User Info

 
 
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Who's Online

  • Dot gasten: 69
  • Dot verborgen: 0
  • Dot leden: 0

There aren't any users online.

Auteur Topic: voedingsschema kind 11 maanden bij allergie  (gelezen 28898 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline mama van een wolk

  • Peuter
  • ***
  • Berichten: 181
Re:voedingsschema kind 11 maanden bij allergie
« Reactie #120 Gepost op: februari 28, 2010, 09:29:59 »
nee zelf zou ik dat ook niet kiezen,maar ik eet minimaal vlees.
mijn man daar en tegen is een echte vleeseter en het maakt hem dan ook niet uit wat.
maar voor onze dochter vind ik het wel belangrijk,zeker als er rotzooi in gespoten word.
als ik zelf vlees eet,dan is het gauw biologisch,dus dat zal ik voor haar dan ook doen!

bedankt weer voor jullie reactie's

Offline mama van een wolk

  • Peuter
  • ***
  • Berichten: 181
Re:voedingsschema kind 11 maanden bij allergie
« Reactie #121 Gepost op: maart 05, 2010, 18:21:46 »
me meissie heeft een keer appelsap op en kreeg vlak daarna een dunne broek.
nu heb ik het eigenlijk nog niet echt nog een keer geprobeerd,ja 1 slokje,maar meer niet.
ik ben haar toen stukjes appel gaan geven,maar dat is nog best lastig eten,ze at dan zeg maar 1 stukje.

nu had ik voor 2 dagen 2 appels en 3 peren in de blender gedaan.
gister heeft ze daar wat van op en vandaag ook,maar allebei de keren een zure broek erna. dr kontje was ook gelijk aangetast,heel zielig.

is peer een paar dagen achter elkaar niet goed,of zou het toch de appel zijn?
peer heeft ze wel is vaker op,maar stukjes peer vond ze maar raar eten,dus vaak ook uit de blender.

Offline antoinettez

  • Moderator
  • **
  • Berichten: 3.248
  • Geslacht: Vrouw
Re:voedingsschema kind 11 maanden bij allergie
« Reactie #122 Gepost op: maart 06, 2010, 08:35:17 »
Op appel kunnen ze zeker reageren.
Ik zou het zeker even weg laten.
Heb je ook al alleen peer 3 dagen achter elkaar geprobeerd.
Misschien is het een idee, als het beter gaat met de billen en ontlasting om eerst de peer 3 dagen te geven, uit de blender is helemaal niet verkeerd. Als ze dit toch lekker vind en jij hier een goed gevoel bij hebt.
Het is wel zo dat ze het eten nog moet leren, en dit heeft tijd nodig heeft en appel is best hard, dus het is voor te stellen dat ze niet meteen een hele appel opeet  ;-)
Doe het lekker op jou manier.

Als dit goed gaat, zou je kunnen overwegen om de appel 3 dagen te proberen, maar dan weet je in ieder geval al dat de peer goed gaat.
Laat je het even weten hoe het afloopt?

Groetjes Antoinette
« Laatst bewerkt op: maart 06, 2010, 08:37:51 door antoinettez »
Antoinette m.v. Marjolein die 13 mnd BV heeft gehad en Sofie die 21 mnd hypoallergene BV heeft gehad.

Offline mama van een wolk

  • Peuter
  • ***
  • Berichten: 181
Re:voedingsschema kind 11 maanden bij allergie
« Reactie #123 Gepost op: maart 06, 2010, 10:31:28 »
ze heeft peer al eens 3 dagen achter elkaar op,en voor zover ging dat goed.
nu at ze dan wel is een paar hapjes appel,3 dagen achter elkaar,maarja dat zijn maar een paar hapjes,en daar was niet echt een reactie van te zien.
dus vandaar dat ik dacht,dan doe ik gewoon peer en appel in de blender en ja hoor,tot 2 keer toe een zure broek.

maar ik zal nu wel eens alleen appel in de blender doen,dan krijgt ze een grotere hoeveelheid binnen,ipv een paar hapjes.

ik laat het zeker even weten,hoe het is gegaan.

en peer een paar dagen achter elkaar,daar gaan kinderen niet van aan de race,omdat het veel vezels heeft?

Offline antoinettez

  • Moderator
  • **
  • Berichten: 3.248
  • Geslacht: Vrouw
Re:voedingsschema kind 11 maanden bij allergie
« Reactie #124 Gepost op: maart 06, 2010, 13:31:06 »
Nee hoor, vezels zouden er juist voor moeten zorgen dat de darmen het beter gaan doen.
In een appel zit een heel hoog fructose gehalte en hier kunnen de darmen op reageren.
Mijn dochtertje was aan de diarree een paar weken geleden en mocht geen appelsap hebben, omdat dit de darmen alleen maar verder zou irriteren.
Nu is ze beter en gaat het ook goed met appelsap.

Groetjes Antoinette
Antoinette m.v. Marjolein die 13 mnd BV heeft gehad en Sofie die 21 mnd hypoallergene BV heeft gehad.

Offline mammavanbo

  • Moderator
  • ***
  • Berichten: 3.271
  • Geslacht: Vrouw
Re:voedingsschema kind 11 maanden bij allergie
« Reactie #125 Gepost op: maart 06, 2010, 20:31:22 »
even uit eigen ervaring. Appelsap is vaak uit geconcentreed sap. Ik kan zelf ook niet tegen appelsap en wel tegen gewone appels, appelmoes enz. Dit heeft volgens de diethiste te maken met de concentratie in het sap. Misschien kun je hier iets mee. Ik reageer ook met diaree en overgeven op appelsap.
succes