User Info

 
 
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Who's Online

  • Dot gasten: 89
  • Dot verborgen: 0
  • Dot leden: 0

There aren't any users online.

Auteur Topic: voedingsschema kind 11 maanden bij allergie  (gelezen 28894 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline mama van een wolk

  • Peuter
  • ***
  • Berichten: 181
voedingsschema kind 11 maanden bij allergie
« Gepost op: december 21, 2009, 09:12:14 »
hallo,

mijn dochter is nu net 11 maanden en slaapt helaas nog niet door.
ze heeft 1 week gehad van wel,maar dat was dan ook maar 1 week haha.

maar wat ik me nu afvraag is wat horen ze te eten en te drinken en eventueel te slapen.
momenteel ziet haar schema er zo uit.

ze krijgt (ligt eraan hoe laat ze wakker word) maar tussen 6 en 8- 180 water en 6 scheppen pepti
9:00 uur fruithapje
dan gaat ze slapen met een fles van 150 water en 5 scheppen pepti
13:00 brood met smeerworst en sapje
16:00 naar bed met 150 water en 5 scheppen pepti
18:00 groentehap
19:30 fles 180 met pap,alleen die drinkt ze bijna nooit op ookal zit er 3 uur tussen met de vorige voeding

het probleem daarbij is dat ze de laatste week 2 x 3 uur slaapt,dus alles loopt uit
en nu wil ze snachts ook melk,maar die wil ik vanaf,daar gaat haar maag dalijk teveel aan wennen of niet?

kunnen jullie mij vertellen wat het beste eet,drink en slaap schema is voor een kind van 11 maanden.
zodat ze misschien niet snachts wakker hoef te worden.
normaal kreeg ze altijd water,maar nu blijft ze huilen tot ze melk krijgt.

alvast bedankt


« Laatst bewerkt op: december 21, 2009, 11:24:50 door yfke »

Offline Nicole

  • Moderator
  • ***
  • Berichten: 3.606
  • Geslacht: Vrouw
Re:voedingsschema
« Reactie #1 Gepost op: december 21, 2009, 09:41:02 »
Hoi,

Jasper is nu bijna 11 maanden en geen dag loopt hier hetzelfde qua tijd op slapen en eten, niet altijd handig maar ja, dan passen we ons maar aan, soms wil hij na de ochtendvoeding nog naar bed om te slapen dan komt het wel eens voor dat hij tot 9.30 uur of zo slaapt , dan krijgt hij een boterham en wil dan vaak weer een uur later naar bed om vervolgens 2 uurtjes te slapen of zo, als hij niet meer wil slapen na de ochtendvoeding dan krijgt hij op tijd een boterham em ligt er dan tussen 9.00-9.30 uur weer in, als hij wakker wordt krijgt hij fruit en met lunchtijd een boterham.

Middagslaapjes heeft hij soms nog wel 2, 1 lange en 1 korte, die laatste is dan meestal rond 17 uur, voor het slapengaan krijgt hij altijd de borst aangeboden, tussendoor krijgt hij dan wel eens een soepstengel of liga oid, meneertje blieft nog steeds geen warm eten, biedt het hem wel altijd aan maar blijft dan meestal bij paar happen als ik geluk heb en krijgt dan wel yoghurt na, als hij naar bed gaat nog borstvoeding en dan lekker slapen tot de volgende ochtend...

Totaalplaatje is dus 4 borstvoedingen, 2 boterhammen, fruit (soms 2 keer omdat hij geen warm eten blieft nog),2 tussendoortjes

Hopelijk heb je er wat aan, tja de fles voor de nacht, misschien kan je die ook met sterk verdunde melk geven, dus niet 1:30 maar zo maken dat er nog net een smaakje melk aan zit en dan steeds minderen in de fles..

Succes !!!



Offline mama van een wolk

  • Peuter
  • ***
  • Berichten: 181
Re:voedingsschema
« Reactie #2 Gepost op: december 21, 2009, 10:16:30 »
hallo,

bedankt voor uw reactie.

ik moet zeggen dat ik wel een goed schema had tot voor kort dan.
vanaf die prik voor de mexicaanse griep is het eigenlijk begonnen zeg maar.
ze doet moeilijk met eten,ik moet haar echt heel erg afleiden en dan nog met veel gehuil eet ze dan haar fruit en groente.
maar ik wil dat ze dat gewoon binnen krijgt want melk overdag drinkt ze ook naar 2 x 150.
water en sap drinkt ze heel goed,maarja daar kan je niet echt op leven vind ik,ze is 11 maanden.

normaal als ze wakker werk rond 6en dan gaf ik haar 180 en ging ze nog ff door tot 8,9 uur.
dan ging ze tussen 10 en 11 weer voor 1 a 2 uur en dan s'middags rond 3en weer tot een uur of 5.

nu doet ze moeilijk met eten en drinkt ze van haar laatste fles pap meestal maar 100.
dus dan wil ze laat in de avond nog wat en dan s'nachts weer.
sochtends word ze dan wel weer gewoon wakker tussen 8 en 9 en dan gaat ze er tussen 10 en 11 weer in.
waarschijnlijk omdat ze veel wakker is s nachts.
dan slaapt ze gelijk 3 uur en einde vd middag ook weer 3 uur.

kan ik haar dan beter gewoon wakker maken?
zodat het eten ook gewoon een normaler ritme blijft houden.

en is dat ook weer een fase dat kinderen moeilijk doen met eten.
want alles wat wij eten wil ze wel,maar haar potjes niet meer.
zoals banaan,manderijn,rijst enz
enja hoeveel stukje fruit moet ik geven voor een potje fruit zeg maar?

heel ingewikkeld,maar hoop dat het wel duidelijk is haha.

Offline yfke

  • First class twat!
  • Moderator
  • **
  • Berichten: 2.633
  • Geslacht: Vrouw
Re:voedingsschema
« Reactie #3 Gepost op: december 21, 2009, 10:58:00 »
Laat haar gewoon s avonds met de pot mee eten, dat ziet er toch ook veel beter uit als die ranzige potjes  :kots:

In principe rond het jaar kan een kind met zo;n  300 cc aan m elk prducten, dus met die twee flssen en de papfles , kom je prima aan de zuivel zeg maar.

S ochtends   sneetje brood met beleg, en dus niet alleen smeerworst, bied wat variatie aan.
rond uur of 10 een stuk fruit ( banaantje of appeltje of peertje oid)
ik zou nu toch wel overgaan op stukjes eten v gepureeerde zooi, desnoods eerst wat grof prakken ipv direct stukjes. maar gezien ze brood eetn lijken stukjes  niet echt een probleem.

Rond 12 uur snee brood met beleg

Rond uur of twee/drie ( afhangend van het slaapje)  een liga of stuk fruit oid

Avond eten 1 aardappeltje schepje groente en wat vlees  eventueel  toetje na ?

 en dan s avonds  nog een fles pap.

Slapen  ligt niet perse aan de voeding.
En kindjes bepalen nu eenmaal ook deels hun eigen ritme. Hoe frustrerend soms ook, bij kindjes zo klein nog is het heb je een ritme dat werkt, gooien ze het weer om.



Like I always say, there is no 'I' in TEAM... there's a 'ME' though, if you jumble it up.

Offline mama van een wolk

  • Peuter
  • ***
  • Berichten: 181
Re:voedingsschema
« Reactie #4 Gepost op: december 21, 2009, 11:13:00 »
ik wil haar graag met de pot mee laten eten,maar dat is wat lastiger met een koemelkallergie.
ook moet je erg hebben in zout,begreep ik.
enja mag een kind paparika enzo,zijn er dingen die ze nog echt niet mogen?

potjes waar stukjes in zitten,hoeft ze echt niet,dan gaat ze gelijk over haar nek.
en nee het is ook niet te eten nee,maarja ze zijn niet anders gewent.

daarentegen,wat wij eten,zoals rijst en inderdaad brood,eet ze wel gewoon.

dus als ik haar met de pot mee laat eten,waar moet ik dan rekening mee houden?
enja wij eten vaak pas rond 6en,7en dat is voor haar te laat.
toetje krijgt ze dus niet,al ga ik wel soja proberen.



Offline Nynke Dekker

  • Office iets?¿
  • Administrator
  • **
  • Berichten: 15.809
  • Geslacht: Vrouw
  • Nynke Bal, Balletje en Nynke ben ik allemaal!
Re:voedingsschema
« Reactie #5 Gepost op: december 21, 2009, 11:24:50 »
Hai,

Ze slaapt overdag nog wel veel, misschien dat je daar heel rustig aan iets vanaf kan knabbelen. Maak haar iets eerder wakker waardoor ze misschien 's nachts wat langer slaapt. In de eerste maanden werkt wakker maken vaak averechts, hebben ze hun slaap nog veel te hard nodig om alle indrukken te verwerken. Komen ze dan overdag niet aan genoeg uren slaap toe, zijn ze 's nachts onrustiger. Maar vanaf bepaalde leeftijd (voor ieder kind verschillend) kan je in verkeerd cirkeltje komen, overdag veel meer slapen omdat 's nachts onrustiger is... en draaien ze dag en nacht onbewust om.

Van negen maanden tot een jaar hebben ze nog 500 cc aan melkproducten nodig, hier kom je ruim overheen. Ook boter, kaas en toetjes worden meegerekend in die 500cc aan melkproducten en geef je veel meer dan dat, is er ook minder plaats over voor vast voedsel.

Laat haar lekker met jullie mee eten, is veel beter dan potjes geven. Ze leert de smaken en structuren kennen en zal sneller uitgenodigd worden om te eten dan die potjes met de smaak van een natte krant...

Qua fruit mag ze net zoveel eten als dat ze zelf wil. Je hoeft de stukjes niet te tellen, geef haar gewoon een banaan of een peer of iets dergelijks in handen en kijk wat ze er mee doet. Je kan het ook in stukjes snijden (bij appel wel handig bijvoorbeeld) en als ze aangeeft dat ze niet meer wil, zal ze wel vol zitten.

Zet 's avonds gewoon een bordje voor haar neer met daarop hetzelfde wat bij jou ligt (als ze het allemaal hebben mag tenminste) en kijk wat ze daarmee doet! En probeer de flessen te minderen, als ze haar fruit (met een sapje) goed eet, heeft ze geen fles nodig voordat ze gaat slapen. Probeer die fles pas tussen de middag (na broodje) te geven, zodat ze haar middagtuk wel met flesje in gaat... dan kan je die andere fles voor het slapen gaan 's avonds geven (eventueel aangedikt met pap, maar als ze goed gegeten heeft, is die pap niet echt nodig)

Als ik het zo lees, krijgt ze nog best veel melk, waardoor het gewone eten in het gedrang komt... probeer dat een beetje om te gooien. Borstvoeding wordt tegen deze leeftijd vanzelf wat wateriger, maar kunstvoeding blijft behoorlijk machtig... en moet je dus ook eerder actief ingrijpen met afbouwen van de melk.

Groetjes Nynke

PS: zie net jouw reactie dus zal nog even verder typen...

Op www.borstvoeding.com staat een voedselintroductieschema, daarin kan je precies vinden wat ze wel/niet mag op deze leeftijd. Met elf maanden mogen ze al heel erg veel hebben hoor! En ja zout moet je mee opletten, maar waarom zou je veel zout gebruiken?? Onze maaltijden zijn standaard koemelkvrij, ga niet voor de anderen anders koken dan voor de jongste...

Kunnen jullie niet wat eerder eten zodat ze gezellig aan tafel mee kan eten? Zien eten doet eten!!! En anders misschien de restjes van de vorige dag opwarmen en die om een uur of 5/6 aan haar geven?
Probeer eens buiten de hokjes te denken voordat je oordeelt. Ieder mens is uniek!

Ik ben moeder van drie heerlijke dochters, Irene geb. 03-08-99, Anne geb. 09-08-02 en Renée geb. 30-06-05. Drie keer borstvoeding met uitgebreid hypo-allergeen dieet.

Offline yfke

  • First class twat!
  • Moderator
  • **
  • Berichten: 2.633
  • Geslacht: Vrouw
Re:voedingsschema kind 11 maanden bij allergie
« Reactie #6 Gepost op: december 21, 2009, 11:28:43 »
Heb je een lijstje met wat ze aan fruit kan eten en groenten en vlees e.d.?

Dat maakt het al een stukje makkelijker.
Kunnen we nog wat specifieker meekijken.

In principe  er vanuit gaande dat je kind iig een koemelk allergie heeft gezien de pepti.
Zijn er sprake van andere voedingsmiddelen die bij jullie bekend zijn waar ze op reageert?

In principe is het gewoon dat ze "alles" mogen eten, mits ze er allergisch voor zijn.
Verschil is echter de introductie is veiliger als normaliter.


Like I always say, there is no 'I' in TEAM... there's a 'ME' though, if you jumble it up.

Offline mama van een wolk

  • Peuter
  • ***
  • Berichten: 181
Re:voedingsschema kind 11 maanden bij allergie
« Reactie #7 Gepost op: december 21, 2009, 11:56:27 »
fijn dat jullie zo snel reactie geven.

dus als ik het goed begrijp zou ik haar s'ochtends als ze wakker word een fles van 180? kunnen geven, dan s'middags naar haar brood 180? en dan s'avonds voor het slapen 180?
het probleem daarbij is eigenlijk dat ze overdag graag haar fles in bed drinkt en niet op schoot.maar ik kan het allicht blijven proberen.

nee ik heb niet echt een lijst met wat ze wel en niet mag,ja geen melk,al ben ik dan wel langzaam aan het introduceren.
voor de rest probeer ik gewoon alles.
als wij rijst eten,geef ik haar ook,net als met gehakt oid.
eerder eten word lastig,omdat mijn man pas rond 6en,7en thuis is,maar dat komt wel goed,verzin ik wel iets op.
een banaan eet ze gewoon zo op,hapt ze zelf stukjes vanaf en van een mandarijn hap ik een stukje af en het andere stukje eet zij dan.
qua zout,zit dat gewoon over de aardappels ofzo,maar dat eet ze ook gewoon.
ik vind het alleen lastig haar mee te laten eten,omdat ik niet precies weet,wat ze nou wel en niet mogen.
in ons eten zitten vaak sausjes,groentes enz.mogen ze dat gewoon allemaal hebben?

ze eet dus geen boter,kaas en toetjes,dus haar melk krijgt ze echt alleen binnen via de pepti flessen.
dus wanneer kan ik haar dan het beste pepti geven en welke hoeveelheid?
en als ze nou maar een beetje drinkt,moet ik het dan een later tijdstip weer proberen of gewoon met andere dingen voeden?

en wat is normaal qua slaapjes dan,natuurlijk verschilt dat wel per kind,maar 2 x 3 uur,is wel erg lang.
na hoeveel tijd kan ik haar dan het beste wakker maken?






Offline yfke

  • First class twat!
  • Moderator
  • **
  • Berichten: 2.633
  • Geslacht: Vrouw
Re:voedingsschema kind 11 maanden bij allergie
« Reactie #8 Gepost op: december 21, 2009, 12:17:25 »
fijn dat jullie zo snel reactie geven.

dus als ik het goed begrijp zou ik haar s'ochtends als ze wakker word een fles van 180? kunnen geven, dan s'middags naar haar brood 180? en dan s'avonds voor het slapen 180?
het probleem daarbij is eigenlijk dat ze overdag graag haar fles in bed drinkt en niet op schoot.maar ik kan het allicht blijven proberen.

Nee je moet juist niet meer gaan geven! het is uiteindelijk het idee dat ze gaat minderen, en dus aan de 300 cc de dag komt :)

nee ik heb niet echt een lijst met wat ze wel en niet mag,ja geen melk,al ben ik dan wel langzaam aan het introduceren.
voor de rest probeer ik gewoon alles.
als wij rijst eten,geef ik haar ook,net als met gehakt oid.
eerder eten word lastig,omdat mijn man pas rond 6en,7en thuis is,maar dat komt wel goed,verzin ik wel iets op.
een banaan eet ze gewoon zo op,hapt ze zelf stukjes vanaf en van een mandarijn hap ik een stukje af en het andere stukje eet zij dan.
qua zout,zit dat gewoon over de aardappels ofzo,maar dat eet ze ook gewoon.
ik vind het alleen lastig haar mee te laten eten,omdat ik niet precies weet,wat ze nou wel en niet mogen.
in ons eten zitten vaak sausjes,groentes enz.mogen ze dat gewoon allemaal hebben?

Aks ze alleen op de melk reageert waarom niet? ( wel even kijken of er melk in zit uiteraard!) of gewoon het goedje zonder de saus, die voeg je er toch op het laatste pas bij meestal.


ze eet dus geen boter,kaas en toetjes,dus haar melk krijgt ze echt alleen binnen via de pepti flessen.
dus wanneer kan ik haar dan het beste pepti geven en welke hoeveelheid?
en als ze nou maar een beetje drinkt,moet ik het dan een later tijdstip weer proberen of gewoon met andere dingen voeden? 

ik zou nu nog niet echt iets aan haar  zuivel inname veranderen.
Als de koemelk straks goed gaat en kaas  en yoghurt bijv. goed gaat  kan je beginnen met minderen.


en wat is normaal qua slaapjes dan,natuurlijk verschilt dat wel per kind,maar 2 x 3 uur,is wel erg lang.
na hoeveel tijd kan ik haar dan het beste wakker maken?


Ik , maar dats is mijn mening , ben van mening dat je kindjes moet laten slapen. Ze gaan vanzelf hun ritme regulieren.




Like I always say, there is no 'I' in TEAM... there's a 'ME' though, if you jumble it up.

Offline Nynke Dekker

  • Office iets?¿
  • Administrator
  • **
  • Berichten: 15.809
  • Geslacht: Vrouw
  • Nynke Bal, Balletje en Nynke ben ik allemaal!
Re:voedingsschema kind 11 maanden bij allergie
« Reactie #9 Gepost op: december 21, 2009, 15:27:46 »
Hai,

Melk minderen, dus geen grotere flessen gaan geven nu je één fles zou laten gaan vallen. Anders gaat ze alsnog niet meer eten dan dat ze nu doet. Daar waar melk (zeer zeker kunstvoeding) zit, kan geen ander voedsel zitten.

Het slapen zou je kunnen proberen te verminderen, rond de elf maanden sliep ze hier 's morgens zo'n anderhalf uur en 's middags zo'n 2,5 uur. Heel af en toe eind van de middag nog een half uurtje op de bank... Dan sliep ze 's nachts gewoon beter door. Normaal probeer ik daar zo min mogelijk in te sturen, maar als nachten onrustiger zijn en ze daardoor overdag meer slaapt, kan je in vicieus cirkeltje komen en die kan je door wel in te grijpen doorbreken.

Je aardappelen kan je heel goed zonder zout koken, mocht je er zout overheen willen, kan dat altijd ook nog als je het al op je bord hebt liggen. Ik kook bijna nooit met zout. Sausjes maak ik natuurlijk wel op smaak, maar door rijst/aardappelen/pasta etc gaat geen extra zout.

Probeer de melkinname naar die 500 cc te krijgen en kijk dan wat ze doet met het vaste voedsel. Vanaf een jaar mogen ze in principe zo'n beetje alles eten wat wij ook eten, rekening houdend met haar dieet natuurlijk.

Groetjes Nynke
Probeer eens buiten de hokjes te denken voordat je oordeelt. Ieder mens is uniek!

Ik ben moeder van drie heerlijke dochters, Irene geb. 03-08-99, Anne geb. 09-08-02 en Renée geb. 30-06-05. Drie keer borstvoeding met uitgebreid hypo-allergeen dieet.

Offline mama van een wolk

  • Peuter
  • ***
  • Berichten: 181
Re:voedingsschema kind 11 maanden bij allergie
« Reactie #10 Gepost op: december 21, 2009, 16:51:23 »
hallo nynke.

ze komt nu misschien net aan de 500 cc.
ze krijgt s'ochtends 180 cc aangeboden,maar drinkt ze meestal niet op,omdat ze s'nachts nu ook vaak wil drinken.
dan gaat ze later in de ochtend naar bed en krijgt ze 150 cc,ook niet altijd op.
dan halverwege de middag weer 150 cc,hetzelfde liedje en als laatste fles drinkt ze ook meestal maar 100 cc.
dusja met s'nachts erbij zit ze wel aan de 500,maar anders niet.

en nee we gebruiken ook niet veel zout,maar net zoals over de aardappelen,ja dat kunnen we ook later doen,maar denk niet dat dat echt verkeerd kan toch?
wat doet zout met een kindje dan? het is alleen maar om ze niet teveel te verwennen oid.

wat zijn de tijden dat ik het beste een fles met welke hoeveelheid kan aanbieden?
en niet als nu elke keer maar een beetje tussendoor.


Offline Nynke Dekker

  • Office iets?¿
  • Administrator
  • **
  • Berichten: 15.809
  • Geslacht: Vrouw
  • Nynke Bal, Balletje en Nynke ben ik allemaal!
Re:voedingsschema kind 11 maanden bij allergie
« Reactie #11 Gepost op: december 21, 2009, 17:29:22 »
Ik had anders gerekend... er gaat immers nog poeder bij in, dus een fles van 180 water wordt ca 210 cc als er melk bij in zit, 150 water met vijf scheppen wordt zo'n 180 cc. En dan natuurlijk de papfles nog van 210 (zonder pap gerekend, maar wel met poeder) Dan komt het op 780 cc totaal, die ze niet altijd opdrinkt... Dat vond ik vrij veel.

Zout is nog slecht voor de niertjes, die kunnen nog niet zoveel zout verwerken. Dus als je gaat koken, laat dan het zout weg en voeg het eventueel voor de smaak pas op tafel toe (alleen bij de volwassenen dan he?)

Qua tijden moet je gewoon kijken wat het beste uitkomt, wakker worden is voor ieder kind anders en het ene kind wil dan eigenlijk gelijk een broodje, de ander wil eerst nog een fles. De volgende kan je dan vlak na de lunch geven voordat ze haar middagslaapje gaat doen (tijd weer zelf in te vullen, hangt van jullie dagindeling af) en dan nog een fles voor het slapen gaan... Met drie flessen van 150 cc water en 5 schepjes poeder, kom je aan drie flessen van 180 en dat is samen 540 cc aan melk. Mocht het nodig zijn, kan je de avondfles iets groter maken, 180 water en 6 scheppen.... zou die hele grote niet 's morgens geven, anders komt de bijvoeding in het gedrang.

Groetjes Nynke
Probeer eens buiten de hokjes te denken voordat je oordeelt. Ieder mens is uniek!

Ik ben moeder van drie heerlijke dochters, Irene geb. 03-08-99, Anne geb. 09-08-02 en Renée geb. 30-06-05. Drie keer borstvoeding met uitgebreid hypo-allergeen dieet.

Offline mama van een wolk

  • Peuter
  • ***
  • Berichten: 181
Re:voedingsschema kind 11 maanden bij allergie
« Reactie #12 Gepost op: december 21, 2009, 19:47:06 »
hallo nynke,

ja klopt,zo kan je het inderdaad ook rekenen. wist niet dat dat zo gedaan werd.
maar dan krijgt ze inderdaad teveel,althans meer dan nodig is.
de flessen die ze krijgt,drinkt ze vaak niet leeg,althans die van 150 meestal wel,de laatste meestal maar net 100.
maar ik zal er rekening mee houden,om het dan op die manier te rekenen.

hoeveel kan ik haar dan het beste sóchtends geven,gewoon 150 of 120 en dan een uur later ofzo nog wat brood?
heeft u misschien een soort schema qua eten en slapen,hoe het ongeveer kan gaan. (ookal weet ik dat het per in heel verschillend is)

alvast bedankt.

Offline Nynke Dekker

  • Office iets?¿
  • Administrator
  • **
  • Berichten: 15.809
  • Geslacht: Vrouw
  • Nynke Bal, Balletje en Nynke ben ik allemaal!
Re:voedingsschema kind 11 maanden bij allergie
« Reactie #13 Gepost op: december 21, 2009, 20:26:53 »
Snap dat je graag een schema wilt, maar ieder kind is anders.... de één is er eerder aan toe om melkvoedingen af te bouwen dan het andere kind. Maar aangezien je kunstvoeding geeft, zul je soms iets actiever moeten afbouwen, ze mogen namelijk niet teveel van de toegevoegde mineralen en vitamines binnen krijgen. Per kunstvoeding is dat ook verschillend, sommigen zijn namelijk wel zo gemaakt dat ze als volledige voeding kunnen dienen als er nog weinig of geen bijvoeding genuttigd wordt. Dit zul je bij Nutrilon moeten navragen, hoe het met de pepti zit.

Je geeft nu:
Citaat
ze krijgt (ligt eraan hoe laat ze wakker word) maar tussen 6 en 8- 180 water en 6 scheppen pepti
9:00 uur fruithapje
dan gaat ze slapen met een fles van 150 water en 5 scheppen pepti
13:00 brood met smeerworst en sapje
16:00 naar bed met 150 water en 5 scheppen pepti
18:00 groentehap
19:30 fles 180 met pap,alleen die drinkt ze bijna nooit op ookal zit er 3 uur tussen met de vorige voeding

Als ik van dat schema uit ga...
tussen 6 en 8 zou ik een kleine melkvoeding geven, zodat ze nog trek houdt in een broodje... Probeer eens of ze het redt op een flesje van 120 water en vier schepjes poeder.
Na dat flesje (rond acht uur??)  een broodje met eventueel wat water/sap
Rond half tien/tien uur geef je fruit (biedt gewoon aan en kijk hoeveel ze eet, ze mag zelf bepalen) en een beker water/sapje
Slapen zou mooi zijn als dat tussen tien en twaalf zou vallen (maar moet ze het wel goed tot tien uur kunnen redden, anders eerder naar bed)
Rond 12-12.30 brood aanbieden met eventueel een beker drinken, maar ze krijgt na de lunch rond 13.00-13.30 ook nog een fles melk van 150 water en 5 schepjes melk, waarna ze eventueel haar bedje weer in kan.
Dan zou ze rond 16 uur wel weer wakker moeten zijn, dan kan je nog koekje, soepstengel, rijstewafel geven met een beker drinken, ter overbrugging naar het avondeten.
Rond 17.30-18.00 uur warm eten.
19.00-19.30 grote fles melk (180 water en 6 schepjes) en naar bed.

Probeer haar echter wel aan te leren dat ze haar flesje op schoot of in een stoeltje drinkt, zodat je voordat ze gaat slapen nog haar tandjes kan poetsen.

Kan je hier al wat mee??? Het is lastig, omdat ieder kind een eigen schema heeft, een eigen ritme die we maar een klein beetje kunnen beïnvloeden. Probeer die vijf voedselmomenten er een beetje in te passen, als ze de kans niet krijgt om andere dingen te eten, zal ze ook nog meer behoefte houden aan haar melk.

Groetjes Nynke
Probeer eens buiten de hokjes te denken voordat je oordeelt. Ieder mens is uniek!

Ik ben moeder van drie heerlijke dochters, Irene geb. 03-08-99, Anne geb. 09-08-02 en Renée geb. 30-06-05. Drie keer borstvoeding met uitgebreid hypo-allergeen dieet.

Offline mama van een wolk

  • Peuter
  • ***
  • Berichten: 181
Re:voedingsschema kind 11 maanden bij allergie
« Reactie #14 Gepost op: december 21, 2009, 20:33:57 »
hoi,

ja hier heb ik zeker wat aan en dat zal niet zo moeilijk worden denk ik.
zo ging het in het begin ook een beetje,tot voor kort een paar maanden geleden en sinds dien ben ik een beetje kwijt hoe het nu zat en hoeveel ze nou binnen hoort te krijgen.

s'avonds als ze in bad is geweest dan poets ik haar tandjes,
alleen ja dan krijgt ze daarna nog wel een flesje melk.

ik zal is kijken hoe het gaat,als ik het zo een beetje doe.

in iedergeval harstikke bedankt voor de snelle reactie's en de informatie.