User Info

 
 
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Who's Online

  • Dot gasten: 101
  • Dot verborgen: 0
  • Dot leden: 0

There aren't any users online.

Auteur Topic: Waar zou hij nog meer allergisch voor zijn?  (gelezen 2325 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Dies

  • Gast
Waar zou hij nog meer allergisch voor zijn?
« Gepost op: september 15, 2010, 12:51:47 »
beste allemaal,

Mijn eerste kennismaking met jullie forum; veel gelezen, een hoop herkenning. (heb nog geen tijd gehad om me voor te stellen met een leuke foto)
Ik wil jullie ervaring graag gebruiken in mijn zoektocht om mijn kleine zoontje Dies van 5 maanden te helpen.
Denk aub met mij mee:

Dies is sinds zijn geboorte erg onrustig en heeft heel veel gehuild. Toen ik met 4 maanden de flesvoeding introduceerde is het geeascaleerd; alleen nog maar krijsen, overstrekken, spugen etc. We zijn hals over kop terug gekomen van vakantie en het medische circuit ingegaan. Ik zie bij de kinderarts direct' zou het kma kunnen zijn, maar dat werd genegeerd. Je vertrouwt op de dokter en zo zijn wij begonnen met reflux medicatie. Toen hij hier na 3 weken nog niet op reageerde is hij opgenomen in het ziekenhuis. Ze wilde eerst observeren en een aantal voor de hand liggende stappen ondernemen; nutriton, medicatie verhogen. Na een aantal dagen heb ik zelf vorgesteld om hem nog een fles  HA te geven omdat het daar volgens mij mee begonnen was. Resultaat: krijsen en overstrekken. Eindelijk wilde ze praten over KMA. Ik ben op dieet gegaan maar na een paar dagen was er nog geen verbetering. De artsen wilde Dies nog verder observeren, maar ik had het na 10 dagen in het ziekenhuis gehad. Thuis ging ik verder met het dieet en kreeg hij nog steeds Losec en Mortilium. Na 2 weken ging hij eindelijk weer lachen en werd hij rustiger, maar het slapen bleef slecht. Ik wilde graag stoppen met de medicatie, maar of het nu daar aan lag of hij reageerde op iets anders, het werd weer slechter en we zijn toch weer verder gegaan met Losec en Mortilium. Nu 4 weken op dieet wordt ik toch weer een beetje wanhopig. Hij is toch op momenten weer onrustig; veel huilen, niet willen liggen, overstrekken. En het slapen is verschrikkelijk; overdag niet langer dan 45 minuten en 's nachts om de 2 uur wakker. Hij wordt dan rustig aan de borst maar ik hoor zijn darmen borrelen, hij laat scheetjes en wordt na 2 uur weer krijsend wakker. In overleg met mijn homeopaat heb ik nu naast km ook pinda en kiwi uit mijn dieet geschrapt. Daarnaast ben ik omdat hij 5 maanden is ook begonnen met een beetje rijstbloempap en een hapje banaan.
Er is duidelijk nog steeds iets wat hem niet lekker zit, maar hoe kom ik er achter wat dat is?
Er moet echt verbetering komen. Ik hou het zo niet vol. :whaaa:
Graag jullie advies!

Offline Lilian

  • Super Mama
  • *****
  • Berichten: 1.649
  • Geslacht: Vrouw
Re:Waar zou hij nog meer allergisch voor zijn?
« Reactie #1 Gepost op: september 15, 2010, 18:51:45 »
Hoi mama van Dies

Welkom op het forum, hopelijk vind je hier advies en steun. Ik in ieder geval wel! Wat een leuke naam trouwens, Dies!

Wat vervelend dat jullie zo lopen te tobben met hem. Het is altijd lastig om op die leeftijd uit te vinden wat er scheelt met zo'n kleintje. En dodelijk vermoeiend, weet ik uit ervaring. Ik zou inderdaad ook denken aan kma, maar dan zou je met een dieet wel verbetering moeten zien. Laat je naast de koemelk ook soja en kippenei weg uit je menu? Dat is in het begin volgens mij het belangrijkste om te doen, dus helemaal koemelk-, soja- en kippeneivrij eten. Ook verwerkingen ervan laten staan.

Binnen een week of 2 merk je dan verschil. Misschien doe je dit al, dus dan heb je niks aan mijn advies...  :hmmm: Maar daarnaast is het misschien handig om nog geen bijvoeding te geven aan Dies. Zeker overgevoelige kindjes kun je beter laten wachten tot ze 6 mnd zijn. Pas dan zijn de darmen hier rijp en klaar voor. En begin dan voorzichtig met een niet allergene, gekookte groente, zoals sperzieboontjes, broccoli o.i.d. En 1 ding tegelijk gedurende meerdere dagen, zodat je zijn gedrag of verschil daarin duidelijk kunt observeren.

Misschien dat de anderen je nog meer tips kunnen geven. Ik hoop dat het snel beter gaat met je kleine ventje en jullie een beetje tot rust kunnen komen.

 :knuf: Lilian
Groetjes,

Lilian, mama van Emma (3 juli 2005) en Jent (22 september 2007)


Offline mammavanbo

  • Moderator
  • ***
  • Berichten: 3.271
  • Geslacht: Vrouw
Re:Waar zou hij nog meer allergisch voor zijn?
« Reactie #2 Gepost op: september 15, 2010, 20:33:37 »
Koemelk, ei en soja zijn wel de basis om weg te laten. Koemelkeiwit en sojaeiwit lijken erg veel op elkaar dus kindjes met kma kunnen ook op soja reageren. Let ook even op de andere benamingen van melk ei en soja en de e-nummers waar het in zit. (zie topic benamingen allergenen)

Misschien het een paar weekjes iets drastischer aanpakken en ook bijv pinda's noten zaden en bijv cacao achterwegen laten. Het is maar voor een korte tijd als het goed is, maar hier hielp het wel. Later sommige dingen in kleine maten weer gaan eten.

Inderdaad even wachten met bijvoeden, in ieder geval tot 6 mnd. Wij zijn pas met 7,5 maand gaan bijvoeden omdat het toen pas rustig was in Bo haar buikje en we dus goed konden zien of iets goed ging of niet. ben zelf met kleine 6 mnd noodgedwongen moeten stoppen met bv en heeft 1,5 mnd geduurd voordat we de juiste dieetmelk gevonden hadden. (of toch een die met lactulose samen ok ging)

Sterkte met je mannetje. Hopelijk kunnen de nog meer ervaren dames je nog verder helpen, maar hopelijk is dit al een beginnetje.



Offline Nynke Dekker

  • Office iets?¿
  • Administrator
  • **
  • Berichten: 15.809
  • Geslacht: Vrouw
  • Nynke Bal, Balletje en Nynke ben ik allemaal!
Re:Waar zou hij nog meer allergisch voor zijn?
« Reactie #3 Gepost op: september 16, 2010, 12:47:23 »
Welkom mama van Dies!

Wat jammer dat jullie zo'n ellende hebben moeten doorstaan en nog steeds niet helemaal lekker functioneren. De standaard dingen om mee te starten als je nog meer allergieën vermoed, is zoals de andere dames al zeiden: de koemelk, kippenei én soja weg te laten. Dit zijn de drie meest voorkomende allergieën.

Soms zijn er nog andere dingen die ellende geven, maar die zijn voor iedereen weer anders. Het duurde bij ons heel erg lang voordat ik er achter was dat appel en citrus voor ons niet gezond waren.

Probeer anders ook eens een voedseldagboekje bij te houden en schrijf daar ook in wat er verder nog gebeurd is (badsessie met welke producten? op visite waar huisdieren waren? etc) In badproducten (en andere smeersels) stoppen ze ook nog wel eens colostrum (koe) of sojaproducten.

Schrijf dan ook op hoe de dagen gaan, dan kan je als het goed is een verband vinden tussen het nuttigen van iets en de onrust (als die wisselend aanwezig is tenminste)

Groetjes Nynke
Probeer eens buiten de hokjes te denken voordat je oordeelt. Ieder mens is uniek!

Ik ben moeder van drie heerlijke dochters, Irene geb. 03-08-99, Anne geb. 09-08-02 en Renée geb. 30-06-05. Drie keer borstvoeding met uitgebreid hypo-allergeen dieet.

Dies

  • Gast
Re:Waar zou hij nog meer allergisch voor zijn?
« Reactie #4 Gepost op: september 20, 2010, 10:37:04 »
Dank voor jullie reacties.

Ik zal inderdaad vanaf nu naast de koemelk ook de ei en de sojaproducten laten staan. En de cacao is denk ik ook een goeie tip........wel heel moeilijk voor mama, want ik ben echt een choco verslaafde. Ik had rijstemelk chocolade gevonden en hier leef ik me af en toe mee uit, maar misschien is dit wel de boosdoener.
Bijvoeding is denk ik ook verstandig om toch nog maar een paar weekjes mee te wachten. Hij kreeg een beetje rijstebloempap en dat gaat wel goed. Ik merk vooral dat hij het heel erg graag wil als wij aan het eten zijn ook iets in zijn mond stoppen. Dus zou de rijstebloem een probleem zijn om daar mee door te gaan?

Het dagboekje is denk ik ook een goed idee. Nu is hij op momenten onrustig en vind ik het moeilijk om te bedenken wat ik heb gegeten. En hoelang moet je terug denken. Het blijft een beetje puzzelen waar het van kan zijn. Hoe snel zien jullie over het algemeen reactie?

Hebben jullie ervaringen met bioresonantie?
En is het verstandig de introductie van bijvoeding met een dietiste te doen? Ik had niet zo'n hoge pet op van de dietiste in het zh.

Veel liefs Danielle

Offline Nynke Dekker

  • Office iets?¿
  • Administrator
  • **
  • Berichten: 15.809
  • Geslacht: Vrouw
  • Nynke Bal, Balletje en Nynke ben ik allemaal!
Re:Waar zou hij nog meer allergisch voor zijn?
« Reactie #5 Gepost op: september 20, 2010, 15:22:33 »
Hai Danielle,

Bioresonantie heb ik met oudste geprobeerd, maar ik vond het weggegooid geld. Belooft een hoop, maar resultaat (na een aantal behandelingen) bleef uit. Klonk mooier dan dat het was.

Rijstebloem kan de ontlasting wat veranderen en misschien wel wat last in de darmpjes geven. Vooral omdat ze vaak ongemerkt toch meer doorslikken dan waar ze eigenlijk behoefte aan hebben. Waar meng je het mee? Met borstvoeding bindt het amper. Misschien kan je hem een rijstewafeltje geven? Zit verder niets in en hij kan zelf kijken wat hij er mee doet.

Reacties verschilden hier, sommige dingen vrijwel direct, andere dingen de nacht nadat ze het gegeten hadden. En heel soms pas nog later, als het alleen weerslag had op de weerstand (verkouden, snotterig, spruw). Of als het de ontlasting dikker maakte (structuur veranderde naar een soort haarbal-achtig iets.

Groetjes Nynke
Probeer eens buiten de hokjes te denken voordat je oordeelt. Ieder mens is uniek!

Ik ben moeder van drie heerlijke dochters, Irene geb. 03-08-99, Anne geb. 09-08-02 en Renée geb. 30-06-05. Drie keer borstvoeding met uitgebreid hypo-allergeen dieet.

Offline Nicole

  • Moderator
  • ***
  • Berichten: 3.606
  • Geslacht: Vrouw
Re:Waar zou hij nog meer allergisch voor zijn?
« Reactie #6 Gepost op: september 20, 2010, 16:05:05 »
Hoi Danielle,

Wat een gezoek zo he met allergieen...

Heb hier bioresonantie gedaan met de oudste, die bleek allergies voor melk,ei en lichtelijk voor pinda, ze had al hele tijd eczeem, dunne broeken met daarbij de kapotte billen wat ik niet wegkreeg.....bleek dus achteraf een allergie te zijn maar dan in mildere mate, geen slapeloze nachten e.d ..
Of de bioresonantie geholpen heeft durf ik niet met zekerheid te zeggen we zijn er mee begonnen toen ze ruim 1,5 was er waren klaar net voor haar 2e verjaardag ,ook de leeftijd dat ze er met grote kans overheen groeien....dus tja ik had ook mijn vraagtekens erbij of het nu daar aan lag of dat het haar leeftijd was...

Succes met je zoektocht naar een dieet..

Groetjes Nicole