User Info

 
 
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Who's Online

  • Dot gasten: 135
  • Dot verborgen: 0
  • Dot leden: 0

There aren't any users online.

Auteur Topic: voedingsschema kind 11 maanden bij allergie  (gelezen 28897 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Nynke Dekker

  • Office iets?¿
  • Administrator
  • **
  • Berichten: 15.809
  • Geslacht: Vrouw
  • Nynke Bal, Balletje en Nynke ben ik allemaal!
Re:voedingsschema kind 11 maanden bij allergie
« Reactie #30 Gepost op: december 29, 2009, 13:45:34 »
Aan de ingrediënten kunnen we eventueel aflezen of er nog iets van koemelk in zit, soja lijkt qua eiwitstructuur heel erg op de structuur van koemelkeiwitten en deze kunnen dus bij een KMA ook problemen geven. Krijgt ze misschien brood waar koemelk in zit als broodverbeteraar bijvoorbeeld?

Wat is er veranderd vlak voordat ze met alleen water geen genoegen meer nam?

Groetjes Nynke
Probeer eens buiten de hokjes te denken voordat je oordeelt. Ieder mens is uniek!

Ik ben moeder van drie heerlijke dochters, Irene geb. 03-08-99, Anne geb. 09-08-02 en Renée geb. 30-06-05. Drie keer borstvoeding met uitgebreid hypo-allergeen dieet.

Offline mama van een wolk

  • Peuter
  • ***
  • Berichten: 181
Re:voedingsschema kind 11 maanden bij allergie
« Reactie #31 Gepost op: december 29, 2009, 15:57:21 »
er is verder weinig veranderd,ze wil nu melk s'nachts nadat ze de mexicaanse griepprik heeft gehad.
ze at daardoor minder overdag,terwijl dat nu wel beter gaat hoor.maar toen is het eigenlijk begonnen,qua eten en drinken kreeg ze hetzelfde.

ze krijgt gewoon brood,tarwebrood en dat gaat voor mijn idee gewoon goed.
de ingrediënten van de unox zijn:
varkenslever, varkensvet, water, varkensvlees, varkenscollageen, aardappelzetmeel, zout, gelatine, specerijen, aroma, voedingszuur, antioxidant, conserveermiddel.

als je dat zo zie,dan zou ik het aquut niet meer hoeven haha.
« Laatst bewerkt op: december 29, 2009, 16:27:51 door Nynke Bal-Dekker »

Offline Kacie

  • Dreumes
  • **
  • Berichten: 73
  • Geslacht: Vrouw
Re:voedingsschema kind 11 maanden bij allergie
« Reactie #32 Gepost op: december 29, 2009, 15:59:35 »
Hmm, vraag me af of ze anders ook varkensvlees eet?
Ik dacht dat varkensvlees ook een gekend allergeen is? Ik zou het eens een tijdje niet geven.

Wij doen vaak confituur (heb nog zelf gemaakte met 1/2minder suiker) op de botherham of stroop.

Ook hier is ze pas beginnen doorslapen toen we eindelijk wisten van d'r KMA (11maand).
maar ook nu nog heeft ze periodes dat ze niet doorslaapt, of heel vroeg een ochtendvoeding vraagt.
Wat de rede ook is, meestal laat ik d'r gewoon drinken. Alleen als ze te veeleisend wordt laat ik d'r een tijdje huilen en ga d'r dan troosten + ernstig toespreken dat het zo niet verder kan. Dan mag ze alsnog drinken en gaat ze lekker terug slapen.
Met een beetje geluk volgt er dan weer een goede periode.

keomi weet inmiddels wel dat mama een softie is en meestal toegeeft.... maar ze weet ook wel wanneer het genoeg geweest is. Natuurlijk kan ze nu al meer begrijpen dan 5 maand geleden.

In ieder geval veel succes met het dieet & het slapen. Zo'n dagboekje is zeker een goed idee.

En bij erge allergie reageren ze meestal vrij vlug, bij voedelselintollerantie kan de reactie inderdaad later optreden.

groetjes
Ik ben zwanger! De baby wordt verwacht eind augustus 2010.

Offline Nynke Dekker

  • Office iets?¿
  • Administrator
  • **
  • Berichten: 15.809
  • Geslacht: Vrouw
  • Nynke Bal, Balletje en Nynke ben ik allemaal!
Re:voedingsschema kind 11 maanden bij allergie
« Reactie #33 Gepost op: december 29, 2009, 17:57:52 »
Varkensvlees gaf hier ook onrust, maar dit geef je al heel lang neem ik aan? De onrust is pas gestart nadat je de enting hebt gehaald, is het mogelijk dat ze nu (licht) gevoelig is geworden voor kippenei? Krijgt ze dat wel eens en kan je dat eventueel koppelen aan onrustigere nachten?

Het is soms koffiedikkijken, het kan natuurlijk ook gewoon nog gewenning zijn. Steeds dunner maken zou dit dan moeten kunnen oplossen, niet in één klap van melk naar water, maar in iets geleidelijkere stapjes. Zodat ze er rustig aan aan went dat ze 's nachts geen verhoging in bloedsuikerspiegel krijgt, of iig steeds minder dan dat ze het nu gewend is.

Groetjes Nynke
Probeer eens buiten de hokjes te denken voordat je oordeelt. Ieder mens is uniek!

Ik ben moeder van drie heerlijke dochters, Irene geb. 03-08-99, Anne geb. 09-08-02 en Renée geb. 30-06-05. Drie keer borstvoeding met uitgebreid hypo-allergeen dieet.

Offline mama van een wolk

  • Peuter
  • ***
  • Berichten: 181
Re:voedingsschema kind 11 maanden bij allergie
« Reactie #34 Gepost op: december 29, 2009, 20:10:19 »
hallo,

ja leverpastei krijgt ze al lang ja.
die onrustige nachten had ze voor de griepprik ook al,alleen vanaf die prik,wil ze nu melk s'nachts terwijl ze normaal met water genoeg had.
ik geef voorlopig geen leverpastei meer en ze krijgt geen pap meer in de laatste fles,is kijken hoe dat gaat?!
waar zit kippenei zoal in? in veel dingen ook?

ze is eigenlijk altijd onrustig geweest s'nachts,misschien is ze gewoon zo of er is toch iets waar ze ook niet tegen kan,maar ik zou echt niet weten wat?!

Offline kedu

  • Dreumes
  • **
  • Berichten: 50
Re:voedingsschema kind 11 maanden bij allergie
« Reactie #35 Gepost op: december 29, 2009, 21:51:12 »
ik zou voor de zekerheid helemaal omdat ze altijd al onrustig is geweest s'nachts toch even voor brood kiezen zonder koemelk erin,
je kan dan bijv heel goed blue band brood kopen.
dan ben je gewoon zeker dat alle koemelk weg is, en het daar niet aan kan liggen.

hoe vaak word ze nog wakker s'nachts? ik zou er persoonlijk niet zo moeilijk overdoen als ze het met water en 1 of 2 schepjes melk red, dan is de voeding die ze krijgt minimaal.

veder vind ik het verhaal heel erg klinken van mijn oudste, die viel ook altijd in slaap met een flesje, ook overdag. wel water had hij dan, maar daardoor leren ze om in slaap te vallen met een flesje en kunnen ze niet meer zonder. s'nachts slapen kleintjes heel anders dan ons en worden ze ook wel wakker s'nachts maar ze moeten dus leren dan zelf weer in slaap te vallen.
maar als je altijd met een flesje inslaap valt wil je dat dan ook. dus een flesje, dit drukt weer op de maag waardoor je sneller wakker word, en de luier word voller waardoor je ook sneller wakker word, en zo beland je in een vicieuze cirkel van weer willen drinken door het wakker worden etc,

mijn oudste had veel oorontstekingen dus ook veel pijn s'nachts en zo zijn wij in de cirkel gekomen op een gegeven moment werd hij wel 6 keer per nacht wakker en wou dan een flesje water. gek werden we er van!
en tis zo onduidelijk wat er is!
als eerste hebben we toch het afgeleerd om met een flesje in slaap te vallen overdag. toen hij dat eenmaal kon zijn we er s'avonds mee begonnen maar het lukte niet echt om door te zetten. toen hij 2jr was kon hij alles beter begrijpen en konden we het beter uitleggen. hij mocht vanaf toen wel 1 slokje water uit een borrelglaasje (haha ja dan kun je er ook niet teveel indoen) en veder hebben we een hele heftige 1,5week gehad met heeeel hard huilen. maar toen heeft hij wel geleerd zonder fles inslaap te vallen ook s'nachts.
hij sliep toen al door!!!! ik had het nooit verwacht maar echt het flesje was hier de boos doener!
hij is nog altijd een moeilijke slaper en snel overprikkelt en leert steeds dieper doorslapen. in het begin werd hij om de 2 nachten doorslapen nog wel 1 nacht wakker, maar nu slaapt hij eigenlijk altijd door tenzij hij een droomt of ziek is!
'het in slaapvallen gaat soms nog wat lastiger helemaal als hij een heftige dag heeft gehad, of gewoon in de uitprobeer fase zit.

omdat onze d, ook vaak nog wat drinken krijgt s'nachts was ik wel eens heel bang dat hij zijn broer achterna ging. toch hebben we er hier voor gekozen om in dit geval de tuitbeker nog niet weg te halen. en hij slaapt nu wel door uitzichzelf (sinds de week voor kerst :))
dus ik zou eigenlijk zeggen, geef het nog wat tijd!!
het is erg vermoeiend die nachten eruit, maar echt er komt een betere tijd!
en anders zou ik persoonlijk met 2jr de touwtjes aan spannen,
maar goed dat is iets heel persoonlijks, je kan altijd proberen of het bij jullie ook aan het flesje ligt

suc6 in elk geval!
ik weet wat het is om er vaak uit te moeten s'nachts!

Offline Nynke Dekker

  • Office iets?¿
  • Administrator
  • **
  • Berichten: 15.809
  • Geslacht: Vrouw
  • Nynke Bal, Balletje en Nynke ben ik allemaal!
Re:voedingsschema kind 11 maanden bij allergie
« Reactie #36 Gepost op: december 29, 2009, 22:18:13 »
Kippenei zit in veel dingen maar gelukkig in minder dingen dan koemelk. Is op zich best te overzien, gepaneerde dingen, glanslaagjes en koekjes etc. doen bij mij alarmbellen rinkelen. Maar nogmaals.. weet niet of het daar echt aan ligt, het was maar een suggestie en jouw gevoel moet de rest doen.

De onrustige nachten, hoe onrustig is dat? Krijgt ze een speentje of valt ze uit zichzelf in slaap, heeft ze iets anders nodig om in slaap te vallen of is ze standaard vaak onrustig met veel huilen? Omschrijf haar nachten eens??? De meeste kinderen worden vrij standaard een keer wakker 's nachts, of wel meerdere keren, maar vallen vrij makkelijk weer in slaap. Als ze meer hulp nodig hebben, kan het zijn dat dit komt omdat ze altijd hulp krijgen bij het in slaap vallen (wiegen, borst, fles, speen) en dat ze niet weten dat het zonder die dingen ook kan. Maar als je verder alles normaal hebt (zoals jullie gewend zijn) en het is extremer dan normaal, dan kan je kijken wat er verder nog aan de hand kan zijn. Is het puur een groeipspurt en is het na een x-periode iedere keer weer beter of is het te onregelmatig om er je vinger op te leggen?

Vertel eens meer?

Groetjes Nynke
Probeer eens buiten de hokjes te denken voordat je oordeelt. Ieder mens is uniek!

Ik ben moeder van drie heerlijke dochters, Irene geb. 03-08-99, Anne geb. 09-08-02 en Renée geb. 30-06-05. Drie keer borstvoeding met uitgebreid hypo-allergeen dieet.

Offline mama van een wolk

  • Peuter
  • ***
  • Berichten: 181
Re:voedingsschema kind 11 maanden bij allergie
« Reactie #37 Gepost op: december 30, 2009, 09:08:43 »
overdag krijgt ze geen fles meer met naar bed gaan en dat gaat prima.
ja ze heeft wel een speentje en een kroel.
de nachten zijn verschillend,de laatste 3 dagen gaat het weer iets beter,maar nu slaapt ze overdag ook maar weer 1 x.
ze werd vaak rond 11en wakker,rond 2en,rond 4en. het waren vaak dezelfde tijden.
nu merk ik dat ze steeds een uurtje later komt,gister was het half 3 en vanacht was het rond 3 uur/half 4.
dus het gaat gelukkig weer iets beter.
wel had ze vorige nacht geen melk nodig en vanacht wel.dan krijgt ze 100cc met 2 schepjes melk en dan slaapt ze gewoon door tot 8 uur.
we geven haar natuurlijk eerst haar speen,als ze dan weer wakker word na een kwartier dan water,en als ze dan weer wakker word na een half uur,krijgt ze melk,waardoor ze dan eindelijk door slaapt.

maar omdat ze nu overdag maar 1x slaapt,zal ze s'nachts misschien ook beter slapen? dan is ze toch wel moeier.
wel poept ze nog steeds niet goed,ik heb al eerder aan de bel getrokken,wat ze perste altijd en dat vond ik zo zielig,dus kreeg ze lactulose.
nou ging het een poos goed zonder lactulose en nu zijn we weer terug bij af.
ze lat windjes en heeft ook wat pukkeltje in dr gezicht en op dr handen???

het is ook geen kind dat zich goed kan vermaken,wil veel op schoot en dingen doen die niet mogen haha,het is wel echt een meisje.
ze kan zeg maar hooguit 10 minuten zelf lekker spelen.maargoed dat komt nog wel,denk ik,ze is nog klein.
maar misschien omdat er toch niets niet lekker zit van binnen dat dat ook mee werkt aan het zelf spelen?
heel moeilijk hoor,als je kind niet kan praten,pfffff.

Offline Nynke Dekker

  • Office iets?¿
  • Administrator
  • **
  • Berichten: 15.809
  • Geslacht: Vrouw
  • Nynke Bal, Balletje en Nynke ben ik allemaal!
Re:voedingsschema kind 11 maanden bij allergie
« Reactie #38 Gepost op: december 30, 2009, 10:42:37 »
Jammer he dat ze het niet kunnen vertellen.... Fijn dat het de afgelopen nachten weer wat beter gaat met haar, zal voor jou ook weer wat makkelijker zijn. Zou het trouwens fijn vinden als je een ticker aan zou maken, zodat we in één oogopslag kunnen zien hoe oud ze nu is.

Is haar ontlasting dun of dik? Persen kan op beide duiden namelijk. Te dik om eruit te krijgen of te dun om verder te stulpen door de darmpjes (vocht glijdt makkelijk terug)

Groetjes Nynke
Probeer eens buiten de hokjes te denken voordat je oordeelt. Ieder mens is uniek!

Ik ben moeder van drie heerlijke dochters, Irene geb. 03-08-99, Anne geb. 09-08-02 en Renée geb. 30-06-05. Drie keer borstvoeding met uitgebreid hypo-allergeen dieet.

Offline mama van een wolk

  • Peuter
  • ***
  • Berichten: 181
Re:voedingsschema kind 11 maanden bij allergie
« Reactie #39 Gepost op: december 30, 2009, 11:43:43 »
hoe kan ik dat aanmaken?

haar ontlasting is meerendeels dik,zo'n grote platte keutel zeg maar.
nu heeft ze gister helemaal niet gepoept.


Offline Nynke Dekker

  • Office iets?¿
  • Administrator
  • **
  • Berichten: 15.809
  • Geslacht: Vrouw
  • Nynke Bal, Balletje en Nynke ben ik allemaal!
Re:voedingsschema kind 11 maanden bij allergie
« Reactie #40 Gepost op: december 30, 2009, 13:38:15 »
via deze site: http://www.borstvoeden.nl/tickers/ of via lilypie ofzo. En dan de bb-code in je onderschrift zetten (in je profiel)

Ontlasting mag bij kunstvoeding wat steviger zijn dan bij borstvoeding, maar stevigere ontlasting kan ook betekenen dat er nog een voedingsmiddel niet lekker valt of dat de darmflora niet helemaal juist is. Is haar ontlasting ooit getest op parasieten of bacteriën?

Op zich moet een kind gewoon kunnen poepen, als er hulp nodig is lijkt het mij toch verstandig het eens verder te bekijken, tijdelijk lactulose is op zich geen probleem (is niet verslavend) en kan weer een normaal ontlastingspatroon geven, maar is wel de bedoeling dat de hulp weer afgebouwd kan worden.

Drinkt ze verder voldoende vocht? Krijgt ze genoeg vezels binnen?

Groetjes Nynke
Probeer eens buiten de hokjes te denken voordat je oordeelt. Ieder mens is uniek!

Ik ben moeder van drie heerlijke dochters, Irene geb. 03-08-99, Anne geb. 09-08-02 en Renée geb. 30-06-05. Drie keer borstvoeding met uitgebreid hypo-allergeen dieet.

Offline mama van een wolk

  • Peuter
  • ***
  • Berichten: 181
Re:voedingsschema kind 11 maanden bij allergie
« Reactie #41 Gepost op: december 30, 2009, 16:56:40 »
ze drinkt wel 4 bekers water overdag en dan nog dr flessen melk,dus dat moet wel genoeg zijn qua vocht lijkt mij.
ze krijgt bruin brood,pruim,kiwi in de fruithapjes enja meer zou ik niet weten qua vezels.

ze zijn verder niet getest op bacteriën of iets dergelijks.
lactulose heeft ze wel een half jaar gehad,waarbij ik ging afbouwen en uiteindelijk ging het goed,tot voor kort.
het is denk ik 2 maanden goed gegaan.

weet het verder ook niet.
ik moet pas eind januari weer naar het consultatiebureau,dus kijk het nog even aan en anders bel ik wel even.




Offline Nynke Dekker

  • Office iets?¿
  • Administrator
  • **
  • Berichten: 15.809
  • Geslacht: Vrouw
  • Nynke Bal, Balletje en Nynke ben ik allemaal!
Re:voedingsschema kind 11 maanden bij allergie
« Reactie #42 Gepost op: december 30, 2009, 17:31:42 »
Krijgt ze ook voldoende vetten binnen? En suikers? Alles wat wij als volwassenen weglaten om af te vallen, hebben kinderen nog wel nodig om hun voedsel goed te verteren.

Boter op brood? Bak je in olijfolie? Krijgt ze ook een beetje jus over haar eten?

Het is lastig om dit allemaal vanaf een afstand te bekijken, misschien kan je nog eens opschrijven wat ze precies krijgt? En dan ook welke boter op brood, wat voor koekjes, wat voor andere tussendoortjes en het avondeten?

Groetjes Nynke
Probeer eens buiten de hokjes te denken voordat je oordeelt. Ieder mens is uniek!

Ik ben moeder van drie heerlijke dochters, Irene geb. 03-08-99, Anne geb. 09-08-02 en Renée geb. 30-06-05. Drie keer borstvoeding met uitgebreid hypo-allergeen dieet.

Offline mama van een wolk

  • Peuter
  • ***
  • Berichten: 181
Re:voedingsschema kind 11 maanden bij allergie
« Reactie #43 Gepost op: december 30, 2009, 19:26:27 »
ze krijgt boter op brood,halvarine van bebo,dus koemelkvrij.
verder krijgt ze dr melk,water/roosvicee.2 keer brood met boter en of smeerworst oid.
ze krijgt fruit,zoals mandarijn,banaan en ook nog af en toe potjes fruit van olvarit.
qua avond eten kreeg ze normaal potjes,zoveel mogelijk verschillend,dus van kip met groente tot broccoli zeg maar.
nu eet ze dan af en toe met ons mee,dus rijst,macaroni,boerenkool,spaghetti enz.
en verder qua tussendoortje niet zo heel veel,soms rozijntjes of lange vinger of eerste stap koek. dat is het eigenlijk.

als ze met ons mee eet word het gebakken in becel en soms olijfolie,is gewoon verschillend.

Offline mama van een wolk

  • Peuter
  • ***
  • Berichten: 181
Re:voedingsschema kind 11 maanden bij allergie
« Reactie #44 Gepost op: december 30, 2009, 19:39:49 »
ik kan die ticker wel maken,maar krijg hem niet op het forum.
er staat dat ik moet knippen en plakken,maar ik krijg hem niet geplakt,waar moet dat kunnen???