User Info

 
 
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Who's Online

  • Dot gasten: 149
  • Dot verborgen: 0
  • Dot leden: 0

There aren't any users online.

Auteur Topic: wat nu provoceren  (gelezen 15371 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline mamalies

  • Dreumes
  • **
  • Berichten: 54
Re:wat nu provoceren
« Reactie #45 Gepost op: december 05, 2010, 22:33:03 »
Afgelopen donderdag nog even wezen wegen. M atthijs groeit in zijn eigen tempo door. Niet zo hard als zijn broer en zus en ook niet helemaal met de lijnen van de bv groeicurve mee, maar volgens de wvp wel genoeg. Voor zijn spugen adviseerde ze om te gaan kolven en dan de melk met johannesbroodpitmeel te gaan verdikken en het hem dan pas te geven om het langer in zijn maag te houden. Dat zie ik eigenlijk niet zo zitten, tenzij het echt niet anders kan. Dan zou ik alle voedingen moeten gaan kolven om te voorkomen dat melk na een uur weer omhoog gaat komen?  :???: En wie zegt dat M atthijs dat spul wel verdraagt? Ik zou liever eerst 'echt eten' uitproberen dan zoiets.

Hij vraagt nu nog iets van zes of zeven voedingen op een dag (denk ik). Hij drinkt dan gewoon door tot hij overloopt (letterlijk). Als ik hem dan tussentijds nog meer aanbied, drinkt hij wel, maar dat komt er dan meteen weer net zo hard uit. Ik denk dat hij dan nog vol zit?

Ik krijg bij M atthijs steeds meer het gevoel dat het niet de vraag is waar hij geen last van heeft, maar waar hij minder last van heeft. Van rijst heeft hij minder last dan van spelt en van gehakt heeft hij nog wat meer last. Gisteren ben ik aardappel gaan proberen en vandaag begon hij er weer veel bij te huilen en krampen van de pijn. Ook spuugde hij weer erg veel en had hij heel veel slijm in de luiers. Het wordt wel steeds moeilijker volhouden, want het schiet nog voor geen meter op en wat ik tot nog toe ook probeer, er is nog maar bar weinig waar M atthijs wel tegen kan. Het lijkt erop dat ik voorlopig zal moeten zoeken naar dingen die hem niet al te veel pijn doen en verder veel zal moeten wassen en verschonen.

Aanstaande donderdag heeft M atthijs een afspraak bij de kinderarts hier in Helmond waar ik met E lise ook geweest ben. Ik hoop dat zij hem verder kan helpen. Hij heeft wel weer wat minder jeuk en ziet er gelukkig een stuk beter uit, nu ik van de ha zalf voorgeschreven heb gekregen voor hem.

Offline xandra51

  • Zuigeling
  • *
  • Berichten: 23
Re:wat nu provoceren
« Reactie #46 Gepost op: december 05, 2010, 23:21:48 »
Jeetje, wat een situatie is het toch waar je in zit. Zwaar hoor.
Ik zou toch adviseren om hulp in te schakelen. Een goede diëtist kijkt naar jouw eetgewoonten met de gevolgen voor je eigen gezondheid zowel als die van je kindje. Wellicht een diëtist ism allergoloog? Ik weet wel een goede in het oosten van het land.
Ps; je kan ook na de voeding proberen een beetje na te kolven ( bv snorrend) en dat dan op een later moment met johannesbroodpitmeel als een soort 'pap' met een lepeltje geven na de borstvoeding. Zo kun je toch live blijven voeden. Overigens kan de huisarts je ook gewoon medicijnen geven mocht er last zijn van reflux of 'teruglopen' van voeding.
 Veel succes met je keuzes!

Offline Nynke Dekker

  • Office iets?¿
  • Administrator
  • **
  • Berichten: 15.809
  • Geslacht: Vrouw
  • Nynke Bal, Balletje en Nynke ben ik allemaal!
Re:wat nu provoceren
« Reactie #47 Gepost op: december 06, 2010, 09:10:25 »
Met 6 á 7 voedingen krijgt hij echt grote voedingen binnen, zou je dit kunnen verdelen in kleinere voedingen, is zijn maag nooit overvol en komt de melk minder makkelijk weer omhoog. Het is even een omschakeling die je wellicht niet zo makkelijk maakt (hij zit immers al overvol. Maar als je hem nou eens één borst gaat aanbieden ipv twee? En hem dan die ene borst nog een keer aanbiedt als hij nog niet voldaan is? Zijn zuigbehoefte wordt dan wel voldaan, hij krijgt de vette rustgevende achtermelk dan zeker binnen en zal eerder voor een volgende voeding komen. Dan pas geef je hem de andere borst.

Denk toch dat het een combinatie is van het voeden, de irritatie van slokdarm door het spugen én de overgevoeligheid voor bepaalde producten. Het lijkt me stug dat hij echt op alles reageert, vermoed eerder dat zijn lijfje te onrustig is en daardoor reageert op veranderingen in stofjes. Of zelfs puur op de verandering in samenstelling van de melk. Ik heb zelf gemerkt dat mijn melk minder "vet" oogde als ik op dieet was, misschien is dat bij jou ook wel zo en wordt het wat vetter of juist meer laxerend als jouw eigen voeding wat rijker wordt.

Ik zeg dus niet dat er geen allergie of intolerantie speelt, ik zeg alleen dat ik vermoed dat er nog een andere stoorzender aanwezig is waardoor hij wellicht wat sneller reageert op veranderingen. Hoop dat de kinderarts de onderste steen boven haalt voor jullie!

Heb je ook al contact opgenomen met diëtist?

Groetjes Nynke

Probeer eens buiten de hokjes te denken voordat je oordeelt. Ieder mens is uniek!

Ik ben moeder van drie heerlijke dochters, Irene geb. 03-08-99, Anne geb. 09-08-02 en Renée geb. 30-06-05. Drie keer borstvoeding met uitgebreid hypo-allergeen dieet.

Offline mamalies

  • Dreumes
  • **
  • Berichten: 54
Re:wat nu provoceren
« Reactie #48 Gepost op: december 06, 2010, 15:04:56 »
Hoe kan ik zijn voedingen dan verkleinen terwijl hij genoeg achtermelk krijgt? Hij krijgt nu 1 borst per keer en ik voed in blokken van 3 tot 4 uur per borst. Ga ik hem dan eerder loskoppelen? Krijgt hij dan nog genoeg vette melk? Als ik vaker ga aanleggen krijg ik dan niet weer last van overproductie? Hij heeft sinds hij een week of zeven oud is zijn duim gevonden en dat geeft al een stuk rust.

Zou hij misschien door het eenzijdige eten te hoge concentraties van dingen binnenkrijgen, waardoor hij er wel last van krijgt?

Dietist kreeg ik bij dezelfde persoon een afspraak als twee jaar geleden en daar heb ik toen echt helemaal niets aan gehad. Ik zoek nu dus een ander.

Vandaag gaat het gelukkig alweer beter dan gisteren. Ik blijf nu gewoon zalven waar nodig en ga vanavond toch al verder proberen. Ga nu eerst eens kijken wat ik met fruit kan doen. Ik heb appels, peren, bananen en mandarijnen in huis en wil die laatste in de loop van vandaag gaan proberen.

Offline Stefke

  • Super Mama
  • *****
  • Berichten: 557
Re:wat nu provoceren
« Reactie #49 Gepost op: december 06, 2010, 20:04:09 »
Pffff wat heb je het zwaar! Erg zeg, dat je zoontje letterlijk en figuurlijkzo slecht in zijn velletje zit!

Hier ook last van spugeritis. En ben donderdag naar een kinderarts in Helmond geweest. Ik denk zelf aan een allergie, hij niet geloof ik. Maar om dat uit te proberen moet ik, als de medicatie niet genoeg naar mijn zin werkt, allergie-care voeding gaan geven voor een week. En dan een week kolven. Om te kijken of dit verbetering geeft. Ik weet het: dit is geen borstvoeding maar dan zie je of je aan allergie moet denken. En daarna kun je altijd weer verder voeden. Misschien is dit voor jou vloeken in de kerk, ik ga het denk ik wel proberen. Zijn gehuil gaat door merg en been...

Ik kan verder niet meer zeggen dan heel veel sterkte!

Offline mamalies

  • Dreumes
  • **
  • Berichten: 54
Re:wat nu provoceren
« Reactie #50 Gepost op: december 06, 2010, 20:36:44 »
Ik denk dat ik dan misschien het beste kan verhuizen  ;-), Helmond lijkt niet erg gezond te zijn...

M atthijs is ben ik bang toch wel erfelijk belast: vader met allergieën, constitutioneel eczeem en astma, zusje met voedselallergieën en eczeem en zelf blijk ik ook diverse allergieën te hebben en astma. Relatief voordeel van een vader met eczeem is, dat je iig voldoende ervaring en informatie hebt over met eczeem om te gaan en bijvoorbeeld hoe te zalven. Van de ha wel zalf gekregen met het advies te zalven wanneer nodig, maar hoe vaak en hoeveel niet echt. Van ml hebben we wel de info -ook voor baby's van drie maanden- hoeveel en hoevaak je het beste kunt zalven (vet en/of hormonen, etc.). Daarbij ook een heel schema over hoe te beginnen en wanneer en hoe af te bouwen. Volgens die adviezen zalf ik M atthijs nu ook en je ziet zijn huid flink opknappen. Dit ga ik natuurlijk as donderdag met de kinderarts verder overleggen.

Ik heb het nu niet opgebracht om te wachten tot M atthijs weer helemaal tot rust is, maar aan het eind van de dag een mandarijntje genomen. Nu maar eens afwachten hoe dat gaat.

Stepke ook veel succes met je mannetje  :knuf:.

Offline Jennifer

  • Mama
  • ****
  • Berichten: 374
Re:wat nu provoceren
« Reactie #51 Gepost op: december 06, 2010, 21:08:42 »
In elk geval heb je al wat ervaring iig met exceem

Bij onze 2de bleek mijn man, zonder nadenken zijn eigen kleren soms met wasverzachter te wassen
En dingen met droger doekjes in de droger en daar bleek hij ook niet tegen te kunnen.
En ook de wasverzachter op de trui van mijn moeder niet.
En van iemand de parfum of deo (gespoten over kleren) gaf ook reactie

Ik weet niet of er misschien een oppas is of kinderdagverblijf dan kan het ook via andere
Groetjes Jennifer
mv J@imey (11-09), J0rden (12-07), J0ey (12-05) en Just1n (01-04)

Offline Stefke

  • Super Mama
  • *****
  • Berichten: 557
Re:wat nu provoceren
« Reactie #52 Gepost op: december 06, 2010, 22:06:14 »
Hoi mamalies,
ik woon niet IN Helmond, maar in de buurt. Misschien dat daarom hier de reacties net iets minder heftig zijn  ;-)

Offline Nynke Dekker

  • Office iets?¿
  • Administrator
  • **
  • Berichten: 15.809
  • Geslacht: Vrouw
  • Nynke Bal, Balletje en Nynke ben ik allemaal!
Re:wat nu provoceren
« Reactie #53 Gepost op: december 07, 2010, 09:49:47 »
Hey,

Ik weet niet of je nog steeds te veel melk hebt? Hoe voelen je borsten aan na zo'n blokperiode?

Fijn dat je donderdag al bij de kinderarts terecht kan, misschien kan een ontlastingkweekje al iets uitwijzen? Een bacterie kan ook veel ellende veroorzaken. Hoop dat hij al iets kan oplossen, waardoor het elimineren en provoceren wat duidelijker gaat verlopen.

Ik zou zelf niet snel mandarijnen gaan provoceren, zou eerder dan een vitaminepreparaat gaan proberen. Zodat je gelijk al iets meer vitamines binnen krijgt die je nu erg mist (wat in brood/vlees/pasta/aardappels/melk zit) Denk aan je eigen gezondheid meis!

Groetjes Nynke
Probeer eens buiten de hokjes te denken voordat je oordeelt. Ieder mens is uniek!

Ik ben moeder van drie heerlijke dochters, Irene geb. 03-08-99, Anne geb. 09-08-02 en Renée geb. 30-06-05. Drie keer borstvoeding met uitgebreid hypo-allergeen dieet.

Offline mamalies

  • Dreumes
  • **
  • Berichten: 54
Re:wat nu provoceren
« Reactie #54 Gepost op: december 07, 2010, 21:18:26 »
Vandaag gaat eigenlijk hetzelfde als gisteren. Nog wel wat spugen, maar niet met golven eruit en de hoeveelheid die terugkomt lijkt ook iets minder. Wel dat hij nog last blijft houden van melk die terug loopt. Je hoort hem tussendoor regelmatig wat terugslikken of zich wat verslikken. Vanmiddag de oudste uit school gehaald met M atthijs in de doek. Daar viel hij lekker in slaap. Toen ik later wat onderuit ging zitten met hem nog erin, werd hij huilend wakker. Hij lag dus meer op zijn buik op dat moment. Vervolgens opgestaan en wat andere dingen gaan doen (waardoor hij dus ook meer rechtop zat) en prompt was het huilen over en viel hij weer in slaap.

Zijn honger en mijn productie zijn nu wel goed op elkaar afgestemd. Ik voed eigenlijk altijd een borst per keer en dat is dan ruim voldoende. Hij slaapt 's nachts zelfs zes tot zeven uur op een borst. Ook houd ik al vanaf het begin blokken van drie tot vier uur aan per kant. Dus ik denk dat ik dan altijd blok?

Ik heb hem vandaag aan het begin van iedere voeding even losgehaald om de eerste melk weg te laten sproeien. Dat doet hij eigenlijk zelf ook al wel door het dan zonder vacuum gewoon in zijn mond te laten lopen. Nu dus echt even helemaal weg laten lopen in een doekje. Ook gestopt met voeden nadat hij voor het eerst losliet. De eerste keer vroeg hij niet verder, de tweede keer had hij toch nog niet genoeg. De hoeveelheid melk die hij nu spuugde was al iets minder dan gisteren. Nu maar eens afwachten wat zijn luiers en huid gaan doen.

En verder hier in huis geen parfum / wasverzachter / drogerdoekjes. Ze gaan ook niet naar een oppas. Papa is thuis als ik moet werken. De was laat ik ook altijd met extra water draaien om het wasmiddel er zoveel mogelijk uit te krijgen. Een heel enkele keer gebruik ik wat azijn als wasverzachter.

Offline Nynke Dekker

  • Office iets?¿
  • Administrator
  • **
  • Berichten: 15.809
  • Geslacht: Vrouw
  • Nynke Bal, Balletje en Nynke ben ik allemaal!
Re:wat nu provoceren
« Reactie #55 Gepost op: december 08, 2010, 22:12:11 »
Fijn dat je de borstvoeding zelf goed onder de loep neemt! Ik kan natuurlijk niet bij jou meekijken, moet afgaan op wat jij hier schrijft. Maar het lijkt alsof je nog steeds veel melk hebt. Je bent nog steeds aan het blokken, hij heeft nog steeds genoeg aan één borst én het is dan ook nog ruim voldoende. Heb je de afgelopen weken ook geen regeldagen gehad?

Voor een kindje met refluxachtige klachten, is het vaak beter om kleinere voedingen te geven (vaker per dag aanleggen, maagje wordt dan als het goed is iets minder vol, overeten komt meestal niet voor bij puur trek/nog geen echte honger)

Ik zou eigenlijk graag een overproductie willen uitsluiten, heb je contact met een goede lactatiekundige (IBCLC)? Het spugen, de krampen, het huilen, kan komen door een overproductie. Hij plast en poept nog wel heel goed?

Het zou toch fijn zijn als je al een deel van de symptomen van de lijst kan afstrepen? Zodat duidelijk wordt waarop hij nou precies reageert?

Groetjes Nynke
Probeer eens buiten de hokjes te denken voordat je oordeelt. Ieder mens is uniek!

Ik ben moeder van drie heerlijke dochters, Irene geb. 03-08-99, Anne geb. 09-08-02 en Renée geb. 30-06-05. Drie keer borstvoeding met uitgebreid hypo-allergeen dieet.

Offline mamalies

  • Dreumes
  • **
  • Berichten: 54
Re:wat nu provoceren
« Reactie #56 Gepost op: december 08, 2010, 23:39:20 »
Nee, echte regeldagen heb ik de laatste weken niet gehad. Pas 1 keer geloof ik en toen was het binnen een dag al weer 'geregeld' door hem een paar keer een tweede borst aan te bieden.
Na de eerste voeding 's ochtends spuugt hij nu nog het meeste, maar dan wil hij ook per se doordrinken (en ben ik ook nog wat te slaperig om hem al heel actief te sturen in hoeveel hij mag drinken  :bloosmeer:) Wel gewoon een borst. Verder haal ik hem nu los als hij niet meer heel actief doordrinkt. Soms wordt hij dan erg boos en mag hij door aan dezelfde kant, anders stoppen we gewoon wat eerder. Hij plast en poept goed al is zijn ontlasting nog steeds erg slijmerig. Lactatiekundige heb ik vijf jaar geleden een keer gebeld toen ik bij de oudste na een half jaar voeden van het ene moment op het andere helemaal geen voeding meer had doordat ik ziek was geweest. Verder eigenlijk nooit. Dochterlief vroeg trouwens op deze leeftijd nog iets van tien of twaalf voedingen per etmaal.
M atthijs kwijlt ook erg veel en kan heel fanatiek op zijn knuistje liggen kluiven. Ik heb afgelopen week zelfs een keer gekeken of er niet een supervroeg tandje aan zat te komen zo was hij bezig. Vaak is dat niet al te lang na een voeding (jeuk?) of vlak voordat er weer wat melk terug komt.

Ik zalf hem sinds zaterdag twee keer per dag met hormonen en daarnaast ook met vet of in neutrale badolie. Je ziet zijn huid er erg van opknappen en de jeuk wordt gelukkig ook minder. Hij ligt nu ook in zijn slaap niet meer zo heel veel met zijn hoofd te schuren en wrijven met zijn handen. Gisteravond begon het eczeem op zijn hoofd er wel weer doorheen te komen en vanmorgen was het weer duidelijk slechter ondanks het zalven. Dat zou helaas kunnen kloppen met de aardappel van zaterdag: de volgende dag kramp/spugen/slijmerige groene poepluiers en na een kleine drie dagen huidreactie.
Er blijven in de loop van de dag nog wel steeds mondjes dikke melk terugkomen en hij slikt ook nog veel terug, maar dat ging vandaag zonder heel veel huilen. Hij was een heerlijk lachebekje  :luvya:

En nog wat goed nieuws: hij lijkt niet te reageren op mandarijn en ook kale kipfilet lijkt tot nog toe geen problemen te geven  :goei:. Vandaag ook al begonnen om witte tarwebloem te gebruiken. Eens kijken hoe dat gaat.

Morgenochtend vroeg naar de kinderarts en daarna voor het eerst weer naar mijn dameskoor sinds mijn verlof.

Offline mamalies

  • Dreumes
  • **
  • Berichten: 54
Re:wat nu provoceren
« Reactie #57 Gepost op: december 09, 2010, 22:53:07 »
Vandaag dus naar de kinderarts geweest. M atthijs is van top tot teen bekeken. Voor zijn doen zag hij er eigenlijk best goed uit, maar volgens de arts kan het nog een stuk beter. Ik heb nu andere zalf voor hem gekregen uit een hogere klasse om hem mee te gaan zalven. Zij had hetzelfde afbouwschema uit hetzelfde boekje om te gaan gebruiken als wat ik nu al deed uit het boekje dat we hier al uit Utrecht hadden, dus wat dat betreft gelukkig al wel goed bezig, alleen is de zalf die we hadden nog niet sterk genoeg gezien de toestand van zijn velletje ondanks tweemaal daags hormonen smeren. Hij heeft echt over zijn hele lijf eczeem en niet alleen in de bekende holtes enzo. Daarnaast nog een andere vette creme om hem twee keer per dag mee in te smeren. Die mocht ik eerst verschillende uitproberen op de kinderafdeling. Dat was wel prettig, want de zalf die we nu hadden is 50% vaseline, en dan blijft hij zo plakken van het vet de hele dag. Ik wil toch ook nog gewoon lekker met M atthijs kunnen knuffelen. Verder heeft hij nog een krabpakje gekregen inclusief muts zodat hij zichzelf niet teveel kapot kan gaan krabben en de zalf nog beter werkt. Voor de reflux krijgt hij vanaf nu 1 keer per dag Losec. Ook lekker veel blijven dragen, want dan heeft hij ook minder last van reflux.
Voor nu dus voornamelijk symptoombestrijding, zodat hij zo min mogelijk pijn en jeuk heeft en ik toch wat gezonder kan gaan leven. Hij is echt helemaal ingepakt, alleen het gebied tussen ogen-neus-mond is niet bedekt  :(.
Testen op allergieën heeft nog geen zin, dus verder puzzelen wb voeding zal echt dmv eliminatie-provocatie moeten. Ze verwacht dat het de komende maand een stuk beter zal gaan omdat de eerste drie lastige maanden van spugen en kramp nu toch wel bijna voorbij zijn. Ik hoop het.
Het is wel dubbel. Ik ben blij dat M atthijs op deze manier geholpen kan worden. Ik heb bij hem veel meer het gevoel dat hij dit ook echt nodig heeft dan twee jaar geleden bij E lise. Aan de andere kant zie ik bij mijn man wat eczeem voor gevolgen heeft en dat wil je gewoon echt niet. Hij moet enorm zware medicatie slikken en smeren om niet te vergaan van de jeuk en dan nog heeft hij er bij vlagen veel last van. Ik heb nog steeds het gevoel dat als M atthijs' (en E lise's) problemen hoofdzakelijk door (voedsel-)allergieën veroorzaakt worden, we tenminste iets meer kunnen doen dan 'je leert er maar mee leven', dan weet je wat de oorzaak is en kun je die -misschien gedeeltelijk- wegnemen. Met zo'n krabpakje aan word ik toch wel verdrietig als ik naar hem kijk.
Hij was afgelopen week trouwens maar 40 gram aangekomen. Ik hoop dat dat voornamelijk komt doordat hij op een andere weegschaal gewogen is. Hij plast/poept nog steeds normaal en is gewoon lekker alert en vrolijk. Vannacht was trouwens wel drama na het voeden. Hij heeft ruim drie kwartier gekrijst voordat hij op mij tot rust kwam. Ik was even bang dat dat door de tarwe van de lunch kwam, maar vandaag is het eigenlijk best goed gegaan. Geen gutsen melk die eruit komen of extreem veel huilen. Morgen dan dag drie met tarwe en als dat zo blijft gaan, ga ik denk ik iets van steviger fruit proberen, dat ik dan ook als broodbeleg kan gebruiken.

Offline Nynke Dekker

  • Office iets?¿
  • Administrator
  • **
  • Berichten: 15.809
  • Geslacht: Vrouw
  • Nynke Bal, Balletje en Nynke ben ik allemaal!
Re:wat nu provoceren
« Reactie #58 Gepost op: december 10, 2010, 09:09:16 »
Toch fijn dat hij wat rust gaat krijgen door het krabpakje en de andere zalf.

Mag ik zo vrij zijn om je ergens op te wijzen???
Ik vermoed dat er een hoop onrust komt doordat je het provoceren/introduceren niet voorzichtig genoeg aanpakt. Je probeert heel veel verschillende dingen in een korte tijd, dit kan er voor zorgen dat zijn lijfje zo geprikkeld raakt dat hij op bijna alle nieuwe dingen reageert. Als ik het even op een rijtje zet:

10 december witte tarwebloem
rond 6-10 december kale kipfilet  toegevoegd
6 december mandarijntje
4 december aardappel
1 december vermoeden van reactie op rundergehakt
26 november speltpannenkoeken
25 november tacoschelpen
23 november maïs in die tijd ook nog rundergehakt geprobeerd.

Zo krijg je geen duidelijkheid over wat nu wel of niet goed gaat. De huid reageert niet snel genoeg om in twee/drie dagen vast te kunnen stellen of iets wel/niet goed gaat. De darmen/het maagje hebben ook meer dan twee dagen nodig om weer tot rust te komen.

Jouw dieet moet wel uitgebreid worden, maar zoals het nu gaat, kom je nog niet veel verder. Probeer nou één nieuw ding per week en gebruik het dan ook een paar dagen achter elkaar. Kies voor de minst allergene dingen én dat wat je het hardst nodig hebt (mandarijn komt later wel)

Ga nu eerst eens verder met de tarwe, maar combineer dat dan puur met de groentes/vlees waarvan je vermoed dat die goed gaan. Je kan dan tarwebloem en pasta van harde tarwe gebruiken.

Na deze week lijkt het me slim als je eerst eens een voedingssupplement (vitamines en mineralen) gaat uitproberen. Ik heb zelf de Prena Fem van Orthica gebruikt (wel grote pillen), je moet wel even ingrediënten nalezen, kan zijn dat hij ondertussen veranderd is. Toen was hij wel vrij van allergenen. Als jij je vitamines niet binnen krijgt, gaat dit ten koste van je gezondheid!!!

Welke boter gebruik je trouwens? Heb je de andere gebruiksartikelen (tandpasta, badschuim, shampoo, etc.) ook gecontroleerd op aanwezigheid van colostrum of soja?

Ben je nog bezig met je borstvoedingsbeleid? Koppel je hem nog steeds af bij de TSR en probeer je kleinere voedingen te geven?

Groetjes Nynke
Probeer eens buiten de hokjes te denken voordat je oordeelt. Ieder mens is uniek!

Ik ben moeder van drie heerlijke dochters, Irene geb. 03-08-99, Anne geb. 09-08-02 en Renée geb. 30-06-05. Drie keer borstvoeding met uitgebreid hypo-allergeen dieet.

Offline mamalies

  • Dreumes
  • **
  • Berichten: 54
Re:wat nu provoceren
« Reactie #59 Gepost op: december 11, 2010, 10:57:41 »
Met M atthijs gaat het nu best wel goed. De medicijnen werken, waardoor hij minder last van zijn buik heeft en zijn huid is sinds hij twee weken was niet meer zo zacht geweest. Hij geeft ook nog maar een klein beetje melk terug en zijn luier vanmorgen was nog wel erg dun, maar er zat nauwelijks slijm meer in. Hij zit ook lekkerder in zijn vel en is een heerlijk vrolijk menneke.

Wat betreft het eten is idd het dilemma: zo snel mogelijk zelf weer verschillende dingen kunnen eten, maar dan weer te snel gaan. Reden dat ik nu al mandarijn ging proberen is dat dat iets is wat ik niet eerst hoef te koken. Met tarwe zou ik ook weer gewoon brood kunnen doen. Pasta heb je trouwens ook van spelt. Bijna alles wat je met tarwe hebt, is er ook in een speltvariant. Als voedingssupplemet heb ik bij E lise iets van Orthiflor gebruikt. Daar zal ik nog eens naar op zoek gaan.

Ik gebruik geen boter, alleen rijstolie om dingen in te bakken. Als ik brood bak dan doe ik er nu een extra scheutje olie doorheen als vet. Tandpasta en zo heb ik bij E lise al aangepast (tot dan toe gebruikte ik Zendium) en dat is nu allemaal goed.

M atthijs probeer ik nog steeds richting meer kleinere voedingen op een dag te sturen. Zodra hij begint los te laten stop ik een voeding. Soms is hij dan tevreden en krijgt hij niet meer. Soms heeft hij echt nog niet genoeg en blijft hij huilen en dan mag hij nog even door. Toeschietreflex koppel ik hem los als hij te hard moet werken om het weggeslikt te krijgen. Als hij gewoon rustig kan drinken laat ik hem nu doen. Vannacht kwam hij wel ineens een stuk vaker. Ik blijf nu iig wel alert op hoe hij drinkt.