User Info

 
 
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Who's Online

  • Dot gasten: 92
  • Dot verborgen: 0
  • Dot leden: 0

There aren't any users online.

Auteur Topic: wokrestaurant en allergie  (gelezen 2683 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Moonpoontje

  • Zuigeling
  • *
  • Berichten: 40
wokrestaurant en allergie
« Gepost op: november 28, 2010, 08:26:18 »
Afgelopen maandag viel de uitnodiging voor het jaarlijkse kerstfeest van werk in de bus. Heel erg leuk natuurlijk, maar het word gehouden in een wokrestaurant, wat nou niet de meest handige plaats is met een koemelk / soja / ei / pinda allergie. Ik vraag me af of het haalbaar is om van te voren afspraken te maken met het restaurant, zeker omdat er waarschijnlijk toch al een taalbarriere is. Hoe zouden jullie dit oplossen? Ik zou zo graag willen gaan, maar ja, wil natuurlijk ook niet hebben dat mijn zoontje er ziek van wordt, of dat als ik daar aan kom, ik niks kan eten.

Waar doe ik verstandig aan?

Offline mammavanbo

  • Moderator
  • ***
  • Berichten: 3.271
  • Geslacht: Vrouw
Re:wokrestaurant en allergie
« Reactie #1 Gepost op: november 28, 2010, 12:03:36 »
Moeilijk. Inderdaad geen ideale locatie. Misschien proberen te overleggen, waarschijnlijk werkt er wel iemand die wel goed nederlands spreekt en kan vertalen en de wok achterwege laten en bijvoorbeeld wat van de plaat nemen. Of als je het niet vertrouwd zelf eten meenemen en op laten warmen in de magnetron. (Heb ik laatst voor Bo gedaan, was daar geen probleem) Ik zou denk voor het laatste gaan, en tot nu toe heb ik nog nergens problemen daarmee gehad. Moet wel zeggen dat als je het doet voor je kind en de bv je dat niet moet zeggen, maar moet zeggen dat het voor jezelf is, anders nemen ze het lang niet altijd serieus.
Succes



Offline yfke

  • First class twat!
  • Moderator
  • **
  • Berichten: 2.633
  • Geslacht: Vrouw
Re:wokrestaurant en allergie
« Reactie #2 Gepost op: november 30, 2010, 12:27:28 »
Wat ze ook wel doen,  althans in de vakantie   heb ik het uitgelegd dat arwen  e.e.a. neit mag hebben etc.
Met de chefkok  langs alles gelopen, genoteerd wat wel en niet mocht.
En die heeft een waar kunstwerk voor arwen gemaakt, allergeen vrij etc  :goei: :luvya:
Like I always say, there is no 'I' in TEAM... there's a 'ME' though, if you jumble it up.

Offline Moonpoontje

  • Zuigeling
  • *
  • Berichten: 40
Re:wokrestaurant en allergie
« Reactie #3 Gepost op: november 30, 2010, 14:58:16 »
Ik heb het restaurant gebeld en er is in principe een hoop mogelijk. Ze zorgen dat er een schone wok is voor mij, en ik kan gewoon groente en onbewerkt vlees en vis wokken zonder saus. Als ik binnen kom, gaat de eigenaar samen met mij kijken wat ik wel en niet kan eten.

Ik ga er dus wel naartoe. Voor de zekerheid neem ik een tupperware bakje mee  :hmmm:

Offline Nynke Dekker

  • Office iets?¿
  • Administrator
  • **
  • Berichten: 15.809
  • Geslacht: Vrouw
  • Nynke Bal, Balletje en Nynke ben ik allemaal!
Re:wokrestaurant en allergie
« Reactie #4 Gepost op: november 30, 2010, 15:56:55 »
Super dat het kan!!!

Je kan trouwens zelf nog saus of kruidenboter (zelfgemaakt) meenemen he? Maakt het allemaal net even wat smakelijker  ;-)

Veel plezier!!!!
Probeer eens buiten de hokjes te denken voordat je oordeelt. Ieder mens is uniek!

Ik ben moeder van drie heerlijke dochters, Irene geb. 03-08-99, Anne geb. 09-08-02 en Renée geb. 30-06-05. Drie keer borstvoeding met uitgebreid hypo-allergeen dieet.

Offline mammavanbo

  • Moderator
  • ***
  • Berichten: 3.271
  • Geslacht: Vrouw
Re:wokrestaurant en allergie
« Reactie #5 Gepost op: november 30, 2010, 22:52:06 »
Super dat het zo geregeld kan worden. Veel plezier.



Offline jochemsmama

  • Super Mama
  • *****
  • Berichten: 5.023
Re:wokrestaurant en allergie
« Reactie #6 Gepost op: december 01, 2010, 10:18:09 »
Eet smakelijk!

 :knuf: Babette


Offline Lilian

  • Super Mama
  • *****
  • Berichten: 1.649
  • Geslacht: Vrouw
Re:wokrestaurant en allergie
« Reactie #7 Gepost op: december 01, 2010, 13:18:00 »
Wat fijn dat ze daar zo goed aan meewerken, super! Hopelijk genieten jullie van een heerlijk wokgerecht, mmmm.

Groetjes, Lilian
Groetjes,

Lilian, mama van Emma (3 juli 2005) en Jent (22 september 2007)