User Info

 
 
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Who's Online

  • Dot gasten: 111
  • Dot verborgen: 0
  • Dot leden: 0

There aren't any users online.

Auteur Topic: welke eivervanger  (gelezen 2994 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Moonpoontje

  • Zuigeling
  • *
  • Berichten: 40
welke eivervanger
« Gepost op: september 16, 2010, 12:12:02 »
Ik ben op zoek naar een eivervanger, zodat ik toch mayo kan eten  :hmmm:

Ik heb gevonden die van Orgran, en die van 3 pauly. Hebben jullie hier ervaring mee? Maakt het qua smaak of resultaat nog uit welke van deze twee ik neem?

Offline mammavanbo

  • Moderator
  • ***
  • Berichten: 3.271
  • Geslacht: Vrouw
Re:welke eivervanger
« Reactie #1 Gepost op: september 16, 2010, 13:17:09 »
Ik heb die van orgran maar heb die alleen nog gebruikt voor cupcakes dus ik kan je er niet direct mee helpen. Hij is wel goed betaalbaar en in de cake doet hij het goed.
Succes. (post je het recept in het draadje als je het hebt, ben wel benieuwd, moet binnenkort ws ook weer op dieet)



Offline Nynke Dekker

  • Office iets?¿
  • Administrator
  • **
  • Berichten: 15.809
  • Geslacht: Vrouw
  • Nynke Bal, Balletje en Nynke ben ik allemaal!
Re:welke eivervanger
« Reactie #2 Gepost op: september 16, 2010, 18:34:38 »
Het zelf maken van mayo is hier ooit een los probeersel geweest wat er niet echt goed uitkwam, kan je er dus niet mee helpen. Er staan wel wat recepten, van de tijd dat de enige allergeen vrije mayo eruit ging. Wij kunnen ondertussen wel iets meer eten (koemelk gaat redelijk goed) dus ik kan nog wel een mayo in de winkel kopen gelukkig.

Succes
Probeer eens buiten de hokjes te denken voordat je oordeelt. Ieder mens is uniek!

Ik ben moeder van drie heerlijke dochters, Irene geb. 03-08-99, Anne geb. 09-08-02 en Renée geb. 30-06-05. Drie keer borstvoeding met uitgebreid hypo-allergeen dieet.

Offline Moonpoontje

  • Zuigeling
  • *
  • Berichten: 40
Re:welke eivervanger
« Reactie #3 Gepost op: september 17, 2010, 13:53:45 »
Ik heb nog een kant en klare mayo gevonden die ik waarschijnlijk wel mag eten: mayonaise van Bruno Fischer. Die is in sommige webwinkels te koop. Heeft iemand hier ervaring mee?
Heb net zelf mayo gemaakt met die ei vervanger. Op zich lukte het wel aardig, de smaak komt ook aardig overeen met "echte" mayonaise, maar je blijft een poederachtig smaakje eraan houden (weet niet zo goed hoe ik het uit moet leggen) niet heel vies ofzo, maar anders.

Ik ga de bruno fischer mayo bestellen en uittesten. Zal het resultaat hier wel melden.

Moet ik het recept van de mayo nog in het receptentopic zetten?

Offline Nynke Dekker

  • Office iets?¿
  • Administrator
  • **
  • Berichten: 15.809
  • Geslacht: Vrouw
  • Nynke Bal, Balletje en Nynke ben ik allemaal!
Re:welke eivervanger
« Reactie #4 Gepost op: september 17, 2010, 15:08:18 »
Je moet niks, maar het is natuurlijk wel van harte welkom!

Die andere mayo ken ik nog niet, ben benieuwd hoe die bevalt!

Groetjes Nynke
Probeer eens buiten de hokjes te denken voordat je oordeelt. Ieder mens is uniek!

Ik ben moeder van drie heerlijke dochters, Irene geb. 03-08-99, Anne geb. 09-08-02 en Renée geb. 30-06-05. Drie keer borstvoeding met uitgebreid hypo-allergeen dieet.

Offline mammavanbo

  • Moderator
  • ***
  • Berichten: 3.271
  • Geslacht: Vrouw
Re:welke eivervanger
« Reactie #5 Gepost op: september 17, 2010, 21:20:37 »
Ben benieuwd.