User Info

 
 
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Who's Online

  • Dot gasten: 38
  • Dot verborgen: 0
  • Dot leden: 0

There aren't any users online.

Auteur Topic: Wanneer reactie? KMA  (gelezen 3831 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Jonge_mama

  • Zuigeling
  • *
  • Berichten: 20
Wanneer reactie? KMA
« Gepost op: augustus 07, 2011, 10:43:16 »
Hallo,

Omdat ons zoontje reflux heeft, krampjes, een verstopt neusje sinds een paar dagen na de geboorte, (hij heeft geen eczeem)... mocht ik van de kinderarts eens 3 dagen proberen om geen melkproducten te gebruiken om te zien of de klachten verminderen. Gisteren was dag 3 en hij was afgelopen dagen wel rustiger en sliep weer beter overdag. Gisterenavond heb ik een kommetje ijs met slagroom gegeten maar ik heb niet de indruk dat hij erop reageert. Hij sliep vanacht minder vlug na de voedingen. Normaal slaapt hij gewoon verder als ik hem terug leg nu duurde het even. Ik vermoed dus dat het toeval is dat hij rustiger is en het dus geen KMA.

Wanneer kan ik een reactie verwachten op melk als het KMA is?

Groetjes

Offline mammavanbo

  • Moderator
  • ***
  • Berichten: 3.271
  • Geslacht: Vrouw
Re:Wanneer reactie? KMA
« Reactie #1 Gepost op: augustus 07, 2011, 11:09:13 »
ik zou even een weekje alle melk achterwegen laten, ook sporen en dan in 3 dagen rustigaan steeds iets meer nemen, weer even 3 dgn rust en dan in 3 dgn opbouwen tot normale daghoeveelheid. Dan pas kun je het echt goed zien en weet je het zeker.
Het klinkt mij inderdaad niet als kma als ik het zo lees, maar er zijn gradaties in en beter een keer teveel geprobeert als te weinig toch.
als de darmpjes geirriteerd zijn kan die 3 dgn mogelijk niet lang genoeg zijn om helemaal tot rust te komen en te herstellen vandaar even een weekje doen
succes



Offline Stefke

  • Super Mama
  • *****
  • Berichten: 557
Re:Wanneer reactie? KMA
« Reactie #2 Gepost op: augustus 08, 2011, 08:11:07 »
Drie dagen is naar mijn idee wel erg kort om echt een duidelijk  beeld te krijgen. Zou het iets langer proberen (bij mijn zoon duurt het in iedergeval veel langer dan 3 dagen om weer te herstellen van een melk-misser!). Zou dus toeval kunnen zijn.
Je kunt zelf wel een tijdje zonder melk hoor, dus probeer het eens wat langer uit.