User Info

 
 
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Who's Online

  • Dot gasten: 98
  • Dot verborgen: 0
  • Dot leden: 0

There aren't any users online.

Auteur Topic: zelf uittesten?  (gelezen 1584 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline jacq77

  • Zuigeling
  • *
  • Berichten: 43
zelf uittesten?
« Gepost op: juli 07, 2010, 21:06:27 »
Hoi meiden,
ben ik weer met een vraag. Maurits is nu ruim 20 maanden en het gaat goed. Pasgeleden de soja weer uitgetest, en hij blijkt over zijn soja-allergie heen te zijn gegroeid! Feest hier dus! En nu proberen sojamelk naar binnen te krijgen (ik ben de borstvoeding aan het afbouwen)...Maar nu de vraag: zowel consultatiebureau als dietiste vond het handig als we tóch een keertje Maurits zouden laten nakijken door een kinderarts ivm geringe gewichtstoename (is laatste jaar maar 2 kilo aangekomen). Ik zelf maak me absoluut geen zorgen trouwens. Hij is energiek en vrolijk, en eet redelijk/goed. Ook wil de dietiste bij de kinderarts met bloed/huidtest de koemelk en kippenei gaan uittesten. Máár: de afspraak kon niet eerder dan half september, en nu twijfelen we erg over wat te doen. Volgende maand gaan we (in NL) op vakantie en dan zou het wel heel handig zijn om te weten of hij wel/niet meer allergisch is voor koemelk. Maar nemen we dan te veel risico door zelf alvast te gaan testen? En hoe ga ik dat doen: via de bv (in april met flinke reactie, maar mogelijk speelden er andere dingen?, geen 2e keer meer herhaald) of puur (dus theelepel yoghurt direct aan Maurits geven zoals de dietiste adviseert)? Dat laatste geeft een wat duidelijker beeld, maar ook wel spannnend: hij heeft alleen nog koemelk via de bv gekregen als baby en soms met uittesten. Wat zouden jullie doen?
Groetjes,
Jacqueline.

Offline Nynke Dekker

  • Office iets?¿
  • Administrator
  • **
  • Berichten: 15.809
  • Geslacht: Vrouw
  • Nynke Bal, Balletje en Nynke ben ik allemaal!
Re:zelf uittesten?
« Reactie #1 Gepost op: juli 07, 2010, 21:31:19 »
Hey Jacq,

Tja wat zou ik doen... met een heftige reactie (of het nou de koemelk met zekerheid was of niet) zou ik het risico niet nemen met een rechtstreekse provocatie, zeker niet als het de laatste keer via de borstvoeding al mogelijk zo'n heftige impact heeft gemaakt. April is iets te kort geleden om te vergeten.

Wat ontzettend fijn dat de soja goed gaat!!! Dat geeft al zoveel meer ruimte in het dieet! Ik hoop ook dat het goed blijft gaan, want zoals ik begrijp hebben jullie het kort geleden geïntroduceerd/geprovoceerd? Wil je niet angstig maken of overvoorzichtig, maar Renée krijgt nu al een maand of twee chocolade en dat lijkt compleet goed te gaan, het enige wat mij zorgen baart is dat haar neuskorsten/verkoudheid niet minder worden, nu al een hele tijd constant aanwezig zijn.

Uit mijn ervaring zou ik dus ook niet zo snel na het één het ander gaan provoceren. Dit staat even los van het feit of het verstandig is om alvast zelf te gaan uittesten ivm de testen bij de kinderarts. Dat laatste gegeven zou mij niet tegen houden als ik het gevoel had dat ik het nu wel kon gaan provoceren/introduceren. Je moet immers altijd maar afwachten of zo'n datum in de toekomst wel geschikt is (ziekte, drukte, etc. waardoor het juist dan weer een vertekend beeld zou geven)

Puur mijn gevoel en mening, hoop dat anderen nog andere inzichten kunnen geven.

:knuf: Nynke
Probeer eens buiten de hokjes te denken voordat je oordeelt. Ieder mens is uniek!

Ik ben moeder van drie heerlijke dochters, Irene geb. 03-08-99, Anne geb. 09-08-02 en Renée geb. 30-06-05. Drie keer borstvoeding met uitgebreid hypo-allergeen dieet.