User Info

 
 
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Who's Online

  • Dot gasten: 57
  • Dot verborgen: 0
  • Dot leden: 0

There aren't any users online.

Auteur Topic: Wat eten  (gelezen 3793 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline mammavanbo

  • Moderator
  • ***
  • Berichten: 3.271
  • Geslacht: Vrouw
Wat eten
« Gepost op: mei 17, 2011, 11:11:21 »
heb even een probleempje. Vrijdag worden er 2 verstandskiezen getrokken in het ziekenhuis. de vorige keer dat er een kies getrokken werd (tijdens mijn zs) heb ik 5 dagen geen vast voedsel kunnen hebben omdat ik mijn mond niet open kreeg. heb tot 5 dagen op vla en yoghurt geleeft. nu mijn probleempje, zit nu natuurlijk voor Cate op melk ei soja cacao vis citrus vrij dieet. Als het nu weer zo gaat heb ik toch echt een probleem. heb wel wat cupasoup staan die nog mag (oude verpakkingen) en kan soep maken, maar dat vult ook niet echt. Appelmoes kan daarnaast maar daar houden mijn ideeen wel op. iemand nog meer ideeeen??? Wel goed voor de lijn natuurlijk. wil nog 5,5 kg kwijt, hihi



Offline jochemsmama

  • Super Mama
  • *****
  • Berichten: 5.023
Re:Wat eten
« Reactie #1 Gepost op: mei 17, 2011, 14:47:41 »
Soep kun je natuurlijk wel vullen met voedende, vullende bestanddelen en dan pureren? Erwtensoep (moet er nu niet aan denken, maar als voorbeeld prima) vult aardig en als je het maar lang genoeg op zet, dan is alles lekker zacht. En zo kun je natuurlijk meer dingen pureren. Sterkte ermee!


Offline Stefke

  • Super Mama
  • *****
  • Berichten: 557
Re:Wat eten
« Reactie #2 Gepost op: mei 17, 2011, 21:16:42 »
Olvarit 6 mnd? Is net met een rietje weg te slurpen!
Tja, en heel veel verder dan een bouillonnetje kom ik ook even niet...

Offline mammavanbo

  • Moderator
  • ***
  • Berichten: 3.271
  • Geslacht: Vrouw
Re:Wat eten
« Reactie #3 Gepost op: mei 17, 2011, 21:52:27 »
heb weer wat ideetjes door jullie berichten, al hoop ik natuurlijk dat het deze keer niet nodig is en ik zaterdag gewoon weer met de pot mee kan eten.



Offline Nynke Dekker

  • Office iets?¿
  • Administrator
  • **
  • Berichten: 15.809
  • Geslacht: Vrouw
  • Nynke Bal, Balletje en Nynke ben ik allemaal!
Re:Wat eten
« Reactie #4 Gepost op: mei 17, 2011, 23:07:34 »
LOLZ! Heerlijke slurprecepten...

Je kan natuurlijk altijd nog gewoon pasta maken, dit hoef je bijna niet te kauwen (mijn kids kauwen het bijna standaard niet) en heeft allerlei vitamines en mineralen die je nodig hebt!

Als ontbijt/tussendoortje kan je een volkorenbeschuit (aldi, eivrij) verkruimelen in vruchtensap (lidl heeft pure sappen).

Linzensoep (staat wel in allergie receptendraadje) kan je lekkere trek behoorlijk goed stillen (als je hem goed genoeg vult, linzen worden immers ook gebruikt als hongeropwekker bij bepaalde, ik dacht turkse, restauranten). Linzen beperken de zoete trek.

Om een "melk" smaakje te krijgen, kan je havermelk gebruiken. Deze smaakt stukken beter dan de rijstemelk. Zo kan je ook nog pap maken (deed Ageeth wel vaker voor Kyan).

Rijst hoef je ook niet echt te kauwen... doe daar wat diepvriesspinazie, tomatenpuree en gehakt bij en het smaakt heerlijk! (kruiden: knoflook, peper, zout).

Poeh, ik ga nog even verder nadenken.... ow aardappelpuree kan je natuurlijk ook zelf maken, als je de melk vervangt door havermelk.

Sterkte met de ingreep!!!!

:knuf: Nynke


Probeer eens buiten de hokjes te denken voordat je oordeelt. Ieder mens is uniek!

Ik ben moeder van drie heerlijke dochters, Irene geb. 03-08-99, Anne geb. 09-08-02 en Renée geb. 30-06-05. Drie keer borstvoeding met uitgebreid hypo-allergeen dieet.

Offline esther mv 4 meiden

  • Moderator
  • ***
  • Berichten: 5.755
  • Geslacht: Vrouw
Re:Wat eten
« Reactie #5 Gepost op: mei 18, 2011, 08:05:01 »
Echt ideen heb ik niet maar wil je wel even sterkte wensen en succes met eten!!(of niet eten) :knuf:

Loeka 04-04-'00, Mara 21-01-'04, Ilana 22-08-'06 en Fenna 03-03-'09

Offline mammavanbo

  • Moderator
  • ***
  • Berichten: 3.271
  • Geslacht: Vrouw
Re:Wat eten
« Reactie #6 Gepost op: mei 18, 2011, 18:48:21 »
@ nynke. het kauwen was niet eens het grootste probleem, ik kreeg mijn mond bijna niet open, kreeg net voldoende ruimte tussen mijn tanden om met een lepel wat naar binnen te gieten (letterlijk)
Maar ben wel blij met jullie ideeen.
en zie als een huis op tegen vrijdag, ben zo onwijs bang voor naalden :bloosmeer:



Offline Nynke Dekker

  • Office iets?¿
  • Administrator
  • **
  • Berichten: 15.809
  • Geslacht: Vrouw
  • Nynke Bal, Balletje en Nynke ben ik allemaal!
Re:Wat eten
« Reactie #7 Gepost op: mei 18, 2011, 21:19:00 »
Ik herken het... heb een kaakontsteking gehad waardoor ik mijn mond niet open kon doen (op halve centimeter na ofzo). Hoop dat het vrijdag beter gaat dan de vorige keer!

Sterkte meis! :knuf:
Probeer eens buiten de hokjes te denken voordat je oordeelt. Ieder mens is uniek!

Ik ben moeder van drie heerlijke dochters, Irene geb. 03-08-99, Anne geb. 09-08-02 en Renée geb. 30-06-05. Drie keer borstvoeding met uitgebreid hypo-allergeen dieet.

Offline mammavanbo

  • Moderator
  • ***
  • Berichten: 3.271
  • Geslacht: Vrouw
Re:Wat eten
« Reactie #8 Gepost op: mei 18, 2011, 23:16:53 »
Weten jullie hoeveel ibuprofen je mag met borstvoeding??
Vorige keer was ik zwanger en toen moest ik het ook doen met 6 pcm per dag en dat is bij lange na niet voldoende voor mij aangezien ik vrijwel immuun ben voor pcm.



Offline Nynke Dekker

  • Office iets?¿
  • Administrator
  • **
  • Berichten: 15.809
  • Geslacht: Vrouw
  • Nynke Bal, Balletje en Nynke ben ik allemaal!
Re:Wat eten
« Reactie #9 Gepost op: mei 19, 2011, 22:54:14 »
Hai Natalie,

Je mag voor zover ik weet de gewone normale dosis. Tijdens zwangerschap mag het niet omdat dan de hersentjes en zenuwen van het ukkie nog in ontwikkeling zijn, maar na geboorte (als ukkie gezond en niet prematuur/dysmatuur is) mag je ibuprofen gewoon weer gebruiken.

Sterkte morgen meis! :knuf: Nynke
Probeer eens buiten de hokjes te denken voordat je oordeelt. Ieder mens is uniek!

Ik ben moeder van drie heerlijke dochters, Irene geb. 03-08-99, Anne geb. 09-08-02 en Renée geb. 30-06-05. Drie keer borstvoeding met uitgebreid hypo-allergeen dieet.

Offline mammavanbo

  • Moderator
  • ***
  • Berichten: 3.271
  • Geslacht: Vrouw
Re:Wat eten
« Reactie #10 Gepost op: mei 19, 2011, 23:38:46 »
Tnx nynke
In de bijsluiter staat nog dat je het niet mag gebruiken vandaar. Denk check maar even al weet ik dat het wel mag.
Heb nu al buikpijn, darmen zijn van slag, gewoon van de stress. :wat?:
hoop dat het snel achter de rug is en dan moet ik later nog een keer terug voor de ander kant.



Offline Nicole

  • Moderator
  • ***
  • Berichten: 3.606
  • Geslacht: Vrouw
Re:Wat eten
« Reactie #11 Gepost op: mei 20, 2011, 10:03:42 »
Heel veel succes vandaag, hopelijk ben je snel aan de beurt en valt de pijn mee en kan je gewoon wat eten, misschien nog niet meteen vandaag maar morgen wel.....

Toi toi toi..

 :knuf:


Offline jochemsmama

  • Super Mama
  • *****
  • Berichten: 5.023
Re:Wat eten
« Reactie #12 Gepost op: mei 20, 2011, 11:07:54 »
Denk aan je, succes vandaag!

  :knuf: Babette


Offline mammavanbo

  • Moderator
  • ***
  • Berichten: 3.271
  • Geslacht: Vrouw
Re:Wat eten
« Reactie #13 Gepost op: mei 20, 2011, 12:01:44 »
Moet er om kwart voor 3 zijn.moet dus nog even doorzenuwen  :bloosmeer:
tnx voor de berichtjes



Offline Lilian

  • Super Mama
  • *****
  • Berichten: 1.649
  • Geslacht: Vrouw
Re:Wat eten
« Reactie #14 Gepost op: mei 20, 2011, 19:29:59 »
Hoe is het met je Natalie? Ik hoop zo dat het allemaal meeviel...
Groetjes,

Lilian, mama van Emma (3 juli 2005) en Jent (22 september 2007)