User Info

 
 
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Who's Online

  • Dot gasten: 106
  • Dot verborgen: 0
  • Dot leden: 0

There aren't any users online.

Auteur Topic: wie wil me nog eens helpen?  (gelezen 1504 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline mollie

  • Zuigeling
  • *
  • Berichten: 18
wie wil me nog eens helpen?
« Gepost op: november 10, 2009, 17:02:22 »
hey allemaal,

jullie hebben me de vorige keer enorm goed geholpen dus ik hoop dat jullie me nu weer willen helpen.
mijn zoontje had kma.
toen hij 12 maand was had de ka voorgesteld om toch eens te proberen met koemelk en we hebben dit heel geleidelijk aangepakt.
wonder boven wonder ging dit heel vlot en na een maandje dronk hij dus volledig melk.
daarna is hij terug naar de onthaalmoeder beginnen gaan (hij was thuis met de grote vakantie) en is hij weer beginnen hoesten.
ik dacht dat het zijn terug keer daar was.
nu moet hij ondertussen niet meer naar de onthaalmoeder (ik zit met moederschapsbescherming thuis) en is nu al een maandje thuis
en hij blijft reutelen.

vandaag bij de kinderarts geweest en zij zegt dat het gewoon van zijn neusje komt.
hij heeft nu ook weer een hele droge plek op zijn arm en dat hij vroeger ook als hij eens iets verkeerd had gegeten.
dus ja, ik begin weer verder te denken hé.

hoe pak ik dit nu best aan?
hij drinkt volle melk in zijn flesje, smeerkaas op zijn boterhammen, ...
hij was tot voor zijn 12 maand ook gevoelig aan soya dus sta niet echt te springen om het gewoon naar soya te veranderen.

wie heeft raad?

alvast bedankt!
mollie

Offline Nynke Dekker

  • Office iets?¿
  • Administrator
  • **
  • Berichten: 15.809
  • Geslacht: Vrouw
  • Nynke Bal, Balletje en Nynke ben ik allemaal!
Re:wie wil me nog eens helpen?
« Reactie #1 Gepost op: november 10, 2009, 17:49:03 »
Hai Mollie,

Misschien dat het komt omdat zijn weerstand wat lager is, dat hij nu wel weer wat gevoeliger is voor de koemelkeiwitten. Bij een intolerantie kan het voorkomen dat het bij ziekte of lagere weerstand plots niet goed gaat en als hij weer beter is, dat hij het wel weer kan verdragen.

Misschien een optie om het tijdelijk weer grotendeels weg te laten?? Hij is nu al ouder dan een jaar (ruim zelfs) en heeft in principe de melk niet echt hard nodig en je kan het een maandje weglaten, als hij het kan missen tenminste, want sommige kinderen hebben juist dat "flesje" nodig om lekker te kunnen slapen, als routine/ritueel. Als je zorgt dat hij voor de rest voldoende vlees en groentes binnen krijgt, kan je de eventuele tekorten ook wel opvangen.

Hij heeft sinds de grote vakantie ook niet iets nieuws gekregen??? Een koekje of snoepje of broodsoort of fruitsoort of .... wat hij voorheen niet kreeg? Neem aan dat je dat al goed bekeken hebt???

Als rust weer is teruggekeerd, kan je weer rustig gaan opbouwen om te kijken of zijn gezondheid dan wel goed blijft.

Kan je hier al wat mee???

Groetjes Nynke

Probeer eens buiten de hokjes te denken voordat je oordeelt. Ieder mens is uniek!

Ik ben moeder van drie heerlijke dochters, Irene geb. 03-08-99, Anne geb. 09-08-02 en Renée geb. 30-06-05. Drie keer borstvoeding met uitgebreid hypo-allergeen dieet.

Offline mollie

  • Zuigeling
  • *
  • Berichten: 18
Re:wie wil me nog eens helpen?
« Reactie #2 Gepost op: november 11, 2009, 14:42:33 »
hij staat nogal op zijn flesje...
mss even rijstmelk of havermelk proberen dan!
bedankt al voor de hulp hoor!