User Info

 
 
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Who's Online

  • Dot gasten: 95
  • Dot verborgen: 0
  • Dot leden: 0

There aren't any users online.

Auteur Topic: Vervellen  (gelezen 7694 keer)

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Offline Stefke

  • Super Mama
  • *****
  • Berichten: 557
Vervellen
« Gepost op: mei 09, 2011, 20:06:32 »
Hoi,
gooi er maar weer eens een vraagje tegenaan!
Arthur is inmiddels 10 maanden. Krijgt nog 1 à 2 x daags bv. Zijn niet echt voedingen meer, eerder slokjes tegen dorst, vermoeidheid en troost maar we genieten er beiden nog van.

Het voeden is eigenlijk al die tijd niet heel soepel verlopen. Arthur bleef maar spugen, keer op keer spruw, kloven, etc. Maar goed, wil graag doorgaan!

Nu beginnen ineens mijn tepels, tepelhof en borst daaromheen te vervellen. Echt, ik kan er zo stukken vel aftrekken. Waar komt dit vandaan?? De huid lijkt, qua gevoel, ook dunner te worden en er ontstaan wéér kloven!
Ik gebruik veel purelan anti-kloof. Zou het daaraan kunnen liggen?
Kloven lijken nl vaak te ontstaan door droge huid van tepel. Als ik maar purelan blijf gebruiken amper
last. Zodra ik daarmee stop na een paar dagen weer kloven.

Offline Nynke Dekker

  • Office iets?¿
  • Administrator
  • *****
  • Berichten: 15.809
  • Geslacht: Vrouw
  • Nynke Bal, Balletje en Nynke ben ik allemaal!
Re:Vervellen
« Reactie #1 Gepost op: mei 10, 2011, 19:58:29 »
Hai Stephanie!

Wat vervelend dat het steeds zo'n strijd is gebleven en dat nu je tepels plots gaan vervellen. Het lijkt mij meer een vraag voor een lactatiekundige, maar aangezien jullie regelmatig last gehad hebben van spruw... neig ik toch naar die hoek. Heb je ooit al eens fluconazol geprobeerd? Zo heel af en toe zit de besmetting meer bij de moeder dan bij het kind en kom je er met de uitwendige middelen bijna niet vanaf.

Ben je bekend met schimmelinfecties? Ik had vroeger vrij vaak een vaginale schimmelinfectie en mijn tong was ook bijna altijd beslagen (laatste jaren iig wel, daarvoor lette ik er niet zo op). Renée heeft veel vaker dan de andere twee last gehad van spruw.

Leg je vraag anders eens bij Gonneke neer, als iemand veel ervaring heeft, dan is zij dat! (niet alleen om haar leeftijd, maar vooral om haar tomeloze inzet)

:knuf: Nynke
Probeer eens buiten de hokjes te denken voordat je oordeelt. Ieder mens is uniek!

Ik ben moeder van drie heerlijke dochters, Irene geb. 03-08-99, Anne geb. 09-08-02 en Renée geb. 30-06-05. Drie keer borstvoeding met uitgebreid hypo-allergeen dieet.

Offline Stefke

  • Super Mama
  • *****
  • Berichten: 557
Re:Vervellen
« Reactie #2 Gepost op: mei 10, 2011, 23:28:06 »
Hoi Nynke,
Een 'chronische' spruw is ook wel iets waar ik aan gedacht heb... Tuur lijkt er in zijn mondje geen last van te hebben. Soms wat witte waas maarwaarschijnlijk geen pijn.
Wel heeft hij vaak wat rode stipjes rond zijn mond. Iets wat ik bij de andere twee wel eens op hun billen heb gezien bij shimmelinfectie.
Zelf niet onbekend met vaginale schimmel, maar laatste keer dat ik er last van had is al een jaar of 2 geleden. (al kan het er natuurlijk ook zitten zonder last...).

Morgen naar kinderarts. Zal hem eens vragen tuur op schimmeltjes te bekijken (ervaren oog).

Enneeehhh, Gonneke, waar loop ik die tegen het lijf??

Offline Nynke Dekker

  • Office iets?¿
  • Administrator
  • *****
  • Berichten: 15.809
  • Geslacht: Vrouw
  • Nynke Bal, Balletje en Nynke ben ik allemaal!
Re:Vervellen
« Reactie #3 Gepost op: mei 10, 2011, 23:43:13 »
Gonneke kan je gewoon bellen op haar 06, haar contactgegevens staan op www.eurolac.net (even rondkijken, heb linkje zo snel niet voor handen). Als het niet uitkomt, neemt ze niet op en belt ze later wel terug.

Rode stipjes rond de mond herken ik ook wel, maar niet echt bij schimmel. Eerder bij een reactie op iets. Op de billen kan het irritatie zijn en dan dus ook een schimmeltje, al uitte het zich hier meestal in rode plakkaten...

Weet niet of kinderarts een echt ervaren oog op schimmeltjes kan hebben, juist ook omdat die schimmeltjes zo lastig te "vangen" zijn. Maar er specifiek naar vragen kan natuurlijk geen kwaad! Wellicht heeft hij/zij een goede tip!

:knuf: Nynke
Probeer eens buiten de hokjes te denken voordat je oordeelt. Ieder mens is uniek!

Ik ben moeder van drie heerlijke dochters, Irene geb. 03-08-99, Anne geb. 09-08-02 en Renée geb. 30-06-05. Drie keer borstvoeding met uitgebreid hypo-allergeen dieet.