User Info

 
 
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Who's Online

  • Dot gasten: 113
  • Dot verborgen: 0
  • Dot leden: 0

There aren't any users online.

Auteur Topic: Nachtvoedingen afbouwen  (gelezen 42356 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Galina

  • Zuigeling
  • *
  • Berichten: 9
  • Geslacht: Vrouw
Nachtvoedingen afbouwen
« Gepost op: november 19, 2013, 21:37:22 »
wow dames, ik voed nu bijna 16 maanden. Ben in verwachting van de tweede en zou nu toch echt wel eens de nachtvoedingen willen stopzetten. Jaïsa komt nu om ongeveer 23 uur, 3 uur, 6 uur, 9 uur wordt ze wakker...
Ze lag al die tijd bij ons op de slaapkamer, maar ik wil nu graag dat ze naar haar eigen kamer gaat en leert een nacht doorslapen. Maar vind het een lastig punt: hoe pak je dit aan. Ik lees bij jullie ook pittige huilbuien die niet stoppen tot ze drinken krijgen?? Gewoon doorzetten, vallen ze vanzelf een keer in slaap? Hoe pak je dit op een goede manier aan? Overdag (lees 's ochtend en 's avonds wil ik gewoon wel blijven voeden, evt ook nog 1 keer voor het middagslaapje) Maar 's nachts niet meer. Wie heeft er tips?


Offline Nynke Dekker

  • Office iets?¿
  • Administrator
  • *****
  • Berichten: 15.809
  • Geslacht: Vrouw
  • Nynke Bal, Balletje en Nynke ben ik allemaal!
Re: Nachtvoedingen afbouwen
« Reactie #1 Gepost op: november 19, 2013, 23:29:03 »
Welkom! En gefeliciteerd met het nieuwe wereldwonder in aantocht!

Even een vraagje... Hoe valt Jaïsa normaal (overdag en 's avonds) in slaap? Aan de borst toevallig??? Kan je haar half slapend wegleggen of ligt ze dan al in coma of gaat ze wakker/bewust naar bed?

Groetjes, nynke

Ps: laat deze nu even hier staan, zodat je het terug kan vinden, maar zal er binnenkort een apart draadje van maken. Je verdient je eigen "hall of Fame"
Probeer eens buiten de hokjes te denken voordat je oordeelt. Ieder mens is uniek!

Ik ben moeder van drie heerlijke dochters, Irene geb. 03-08-99, Anne geb. 09-08-02 en Renée geb. 30-06-05. Drie keer borstvoeding met uitgebreid hypo-allergeen dieet.

Offline Galina

  • Zuigeling
  • *
  • Berichten: 9
  • Geslacht: Vrouw
Re: Nachtvoedingen afbouwen
« Reactie #2 Gepost op: november 20, 2013, 03:09:51 »
Bedankt Nynke,
Nou overdag en 's avonds bij bv oppas kan ze ook in slaap vallen gewoon als ze moe is, wat gegeten heeft en we haar in bed liggen. Soms is ze dan nog wel echt wakker, maar omdat we haar dan alleen laten op de kamer, valt ze na wat spelen en babbelen in bed vanzelf in bed..
's nachts of voordat ze echt gaat slapen moet ik haar wel borstvoeden tot ze half slapend is, anders gaan alle lampen uit en moet ik er nog een paar keer uit om haar opnieuw aan te leggen anders gaat ze dus niet slapen, ze weet dat wij naast haar liggen, haar horen en ze vindt dan dat ze nog niet genoeg heeft gehad...


Offline Nynke Dekker

  • Office iets?¿
  • Administrator
  • *****
  • Berichten: 15.809
  • Geslacht: Vrouw
  • Nynke Bal, Balletje en Nynke ben ik allemaal!
Re: Nachtvoedingen afbouwen
« Reactie #3 Gepost op: november 23, 2013, 18:23:09 »
Hihi ze weet wat ze wil!!!

Loopt jouw borstvoeding nu wat terug met de zwangerschap? Kan je haar daarmee wat ontmoedigen 's nachts? Ik ben met mijn meiden op een zachte manier bezig geweest, maar was daardoor wel lang aan het "afbouwen" 's nachts.... De woorden: nee, je hebt net gehad! Ga maar slapen... Zijn vaak over mijn lippen gekomen. Maar heb de nachtvoedingen ook korter gemaakt, eerder afgekoppeld. Ze waren het er niet zonder slag of stoot mee akkoord, maar de jongste kwam (toen ze eenmaal zelf zonder borst in slaap kon vallen) toen nog maar af en toe ipv meerdere keren per nacht.

Jammer dat de andere meiden de laatste dagen niet gekeken en gereageerd hebben, dit is een onderwerp waar we allemaal mee geworsteld hebben of nog in zitten.

Groetjes Nynke
Probeer eens buiten de hokjes te denken voordat je oordeelt. Ieder mens is uniek!

Ik ben moeder van drie heerlijke dochters, Irene geb. 03-08-99, Anne geb. 09-08-02 en Renée geb. 30-06-05. Drie keer borstvoeding met uitgebreid hypo-allergeen dieet.

Offline Galina

  • Zuigeling
  • *
  • Berichten: 9
  • Geslacht: Vrouw
Re: Nachtvoedingen afbouwen
« Reactie #4 Gepost op: november 23, 2013, 19:13:49 »
gisteravond ging ik op stap, had haar om 17 uur laatst gevoed... mijn man heeft haar 's avonds nog hapje en pap gegeven en om 22 uur in bed gelegd.. ik kwam om 0.30 uur thuis, mevrouw lag toch heerlijk te slapen tot 4:45 uur! Nog nooit eerder vertoond! En daarna weer doorgeslapen tot 9 uur ofzo! Dus misschien als ze straks op haar eigen kamer ligt en ik niet zo dicht meer bij haar ben, dat het van zelf wel gaat?? het schept weer hoop iig!

Offline Nynke Dekker

  • Office iets?¿
  • Administrator
  • *****
  • Berichten: 15.809
  • Geslacht: Vrouw
  • Nynke Bal, Balletje en Nynke ben ik allemaal!
Re: Nachtvoedingen afbouwen
« Reactie #5 Gepost op: november 24, 2013, 16:47:05 »
WOW dat is lekker!!!! Misschien dat de pap net iets langer een vol gevoel gegeven heeft of madam had goed door dat mama er niet was...

Normaal voed je haar grotendeels in slaap en is ze al een eind op weg naar dromenland als je haar loslaat. Als ze dan weer een beetje wakker wordt, mist ze de situatie van het in slaap vallen aan de borst. Renée (mijn jongste) was daar heel gevoelig voor.

Dus of het nou aan de zwaardere verteerbaarheid van de papligt of aan het feit dat papa gelinkt wordt aan een ander slaapritueel... Is de moeite van het uitproberen waard toch?
Probeer eens buiten de hokjes te denken voordat je oordeelt. Ieder mens is uniek!

Ik ben moeder van drie heerlijke dochters, Irene geb. 03-08-99, Anne geb. 09-08-02 en Renée geb. 30-06-05. Drie keer borstvoeding met uitgebreid hypo-allergeen dieet.

Offline Galina

  • Zuigeling
  • *
  • Berichten: 9
  • Geslacht: Vrouw
Re: Nachtvoedingen afbouwen
« Reactie #6 Gepost op: november 25, 2013, 00:10:27 »
We wonen op Curaçao en hebben nu logees waardoor ze nog niet op haar toekomstige kamer ligt, als die straks weer naar NL zijn gaan we die inrichten en haar daar laten slapen.
Gisteravond heeft ons bezoek haar eten en pap gegeven (ik was jarig dus nog even een avondje weg) en haar in bed gelegd en ze ging weer netjes om 22 uur slapen tot 3/4 uur..
Zelf moet ik er nu wel aan wennen, slaap heel onrustig en ben veel wakker: ik ben zelf nog erg aan het nachtvoeden gewend  :huh:

Maar nu de vraag; hoe het straks doen??? /aanpakken??  :eh:
  • Nu al 's nachts geen borst meer geven maar de speen er in doen en zeggen: ga maar lekker slapen? (proberen? lukt het niet, dan nog borst?)
  • Als ze op haar eigen kamer ligt en wakker wordt: geen borstvoeding geven, maar speen en gewoon laten huilen tot ze vanzelf in slaap valt??

Hoe hebben anderen dat aangepakt?

Offline jochemsmama

  • Super Mama
  • *****
  • Berichten: 5.023
Re: Nachtvoedingen afbouwen
« Reactie #7 Gepost op: november 25, 2013, 19:29:23 »
gefeliciteerd met je verjaardag. ik zou het wel zo proberen, eerst speen en weer lekker slapen, en als ze dat niet wil, dan pas overgaan op voeden. Zo heb ik het hier wel gedaan, eerst zonder borst en pas als ze echt niet wilde toch de borst. Want een overstuur kind s nachts is ook niet fijn. Eigen kamertje kan zomaar verschil maken. Succes!


Offline jochemsmama

  • Super Mama
  • *****
  • Berichten: 5.023
Re: Nachtvoedingen afbouwen
« Reactie #8 Gepost op: november 25, 2013, 19:35:12 »
Ik zou er trouwens persoonlijk niet voor kiezen om haar op haar eigen kamertje te laten huilen. Zet er een fijne stoel neer, zodat je haar daar kan troosten en evt zittend kan voeden. Echt koud zal het bij jullie niet worden 's nachts, maar deken voor jezelf bij de hand is dan wel prettig.


Offline Galina

  • Zuigeling
  • *
  • Berichten: 9
  • Geslacht: Vrouw
Re: Nachtvoedingen afbouwen
« Reactie #9 Gepost op: november 27, 2013, 13:52:11 »
vannacht weer een mindere nacht. Oppeens kwam ze weer om 2-3 uur na een aantal nachten dat ze aan 1 stuk het eerste gedeelte van de nacht had geslapen...bijna geen slaap gehad, omdat ik erg vroeg uit moest..
Hopelijk gaat het komende nachten weer beter..

Offline Nynke Dekker

  • Office iets?¿
  • Administrator
  • *****
  • Berichten: 15.809
  • Geslacht: Vrouw
  • Nynke Bal, Balletje en Nynke ben ik allemaal!
Re: Nachtvoedingen afbouwen
« Reactie #10 Gepost op: november 30, 2013, 20:23:06 »
Af en toe een terugslag is normaal, probeer je gevoel te volgen... Als je er vroeg uit moet, zou ik persoonlijk gewoon toegeven en op dagen dat je meer tijd en rust hebt met speen aan de gang. Je borsten moeten hier ook nog even aan wennen, je zou zomaar spontaan je ukje wakker maken omdat je plots stuwing hebt... Of dat je extra regeldagen krijgt omdat de productie aangepast moet worden.

Hoe ging het de afgelopen nachten?

Groetjes Nynke
Probeer eens buiten de hokjes te denken voordat je oordeelt. Ieder mens is uniek!

Ik ben moeder van drie heerlijke dochters, Irene geb. 03-08-99, Anne geb. 09-08-02 en Renée geb. 30-06-05. Drie keer borstvoeding met uitgebreid hypo-allergeen dieet.

Offline Galina

  • Zuigeling
  • *
  • Berichten: 9
  • Geslacht: Vrouw
Re: Nachtvoedingen afbouwen
« Reactie #11 Gepost op: december 01, 2013, 00:13:22 »
Ik had 2 mindere nachten, en toen afgelopen nacht sliep ze oppeens van 24 tot 7.30 uur! Ze had ook geslapen rond 18 uur en ze was om 23 gaan slapen.. en na de voeding sliep ze ook nog weer tot 9 uur. Maar in ieder geval dus een hele nacht doorgeslapen! Ben erg benieuwd hoe het vannacht zal gaan. Volgend weekend gaan we het proberen op haar eigen kamer, spannend..

Offline Nynke Dekker

  • Office iets?¿
  • Administrator
  • *****
  • Berichten: 15.809
  • Geslacht: Vrouw
  • Nynke Bal, Balletje en Nynke ben ik allemaal!
Re: Nachtvoedingen afbouwen
« Reactie #12 Gepost op: december 01, 2013, 16:07:52 »
Ze pikt het heel snel op!!! Super! Ik hoop dat het zo goed blijft gaan, kan je nog een beetje bijtanken voordat de volgende drukke periode weer begint!

:knuf: Nynke
Probeer eens buiten de hokjes te denken voordat je oordeelt. Ieder mens is uniek!

Ik ben moeder van drie heerlijke dochters, Irene geb. 03-08-99, Anne geb. 09-08-02 en Renée geb. 30-06-05. Drie keer borstvoeding met uitgebreid hypo-allergeen dieet.

Offline antoinettez

  • Moderator
  • **
  • Berichten: 3.248
  • Geslacht: Vrouw
Re: Nachtvoedingen afbouwen
« Reactie #13 Gepost op: december 07, 2013, 15:23:47 »
Klinkt goed, ik ben benieuwd hoe het op haat eigen kamer gaat.

groetjes Antoinette
Antoinette m.v. Marjolein die 13 mnd BV heeft gehad en Sofie die 21 mnd hypoallergene BV heeft gehad.

Offline Galina

  • Zuigeling
  • *
  • Berichten: 9
  • Geslacht: Vrouw
Re: Nachtvoedingen afbouwen
« Reactie #14 Gepost op: december 16, 2013, 23:53:20 »
Ok, eerst ging het een tijdje dus erg goed. De laatste week was het weer een ramp: in de zin dat ze elke nacht weer om de 3 uur komt voor borstvoeding! Vind het ook wel lastig om in te schatten of ze dan echt honger nog heeft? Voor mijn gevoel eet ze overdag nu meer dan genoeg en zou ze echt niet meer wakker moeten worden.
Vorig weekend was de tweeling jarig (Curacaose pleegkinderen) en daarna was ik wat ziekjes, dus toen nog maar niet de verhuizing naar de eigen kamer gemaakt. Maar vandaag had ik de energie ervoor dus vannacht gaat het gebeuren.
Best spannend! Ben benieuwd hoe vaak ik eruit moet, maar wie weet: misschien wel helemaal niet meer! Ik houd jullie op de hoogte...