User Info

 
 
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Who's Online

  • Dot gasten: 115
  • Dot verborgen: 0
  • Dot leden: 0

There aren't any users online.

Auteur Topic: Hangen  (gelezen 7424 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Stefke

  • Super Mama
  • *****
  • Berichten: 557
Hangen
« Gepost op: februari 25, 2011, 21:26:24 »
Hoi,
stomme vraag maar wie weet, heeft een van jullie een antwoord...

de laatste 2 maanden heb ik echt moeite om Tuur aan de borst te houden. Zodra de melk stroomt gaat hij aan mijn tepel hangen. Ik moet echt kracht gebruiken om zijn hoofdje bij mijn borst te houden. Soms gast hij niet met zijn hoofdje hangen maar zet hij zich met 2 handen tegen mijn ribben en zo mogelijk ook nog zijn beentjes flink af. Krijg hem dan bijna niet tegen me aan! Heb handen te kort. Ik koppel hem dan maar even los, wat lastig is met zo'n tuitbekkie dat hij dan krijgt en geef hem heel even niks voor ik hem weer aanleg. Het lijkt hem allemaal niet te deren. Het heeft al de nodige kloven gegeven. Die krijg ik dan wel weer weg (lang leve de rugbyhouding, dan kan hij zich minder makkelijk afzetten) maar evengoed is het niet heel relaxed voeden...

Mijn vraag: waarom doet hij dit????
En is er misschien iemand die dit herkent?

Offline mammavanbo

  • Moderator
  • ***
  • Berichten: 3.271
  • Geslacht: Vrouw
Re:Hangen
« Reactie #1 Gepost op: februari 25, 2011, 21:58:41 »
Herkenbaar, Cate kan eraf en toe ook wat van. gelukkig (nog) geen kloven. bo kon het ook zo goed.
Geen idee wat je er aan kunt doen helaas,  lees mee voor de andwoorden van andere.



Offline Nynke Dekker

  • Office iets?¿
  • Administrator
  • *****
  • Berichten: 15.809
  • Geslacht: Vrouw
  • Nynke Bal, Balletje en Nynke ben ik allemaal!
Re:Hangen
« Reactie #2 Gepost op: februari 26, 2011, 11:21:46 »
Hey Stephanie!

Doet hij het alleen als de tsr komt?? Of ook nog later als de melk minder hard stroomt? Renée had er ook nog wel een handje van, alsof ze dacht dat als ze maar hard genoeg trok de melk beter ging stromen. Borstcompressie deed haar nog wel eens schrikken en ontspannen... maar ik heb aardig lopen knokken met haar... heb haar zelfs wel een tijd ingebakerd gevoed, kon ik haar iets beter begeleiden bij goed aanhappen en doordrinken. Toen ze weer goed aanhapte, ben ik eerst één armpje gaan vrijlaten en toen dat goed ging ook de andere natuurlijk. Ze gebruiken hun handen bij het zoeken, aanhappen, stimuleren, drinken, maar soms werken ze zichzelf ontzettend tegen.

Als je er kloven van krijgt, zal er toch iets veranderen moeten. Wellicht eerst kijken of het helpt als je pas aanlegt als de ergste melkstroom weg is (tsr weg laten lopen) of dat borstcompressie hem op een ander been zet. Of dat het misschien helpt als je één armpje vast houdt en andere armpje onder je arm door laten lopen.

:knuf: Nynke
Probeer eens buiten de hokjes te denken voordat je oordeelt. Ieder mens is uniek!

Ik ben moeder van drie heerlijke dochters, Irene geb. 03-08-99, Anne geb. 09-08-02 en Renée geb. 30-06-05. Drie keer borstvoeding met uitgebreid hypo-allergeen dieet.

Offline mammavanbo

  • Moderator
  • ***
  • Berichten: 3.271
  • Geslacht: Vrouw
Re:Hangen
« Reactie #3 Gepost op: februari 26, 2011, 12:49:39 »
Cate begint na een minuut of 3 a 5 te werken. Dat verkaard misschien. Loopt bij mij natuurlijk altijd heeel hard, als het dan minder word, hmm, ga ook even opletten voordat ik ook kloven krijg, beter voor zijn.

Succes stephanie



Offline Nynke Dekker

  • Office iets?¿
  • Administrator
  • *****
  • Berichten: 15.809
  • Geslacht: Vrouw
  • Nynke Bal, Balletje en Nynke ben ik allemaal!
Re:Hangen
« Reactie #4 Gepost op: februari 26, 2011, 14:39:24 »
Probeert ze op haar manier de melkstroom wellicht weer op te wekken (zoals jonge poesjes ook doen, bij mama aan de tepel) op zich niet erg, maar je tepels moeten er niet stuk van gaan!

:knuf: Nynke
Probeer eens buiten de hokjes te denken voordat je oordeelt. Ieder mens is uniek!

Ik ben moeder van drie heerlijke dochters, Irene geb. 03-08-99, Anne geb. 09-08-02 en Renée geb. 30-06-05. Drie keer borstvoeding met uitgebreid hypo-allergeen dieet.

Offline mammavanbo

  • Moderator
  • ***
  • Berichten: 3.271
  • Geslacht: Vrouw
Re:Hangen
« Reactie #5 Gepost op: februari 26, 2011, 16:27:52 »
Zat net mijn aantekeningen te lezen over Bo in het oei ik groei boek en die had in deze periode precies hetzelfde, toen de sprong genomen was dronk ze beter dan ooit heb ik geschreven. Tepels overleven nog, dus hoop dat ze gewoon aan het "klieren" is door de sprong en dat het vanzelf weer over gaat. Als ze te druk is haal ik haar gewoon los en mag ze het een kwartier of halfuur later opnieuw proberen.



Offline Stefke

  • Super Mama
  • *****
  • Berichten: 557
Re:Hangen
« Reactie #6 Gepost op: februari 27, 2011, 08:04:06 »
Hoi,
dat maaien als een babypoesje heeft Arthur ook gedaan, maar dat kon ik nog begrijpen. Maar nu zet hij zich echt met zo mogelijk 2 handjes en 2 voetjes.

Ach, hij krijgt nog 1 à 2 voedingen per dag dus het is nog uit te houden. Zal niet lang meer duren. Dit is de derde keer dat ik mijn normale gewicht bereik en daarmee de melk dusdanig terugloopt dat het gewoon niet meer genoeg is. Ach, en het is ook goed zo. Hij is 8 maanden, vind het geweldig om zelf zijn fles vast te houden. Ik geef hem wat er nog is maar ga de boel niet meer opkrikken (al had ik gehoopt dat hij het nu een jaar vol zou houden zonder 'gedoe'). Ben er emotioneel nog niet aan toe om helemaal te stoppen maar lang zal het niet duren.

Vroeg me alleen af waarom hij zo hangt... Nieuwsgierigheid...

Offline Nynke Dekker

  • Office iets?¿
  • Administrator
  • *****
  • Berichten: 15.809
  • Geslacht: Vrouw
  • Nynke Bal, Balletje en Nynke ben ik allemaal!
Re:Hangen
« Reactie #7 Gepost op: februari 27, 2011, 11:41:41 »
Best kans dat de combinatie van fles en borst het zo lastig maakt. De fles loopt vaak een stuk makkelijker en constanter door en hij kan lekker om zich heen kijken, wat hij bij de borst een stuk minder makkelijk kan doen.

Het is misschien nog een optie om de fles minder leuk te maken, minder gezellig en 'handig' en de borst juist knus, gezellig, leuk, veel aandacht, etc. Maar of dat nog gaat lukken???

Wat ook nog zou kunnen, is dat hij al de negenmaandensprong ingegaan is... en dat het straks wel weer gewoon goed gaat... Ik hoop het voor je!!!

:knuf: Nynke
Probeer eens buiten de hokjes te denken voordat je oordeelt. Ieder mens is uniek!

Ik ben moeder van drie heerlijke dochters, Irene geb. 03-08-99, Anne geb. 09-08-02 en Renée geb. 30-06-05. Drie keer borstvoeding met uitgebreid hypo-allergeen dieet.

Offline Stefke

  • Super Mama
  • *****
  • Berichten: 557
Re:Hangen
« Reactie #8 Gepost op: februari 27, 2011, 19:11:35 »
Hoi nynke,
zou goed kunnen hoor dat hij zijn 9 maandensprong al doormaakt. Hij is overal net iets sneller mee dan broer en zus. Maar we hebben momenteel een dusdanig programma dat flesvoeding even de voorkeur heeft overdag. We hebben een huis gekocht en brengen hele weekends door in sanitairshowrooms en keukenwinkels. Om hem toch wat ritme te kunnen geven vind ik de fles prettiger . Heb geen moeite met voeden in openbaar, maar toch... Wel als ik met zo'n keukenmannetje in gesprek ben.
Ach, vandaag weer even wat extra keertjes aangelegd om toch de avond-nacht aan te kunnen houden.
Vannacht voor het eerst in zijn ledikantje. Weer een periode afgesloten. De wieg zal na bijna 6 jaar het huis verlaten. Merk stiekem dat ik daar wel moeite mee heb haha. Nooit meer een baby... Denk dat ik daarom zo'n moeite heb om met de bv te stoppen...

Offline Nynke Dekker

  • Office iets?¿
  • Administrator
  • *****
  • Berichten: 15.809
  • Geslacht: Vrouw
  • Nynke Bal, Balletje en Nynke ben ik allemaal!
Re:Hangen
« Reactie #9 Gepost op: februari 28, 2011, 16:33:09 »
Hahah zo heb ik het ledikantje nog steeds op mijn slaapkamer liggen (wel uit elkaar natuurlijk) en vermoed dat ik die voorlopig nog niet weg doe! Ben er aan de ene kant wel klaar mee, maar zolang vruchtbaarheid nog niet voorbij is.... je weet maar nooit!

Soms wilde ik ook wel dat mijn meiden de fles zouden accepteren, in sommige gevallen is het inderdaad handiger... maarja ze waren ietwat te eigenwijs! Hoop dat het extra aanleggen je productie weer iets doet aanzwellen!

:knuf: Nynke
Probeer eens buiten de hokjes te denken voordat je oordeelt. Ieder mens is uniek!

Ik ben moeder van drie heerlijke dochters, Irene geb. 03-08-99, Anne geb. 09-08-02 en Renée geb. 30-06-05. Drie keer borstvoeding met uitgebreid hypo-allergeen dieet.