User Info

 
 
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Who's Online

  • Dot gasten: 110
  • Dot verborgen: 0
  • Dot leden: 0

There aren't any users online.

Auteur Topic: Vervolg Bo  (gelezen 73618 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline mammavanbo

  • Moderator
  • ***
  • Berichten: 3.271
  • Geslacht: Vrouw
Re: Vervolg Bo
« Reactie #75 Gepost op: mei 20, 2009, 11:08:45 »
Het gaat nu al een stuk beter, gelukkig. Ze ziet het nu als een spelletje dus daar gaan we maar in mee, werkt het beste.
 :knuf:



Offline mammavanbo

  • Moderator
  • ***
  • Berichten: 3.271
  • Geslacht: Vrouw
Re: Vervolg Bo
« Reactie #76 Gepost op: mei 28, 2009, 11:39:03 »
Hoi

Weer even updateje.
Bo heeft tot en met zaterdag ab kuur gehad. Uiteindelijk vond ze het gewoon een traktatie en zoog ze het gewoon zelf uit de spuit, hihi.

Haar huidje werd een stuk rustiger alleen de jeuk bleef. Hebben nu voor de komende week toch de wortel er weer even uitgegooit, je weet maar nooit en die zijn we in de periode dat de jeuk erger werd mee begonnen.
Helaas was ook het resultaat van de ab kuur van korte duur, het wordt nu alweer erger. Zelfs met de verbandpakjes voor 's nachts begint ze al te krabben zodra haar rompertje los gaat, arme schaapje. Soms echt huilen van de jeuk. We kijken de wortel even een weekje aan, of de jeuk minder wordt zonder. Woensdag weer contact met de ka en dan maar even gaan "zeuren" Dit is ook niets voor die meid. Tegen pijn kun je nog een klein iets doen, tegen jeuk niets.



Offline Nynke Dekker

  • Office iets?¿
  • Administrator
  • **
  • Berichten: 15.809
  • Geslacht: Vrouw
  • Nynke Bal, Balletje en Nynke ben ik allemaal!
Re: Vervolg Bo
« Reactie #77 Gepost op: mei 28, 2009, 19:05:44 »
Jakkie da's balen dat het weer erger wordt! Misschien een optie om heel eigenwijs toch morgen nog even contact op te nemen met de kinderarts??? Misschien verlenging van AB kuur totdat hij/zij tijd heeft om Bo weer te onderzoeken??

:knuf: sterkte meis!
Probeer eens buiten de hokjes te denken voordat je oordeelt. Ieder mens is uniek!

Ik ben moeder van drie heerlijke dochters, Irene geb. 03-08-99, Anne geb. 09-08-02 en Renée geb. 30-06-05. Drie keer borstvoeding met uitgebreid hypo-allergeen dieet.

Offline mammavanbo

  • Moderator
  • ***
  • Berichten: 3.271
  • Geslacht: Vrouw
Re: Vervolg Bo
« Reactie #78 Gepost op: mei 29, 2009, 09:05:26 »
Volgens mij hier het volgende sprongetje op komst, en weer tandjes. Bo slaapt slecht, eet slecht en heeft een humeur  :whaaa: :pissig: Het is echt een kleine kattekop op het moment. Ze kan echt driftig worden zeg, het is dat ze nog niet los staat, maar dan zou ze volgens mij gaan stampvoeten :luvya:.

Woensdag heb ik zoieso contact met de ka. Kan het nu aardig in toom houden met zalf en krabpakje gelukkig. Die paar dagen gaan nog wel.
Hebben jullie trouwens nog ideeen voor groente?? Worteltjes gaan in principe goed, alleen hebben we die er nog even weggelaten om er zeker van te zijn dat daar de jeuk niet van komt. Broccoli gaat goed, liga 1e stap is veilig, rijst gaat goed en aardappel gaat zo goed als zeker ook goed, staat nog een heeeel klein vraagteken bij omdat we het pas 1 keer 3 dagen geprobeert hebben, maar toen geen reactie. Nu ik de wortel weg laat zit ik dus weer met maar 1 groente. Bloemkool moet ze echt niet, hebben jullie nog smakelijke ideeen????
 :knuf:



Offline Marloes V.I.P.

  • Superplusmama
  • Super Mama
  • *****
  • Berichten: 10.366
  • Geslacht: Vrouw
Re: Vervolg Bo
« Reactie #79 Gepost op: mei 29, 2009, 09:09:39 »
witlof!! Of boontjes.

 :knuf:

Offline Nynke Dekker

  • Office iets?¿
  • Administrator
  • **
  • Berichten: 15.809
  • Geslacht: Vrouw
  • Nynke Bal, Balletje en Nynke ben ik allemaal!
Re: Vervolg Bo
« Reactie #80 Gepost op: mei 29, 2009, 10:28:28 »
bietjes???
Probeer eens buiten de hokjes te denken voordat je oordeelt. Ieder mens is uniek!

Ik ben moeder van drie heerlijke dochters, Irene geb. 03-08-99, Anne geb. 09-08-02 en Renée geb. 30-06-05. Drie keer borstvoeding met uitgebreid hypo-allergeen dieet.

Offline yfke

  • First class twat!
  • Moderator
  • **
  • Berichten: 2.633
  • Geslacht: Vrouw
Re: Vervolg Bo
« Reactie #81 Gepost op: mei 29, 2009, 10:55:27 »
bietjes idd,

blad spinazie,

spercieboontjes

rode kool wel opletten als je die van hak neemt je hebt met en zonder appeltjes of peer+kaneel..



Like I always say, there is no 'I' in TEAM... there's a 'ME' though, if you jumble it up.

Offline mammavanbo

  • Moderator
  • ***
  • Berichten: 3.271
  • Geslacht: Vrouw
Re: Vervolg Bo
« Reactie #82 Gepost op: mei 29, 2009, 13:18:00 »
denk dat het spersiboontjes gaan worden vanavond. Ben benieuwd wat ze er van vind.
bedankt :knuf:



Offline mammavanbo

  • Moderator
  • ***
  • Berichten: 3.271
  • Geslacht: Vrouw
Re: Vervolg Bo
« Reactie #83 Gepost op: mei 29, 2009, 22:48:29 »
Boontjes gingen er met veel smaak in, hihi. Gedeeltelijk rapley en gedeeltelijk prakje met rijst (niet uit de blender, gewoon met een vork geprakt).



Offline jochemsmama

  • Super Mama
  • *****
  • Berichten: 5.023
Re: Vervolg Bo
« Reactie #84 Gepost op: mei 29, 2009, 22:51:38 »
Lekker! Nu hopen dat het goed gaat. Enneh hopelijk kan de KA wat voor jullie betekenen, want zoveel jeuk is echt niet leuk  :nee:

 :knuf:
Babette


Offline mammavanbo

  • Moderator
  • ***
  • Berichten: 3.271
  • Geslacht: Vrouw
Re: Vervolg Bo
« Reactie #85 Gepost op: juni 01, 2009, 10:09:41 »
Meiden even een vraagje, wat denken jullie.
Tijdens de ab kuur bleef Bo jeuk houden en toen we klaar waren kwam de eczeem weer langzaam op. Ik ben gestopt met de worteltjes omdat ze die kreeg sinds rond de tijd dat de jeuk zo erg werd, en ik wilde die dus uitsluiten. Nu wordt de eczeem weer minder (niet weg, maar dat was het na de ab kuur ook niet helemaal) alleen de jeuk blijft alsnog  :???: :???: :???: De eczeem had ze trouwens al voordat ik met de worteltjes begon alleen werdt het toen maar heeeeel langzaamaan erger.
Ik zit echt in twijfel, moet ik woensdag toch vragen om de neocate of is het toch wat anders, maarja wat dan??? Wasmiddel is zo goed als uitgesloten, was nu alleen nog maar met neutral en ook badgel ed gebruiken we allang niet meer, alleen dodezee zout.
ik weet dat het uiteindelijk onze beslissing is, maar ik zou graag jullie mening even horen. Ik weet het even niet zo goed meer waar ik goed aan doe. Ze vind de bijvoeding ook zo onwijs geweldig dus dat wil ik haar ook niet afpakken als het niet echt nodig is. De volgende stap voor de ka was eigenlijk een nog heftigere hormoonzalf maar dat zie ik eigenlijk niet zitten, ik vind die hydrocortison al erg genoeg moet ik eerlijk zeggen. En iets tegen de jeuk kon hij haar niet geven (of in ieder geval niet als het geen uiterste nood was) omdat ze nog te jong/klein is.

Oja, zal even melden. We hebben donderdag een ander huis gekocht, dus dat wordt heel veel klussen in september, hihi. We trekken tijdelijk in bij mijn ouders om dubbele lasten te besparen (hebben nu een huurhuis) Een groot voordeel, ik heb genoeg oppas tijdens het klussen, lang leve oma, hihi
« Laatst bewerkt op: juni 01, 2009, 10:11:14 door mammavanbo »



Offline Nynke Dekker

  • Office iets?¿
  • Administrator
  • **
  • Berichten: 15.809
  • Geslacht: Vrouw
  • Nynke Bal, Balletje en Nynke ben ik allemaal!
Re: Vervolg Bo
« Reactie #86 Gepost op: juni 01, 2009, 11:20:50 »
Ik zou het iig met klem overleggen met de KA. De eczeem reageert toch op voeding, als ik het zo lees. Je zou nog kunnen kijken wat een goede probiotica doet, aangezien dit de darmen kan helpen genezen waardoor er minder grote stukken doorgelaten worden in de bloedstroom. Misschien is de voeding die ze krijgt wel gewoon goed genoeg, maar zijn haar darmpjes nog niet helemaal uitgerijpt of is het laagje beschadigd door de allergenen???

Het is zoeken Natalie, ik kan de oorzaak ook niet zomaar aanwijzen... Een periode Neocate geven om te kijken of je rust kan creëren lijkt me geen verkeerde zet. Maar dan ook even met bijvoeding stoppen... Als het allemaal tot rust is gekomen, rustig opbouwen en kijken waarop ze precies reageert of meer jeuk er van krijgt.

:knuf:

Wat gaaf een nieuw huis, gaan jullie ook naar een andere plaats verhuizen? Of is het in de buurt?
Probeer eens buiten de hokjes te denken voordat je oordeelt. Ieder mens is uniek!

Ik ben moeder van drie heerlijke dochters, Irene geb. 03-08-99, Anne geb. 09-08-02 en Renée geb. 30-06-05. Drie keer borstvoeding met uitgebreid hypo-allergeen dieet.

Offline mammavanbo

  • Moderator
  • ***
  • Berichten: 3.271
  • Geslacht: Vrouw
Re: Vervolg Bo
« Reactie #87 Gepost op: juni 01, 2009, 15:26:51 »
Probiotica zit al door de voeding heen, daar heeft de ka speciaal voor gekozen. Het is een zoektocht inderdaad, maar soms zijn meningen van anderen ook wel eens handig om je extra na te laten denken en je voor jou de juiste keuze te kunnen maken. Ik kijk morgen nog even aan en dan beslis ik morgenavond samen met mijn man wat ik ga doen woensdag.

Het huisje is aan de andere kant van de bollenstreek van waar ik nu woon, maar uiteindelijk net wat dichter bij mijn ouders en mijn schoonvader en het dorp waar wij opgegroeit zijn. Ik geloof dat we nu ongeveer de hele bollenstreek gehad hebben (is wat overdreven, maar je snapt denk wel hoe ik het bedoel, hihi, iedere hoek zo'n beetje wel.



Offline mammavanbo

  • Moderator
  • ***
  • Berichten: 3.271
  • Geslacht: Vrouw
Re: Vervolg Bo
« Reactie #88 Gepost op: juni 03, 2009, 17:55:07 »
aagggrhhhhhh, artsen. Ik wordt er gek van.
Heb vandaag tel. contact gehad met de ka. Hij ging er absoluut niet in mee dat de melk de oorzaak kan zijn. Ze mag nu volgende week naar de dermatholoog en hij wil haar in sept. weer zien. Ondertussen moet ik met de dieethiste maar heel rustig gaan eliminieren en provoceren met de bijvoeding om te zoeken wat de oorzaak is. Alsof ik niet super voorzichtig ben geweest met bijvoeden en er zelf niet al een heel duidelijk beeld van heb. (tuurlijk, we gaan wel naar de dieethiste, dat blijft nodig) We hebben alle producten 3 dagen wel 2 dagen niet 3 dagen wel en 2 dagn niet geprobeerd, dat moet toch een aardig duidelijk beeld geven en de jeuk is begonnen een tot anderhalve week na het starten van de nutramigen en rond de tijd dat we gestart zijn met de worteltjes maar die zijn nu ook weg, dus dat is niet de oorzaak van de jeuk. Op dit moment is de melk het enige wat ze constand heeft. De rest van de bijvoeding die ze krijgt heeft ze tussendoor geregeld een week of zo niet gehad en er was geen verbetering. aaagggrrhhhh. Sorry, moet het even kwijt hoor, hier wordt ik gek van, het lijkt wel of er gewoon niet naar je geluisterd wordt. Als er bij de dermatholoog niets uitkomt ga ik toch echt net zo lang de ka en de dieethiste op hun huid zitten voor de neocate, misschien is dat het niet, maar ik wil het gewoon zeker weten en liever bo nu haar bijvoeding afnemen dan dat ik dat moet doen als ze straks een jaar is.



Offline Nynke Dekker

  • Office iets?¿
  • Administrator
  • **
  • Berichten: 15.809
  • Geslacht: Vrouw
  • Nynke Bal, Balletje en Nynke ben ik allemaal!
Re: Vervolg Bo
« Reactie #89 Gepost op: juni 03, 2009, 18:20:26 »
Hey Natalie,

Balen zeg dat de KA niet met je mee wil denken hierover. Dan zou ik nu gewoon via de diëtiste gaan wroeten! Het hem/haar nog een keer uitleggen, vanaf het begin! Nutramigen gaan geven, één tot anderhalve week later jeuk. Verergerd met de worteltjes...verbeterd door de ab kuur, daarna weer erger, wortels weggelaten, weer wat meer rust, maar niet weg.

Dermatoloog kan hier ook wel iets in doen, vermoed ik. De tijdspanne waarin de jeuk begonnen is, is wat dat betreft perfect!

:knuf: Nynke
Probeer eens buiten de hokjes te denken voordat je oordeelt. Ieder mens is uniek!

Ik ben moeder van drie heerlijke dochters, Irene geb. 03-08-99, Anne geb. 09-08-02 en Renée geb. 30-06-05. Drie keer borstvoeding met uitgebreid hypo-allergeen dieet.