User Info

 
 
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Who's Online

  • Dot gasten: 81
  • Dot verborgen: 0
  • Dot leden: 0

There aren't any users online.

Auteur Topic: voor een hele lieve vriendin van mij....  (gelezen 7009 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Marloes V.I.P.

  • Superplusmama
  • Super Mama
  • *****
  • Berichten: 10.366
  • Geslacht: Vrouw
voor een hele lieve vriendin van mij....
« Gepost op: december 22, 2009, 09:49:56 »
Hoi allemaal,

ik open hier een topic voor een vriendin van mij. Ze heeft een dochter van zeven maanden die de afgelopen twee maanden niet aangekomen is. Wel heeft ze heerlijke bolle appelwangen en stevige stampers.

Twee maanden geleden gaf de kinderarts mijn vriendin het advies om nog maar eens in de vier uur te voeden ipv elke twee uur. Het huilen wat ze deed kwam doordat ze last van haar maag zou hebben.

Vorige week is haar dochter opgenomen omdat ze in twee maanden tijd niet is aangekomen. Uit onderzoek blijkt dat ze ernstige allergieën heeft. Koemelk, appel, peer en banaan. Groenten gaan tot nu toe wel goed.

In het ziekenhuis is tegen moeder gezegd dat dit haar laatste borstvoeding is geweest. Vanaf nu moet haar dochter op de nutragimen. En zoals sommige van jullie weten stinkt dat naar schimmelkaas. In het dossier werd (tegen haar wil in) neergezet dat moeder wilde stoppen met borstvoeding geven.

In haar omgeving is niemand behalve haar man die haar steunt met de borstvoeding. Ze was dan ook zo blij toen ik vanmorgen gelijk met haar op msn zat en ze haar verhaal kwijt kon, dat ik met haar mee probeer te denken en haar wat links naar diverse sites heb kunnen geven. Tevens zat ik op datzelfde moment met Geesje op de msn dus die kon ook nog mooi wat adviezen geven waar ik zelf niet bij stil zou staan.

Mijn vraag aan jullie is: welke tips en adviezen kan ik haar geven. Ze wil zo graag haar productie omhoog krijgen en doorgaan met borstvoeding geven, met hypo-allergeen dieet. Heb al gezegd aanleggen, aanleggen en nog eens aanleggen. Kolven gaat haar moeizaam af. Ze wil gewoon haar dochter het allerbeste geven. En het liefst zo lang mogelijk. Bij de dieetist kan ze pas 18 januari terecht maar ik zou haar zo graag nu al, naast heel veel steun, adviezen geven.

 :knuf:

Offline Nynke Dekker

  • Office iets?¿
  • Administrator
  • **
  • Berichten: 15.809
  • Geslacht: Vrouw
  • Nynke Bal, Balletje en Nynke ben ik allemaal!
Re:voor een hele lieve vriendin van mij....
« Reactie #1 Gepost op: december 22, 2009, 10:06:06 »
Hey Marloes,

Ik vind het ontzettend lief dat je het voor haar alvast wil gaan uitzoeken en wij steunen haar met liefde met je mee!

Wat weet ze allemaal al? Enneh kan ze misschien aan jou doorgeven wat ze normaal gesproken graag eet en drinkt? Zodat we wat gerichter vervangende voedingsmiddelen kunnen opnoemen? Welke winkels heeft ze in de buurt zitten???

Neem aan dat ze de bijvoeding vers geeft? In de meeste potjes babyvoeding zit appelsap toegevoegd. Hoe hebben ze de stoffen getest? En gaat het dan ook echt om appel, peer en banaan of gaat het juist om de fruitsuikers? Wat kan je ons nog meer vertellen???

Aanleggen is de makkelijkste manier om productie weer op te hogen, maar als haar dochter dan weer zoveel pijn gaat krijgen, is dat niet echt fijn. Dus voordat ze kan gaan aanleggen, zou ze eerst het dieet al zo goed mogelijk onder controle moeten hebben en aangezien ze al zo lang gevoed heeft, verwacht ik niet zoveel problemen met het straks weer opvoeren van de productie. Ze kan eventueel natuurlijk ook nog ondersteuning zoeken in domperidon om productie weer op te hogen.

Wat voor kolf heeft ze en krijgt ze bij het kolven wel een TSR??? Gebruikt ze al syntocinon??

:knuf: Nynke
Probeer eens buiten de hokjes te denken voordat je oordeelt. Ieder mens is uniek!

Ik ben moeder van drie heerlijke dochters, Irene geb. 03-08-99, Anne geb. 09-08-02 en Renée geb. 30-06-05. Drie keer borstvoeding met uitgebreid hypo-allergeen dieet.

Offline Marloes V.I.P.

  • Superplusmama
  • Super Mama
  • *****
  • Berichten: 10.366
  • Geslacht: Vrouw
Re:voor een hele lieve vriendin van mij....
« Reactie #2 Gepost op: december 22, 2009, 10:28:45 »
Ik zal het haar allemaal eens vragen.  :knuf:



Offline yfke

  • First class twat!
  • Moderator
  • **
  • Berichten: 2.633
  • Geslacht: Vrouw
Re:voor een hele lieve vriendin van mij....
« Reactie #3 Gepost op: december 22, 2009, 10:35:33 »
hey Marloes  :knuf:

ik laat deze even voor de andere dames die ervaring hebben met zelf het dieet en borstvoeding

Succes en sterkte voor je vriendin
Like I always say, there is no 'I' in TEAM... there's a 'ME' though, if you jumble it up.

Offline Kacie

  • Dreumes
  • **
  • Berichten: 73
  • Geslacht: Vrouw
Re:voor een hele lieve vriendin van mij....
« Reactie #4 Gepost op: december 22, 2009, 16:37:16 »
Hoi,

misschien is het makkelijker als je vriendin hier zelf komt posten?
Ze zal in ieder geval veel steun krijgen om door te gaan met de borstvoeding.
Juist vanwege de allergieën is borstvoeding zo belangrijk!
En die Nutramigen is inderdaad een smerig goedje. Lust haar dochter dat een beetje? Mijn dochterje luste het enkel indien gemengd met moedermelk.

Een koemelk, appel, peer en banaan vrij dieet is best te doen, hoor (blijft wel vervelend natuurlijk). Zolang je veel lekker vers zelf klaarmaakt.

Melk is makkelijk te vervangen door soja. Boter door olie of sojaboter, ... Alle benamingen van melk van buiten leren (of met lijstje boodschappen doen) en alle etiketten van producten nalezen kost wat tijd, maar valt echt best mee.

Ze kan best meteen starten met het dieet... dan kan ze in januari alles overlopen met de dietist. In die korte tijd hoeft ze helemaal niet te vrezen dat ze zelf iets te kort zou komen.

hierbij alvast mijn lijstje van koemelkbenamingen (zal hier ook wel te vinden zijn, hoor):

Benamingen van allergenen in de ingrediëntenlijst
Volg je een hypo-allergeen dieet, let dan op deze benamingen op de ingrediëntenlijst:

Voor koemelk letten op:
• magere melk, halfvolle melk, volle melk, karnemelk
• kaas, smeerkaas, smeltkaas
• yoghurt, biogarde, vla, kwark, pap, pudding, yoghurtdrank
• kefir, hüttenkase, cottage cheese, umer
• roomboter, slagroom, koffieroom, halfroom, koffiemelk, sour cream, zure room, crème fraîche, roomijs, yoghurtijs
• chocolademelk en de meeste repen chocolade
• zuivelfrisdranken, frisdranken op weibasis
• boterconcentraat, boerolie

Hoe kan je herkennen aan het etiket of een product koemelk bevat?
Op het etiket staan dan één van de volgende toevoegingen:

• melk, (magere of droge) melkbestanddelen
• wrongel, wei, weipoeder en melkzout
• melkpoeder, magere melkpoeder, volle melkpoeder, melkderivaat
• caseïnaat, caseïne, melkeiwit, gehydrolyseerd melkeiwit,
• margarine (geen plantaardige), roomboter, boterconcentraat, boterolie, melkvet, melkzout,
• lactose, melksuiker (bevat vaak sporen koemelkeiwit, tenzij het extra geraffineerd is)
• lactalbumine, beta-lactoglobuline, lactoperoxidase, lactoval, recaldent, transglutaminase, nisine (E234)
• broodverbetermiddelen kunnen koemelk bevatten

Verwarrend zijn de namen melkzuur, lactaat, cacaoboter en kokosmelk. Deze stoffen hebben niets met koemelk te maken.



In ieder geval wens ik haar veel sterke.
groetjes
Ik ben zwanger! De baby wordt verwacht eind augustus 2010.

Offline Sigrid

  • Super Mama
  • *****
  • Berichten: 1.479
    • koken...
Re:voor een hele lieve vriendin van mij....
« Reactie #5 Gepost op: december 22, 2009, 17:01:16 »
hou er ook rekening mee dat in rijtje van appel peer en banaan ook wortel zit? En dat dat vaak één van eerste groenten is die je meegeeft met bijvoeding?
(zijn allemaal kruisallergieen van berkenpollen)
Het is écht doenbaar !!! Maar je moet wel rekening houden met best veel, dus je er voor willen inzetten.... en jep wil best meedenken voor alternatieven.
MV Hannes (08/02/04) en Marije (16/04/2005) en Jasmijn (27/12/2007) en meter van Enriqué


'Ik wens de rust om te accepteren wat niet te veranderen is
de kracht om te veranderen wat niet te accepteren is
en de wijsheid om het verschil tussen beide te ontdekken'

Offline Marloes V.I.P.

  • Superplusmama
  • Super Mama
  • *****
  • Berichten: 10.366
  • Geslacht: Vrouw
Re:voor een hele lieve vriendin van mij....
« Reactie #6 Gepost op: december 22, 2009, 22:03:41 »
heb mijn berichtje en antwoord van Nynke naar haar gemaild en dit is haar reactie:

Oh ik krijg het er gewoon koud van!!! Wat enorm lief van je, dat je dit voor met doet zeg :)
 
Ik zal even de vragen beantwoorden.
Kwa dieeet weet ik dat ik geen noten moet eten en melk producten en eieren ook moet laten staan.
En wat ik normaal eet is, tarwe brood, thee met suiker en koffie met melk en suiker, jus d'orange, melk (nu dus niet), veel rijst groente en vlees (behalve varken), en af en toe koekje zoals stroopwafels en een verslaving aan chocola haha.
 
Ze hebben haar getest doormiddel van geven uit een potje, en daar reageerde ze abrupt (vanuit haar slaap tot haar mond rode vlekken opgette klieren veel slijm vorming en niet kunnen slikken). Als ze er meer van zou krijgen kon het levensbedreigend worden. Ook kreeg ze eczeem door de koemelk. Nou komt allergie ook erg in de familie voor. Mijn zoon kan nog steeds geen koemelk drinken en krijgt nog steeds nutramigen (hij lust het nog graag ook).
 
Ik had een electrische kolf maar die is gesneuveld en nu gebruik ik een hankolf van Avent en ik moet daar idd syntocinon neusspray voor gebruik om het toeschiet reflex te krijgen.
 
Domperidon is toch tegen misselijkheid? kan ik daar mee de productie verhogen? zou geweldig zijn!!
 
Echt ik vind dit zo lief van je ongelooflijk heerlijk iemand die me begrijpt :)


Kunnen jullie hier iets mee?

Offline Nynke Dekker

  • Office iets?¿
  • Administrator
  • **
  • Berichten: 15.809
  • Geslacht: Vrouw
  • Nynke Bal, Balletje en Nynke ben ik allemaal!
Re:voor een hele lieve vriendin van mij....
« Reactie #7 Gepost op: december 22, 2009, 22:20:37 »
Ja, hier kan ik al wel wat mee!! Behalve dan de manier van testen in het ziekenhuis, hapjes uit een potje... weten ze daar wel dat er in de fruitpotjes geen pure smaken zitten??? Een uitzondering daargelaten, maar in de meesten zit toch appel of citrus om de kleur of de dichtheid van de smurrie goed te houden.

Puur peer:
Ingrediënten puur peer:
peer 92%
geconcentreerd appelsap
rijstemeel
Ingrediënten zijn afkomstig van biologische teelt.

Eerste hapje banaan:
68% bananen, 22 % water 8% rijst, 2 % overig (citroensap, vitamine C)

Eerste hapje appel:
68% appels, 29% appelsap, 3% rijst, vitamine C

Misschien ukkie wel allergisch voor rijst??? Of appel en citrus?

Ik zal even de vragen beantwoorden.
Kwa dieeet weet ik dat ik geen noten moet eten en melk producten en eieren ook moet laten staan.
En wat ik normaal eet is, tarwe brood, thee met suiker en koffie met melk en suiker, jus d'orange, melk (nu dus niet), veel rijst groente en vlees (behalve varken), en af en toe koekje zoals stroopwafels en een verslaving aan chocola haha.
Tarwebrood is wel te vinden, koemelkvrij, sojavrij en kippeneivrij. Mijn brood weet ik niet meer zeker (veranderd) maar Antoinette riep al iets over brood bij de AH en Ageeth eet vaak de blueband goede start brood geloof ik.
Haar koffie kan ze ipv met gewone melk, met havermelk gaan drinken (verkrijgbaar bij reformwinkel en soms bij AH)
Jus d'orange zou ik even laten.... totdat ze zeker weet dat citrus geen problemen geeft.
Rijst... tja, gaat meestal goed, maar kan zijn dat het bij hun juist niet goed gaat (vast ingrediënt van die potjes prut)
Vlees ongepaneerd en ongekruid halen en zelf op smaak maken met pure kruiden als het kan.
Groente meestal geen probleem, al was wortel hier een absolute NoNo
Koekjes, stroopwafels kunnen niet.. maar er is nog nizza biscuit, speculaaskoekjes (uitdeelzakjes lidl ocean mix), ontbijtkoek, en nog een aantal anderen die je wel kunt vinden onder boodschappen doen met dieet)
Chocolade is er wel te vinden die puur is en zonder melk/soja, maar ze zou kunnen overwegen die weg te laten ivm hoge allergeenwaarde.
 
Ze hebben haar getest doormiddel van geven uit een potje, en daar reageerde ze abrupt (vanuit haar slaap tot haar mond rode vlekken opgette klieren veel slijm vorming en niet kunnen slikken). Als ze er meer van zou krijgen kon het levensbedreigend worden. Ook kreeg ze eczeem door de koemelk. Nou komt allergie ook erg in de familie voor. Mijn zoon kan nog steeds geen koemelk drinken en krijgt nog steeds nutramigen (hij lust het nog graag ook).
Zie mijn eerdere commentaar hierover...
 
Ik had een electrische kolf maar die is gesneuveld en nu gebruik ik een hankolf van Avent en ik moet daar idd syntocinon neusspray voor gebruik om het toeschiet reflex te krijgen.
 
Domperidon is toch tegen misselijkheid? kan ik daar mee de productie verhogen? zou geweldig zijn!!
Domperidon heeft als bijwerking dat het de melkklieren stimuleert. Zo kan het zelfs bij een man voor afscheiding uit de tepel zorgen... de juiste dosis zal ze via lactatiekundige moeten verkrijgen, apotheken en huisartsen werken lang niet altijd mee en weten vaak niet eens dat er pilletjes in juiste dosis zijn....[/quote]
 
Echt ik vind dit zo lief van je ongelooflijk heerlijk iemand die me begrijpt :)[/color]

Kunnen jullie hier iets mee?

We begrijpen haar gelukkig maar al te goed, wil je dat aan haar laten weten??? We hebben zelf met al die ellende moeten leren leven en willen graag andere moeders helpen zodat ze niet opnieuw het wiel uit hoeven te vinden!
Probeer eens buiten de hokjes te denken voordat je oordeelt. Ieder mens is uniek!

Ik ben moeder van drie heerlijke dochters, Irene geb. 03-08-99, Anne geb. 09-08-02 en Renée geb. 30-06-05. Drie keer borstvoeding met uitgebreid hypo-allergeen dieet.

Offline Nynke Dekker

  • Office iets?¿
  • Administrator
  • **
  • Berichten: 15.809
  • Geslacht: Vrouw
  • Nynke Bal, Balletje en Nynke ben ik allemaal!
Re:voor een hele lieve vriendin van mij....
« Reactie #8 Gepost op: december 22, 2009, 22:25:14 »
Ow en natuurlijk haar vlees bereiden in de goede boter (wajang plantaardige margarine) en haar brood besmeren met de goede halvarine (gouda's glorie zonnepond of die andere van becel, mag een ander de juiste naam even oplepelen)

Bij appel/citrus/banaan/peer etc. is het met broodbeleg ook opletten, zoet broodbeleg is er nog wel te vinden zonder deze stoffen.
Als ze graag vlees op haar brood eet, moet ze ook opletten, ingrediënten zijn vaak veel talrijker dan dat je van te voren vermoed.

Recepten voor sausjes zijn hier ook wel te vinden, jus moet ze ook zelf maken van haar eigen vleesbraadsels... Poeh best lastig om het weer even vanaf begin op te lepelen... Als ze een ander sapje wil drinken, bij de lidl hebben ze druivensap die echt lekker is.... Maar ze hebben daar ook puur perziksap bijvoorbeeld. De meeste vruchtensappen zijn vermengd met appel en/of sinaasappel/citrus
Probeer eens buiten de hokjes te denken voordat je oordeelt. Ieder mens is uniek!

Ik ben moeder van drie heerlijke dochters, Irene geb. 03-08-99, Anne geb. 09-08-02 en Renée geb. 30-06-05. Drie keer borstvoeding met uitgebreid hypo-allergeen dieet.

Offline Marloes V.I.P.

  • Superplusmama
  • Super Mama
  • *****
  • Berichten: 10.366
  • Geslacht: Vrouw
Re:voor een hele lieve vriendin van mij....
« Reactie #9 Gepost op: december 22, 2009, 22:29:19 »
Wow Nynke, wat veel info. Heb het haar allemaal doorgemail. En de link naar hier gegeven, maar het is voor haar met vier kinderen even passen en meten en weer heerlijk genieten van haar kleine meisje thuis.  :knuf:

Offline Nynke Dekker

  • Office iets?¿
  • Administrator
  • **
  • Berichten: 15.809
  • Geslacht: Vrouw
  • Nynke Bal, Balletje en Nynke ben ik allemaal!
Re:voor een hele lieve vriendin van mij....
« Reactie #10 Gepost op: december 22, 2009, 22:41:46 »
Snap ik Marloes!!! Vier kinderen is behoorlijk aanpoten, maar ook ontzettend genieten! Ik hoop dat ze de tijd vindt om hier even gerichte vragen te komen stellen, als ze ooit meer tijd heeft, horen we de rest misschien nog wel eens. Maar het is nu eerst belangrijk dat het dieet onder controle komt en zij haar meiske weer fijn aan de borst kan hebben!!!

Laat haar anders nog eens kijken of ze een professionele kolf kan huren. Zo'n handkolf krijgt ze RSI van! Voor de nutramigen hoeft ze als het goed is niets te betalen, hopelijk heeft ze nog iets reserve om een kolf te kunnen huren... en anders misschien een kolf kopen via Chella??? Er staat een artikel op de FP over haar kolfverkoop. Enneh... gratis advies om productie op te hogen is inbegrepen!

:knuf: Nynke
Probeer eens buiten de hokjes te denken voordat je oordeelt. Ieder mens is uniek!

Ik ben moeder van drie heerlijke dochters, Irene geb. 03-08-99, Anne geb. 09-08-02 en Renée geb. 30-06-05. Drie keer borstvoeding met uitgebreid hypo-allergeen dieet.

Offline Kacie

  • Dreumes
  • **
  • Berichten: 73
  • Geslacht: Vrouw
Re:voor een hele lieve vriendin van mij....
« Reactie #11 Gepost op: december 23, 2009, 10:34:18 »
Hoi,

Ik denk dat je zoveel mogelijk zelf research moet doen en vragen stellen aan de experts om inzicht te krijgen.
En die experts vind je hier op het forum, mama's van kindjes met allergiën.

Het is ook gewoon zo moeilijk en vaag en je krijgt soms tegenstrijdige info. Dokters weten het vaak ook niet zo goed.

Maar wat een domme manier om allergie te testen! Zoals Nynke al zegt, het kan best iets anders zijn ipv banaan of peer... .

Wij hebben zelf op een zeer makkelijke manier haar allergieën getest, via electro-acupuntuur - volledig pijnloos en veilig (kindje toont zelf geen reactie, maar de reactie wordt op een toestel weergegeven) .
Het is natuurlijk wel een alternatieve manier, maar spoort ook allergie en overgevoeligheid op die niet in het bloed terug te vinden zijn.

Het 2e voordeel voor ons was, dat ik gewoon soja, ei, noten, ... verder at.  Het resultaat met alleen melk en citrus niet te eten was ongeloofelijk.

Ik heb de andere gekende allergenen later wel zelf nog getest om zeker te zijn  (ik was zelf wat sceptisch) - maar de oorzaak lag bij de créche, waar ze, i.p.v. stomen, haar vlees/vis in boter bakten.

Wat brood betreft, vind ik het makkelijkst en veiligst om gewoon zelf brood te bakken.
Ik heb zo'n machine van de Aldi (ben Belgische) en doe er de kant en klaar mixen van Aveve in.
't is 10 min. werk (incl. schoonmaken bakblik) en 3 à 4 uur later heb je een heerlijk zelfgebakken brood.  Het ruikt ook zo heerlijk in huis.
En zo'n machine verdient zichzelf terug.

RSI ken ik niet, maar ik kan zelf ook niet kolven met een handkolf... zelfs niet als m'n dochtertje al een TSR heeft opgewekt.

Hopelijk vindt ze toch de tijd om af en toe eens langs te komen.
Ik vind full-time werken en één kindje al best druk. (gelukkig kan ik hier tijdens het werk af en toe eens langskomen).

groetjes
Ik ben zwanger! De baby wordt verwacht eind augustus 2010.

Offline Marloes V.I.P.

  • Superplusmama
  • Super Mama
  • *****
  • Berichten: 10.366
  • Geslacht: Vrouw
Re:voor een hele lieve vriendin van mij....
« Reactie #12 Gepost op: december 23, 2009, 13:13:57 »
Hoi allemaal,

wow wat een reacties staan hier toch steeds. Wederom een reactie van mijn vriendin:

Ik kwam er achter dat die motillium die ze krijgt voor haar reflux ook domperidon is, stiekem dacht ik er een slok van te nemen hahaha maar ja dan weet ik nog niet de hoeveelheid natuurlijk.
 
Ik vrees dat de huisarts idd niet makkelijk mee gaat werken het was al een ramp die neusspray te krijgen voor het t.s.reflex. Gisteren avond had ze bijna weer de juiste hoeveelheid gedronken (heb weegschaal) dus heb er wel vertrouwen in dat het goed komt. En veder zal ik gewoon op dieeet gaan kan met deze tips zeker wel wat mee heb ik wel voor mijn meisje over. Maar het is wat hè met die potjes voeding! Eerlijk gezegd begin het vertrouwen in het ziekenhuis toch wel wat weg te vagen, ik had al zo dubbel gevoel bij alles maar ja dan denk je daar hebben we haar weer.
Ik zat te denken hè kan ik niet gewoon kalktabletten nemen om mijn kalkgehalte normaal te houden? Ik zelf kan wel zonder melk producten hoef ik ook geen vervanging te zoeken.


Weten jullie of kalktabletten kunnen en welk merk of welke huismerk. In ons grote dorp zijn genoeg verschillende drogisten (Etos, DA, trekpleister, de tuinen en kruidvat) dus keuze genoeg.

 :knuf:

Offline Marloes V.I.P.

  • Superplusmama
  • Super Mama
  • *****
  • Berichten: 10.366
  • Geslacht: Vrouw
Re:voor een hele lieve vriendin van mij....
« Reactie #13 Gepost op: december 23, 2009, 13:17:55 »
Oh en er staat me iets bij dat niet elke tandpasta kan. Weten jullie welke wel kunnen met dieet?  :knuf:

Offline Nynke Dekker

  • Office iets?¿
  • Administrator
  • **
  • Berichten: 15.809
  • Geslacht: Vrouw
  • Nynke Bal, Balletje en Nynke ben ik allemaal!
Re:voor een hele lieve vriendin van mij....
« Reactie #14 Gepost op: december 23, 2009, 14:00:45 »
Ik heb de aquafresh, die kan gewoon en voor haar ukkie de elmex bijvoorbeeld. Maar er zijn er meer die kunnen hoor! Er zijn er gelukkig maar een paar met colostrum (van koe) erin.

Kalktabletten kunnen, maar je kan met broccoli, sesamzaad, etc ook een eind komen wat calcium betreft en ze zal meer vlees moeten eten om eventueel tekort aan eiwitten (geen kippenei, maar in vlees en dierlijke producten zitten ook eiwitten) aan te vullen.

Maar ze voedt nu dus toch al live? Zonder dat ze het dieet al ingestapt is? Je kon voorheen domperidon ook zo kopen bij de drogist, heet idd ook nog wel motilum, maar je zit even met de dosis... Maar als zij een advies van lactatiekundige heeft, zal de huisarts niet zo heel erg tegen sputteren vermoed ik hoor!

Ik heb geen kalktabletten geslikt deze ronde, tijdens borstvoeding van Irene wel, maar toen had ik ze gewoon van de apotheek zonder allergenen.

Groetjes Nynke
Probeer eens buiten de hokjes te denken voordat je oordeelt. Ieder mens is uniek!

Ik ben moeder van drie heerlijke dochters, Irene geb. 03-08-99, Anne geb. 09-08-02 en Renée geb. 30-06-05. Drie keer borstvoeding met uitgebreid hypo-allergeen dieet.