User Info

 
 
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Who's Online

  • Dot gasten: 98
  • Dot verborgen: 0
  • Dot leden: 0

There aren't any users online.

Auteur Topic: voedingsschema kind 11 maanden bij allergie  (gelezen 28900 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Nynke Dekker

  • Office iets?¿
  • Administrator
  • **
  • Berichten: 15.809
  • Geslacht: Vrouw
  • Nynke Bal, Balletje en Nynke ben ik allemaal!
Re:voedingsschema kind 11 maanden bij allergie
« Reactie #15 Gepost op: december 21, 2009, 20:38:44 »
Het flesje na het tanden poetsen ga je jezelf ooit kwalijk nemen... is echt funest voor de tandjes. Probeer het flesje los te maken van het inslapen, het is een voeding en geen inslapertje... Je meiske is bijna één jaar oud, misschien kan je uitleggen dat ze hem wel in bed mag drinken, maar dat jullie daarna nog even tandjes gaan tellen en poetsen?

Graag gedaan hoor meis, we hebben allemaal ooit in hetzelfde schuitje gezeten en nog lopen we wel tegen vragen aan waar je graag het antwoord van een andere moeder op wilt hebben ipv consultatiebureau of arts. Dat is nou juist het fijne aan een forum, je kan informatie krijgen en je mag zelf beslissen welke informatie je gaat gebruiken.

Groetjes Nynke
Probeer eens buiten de hokjes te denken voordat je oordeelt. Ieder mens is uniek!

Ik ben moeder van drie heerlijke dochters, Irene geb. 03-08-99, Anne geb. 09-08-02 en Renée geb. 30-06-05. Drie keer borstvoeding met uitgebreid hypo-allergeen dieet.

Offline mama van een wolk

  • Peuter
  • ***
  • Berichten: 181
Re:voedingsschema kind 11 maanden bij allergie
« Reactie #16 Gepost op: december 24, 2009, 14:36:36 »
hoi,

ik ben nu 3 dagen met dit andere schema bezig en ik moet zeggen het gaat goed.
ze krijgt zodra ze wakker word smorgens een fles van 120 en 4 scheppen.
dan rond 8 a 9 uur een boterham met water of sap.als ze daarna niet naar bed gaat,krijgt ze nog fruit en anders s'middags.
rond 12 uur krijgt ze brood met melk (pepti) 120cc.ze drinkt nu wel op schoot,maar dan niet heel de fles leeg.
smiddags koekje oid met water of sap.dan weer slapen.
en ze heeft nu 2 dagen mee gegeten,ging op zich wel goed,al merk ik wel wat aan haar gedrag,ze word weer wat huileriger.
maar ze eet goed,gister macaroni op,had ze achter elkaar.terwijl ze stukje uit een potje echt niet moet!
en dan rond 7 uur krijgt ze een fles van 210 met pap en poets ik daarna haar tandjes.

kan ik ergens zien of weten jullie misschien zelf een paar dingen,wat ik op haar brood kan doen?
ze krijgt nu altijd smeerworst en ik heb appelstroop geprobeerd,maar dat wil ze niet.
wat zou ze verder nog op brood mogen ivm de koemelkallergie?


Offline Nynke Dekker

  • Office iets?¿
  • Administrator
  • **
  • Berichten: 15.809
  • Geslacht: Vrouw
  • Nynke Bal, Balletje en Nynke ben ik allemaal!
Re:voedingsschema kind 11 maanden bij allergie
« Reactie #17 Gepost op: december 24, 2009, 15:03:55 »
Dat is toch genieten??? Een ukkie zien smullen van echt avondeten??? Hou je met het eten goed rekening met haar dieet? Het goede brood en uitkijken met sausmixjes??? Ik heb nooit smeerworst gegeven, Renée kreeg vaak kokosbrood (naturel van lubeck), jam, vruchtenhageltjes (bosvrucht), runderrookvlees (dekamarkt) op brood.

Appelstroop ging hier niet ivm allergie voor appel...

Hoe is haar ontlasting??? Zijn haar darmpjes misschien ietwat van slag door het meer eten?

:knuf: Nynke
Probeer eens buiten de hokjes te denken voordat je oordeelt. Ieder mens is uniek!

Ik ben moeder van drie heerlijke dochters, Irene geb. 03-08-99, Anne geb. 09-08-02 en Renée geb. 30-06-05. Drie keer borstvoeding met uitgebreid hypo-allergeen dieet.

Offline mama van een wolk

  • Peuter
  • ***
  • Berichten: 181
Re:voedingsschema kind 11 maanden bij allergie
« Reactie #18 Gepost op: december 27, 2009, 16:51:53 »
hoi,

haar ontlasting is altijd slecht geweest.
al heeft ze na die prik 2 weken goede ontlasting gehad en nu word het weer minder.
dan is het harder en poept ze minder.
doet ze ook als ze ook gewoon potjes eet hoor.

ik hou er zeker rekening mee,maar vind het toch wel heel moeilijk.
nu met de kerstdagen aten we bij mijn ouders en dan zijn het vis en vlees schotels met alles erop en eraan en dan heb ik zoiets van,ik geef dr wel een potje.
want wat gebeurd er als ze dit of dat eet. en we aten ook laat,dus het was ook meer om die reden.want proeven mag ze altijd.
maar net als nu eten we soep,dan heb ik gelijk zoiets van ja,wat moet zij daar mee,ik geef haar wel een potje.
daarom zeg ik,ik vind het nog heel moeilijk.
ik heb toch ook nog steeds het idee dat ze ergens last van heeft. omdat ze s'nachts zo onrustig blijft en toch ook honger heeft.
ze drinkt ook heel veel en laat vooral s'nachts windjes.

ik zal inderdaad is kijken voor wat anders op brood,appelstroop vind ze niet zo lekker.

Offline mammavanbo

  • Moderator
  • ***
  • Berichten: 3.271
  • Geslacht: Vrouw
Re:voedingsschema kind 11 maanden bij allergie
« Reactie #19 Gepost op: december 27, 2009, 17:01:51 »
even inbreken  :8
Bo is nu 15 mnd en wil nog steeds niets op brood, alleen boter. Dit zou je ook kunnen proberen. In boter zitten ook weer goede vitamine en er zijn verschillende koemelkvrije margarines verkrijgbaar. (oa van becel en linea)
Zij sliep ook al heel snel nog maar 1 keer op een dag dus ik kan je niet echt helpen met je schema. Succes.



Offline mama van een wolk

  • Peuter
  • ***
  • Berichten: 181
Re:voedingsschema kind 11 maanden bij allergie
« Reactie #20 Gepost op: december 27, 2009, 17:10:50 »
hallo,

nou ik denk dat als ik haar pasta of pindakaas geef eet ze het wel.
ze wil juist dingen eten die ze niet mag.maar ik zal is verder kijken,naar andere dingen die ze dan misschien wel mag.
s'ochtends geef ik haar brood,daar zit dan niks op.s'middags doe ik er dan smeerworst op.

ik snap alleen niet,waarom ze s'nachts meer en deels ook wakker word van de honger?
ze krijgt toch genoeg binnen? tuurlijk laat ze we is iets staan of drinkt ze de fles niet helemaal leeg.
zoals de laatste fles om een uur of 7 drinkt ze misschien net 100 cc met of zonder pap,maar dan zou ze het toch ook de hele nacht moeten doen.

we zien wel,het komt vast een keer goed haha


Offline esther mv 4 meiden

  • Moderator
  • ***
  • Berichten: 5.755
  • Geslacht: Vrouw
Re:voedingsschema kind 11 maanden bij allergie
« Reactie #21 Gepost op: december 27, 2009, 19:49:35 »
Ook ik breek even in. Het lijkt me stug dat ze 's nachts honger heeft. Het zal eerder een soort van gewoonte zijn geworden. Ik heb er ook last van met onze jongste. Enige verschil is dat zij de borst nog krijgt en bijna 10 mnd is.
Misschien is het een idee om haar water te geven??
Hier kregen de andere dames op die leeftijd
's morgens rond 8 uur een fles van 180cc 6 scheppen evt met pap
rond 10 uur fruit of koekje
rond 12-13 uur fles 180c 6 scheppen met een broodje
slapen
rond 15 uur fruit of koekje
rond 17 uur avond eten
rond 20 uur laatste fles 180cc 6 scheppen en dan tukten ze de hele nacht door
Voor een betere ontlasting kan/mag je ook 10cc meer water aan de voeding toevoegen.
Bij mij kregen ze wel 3 volledige flessen omdat ze eigenlijk pas vanaf 1.5 jaar echt een beetje meer buiten de voedingen om gingen drinken.
Of ik je hier mee help weet ik niet maar misschien heb je er wat aan. :knuf:


Loeka 04-04-'00, Mara 21-01-'04, Ilana 22-08-'06 en Fenna 03-03-'09

Offline Ageeth

  • Super Mama
  • *****
  • Berichten: 10.237
  • Geslacht: Vrouw
  • Have a nice day, unless you made other plans
    • WBW Nederland
Re:voedingsschema kind 11 maanden bij allergie
« Reactie #22 Gepost op: december 27, 2009, 23:06:15 »
Hoihoi,

Die smeerworst is die wel echt vrij van koemelk en soja?
Veel bevat dit namelijk wel helaas. Weet zo uit mijn hoofd dat wel kips de kleine (250 gram?) leverworst kan en de linera smeerpate.
Maar ook als het vrij is van koemelk, soja en ei is het iets om niet elke dag te geven....
Lever is een product waar veel afvalstoffen in zitten die een baby/peuter lijfje nog niet genoeg kan afbreken. (wil je meer weten dan kan ik je er veeeel meer over vertellen. laat maar weten)

Er zijn wel nog een hoop alternatieven zoals Tartax een "nep" pate die te verkrijgen is bij de natuurvoedingswinkel. Ze zijn er in onzettend veel smaken!!
Daar nog veel meer lekkers te vinden, dus kijk daar eens rustig rond!!

Succes! enne kijk eens goed naar die smeerworst en typ hier het anders even over dan kijken we mee!
:knuf: Ageeth
Ontmoetingsdag wbw zaterdag 2 oktober! Kijk op wbwnederland.nl


Offline Stefke

  • Super Mama
  • *****
  • Berichten: 557
Re:voedingsschema kind 11 maanden bij allergie
« Reactie #23 Gepost op: december 28, 2009, 08:11:59 »
Hoi, ik kom me ook even bemoeien hihi.

Waarom mag ze geen pindakaas of pasta? Omdat ze nog geen jaar is of om andere reden? Hier hebben we (met alleen koemelk-allergie) pasta van euroshopper (bruin met wit). Er is van de jumbo ook een pasta die mag (let op, kleine pot kan wel, grote niet). Verder speculooospasta of hagelslag (venz puur). Gaan er hier goed in!  :lekker:

Verder die behoefte aan nacht-melk... Kan je alleen mijn ervaring geven. Maurits bleef anderhalf jaar lang huilen   om melk 's nachts. Vanaf de dag dat hij geen koemelk meer kreeg sliep hij door! Ons idee is achteraf dat hij zich dan niet lekker voelde en dat melk (die dus niet km-vrij was) dit gevoel TIJDELIJK weghaalde.
Zou het kunnen dat je dochter nog een andere allergie heeft waaardoor ze zich niet lekker voelt (ook als ik kijk naar haar ontlasting...
Maar nogmaals: dit is alleen mijn eigen ervaring en niet gebaseerd op iets anders.

Succes ermee!

Groetjes Stefke

Offline mama van een wolk

  • Peuter
  • ***
  • Berichten: 181
Re:voedingsschema kind 11 maanden bij allergie
« Reactie #24 Gepost op: december 28, 2009, 14:29:13 »
hallo,

bedankt weer voor de vele reactie's.
ze krijgt leverpastei van unox,zegt dat genoeg?
ze kreeg ook altijd water s'nachts maar nu wil ze melk en slaap dan door tot de volgende ochtend,van water niet,dan komt ze na een half uur weer.

ze krijgt van mij geen pasta omdat daar melkpoeder en dat staat toch gelijk aan koemelk???
ik heb geen idee of ze ergens anders allergisch voor is,hoe moet ik daar achter komen? bij elk hapje op letten?
mijn ervaring is zowiezo dat ze pas laat reageert,de kinderarts had gezegd dat ze gelijk moet reageren als ze ergens last van heeft,maar dat klopt hier niet.




Offline Stefke

  • Super Mama
  • *****
  • Berichten: 557
Re:voedingsschema kind 11 maanden bij allergie
« Reactie #25 Gepost op: december 28, 2009, 19:50:14 »
Hoi,
in die pasta's die ik noemde zit geen melkpoeder hoor, hier ook een kleintje met KMA dus daar letten we wel op.

Groetjes

Offline Ageeth

  • Super Mama
  • *****
  • Berichten: 10.237
  • Geslacht: Vrouw
  • Have a nice day, unless you made other plans
    • WBW Nederland
Re:voedingsschema kind 11 maanden bij allergie
« Reactie #26 Gepost op: december 28, 2009, 19:53:45 »
Sorry weet hem van Unox niet uit mijn hoofd en hun site werkt helaas niet zo goed.
Volgens andere site waar hij verkocht wordt zit er wel soja in...
Wil je toch even overtypen?
Ontmoetingsdag wbw zaterdag 2 oktober! Kijk op wbwnederland.nl


Offline Stefke

  • Super Mama
  • *****
  • Berichten: 557
Re:voedingsschema kind 11 maanden bij allergie
« Reactie #27 Gepost op: december 28, 2009, 19:58:57 »
Wij hebben hier altijd de magere van unox (blauw blikje). Zit geen melk in.

Offline kedu

  • Dreumes
  • **
  • Berichten: 50
Re:voedingsschema kind 11 maanden bij allergie
« Reactie #28 Gepost op: december 29, 2009, 00:05:02 »
hier ook een mannetje met kma en mais allergie,
hij is nu 15mnd en slaapt sinds deze week eidenlijk door (weet niet voor hoelang hoor ;))
beetje gekke vraag misschien, maar heb je al een extra dekentje geprobeerdT?
dat was hier de oplossing! terwijl die al een dikke slaapzak en deken had en de kachel (zelfs de binnenkant van de ramen waren bevoreren) aanhad,
ik dacht ook altijd wat is er nou, pijn, honger etc etc
hier krijgt/kreeg hij ook altijd nog een tuitbeker (soja)melk

ook hier veel scheetjes s'nachts, wij zijn in het wkz geweest en de uitkomst was dat hij hele zwakke darmen heeft. dus aan al het nieuwe eten moet hij een tijdje wennen dus alles rustig opbouwen.

op brood kun je ook jam, gestampte muisjes, boterham worst zonder melk etc etc doen,
er is best veel keus. ik kwam ook wel wat sneller op zoet uit, maar jammer dan haha, als ze maar lekker eten denk ik dan!

hier eten ze ook altijd met de pot mee! je kunt je eten ook omdraaien niet denken wat ga ik eten en wat kan ze daarmee, maar meer wat kan zei eten en wat kunnen wij daarmee!
zo is soep idd niet zo handig voor de kleintjes, maar macaroni kunnen ze vaak goed eten, en dan hou je voor haar gewoon gehakt met groente appart en doe je dan pas het sausje erdoor voor jezelf.
tis even aanpassen, maar het gaat vast lukken!

over het doorslapen, mijn oudste hebben we pas met ruim 2jr kunnen leren doorslapen, en degene met kma, gaat nu dus met een extra deken. ik denk dat ieder kind ze eigen tijd heeft om door te slapen en de 1 pikt het met een speentje en de ander wil liever wat drinken nog. de oudste gaven we altijd water en de jongste gewoon melk. je kan ook proberen de melk wat af te bouwen door steeds meer water en minder schepjes te doen.

houd ook een eetdagboekje bij met haar onrustige nachten s'nbachts dan krijg je sneller een overzicht of ze misschien ook nog ergens anders allergisch voor is!

veel sterkte hoor!!

Offline mama van een wolk

  • Peuter
  • ***
  • Berichten: 181
Re:voedingsschema kind 11 maanden bij allergie
« Reactie #29 Gepost op: december 29, 2009, 12:27:29 »
hallo,

extra dekentje heb ik geprobeerd.
minder scheppen melk,doe ik al en dat drinkt ze ook,dus dat is geen probleem,maar het is en blijft voeding en toch slaapt ze dan weer beter en verder s'nachts,dan alleen wat water.
een dagboekje heb ik zo'n half jaar bij gehouden en daar kon ik weinig aan zien.
even dacht ik dat ze niet tegen de pap in de fles kon,maar de ene keer slaapt ze juist wel goed en de andere keer niet,dus kon daar ook niet echt een link aan leggen.

ik zal is voor die pasta kijken,dacht dat er altijd wel melk in zat.

wat wil je dat ik opschrijf over de smeerworst van unox?