User Info

 
 
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Who's Online

  • Dot gasten: 108
  • Dot verborgen: 0
  • Dot leden: 0

There aren't any users online.

Auteur Topic: wajang margarine  (gelezen 7865 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline els

  • Zuigeling
  • *
  • Berichten: 43
wajang margarine
« Gepost op: februari 14, 2010, 15:59:28 »
Hallo,

Ik lees hier over wajang boter om te bakken. Ik ken dat niet.
Is deze koemelk- soja- en kippenei vrij?
Waar kan ik deze kopen.
Ik ben van België en ik neem aan dat dit een produkt vanuit Nederland is of ben ik verkeerd?
Ik ga morgen winkelen in AH. Kan ik dat daar kopen?
Alvast bedankt voor een reactie.
Groetjes

Offline mamaMarije

  • Super Mama
  • *****
  • Berichten: 4.328
Re:wajang margarine
« Reactie #1 Gepost op: februari 14, 2010, 16:27:27 »
dat is een groen pakje en kan idd voor bakken (dus ook cake ed) en braden gebruikt worden.
Het is hier in NL bij de meeste supermarkten toch wel te krijgen, dus als je morgen bij de AH bent zou ik er zeker even naar kijken/vragen.

Offline Lilian

  • Super Mama
  • *****
  • Berichten: 1.649
  • Geslacht: Vrouw
Re:wajang margarine
« Reactie #2 Gepost op: februari 14, 2010, 16:41:17 »
Kan het hier bij AH niet krijgen (Middelburg en Vlissingen), bij de EM TE wel, verder geen idee welke supermarkt nog.

Groetjes Lilian
Groetjes,

Lilian, mama van Emma (3 juli 2005) en Jent (22 september 2007)


Offline Sigrid

  • Super Mama
  • *****
  • Berichten: 1.479
    • koken...
Re:wajang margarine
« Reactie #3 Gepost op: februari 14, 2010, 16:43:01 »
In belgie niet te krijgen ...
MV Hannes (08/02/04) en Marije (16/04/2005) en Jasmijn (27/12/2007) en meter van Enriqué


'Ik wens de rust om te accepteren wat niet te veranderen is
de kracht om te veranderen wat niet te accepteren is
en de wijsheid om het verschil tussen beide te ontdekken'

Offline Stefke

  • Super Mama
  • *****
  • Berichten: 557
Re:wajang margarine
« Reactie #4 Gepost op: februari 14, 2010, 19:11:58 »
Hoi,
hier in de AH ook niet te krijgen. Ik koop bij AH altijd planten margarine ongezouten. Is in ieder geval melkvrij. Geen idee hoe het zit met soja en ei...

Offline antoinettez

  • Moderator
  • **
  • Berichten: 3.248
  • Geslacht: Vrouw
Re:wajang margarine
« Reactie #5 Gepost op: februari 14, 2010, 19:44:40 »
De Wayang is ook verkrijgbaar bij Super de boer. De plantenmagarine van AH is even veilig als de Wayang, zit allebei lechitne in.

Groetjes Antoinette
Antoinette m.v. Marjolein die 13 mnd BV heeft gehad en Sofie die 21 mnd hypoallergene BV heeft gehad.

Offline els

  • Zuigeling
  • *
  • Berichten: 43
Re:wajang margarine
« Reactie #6 Gepost op: februari 14, 2010, 20:12:29 »
Hallo,

De plantenmargarine van AH heb ik ook maar zit soya in en ik moet momenteel alles laten.
Heb blijkbaar toch weer iets verkeerd gegeten dit weekend want ze reageert weer.
Gisteren frietjes van de frituur moeten halen omdat we stroompanne hadden en ik niet kon koken.
Heb toen een kipsaté genomen. Deze was gemarineerd en ik vrees dat het dat geweest is.
Ik ben gewoon lastig op mezelf omdat ik dat gegeten heb.
Voor mijn vlees gebruik ik veel olie maar er zijn bepaalde soorten vlees wat je daarin niet kan bakken, vind ik zoals spek.
Hoe lossen jullie dit op? Waar bakken jullie dat in?
Tegenwoordig bak ik veel vlees aan in de pan met olie en laat het verder garen in de oven.
Groetjes

Offline Nynke Dekker

  • Office iets?¿
  • Administrator
  • **
  • Berichten: 15.809
  • Geslacht: Vrouw
  • Nynke Bal, Balletje en Nynke ben ik allemaal!
Re:wajang margarine
« Reactie #7 Gepost op: februari 14, 2010, 20:52:10 »
Sojalecithine mag je gewoon gebruiken hoor!

Er zijn maar heel weinig mensen die daar niet tegen kunnen, zelfs als er een flinke soja allergie speelt. Sojalecithine zit in best veel producten, als je dat ook nog moet weglaten, hou je niet veel meer over.

Grote kans dat die kipsaté idd gemarineerd was met pure sojasaus, als ik bij de frituur wat moet halen en wil toch iets van vlees hebben, vraag ik meestal of ze iets hebben wat ongekruid is... warmvlees kan soms of kipfilet, maar je zou ook iets van thuis mee kunnen nemen en vragen of ze dan voor jou dat even willen frituren of grillen. Als je uitlegt dat er een allergie speelt, willen ze vaak wel iets voor je doen.

Groetjes Nynke
Probeer eens buiten de hokjes te denken voordat je oordeelt. Ieder mens is uniek!

Ik ben moeder van drie heerlijke dochters, Irene geb. 03-08-99, Anne geb. 09-08-02 en Renée geb. 30-06-05. Drie keer borstvoeding met uitgebreid hypo-allergeen dieet.

Offline els

  • Zuigeling
  • *
  • Berichten: 43
Re:wajang margarine
« Reactie #8 Gepost op: februari 16, 2010, 13:11:28 »
Hallo,

Ik ben gisteren in Maastricht gaan winkelen. In de c1000 verkopen ze de wajang boter.

Nynke, ik heb nog eens gekeken op de boter van AH. Er zit inderdaad enkel sojalecithine in.
Ik had dat niet helemaal gelezen, had enkel naar allergieinformatie gekeken.
Er zit wel vaker sojalecithine in produkten maar dat staat dan niet vermeld bij de allergieinformatie en bij deze boter wel, vandaar dat ik niet verder gelezen heb.
Groetjes

Offline Nynke Dekker

  • Office iets?¿
  • Administrator
  • **
  • Berichten: 15.809
  • Geslacht: Vrouw
  • Nynke Bal, Balletje en Nynke ben ik allemaal!
Re:wajang margarine
« Reactie #9 Gepost op: februari 16, 2010, 14:08:14 »
Als het bij de allergieinformatie staat, zou het nog in het "aroma" kunnen zitten als ze dat aroma niet gespecificeerd vermelden. Vaak een kwestie van een telefoontje richting de fabrikant om na te vragen of ze de lecithine bedoelen of dat er nog andere soja dingen in zitten.

Groetjes Nynke
Probeer eens buiten de hokjes te denken voordat je oordeelt. Ieder mens is uniek!

Ik ben moeder van drie heerlijke dochters, Irene geb. 03-08-99, Anne geb. 09-08-02 en Renée geb. 30-06-05. Drie keer borstvoeding met uitgebreid hypo-allergeen dieet.

Offline mammavanbo

  • Moderator
  • ***
  • Berichten: 3.271
  • Geslacht: Vrouw
Re:wajang margarine
« Reactie #10 Gepost op: februari 16, 2010, 19:39:27 »
De plantenmargarine van AH ging hier goed, ondanks dat soja-allergie. Zover ik weet zit er echt alleen lecticine in. Voor bakken van vlees waar we olie niet lekker bij vinden gebruiken wij de vloeibare boter van bleu band. Wel even goed opletten, een aantal kunnen wel maar er zijn er ook die niet kunnen (zijn veel verschillende soorten). Bij de AH schrijven ze zeer vaak de soja bij de allergieinfo als er alleen lecticine in zit, ze zijn hier soms misschien wel iets te duidelijk met de allergieinfo, maarja, beter zo dan andersom.
succes



Offline antoinettez

  • Moderator
  • **
  • Berichten: 3.248
  • Geslacht: Vrouw
Re:wajang margarine
« Reactie #11 Gepost op: februari 16, 2010, 20:27:36 »
andersom hebben we hier ook al gehad bij de AH  ;-) , maar de klantenservice weten we dan ook goed te vinden.

Plantenmagarine gaat hier ook goed.

 :knuf: Antoinette
Antoinette m.v. Marjolein die 13 mnd BV heeft gehad en Sofie die 21 mnd hypoallergene BV heeft gehad.

Offline mammavanbo

  • Moderator
  • ***
  • Berichten: 3.271
  • Geslacht: Vrouw
Re:wajang margarine
« Reactie #12 Gepost op: februari 16, 2010, 22:40:16 »
Goed dat ik dat weet. Ik ga er eigenlijk altijd van uit dat het bij de AH goed zit met de info. Misschien toch maar slag om de arm gaan houden dan.



Offline antoinettez

  • Moderator
  • **
  • Berichten: 3.248
  • Geslacht: Vrouw
Re:wajang margarine
« Reactie #13 Gepost op: februari 16, 2010, 23:39:48 »
in ieder geval blijven lezen!
Er zat eens ergens botervet in en er stond geen melk in de allergenen lijst.
Dat heeft een paar dagen krampen opgeleverd. Als het goed is, is dat nu aangepast op het etiket. Bij de AH kan je dit namelijk het beste terugkoppelen en dan doen ze er ook iets mee en dat is ok  :goei:

 :knuf: Antoinette
Antoinette m.v. Marjolein die 13 mnd BV heeft gehad en Sofie die 21 mnd hypoallergene BV heeft gehad.