User Info

 
 
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Who's Online

  • Dot gasten: 176
  • Dot verborgen: 0
  • Dot leden: 0

There aren't any users online.

Auteur Topic: Afscheid van de borstvoeding? snik  (gelezen 5381 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline desi

  • Dreumes
  • **
  • Berichten: 52
Afscheid van de borstvoeding? snik
« Gepost op: juni 15, 2011, 19:58:12 »
Hallo,
Een hele tijd geleden was ik ook regelmatig op deze site en had hier veel tips van over.
Zulke goede dat ik al lang borstvoeding geef met plezier.(ongeveer 2 jaar en 9 maanden)

Borstvoeding was voor mij een heerlijk momentje met mij, lekker knus tegen elkaar. Het hoorde er gewoon bij.
Helaas stopt het bij mij spontaan. Ze zegt sinds een paar dagen. Borst is op, andere borst meestal dan ook na 2 minuten. Vandaag was het zelfs helemaal op.
Beetje raar misschien als ik de andere topics lees en die na 1.5 jaar willen stoppen.
Maar ik wilde eigenlijk nog langer borstvoeding geven. Een dag of jaar wist ik niet. Misschien 3 of 4 jaar.
Maar nu heb ik er geen keuze in gehad en is het zomaar gestopt.
Ik dacht dat het onbeperkt door kon gaan.  Ik snap ook niet wat er is veranderd. Geen stress of iets anders.

Mijn vraag is: kan dat zomaar?
En heel stom misschien na zo lange tijd maar kan ik het nog opwekken of misschien toch een teken dat het genoeg is geweest.
Misschien allemaal stom maar ben hier best enotioneel over terwijl ik misschien blij moet zijn dat het zo lang heeft mogen duren.

Alvast bedankt!

GRoetjes

Offline Nicole

  • Moderator
  • ***
  • Berichten: 3.606
  • Geslacht: Vrouw
Re:Afscheid van de borstvoeding? snik
« Reactie #1 Gepost op: juni 15, 2011, 20:19:01 »
Jammer zeg dat je er nog niet aan toe was om te stoppen en je meisje wel heeft bedacht te stoppen, wat een domper dan he, had het ook hoor toen Jasper na 1,5 jaar gestopt was..

Kan het misschien zijn dat je zwanger bent, dan willen de kleintjes ook nog wel eens stoppen omdat het dan op is...

Anders lijkt het erop dat die kleine meid toch zelf de beslissing heeft genomen, je zou misschien nog kunnen proberen om te kolven zodat je de productie op kan krikken en je meisje dan wel gewoon haar drinkmomenten aanbieden...

Succes !!!



Offline jochemsmama

  • Super Mama
  • *****
  • Berichten: 5.023
Re:Afscheid van de borstvoeding? snik
« Reactie #2 Gepost op: juni 15, 2011, 21:09:53 »
Of het nu met anderhalf jaar is of met 2 jaar 9 maanden, als je het niet gepland hebt, blijft het slikken. Dacht ook meteen aan zwangerschap, zou dat het kunnen zijn?
Hoop voor je dat het slechts een dipje is en dat er toch nog wat mag komen.

 :knuf: Babette


Offline desi

  • Dreumes
  • **
  • Berichten: 52
Re:Afscheid van de borstvoeding? snik
« Reactie #3 Gepost op: juni 16, 2011, 19:48:53 »
Hoi hoi, bedankt voor de reacties.
Helaas vandaag ook niks. Hooguit bij 1 borst 3 minuten en daarna zegt ze..deze is op..
Tja het is zeker slikken het doet er ook niks lijkt wel. Moet ook metreen wennen aan een heel ander ritme sochtends.
Ennuh nee ik ben niet zwanger.
Ik heb 1 kind en wil het daarbij laten. Voldoende middelen gebruikt.

Borstkolf had ik al eigenlijk na 1 jaar weggedaan.
Heb er gisteren nog over gesproken en ik moet mij er bij neer leggen dat het zo is zoals het is.
Op naar een nieuwe fase..

Offline KarinenEmma

  • Zuigeling
  • *
  • Berichten: 36
  • Geslacht: Vrouw
  • Emma 1/2 jaar
Re:Afscheid van de borstvoeding? snik
« Reactie #4 Gepost op: juni 16, 2011, 23:06:01 »
Hè, wat jammer voor je, zit zelf nu ook met een brokje in de keel.
Ik geef pas 8+ maanden bv, en de laatste weken wil Emma niet altijd zoveel drinken. Was een beetje bang dat het klaar was voor haar.
Gelukkig drinkt ze sinds een paar dagen weer gewoon, maar ik moet er nu wel aan denken dat het elk moment zomaar klaar kan zijn.
Misschien dat je meisje weer kan gaan drinken, ik duim voor je.

groetjes Karin

Offline Nynke Dekker

  • Office iets?¿
  • Administrator
  • *****
  • Berichten: 15.809
  • Geslacht: Vrouw
  • Nynke Bal, Balletje en Nynke ben ik allemaal!
Re:Afscheid van de borstvoeding? snik
« Reactie #5 Gepost op: juni 21, 2011, 10:08:32 »
Oei Desi, dat is jammer zeg! Nou moet ik eerlijk zeggen dat onze kindjes op een gegeven moment in hele korte tijd veel kunnen drinken, als ze maar handig genoeg aan de borst zijn. Maar zo te horen heb jij het gevoel dathet nu echt over is....

Sterkte meis en troost je voor ieder eind komt wel weer wat moois voor in de plaats!

 :knuf:
Probeer eens buiten de hokjes te denken voordat je oordeelt. Ieder mens is uniek!

Ik ben moeder van drie heerlijke dochters, Irene geb. 03-08-99, Anne geb. 09-08-02 en Renée geb. 30-06-05. Drie keer borstvoeding met uitgebreid hypo-allergeen dieet.

Offline desi

  • Dreumes
  • **
  • Berichten: 52
Re:Afscheid van de borstvoeding? snik
« Reactie #6 Gepost op: juni 23, 2011, 20:56:53 »
HOi, bedankt voor de berichtjes.
Het is nog niet helemaal afgelopen. Soms wilt ze wel aan de borst voor het slapen en zegt ze "mam er is veel melk" en nog geen 2 seconden zegt ze dat het op is.
Dus soms wilt ze en soms niet geloof ik. Ze vind het niet zo erg en dat is het belangrijkste.

Moet wel zeggen dat daarom mijn borst soms wel van binnen gevoelig aanvoelt, waarschijnlijk omdat het het ook heen en weer wordt geslingerd(dan wel dan niet)

Aangezien ik dus langzamerhand geen borstvoeding geef zal ik ook niet meer zo snel op de internet site kijken. Dus ik wil jullie nog bedanken voor al jullie tips en adviesen in al die jaren.

Offline jochemsmama

  • Super Mama
  • *****
  • Berichten: 5.023
Re:Afscheid van de borstvoeding? snik
« Reactie #7 Gepost op: juni 23, 2011, 21:19:20 »
Fijn dat het nog niet helemaal afgelopen is, kun je toch wat bewuster afscheid nemen van de bv.
He en je bent van harte welkom om mee te blijven kletsen hoor!

 :knuf: Babette


Offline Nynke Dekker

  • Office iets?¿
  • Administrator
  • *****
  • Berichten: 15.809
  • Geslacht: Vrouw
  • Nynke Bal, Balletje en Nynke ben ik allemaal!
Re:Afscheid van de borstvoeding? snik
« Reactie #8 Gepost op: juni 25, 2011, 19:36:59 »
Hai Desi,

Fijn dat ze toch nog wel af en toe goed wil drinken! Kan me goed voorstellen dat je borsten even niet weten waar ze aan toe zijn, maar echt gevoelig zou het niet mogen zijn... Weet je zeker dat er niets anders speelt zoals bijvoorbeeld spruw dat ze ook niet zo vaak wil drinken?

Je bent en blijft van harte welkom hoor! We praten hier over meer dan alleen maar borstvoeding! In de opvoeding en het opgroeien van onze kinderen komen nog genoeg vragen boven! En het is natuurlijk leuk om dingen te delen over onze kinderen!

:knuf: Nynke
Probeer eens buiten de hokjes te denken voordat je oordeelt. Ieder mens is uniek!

Ik ben moeder van drie heerlijke dochters, Irene geb. 03-08-99, Anne geb. 09-08-02 en Renée geb. 30-06-05. Drie keer borstvoeding met uitgebreid hypo-allergeen dieet.