User Info

 
 
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Who's Online

  • Dot gasten: 119
  • Dot verborgen: 0
  • Dot leden: 0

There aren't any users online.

Auteur Topic: Vervolg Bo  (gelezen 73613 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline mammavanbo

  • Moderator
  • ***
  • Berichten: 3.271
  • Geslacht: Vrouw
Re: Vervolg Bo
« Reactie #60 Gepost op: mei 09, 2009, 23:10:05 »
Ja ik ben helemaal fan van de rapley methode en ook mijn moeder begint er nu de lol van in te zien, die vond het in het begin maar eng. (en raargenoeg had ze er geen moeite mee om Bo een rijstewafeltje te geven  :???:)



Offline Lilian

  • Super Mama
  • *****
  • Berichten: 1.649
  • Geslacht: Vrouw
Re: Vervolg Bo
« Reactie #61 Gepost op: mei 11, 2009, 17:04:41 »
Wat een superschattige foto! Je ziet dat ze echt geniet van het eten!
Rapley is echt goed he. Wij deden het ook in het begin, later zijn er wat gepureerde hapjes bij gekomen omdat Jent zo weinig binnen kreeg. Maar dan combineerde ik het meestal. Gaat de Liga 1e stap helemaal goed?

 :knuf:
Groetjes,

Lilian, mama van Emma (3 juli 2005) en Jent (22 september 2007)


Offline mammavanbo

  • Moderator
  • ***
  • Berichten: 3.271
  • Geslacht: Vrouw
Re: Vervolg Bo
« Reactie #62 Gepost op: mei 11, 2009, 21:50:59 »
Liga moeten we nog een 2e keer provoceren maar zover we hebben kunnen zien gaat het goed. :zZz:
Ze heeft vandaag nog broccoli gehad, morgen en overmorgen rust (worteltjes) en dan 3 dagen weer liga.
1e tandje is eindelijk door, rechtsonder in het midden toch. Links komt ook een dezer dagen, die is er ook bijna doorheen. Was/is dus niet zo raar dat ze er zo'n last van had 2 tegelijk is ook wel heel vervelend.

Vandaag bij het cb geweest. Bo is nu 68 cm en 7375 gram. Ze waren tevrede, helemaal omdat ze nog zo weinig bijvoeding krijgt. Ze is iets te licht voor haar lengte, maar niet schokkend of zo, dat haald ze wel weer in. Een van de eerste dingen die de verpl.k. zei was dat ik wel snel mocht beginnen met grotere stukken eten geven omdat ze zo laat gestart is met bijvoeding. Was helemaal "blij" toen ik vertelde dat Bo alleen rapley krijgt (en soms een hapje geprakt van een lepeltje om iets meer binnen te krijgen) Ze hoort het niet zo vaak en ze had er net bijscholing over gehad.

Volgende week maandag naar de ka toe.
 :knuf:



linde

  • Gast
Re: Vervolg Bo
« Reactie #63 Gepost op: mei 16, 2009, 17:08:39 »
Wat een schattige foto, ze eet echt lekker van de brocoli zeg! Zijn de tandjes inmiddels helemaal door? Bij ons ook twee tandjes maar zonder last, staat wel lief he in dat mondje, twee  van die kleine tandjes, fijn weekend! en ik hoop voor jullie dat de liga goed gaat

Offline Nynke Dekker

  • Office iets?¿
  • Administrator
  • **
  • Berichten: 15.809
  • Geslacht: Vrouw
  • Nynke Bal, Balletje en Nynke ben ik allemaal!
Re: Vervolg Bo
« Reactie #64 Gepost op: mei 16, 2009, 21:29:09 »
Echt mooie foto met die broccoli!!!!

De tandjes komen vaak met z'n tweeën, gelukkig maar... dan hebben ze niet bij ieder tandje weer opnieuw last, twee tegelijk scheelt toch.

Fijn dat de Verpleegkundige zo positief was over Rapley!!!!

:knuf:
Probeer eens buiten de hokjes te denken voordat je oordeelt. Ieder mens is uniek!

Ik ben moeder van drie heerlijke dochters, Irene geb. 03-08-99, Anne geb. 09-08-02 en Renée geb. 30-06-05. Drie keer borstvoeding met uitgebreid hypo-allergeen dieet.

Offline mammavanbo

  • Moderator
  • ***
  • Berichten: 3.271
  • Geslacht: Vrouw
Re: Vervolg Bo
« Reactie #65 Gepost op: mei 18, 2009, 20:30:08 »
Vandaag bij de ka geweest. Bo is heel goed gegroeit. Ze weegt nu meer dan 7,5 kilo dus dat zou betekenen dat ze ruim 300 gram is aangekomen in 1 week. We gaan zo door met de voeding en dus ook de lactulose. Hij hoopt dat ze uiteindelijk als ze wat meer bijvoeding krijgt en straks gaat kruipen en of lopen we het langzaam af kunnen bouwen. Voor haar eczeem hebben we nu een krabpakje besteld voor 'snachts (Duurt gewoon een kleine week voordat ze dat binnenhebben  :eek:) Verder doorgaan met de vette creme en de hydrocortison en ze heeft een antibioticakuurtje voor 5 dagen om de ontstekingen tegen te gaan zodat de eczeem de kans krijgt om weg te gaan zeg maar, want zolang het regelmatig blijft ontsteken kan het ook niet overgaan. Over 2 weken telefonisch contact of er verbetering is anders misschien zwaardere hormoonzalf of doorverwijzing naar de dermatholoog. Verder moeten we weer terugkomen als Bo 1 jaar is, in september dus om te gaan beslissen hoe of wat met de voeding en het provoceren van de koemelk en de soja.............
 :knuf:



Offline jochemsmama

  • Super Mama
  • *****
  • Berichten: 5.023
Re: Vervolg Bo
« Reactie #66 Gepost op: mei 18, 2009, 21:56:18 »
Zo, ruim 300 gram in een week, dat is super! Vervelend die eczeem , vind het zo sneu voor je meisje, want er is zo weinig aan te doen aan jeuk. Hopelijk doet het krabpakje voor 's nachts wonderen!

 :knuf:
Babette


Offline Nynke Dekker

  • Office iets?¿
  • Administrator
  • **
  • Berichten: 15.809
  • Geslacht: Vrouw
  • Nynke Bal, Balletje en Nynke ben ik allemaal!
Re: Vervolg Bo
« Reactie #67 Gepost op: mei 18, 2009, 22:43:13 »
Hey Natalie,

Is de KA zeker dat de eczeem constitutioneel is? Of zou het nog aan de voeding (of bijvoeding) kunnen liggen? Een krabpakje kan uitkomst bieden als de jeuk van het genezen zo heftig is dat ze het weer stuk krabt. Maar als de eczeem dan niet rustig wordt, wat gaat de KA dan ondernemen???

Een krabpakje (tijdelijke oplossing) kan je ook zelf maken trouwens... een paar sokjes aan de mouwen van haar pyjama naaien, waardoor ze niet meer echt kan krabben, maar nog wel jeuken... (wrijven/schuren) Scheelt je toch nog weer een paar dagen en geeft je een reservepakje voor als originele pakje in de was zit  ;-)

Mag ik nog even eigenwijs zijn??? Als eczeem niet verandert met krabpakje en de ab-kuur.. wil je dan toch nog eens de KA het vuur aan de schenen leggen voor een periode puur neocate??? Geen bijvoeding, alleen neocate om te kijken of het niet alsnog voedingsgerelateerd is? Het is nu nog makkelijker aan te passen dan dat Bo al heel veel bijvoeding gewend is... dan wordt het een stuk lastiger om haar een periode op alleen maar melk te zetten.

:knuf: Nynke
Probeer eens buiten de hokjes te denken voordat je oordeelt. Ieder mens is uniek!

Ik ben moeder van drie heerlijke dochters, Irene geb. 03-08-99, Anne geb. 09-08-02 en Renée geb. 30-06-05. Drie keer borstvoeding met uitgebreid hypo-allergeen dieet.

Offline mammavanbo

  • Moderator
  • ***
  • Berichten: 3.271
  • Geslacht: Vrouw
Re: Vervolg Bo
« Reactie #68 Gepost op: mei 19, 2009, 08:58:52 »
Ik heb over 2 weken een telefonisch contact met de ka dus ik kijk het tot dan even aan. Misschien helpt het. Anders ga ik het inderdaad even horen aan hem of dat niet kan. Hij vond alleen dat ze nu toch echt bijvoeding moest krijgen omdat ze anders te ver achter gaat lopen zeg maar, ze is toch al ruim 8 mnd. En zolang het niet rustig is geweest kunnen we ook niet zeggen waar het nu door komt. Ik heb wel al zeep en wasmiddel uitgesloten. Ik had ook zitten denken aan de neocate hoor, maar hij deed wel heel erg zijn best om een oplossing te vinden en ik wilde toch eerst dit proberen, als ze niet terug hoeft naar alleen melk dan liever niet natuurlijk. We krijgen trouwens meerdere pakjes dus het reserve verhaal is gelukkig niet nodig.



Offline Lilian

  • Super Mama
  • *****
  • Berichten: 1.649
  • Geslacht: Vrouw
Re: Vervolg Bo
« Reactie #69 Gepost op: mei 19, 2009, 14:50:22 »
Sterkte met het uitzoeken, Nathalie! Ik weet uit eigen ervaring hoe je op sommige momenten in je zoektocht vast kunt lopen en het even niet meer weet. Jent is met 9 mnd ook nog een tijdje zonder bijvoeding geweest om hem weer helemaal rustig te krijgen en opnieuw te beginnen. Het blijft lastig hoor.

Hopelijk gaat de eczeem over en heeft Bo niet meer zoveel jeuk. Zo zielig!

 :knuf:
Groetjes,

Lilian, mama van Emma (3 juli 2005) en Jent (22 september 2007)


Offline mammavanbo

  • Moderator
  • ***
  • Berichten: 3.271
  • Geslacht: Vrouw
Re: Vervolg Bo
« Reactie #70 Gepost op: mei 19, 2009, 19:06:47 »
Ze heeft vanochtend zowaar bijna 3 uur geslapen (heb haar wakker gemaakt voor de fles) en vanmiddag nog een half uur bij de oppas. Moest haar toen helaas ook wakker maken omdat we naar huis gingen. Dat is echt nog nooit voorgekomen, ok ik lieg, toen ze koorts had na haar prikjes maar verder echt nog nooit dat ze zoveel slaapt overdag. Wel lekker hoor, ben tenminste weer een keer aan mijn huishouden toegekomen overdag, hihi.
Hopelijk gaat het langzaam beter. ab kuur vind ze trouwens verschrikkelijk vies. Doe het nu maar gemengt met wat melk anders krijg ik het er echt niet in. Hebben jullie nog andere ideeen want door de melk is niet echt ideaal, moet iedere keer 2 flessen maken, 1 met een beetje melk en kuur en 1 normale die ze meestal niet helemaal leeg drinkt, vandaar klein flesje vooraf.
 :knuf:



Offline Nynke Dekker

  • Office iets?¿
  • Administrator
  • **
  • Berichten: 15.809
  • Geslacht: Vrouw
  • Nynke Bal, Balletje en Nynke ben ik allemaal!
Re: Vervolg Bo
« Reactie #71 Gepost op: mei 19, 2009, 20:22:00 »
Lekker dat ze zo goed slaapt!!!! De ab-kuur ging hier eigenlijk meestal wel goed, met spuitje in haar mondje... meestal wel liggend in de keuken, maarja... daar lag ze iig even stil en was ze wat afgeleid, hierdoor slikte ze het eigenlijk automatisch door.

Ze wennen ook wel aan de smaak...

Groetjes Nynke
Probeer eens buiten de hokjes te denken voordat je oordeelt. Ieder mens is uniek!

Ik ben moeder van drie heerlijke dochters, Irene geb. 03-08-99, Anne geb. 09-08-02 en Renée geb. 30-06-05. Drie keer borstvoeding met uitgebreid hypo-allergeen dieet.

Offline yfke

  • First class twat!
  • Moderator
  • **
  • Berichten: 2.633
  • Geslacht: Vrouw
Re: Vervolg Bo
« Reactie #72 Gepost op: mei 19, 2009, 21:13:06 »
hier ook met spuitje de xyzall, nu is die ook wel zoet dus dat helpt, maar beste is gewoon met een spuitje geven
 :knuf:
Like I always say, there is no 'I' in TEAM... there's a 'ME' though, if you jumble it up.

Offline mammavanbo

  • Moderator
  • ***
  • Berichten: 3.271
  • Geslacht: Vrouw
Re: Vervolg Bo
« Reactie #73 Gepost op: mei 19, 2009, 21:55:19 »
Spuitje werd hier gillen. Morgen nog maar een keer proberen. Vanavond laat nog maar even door wat melk heen, wil ook niet dat ze over haar toeren raakt en dan weer naar bedje toe moet. Bedankt in ieder geval.
 :knuf:



Offline Nynke Dekker

  • Office iets?¿
  • Administrator
  • **
  • Berichten: 15.809
  • Geslacht: Vrouw
  • Nynke Bal, Balletje en Nynke ben ik allemaal!
Re: Vervolg Bo
« Reactie #74 Gepost op: mei 19, 2009, 23:18:03 »
En spuitje mengen met wat melk (in het spuitje dan he?) om de smaak wat te veranderen??? Of heeft Bo gewoon iets tegen het spuitje zelf? Misschien iets te hard in haar keeltje geschoten? Een lepeltje om vanaf te likken misschien handiger?

:knuf: succes!
Probeer eens buiten de hokjes te denken voordat je oordeelt. Ieder mens is uniek!

Ik ben moeder van drie heerlijke dochters, Irene geb. 03-08-99, Anne geb. 09-08-02 en Renée geb. 30-06-05. Drie keer borstvoeding met uitgebreid hypo-allergeen dieet.