen in de lucht of omgeving? Geen idee! Is een behoorlijk zoekplaatje... al kan je er misschien wel met een voedsel en activiteitendagboekje achter komen?

Poep mag plakkerig zijn... zolang het maar niet hard is en voor zover ik hier meegemaakt heb... ook niet zo doorzeefd met draadjes dat het wel een haarbal van de kat lijkt. Mocht je je twijfels blijven houden over de voeding, zou ik toch de KA verzoeken om het een paar weken op een andere (nog verder verknipte of schone) voeding te proberen. Kijken of dat verschil maakt.

Gelukkig maar dat haar billen beter worden, dat doet immers zo'n pijn....

:knuf: Nynke
Probeer eens buiten de hokjes te denken voordat je oordeelt. Ieder mens is uniek!

Ik ben moeder van drie heerlijke dochters, Irene geb. 03-08-99, Anne geb. 09-08-02 en Renée geb. 30-06-05. Drie keer borstvoeding met uitgebreid hypo-allergeen dieet.

Offline yfke

  • First class twat!
  • Moderator
  • **
  • Berichten: 2.633
  • Geslacht: Vrouw
Re: Vervolg Bo
« Reactie #54 Gepost op: mei 09, 2009, 00:12:21 »
Via de BV heb je BO al kleine beetjes gluten gegeven,  dus daar zou ik me niet druk om maken  :)
Like I always say, there is no 'I' in TEAM... there's a 'ME' though, if you jumble it up.

Offline mammavanbo

  • Moderator
  • ***
  • Berichten: 3.271
  • Geslacht: Vrouw
Re: Vervolg Bo
« Reactie #55 Gepost op: mei 09, 2009, 20:26:30 »
Via de BV heb je BO al kleine beetjes gluten gegeven,  dus daar zou ik me niet druk om maken  :)
Is dat zo??!! Mij was verteld dat gluten niet door de bv heen komen en dat ik die echt helemaal vanaf begin moest provoceren.
Heb behoorlijk wat glutenproducten gegeten tijdens de bv tijd dus dat zou alweer een hele opluchting zijn als ze daar iets van binnengekregen zou hebben.
Dus zemelen op de huid zou in principe geen probleem moeten geven?! Dan zou ik weer eens iets in haar badje kunnen doen, schijnt ook te helpen tegen de jeuk is mij verteld.

Citaat
Verder is haar poep nog erg plakkerig en ze heeft echt haar lactulose iedere dag nodig om goed te kunnen poepen.
Citaat
Poep mag plakkerig zijn... zolang het maar niet hard is en voor zover ik hier meegemaakt heb...
Het is meer dat er nog steeds stukjes "stopverf" inzitten en dat ze nog vrij veel moeite heeft met alles eruit te krijgen, ondanks dat ze nu min 5 poepbroeken op een dag heeft.

Ach, we overleggen volgende weer wel weer met de ka. Ik ben al reuzeblij dat ze verder geen echte pijn meer heeft en ze begint echt een enorm lachebekkie te worden mer heel veel praatjes. Als ze zo doorgaat zegt ze voor morgen nog papa, hihi. Ze is ook heeel hard aan het oefenen met kruipen, heerlijk gezicht, alleen ze kan zooo kwaad worden als het niet lukt :whaaa:, hihi

Oja, de broccoli ging er met smaak in vanavond.



Offline Nynke Dekker

  • Office iets?¿
  • Administrator
  • **
  • Berichten: 15.809
  • Geslacht: Vrouw
  • Nynke Bal, Balletje en Nynke ben ik allemaal!
Re: Vervolg Bo
« Reactie #56 Gepost op: mei 09, 2009, 21:16:10 »
Volgens de deskundigen komen gluten niet in de borstvoeding terecht. Nou zet ik bij antwoorden van deskundigen toch nog wel eens mijn vraagtekens... volgens andere deskundigen kunnen mijn meiden ook niet reageren op bepaalde stoffen  ;-)

Maar om zekere voor het onzekere te nemen, zou ik gluten behandelen alsof ze ze nog nooit gehad heeft. In het badje gebruiken zou op zich moeten kunnen. Gluten geven voor zover mij bekend het meeste problemen in de darmen en niet zozeer in het bloed. Dus als ze al stofjes via de huid opneemt, zal het niet rap bij haar darmen terecht komen. En dan nog... soms moet je de afweging maken over wat belangrijker is. Ze heeft geen coeliaki en ze heeft voor zover bekend geen problemen met tarwe of zemelen... Via de huid is dan het meest milde in mijn gedachten.

Stopverf is zacht en plooibaar... en mag geen obstipatie genoemd worden  ;-) Bij obstipatie is de ontlasting al zo'n beetje al haar vocht kwijt omdat het al te lang in de darm heeft gezeten. Ze kan wel moeite hebben met het verschil in structuur. Wij hebben na een diarree aanval ook meer last bij het poepen van normale reactie en andersom ook... diarree is moeilijker uit de buik te krijgen (darmen krijgen het slecht verder gestuwd omdat het té vloeibaar is en ook weer wat terug kan stromen..) Bovendien is poepen iets wat kinderen best wel lastig kunnen vinden. Ze moeten het als het ware nog echt leren... Wij weten ondertussen al wel wat we moeten doen om de ontlasting er een beetje soepel uit te laten komen, zij moeten dat nog leren.

Wat goed dat ze al zo aan het oefenen is!!!! Nog even en ze kruipt de hele kamer door! Broccoli is zo'n dankbare groente (vertel dat maar niet aan mijn twee oudste meiden...  ;-) maar mijn jongste lust er wel wat van!)

:knuf: Nynke
Probeer eens buiten de hokjes te denken voordat je oordeelt. Ieder mens is uniek!

Ik ben moeder van drie heerlijke dochters, Irene geb. 03-08-99, Anne geb. 09-08-02 en Renée geb. 30-06-05. Drie keer borstvoeding met uitgebreid hypo-allergeen dieet.

Offline mammavanbo

  • Moderator
  • ***
  • Berichten: 3.271
  • Geslacht: Vrouw
Re: Vervolg Bo
« Reactie #57 Gepost op: mei 09, 2009, 21:41:25 »
Weet toevallig uit mijn werk dat er ook kindjes zijn die reageren op gluten op de huid, vandaar dat ik wat voorzichtig was. Ik heb echt schmink die glultenvrij is vandaar en er wordt toch af en toe specifiek om gevraagd en dan niet omdat ze misschien wat binnen zouden krijgen door schmink op de mond. Ik kijk het denk nog een weekje aan met de vaselinecreme en dan spreek in de ka toch en dan overleg ik het wel even met hem. Iniedergeval bedankt voor jullie reactie.
Ik heb haar ook nog niets met gluten gegeven hoor. Heb ook tegen de dieethiste gezegt dat ik dat ook zeker niet voor de 9 mnd ga doen, ze was toch ook prematuur dus die darmpjes van haar lopen op zich toch een maandje achter zeg maar kwa rijpheid. Als het aan mij ligt stel ik het nog langer uit denk. Ben al heel blij dat de liga 1e stap goed lijkt te gaan, daar kan ik haar kwa tussendoortje lang genoeg mee zoethouden, dan hoeft ze voorlopig geen ander koekjes en als er straks wat meer kan zoals bv fruit dan hebben we tussendoortjes genoeg. Nu nog 2 dagen broccoli, dan 2 dagen 'niets'(wortel), dan denk maar 3 dagen liga anders krijgt ze denk een beetje teveel groene groente in een week, dan weer 2 dgn rust en dan nog 3 dgn broccoli. Daarna zien we wel weer, dan zijn we bij de ka geweest.



Offline Ageeth

  • Super Mama
  • *****
  • Berichten: 10.237
  • Geslacht: Vrouw
  • Have a nice day, unless you made other plans
    • WBW Nederland
Re: Vervolg Bo
« Reactie #58 Gepost op: mei 09, 2009, 21:55:48 »
Hihi, die broccoli gaat er goed in zo te zien!
Gaaf hé om je kleine zo lekker te zien ontdekken?!

Groet Ageeth
Ontmoetingsdag wbw zaterdag 2 oktober! Kijk op wbwnederland.nl


Offline jochemsmama

  • Super Mama
  • *****
  • Berichten: 5.023
Re: Vervolg Bo
« Reactie #59 Gepost op: mei 09, 2009, 22:06:10 »
Wow, geweldig zoals Bo zit te smikkelen  :love:

 :knuf:
Babette