User Info

 
 
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Who's Online

  • Dot gasten: 71
  • Dot verborgen: 0
  • Dot leden: 0

There aren't any users online.

Auteur Topic: Vraag? Kijk eerst hier of het antwoord er staat! Zoniet stel dan je vraag!  (gelezen 9293 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

admin

  • Gast
Aanmelden en inloggen

Hoe blijf ik anoniem?

We raden je aan geen persoonlijke gegevens zoals je echte naam, adresgegevens en telefoonnummer in je profiel of op het forum te plaatsen. Je weet immers nooit precies wie er meelezen. De gegevens die je invult voor je aanmelding zijn vertrouwelijk en worden afgeschermd voor andere bezoekers. Om te voorkomen dat je door bekenden herkend wordt, kun je in je profiel een anonieme nickname (fantasienaam) kiezen. Deze nickname geldt alleen op het forum borstvoeden.nl en de bijbehorende Chat.


Ik heb problemen met aanmelden
Wanneer je vergeten bent welk e-mailadres je gebruikt hebt of dit adres is niet meer geldig, dan zul je je opnieuw moeten aanmelden.


Ik heb geen activeringscode ontvangen
Wanneer je een hotmail-adres hebt opgegeven is de kans groot dat deze e-mail in de map met ongewenste e-mail terecht is gekomen.
Is dit niet het geval? Dan heb je bij je aanmelding geen correct
e-mailadres opgegeven. In dit geval zul je de aanmeldingsprocedure opnieuw moeten doorlopen.


De activatielink in de e-mail het forum borstvoeden.nl
Om je aanmelding op het forum en/of een nieuw wachtwoord te bevestigen moet je je profiel eerst activeren. Wanneer de activatie-link in de e-mail van het forum niet werkt, plak & knip deze dan handmatig in je browser of gebruik deze activatie-link.
Je gegevens moet je in dit geval wel zelf invullen.

De e-mails van het forum komen niet aan op mijn hotmailadres
Waarschijnlijk komen deze e-mails binnen in je map met ongewenste e-mail. Je kunt dit aanpassen door het e-mailadres forum@borstvoeden.nl toe te voegen aan je contactpersonen.

Ik ben mijn wachtwoord vergeten
Vul bij het login scherm het e-mailadres in waarmee je geregistreerd staat. Klik op
'Nieuw wachtwoord'. Er zal per e-mail een nieuw wachtwoord en een nieuwe activatiecode naar je worden toegestuurd.


Mijn wachtwoord doet het niet
De volgende letters en cijfers worden nogal eens verwisseld:
0 en O
I en l
I en 1
Om fouten te voorkomen raden wij je daarom aan je (nieuwe) wachtwoord te knippen en plakken uit de e-mail.


Hoe wijzig ik mijn wachtwoord?
Nadat je bent ingelogged kun je je wachtwoord wijzigen door op de knop 'profiel' te klikken.

Ik weet niet meer onder welk e-mailadres ik ben aangemeld
Wanneer je niet meer zeker weet onder welk e-mailadres je bij het forum bent aangemeld kan de webbeheerder dit misschien nog voor je achterhalen. Stuur in dat geval een e-mail naar de beheerder (nynke@borstvoeden.nl) met daarin je gebruikersnaam, je volledige naam en de mogelijke e-mailadressen die je gebruikt zou kunnen hebben. Wanneer de beheerder het juiste adres weet te achterhalen, zul je op dit adres een e-mail met een nieuwe activeringscode ontvangen.

Kan ik mijn gebruikersnaam wijzigen?
Helaas is het niet mogelijk om zelf je gebruikersnaam te wijzigen. Wanneer je toch een andere gebruikersnaam wilt, kun je de beheerder mailen (nynke@borstvoeden.nl). Vermeld hiervoor het e-mailadres waarmee je geregistreerd bent en de nieuwe gebruikersnaam die je wilt gaan gebruiken.


Ik kan niet inloggen
Controleer eerst of je 'Cookies' geaccepteerd worden door je browser.

Het kan voorkomen dat de melding blijft komen terwijl je browser toch cookies zou moeten accepteren.
Dit kan liggen aan de systeemdatum.
Standaard wordt een cookie 12 uur op je systeem bewaard.
Wanneer je systeemdatum niet gelijk staat, dan zal de cookie volgens je browser meteen verlopen zijn. Controleer dan ook je systeemdatum.

Mocht dit het probleem nog steeds niet oplossen, voeg onze url dan toe aan de lijst met vertrouwde sites:
Internet Explorer
Klik rechtsonder in je browser op het wereldbolletje 'Internet'
Klik op de groene icoon
Klik op de button 'Sites'
Vul in het tekstveld de naam: borstvoeden.nl en klik op 'Toevoegen' of 'Add'
Zorg wel dat het vinkje onderaan uit staat, anders mogen alleen HTTPS sites toegevoegd worden

In bepaalde gevallen ontzegt de webbeheerder de toegang aan een forumbezoeker, bijvoorbeeld wanneer iemand zich schuldig maakt aan het plaatsen van racistische opmerkingen, reclame, beledigingen of grof taalgebruik. Wanneer dit het geval is, word je hier altijd per e-mail van op de hoogte gebracht. De moderators gaan niet in discussie over genomen beslissingen.

Ik krijg de 'foutmelding 'Parametercookie niet aanwezig'
Om in te loggen in het forum, moeten je cookies ingeschakeld staan.


Mijn login blijft niet bewaard
Je login blijft alleen bewaard wanneer je cookies staan ingeschakeld.

Ik log in, kom in het discussieoverzicht, maar dan wordt er vermeld dat ik niet ingelogd ben
Werk je met Internet explorer 6.0 dan staat je privacy op hoog, je dient dit te zetten op normaal.
Het kan ook zijn dat je browser staat ingesteld om cookies voor het forum borstvoeden.nl te blokkeren. Dit los je alsvolgt op:

Explorer 6.0
Selecteer menukeuze 'Extra'
Selecteer 'Internet-opties'
Selecteer het tabblad 'Privacy'
Klik op 'Bewerken'
Kijk of borstvoeden.nl in de beheerde websites op 'altijd blokkeren' staat.
Zo ja, selecteer borstvoeden.nl en klik op verwijderen.

Mozilla
'Tools'
'Cookie manager'
'Unblock cookies from this site'

Wat zijn cookies?
Sommige websites slaan informatie op je computer op via een klein text bestand. Zo'n bestand heet een cookie. Wij maken gebruik van cookies zodat je kan worden herkend door het registratiesysteem. Deze cookies zullen we niet gebruiken voor marketing doeleinden. We maken gebruik van cookies puur om je een betere service te bieden via onze site. Als je meer informatie wilt over cookies, kijk dan eens in de Helpfiles van je browser.

Als je het gebruik van cookies voor onze site niet toelaat, dan heb je geen toegang tot sommige delen van de site, waaronder het forum.

Wanneer je desondanks de melding krijgt dat je cookies acceptatie niet aanstaat:
De meeste cookies hebben een verloopdatum. Als de klok van je computer niet correct afgesteld is, kan het zijn dat je cookies direct verlopen. Zie ook hier

Verzeker je ervan dat software op je computer (zoals programma's die banners blokkeren en persoonlijke firewalls) de cookies niet blokkeren.
Check je browser instellingen. Je cookies acceptatie moet wel aanstaan.

Hoe zet ik mijn Cookies acceptatie aan?
Hieronder de procedure om in je browser aan te geven of je wel of geen cookies wilt accepteren.

Internet Explorer 6.0
Start Internet Explorer
Selecteer 'Extra'
Selecteer 'Internet-opties'
Selecteer het tabblad 'Privacy'
Klik 'Geavanceerd'
Vink aan 'Cookies per sessie altijd toestaan'

Internet Explorer 5.0/5.5
Start Internet Explorer
Selecteer 'Extra'
Selecteer 'Internet-opties'
Ga naar tabblad 'Beveiliging'
Klik op 'Het internet aangepast niveau'
Vink aan 'Cookies accept'

Hoe verwijder ik mijn cookies?
Je kan je cookies op de volgende manier verwijderen:

Internet Explorer (IE 6.0)
Klik op 'Tools'
Klik op 'Internet Options'
Op het volgende scherm staat er onder 'Temporary internet files' een button met de tekst 'Delete Files'
Klik op de button en er verschijnt een pop-up scherm
Vink de optie 'Delete all offline content' aan en klik op 'Ok'

Hoe leeg ik mijn cache geheugen?
In je cache staan de bekeken Internet pagina's uit het verleden en data van deze pagina's die op je computer staan. Het legen van je cache zorgt ervoor dat oude informatie van je harde schijf wordt verwijderd. Het kan zijn dat je computer een oude versie van het forum borstvoeden.nl uit je cache haalt en dat hierdoor een foutmelding wordt veroorzaakt. Leeg daarom regelmatig je cache geheugen.

Internet Explorer:
Klik op 'Internet Options', te vinden ofwel onder 'View' of 'Tools', afhankelijk van je versie van Explorer.
Klik op 'Delete Files' onder de 'Temporary Internet File Category' (in de General tab). Klik 'Ok'.
Klik weer 'Ok' om af te sluiten.
Sluit vervolgens je browser en open hem opnieuw voordat je het forum borstvoeden.nl weer bezoekt.

Reageren

Hoe laat ik een reactie achter?
Om een bericht achter te laten op het forum heb je een gebruikersnaam en een wachtwoord nodig. Deze kun je aanvragen door je aan te melden. Wanneer je bent aangemeld en ingelogged kun je een bericht achterlaten door te klikken op 'plaats reactie'.

Hoe bekijk ik een profiel?
Je kunt de profielen van forum-bezoekers alleen bekijken wanneer je bent aangemeld en ingelogd op het forum. Klik op de gebruikersnaam om het profiel te bekijken.

Hoe kom ik in contact met een andere forummer?
In verband met je privacy is het verstandig om in je profiel er voor te kiezen om je e-mailadres voor andere forum-bezoekers niet zichtbaar te laten zijn. Mocht je met een mede-bezoekers willen e-mailen dan kunnen jullie via het forum e-mailadressen uitwisselen. Wij raden je i.v.m. privacy aan voor dit soort gelegenheden via internet een anoniem e-mailadres aan te maken. Dit kan bijvoorbeeld bij Yahoo of Hotmail. Plaats nooit e-mailadressen met daarin je persoonlijke gegevens zoals je echte naam op het forum.

Waarom is mijn reactie verdwenen?
Berichten die tegen de regels van het forum ingaan, kunnen door de webbeheerder en/of de forum-moderators zonder waarschuwing vooraf worden verwijderd.

Ik heb spijt van mijn reactie, kan deze verwijderd worden?
Een reactie kan alleen verwijderd worden wanneer we de volgende infomatie hebben:
• gebruikersnaam
• binnen welke pijler je reactie staat
• binnen welke discussie je reactie staat
• op welke datum en tijd je deze reactie geplaatst hebt

Deze informatie willen we hebben zodat we zeker weten dat het we het juiste bericht verwijderen. Je kunt een verzoek hiertoe indienen via een e-mail naar nynke@borstvoeden.nl. Let wel op dat we hier een limiet aan stellen. Ook is het alleen mogelijk je eigen berichten te laten verwijderen. Er moet wel een goede reden voor zijn, we gaan namelijk niet zomaar topics/draadjes onleesbaar/verwarrend maken.

Hoe plaats ik afbeeldingen op het forum?
Je kunt in het reactiescherm een afbeeldingen toevoegen aan je bericht. Deze afbeelding moet dan wel al ergens op internet staan. Open de afbeelding met je rechtermuisknop in een apart venster maak een kopie van de url. Klik op (  ) en vul deze url in. De afbeelding wordt dan direct in je bericht op het forum getoond.

Bovenstaande uitleg geldt in principe alleen voor computers met minimaal Windows '98 en Internet Explorer.

Let wel op: het is op het forum niet toegestaan om afbeeldingen en/of teksten te plaatsen die auteursrechtelijk beschermd zijn. Dit mag alleen wanneer er toestemming is gegeven door de auteur, fotograaf of maker van de afbeelding. Wil je toch een afbeelding plaatsen, ga dan na of rechtenvrij is en dus gebruikt mag worden.

Wanneer je met een ander besturingssysteem dan Windows werkt, kun je gebruik maken van HTML-codes om je tekst bold te maken, afbeeldingen en/of smiley's in te voegen, enz. Zie hiervoor ook: Hoe gebruik ik HTML-codes in mijn bericht?

Hoe gebruik ik HTML-codes in mijn bericht?
Sommige besturingssystemen en browsers (bijvoorbeeld Macintosh) tonen een simpel (niet wysiwyg) reageervenster. In dit venster kun je zelf je tekst bold maken, kleur geven of afbeeldingen en smiley's toevoegen door met BB-codes te werken.

Een aantal voorbeelden:
Bold maken Plaats hier je tekst
Cursief maken Plaats hier je tekst
Onderstrepen Plaats hier je tekst
Kleur geven [color="blue"]Plaats hier je tekst[/color]
Een afbeelding plaatsen

Discussies

Hoe open ik een nieuwe discussie?
Om een nieuwe discussie te starten op het forum heb je een gebruikersnaam en een wachtwoord nodig. Wanneer je bent aangemeld kun je een nieuwe discussie opstarten door te klikken op 'Plaats onderwerp'. Wanneer je eenmaal bent aangemeld, kun je met dit profiel meedoen aan alle online activiteiten van het forum borstvoeden.nl.

Waarom is mijn discussie op slot gezet?
Wanneer een discussie uit de hand dreigt te lopen, doordat de deelnemers zich niet aan de forumregels weten te houden, wordt deze ook op slot gezet.   

Kunnen alle door mij geplaatste berichten en discussies verwijderd worden?
Het is helaas niet mogelijk je complete forum-geschiedenis te verwijderen. Wel kunnen wij een beperkte selectie reacties verwijderen.
Zie ook: Ik heb spijt van mijn reactie, kan deze verwijderd worden?

(Internet) Webbeheerder

Wie zijn de forum-moderators?
De forum-moderators doen hun werk hier vrijwillig. Samen met de webbeheerder werken zij er hard aan om van het forum een opgeruimde, veilige omgeving te maken. Mocht je vragen en/of opmerkingen hebben aan de forum-moderators, dan kun je deze mailen naar nynke@borstvoeden.nl. Let wel op, noch de webbeheerder, noch de moderators zijn 24/7 online. Wij vragen je dan ook soms even geduld te hebben voor je een reactie terug ontvangt.


Kan ik ook forum-moderator worden?
Mocht je geïnteresseerd zijn in een functie als forum-moderator dan kun je je hiervoor aanmelden bij nynke@borstvoeden.nl. Vermeld welke boards je zou willen modereren, je motivatie en waarom je denkt dat jij geschikt bent voor de rol van forum-moderator. Mocht er weer plaats zijn voor een nieuwe forum-moderator dan nemen wij contact met je op.

Ik wil contact opnemen met de webbeheerder van het forum
De forum-webbeheerder is voor vragen en opmerkingen over forum en de Chat via e-mail te bereiken: nynke@borstvoeden.nl. Het kan soms even duren voor je een reactie van ons krijgt, maar we beantwoorden je e-mail zo snel mogelijk.
« Laatst bewerkt op: maart 05, 2012, 11:44:16 door Nynke Bal-Dekker »

Karin

  • Gast
Re: Vraag? Kijk eerst hier of het antwoord er staat! Zoniet stel dan je vraag!
« Reactie #1 Gepost op: februari 20, 2007, 18:00:47 »
Hallo,
misschien staat mijn vraag al hierboven maar ik kan hem zo gauw niet vinden......sorry.

Ik heb mij zo juist geregistreerd als nieuw lid. Als ik naar mijn profiel kijk zie ik dat mijn e-mailadres zichtbaar is. Bij het inschrijven had ik "hide my e-mailadress" aangevinkt. Hoe komt het dat ik het adres dan nu nog zie. Hoe kan ik het weghalen?

Hartelijk dank!
Karin

Offline BiggBoss

  • Super Mama
  • *****
  • Berichten: 1.298
  • Geslacht: Man
Re: Vraag? Kijk eerst hier of het antwoord er staat! Zoniet stel dan je vraag!
« Reactie #2 Gepost op: februari 20, 2007, 18:25:08 »
Even in je profiel (via forum) Het vinkje verwijderen bij verberg mijn mailadres!
(zit onder accountgerelateerde instellingen)


Succes...

« Laatst bewerkt op: februari 20, 2007, 18:27:53 door BiggBoss »

Offline Nynke Dekker

  • Office iets?¿
  • Administrator
  • *****
  • Berichten: 15.809
  • Geslacht: Vrouw
  • Nynke Bal, Balletje en Nynke ben ik allemaal!
Re: Vraag? Kijk eerst hier of het antwoord er staat! Zoniet stel dan je vraag!
« Reactie #3 Gepost op: februari 20, 2007, 18:56:15 »
Hai Karin,

BB is het even vergeten... Maar ook namens hem, welkom op borstvoeden.nl!!!

Het aan/uitvinken van het verbergen van je E-mail adres is even verwarrend, dat komt omdat we eerst met een andere versie draaiden... daar werkte het precies andersom. Probeer het even uit, vink het verbergen uit en sla je veranderingen op. Kijk daarna of hij inderdaad dan niet zichtbaar is. Voor de ene helft van de geregistreerden moet hij juist aangevinkt staan, bij de andere helft juist uitgevinkt. Het is even puzzelen, maar je krijgt het vast voor elkaar!

Ik zie jouw e-mail adres nu in ieder geval niet in je profiel, staat netjes onzichtbaar.

Groetjes Nynke
« Laatst bewerkt op: augustus 20, 2007, 23:01:05 door mama Kyan »
Probeer eens buiten de hokjes te denken voordat je oordeelt. Ieder mens is uniek!

Ik ben moeder van drie heerlijke dochters, Irene geb. 03-08-99, Anne geb. 09-08-02 en Renée geb. 30-06-05. Drie keer borstvoeding met uitgebreid hypo-allergeen dieet.

Offline BiggBoss

  • Super Mama
  • *****
  • Berichten: 1.298
  • Geslacht: Man
Re: Vraag? Kijk eerst hier of het antwoord er staat! Zoniet stel dan je vraag!
« Reactie #4 Gepost op: februari 26, 2008, 01:24:45 »
« Laatste verandering: Vandaag om 01:23:34 door BiggBoss »

Laatste revisie!  :wha:

Offline Marloes V.I.P.

  • Superplusmama
  • Super Mama
  • *****
  • Berichten: 10.366
  • Geslacht: Vrouw
Re: Vraag? Kijk eerst hier of het antwoord er staat! Zoniet stel dan je vraag!
« Reactie #5 Gepost op: november 01, 2008, 10:17:00 »
Eh, toen ik nog i.e. gebruikte drukte ik als ik een bericht wilde plaatsen op alt s om hem te posten. Hoe doe ik dat in firefox? Ik word namelijk gek van dat gescroll met die vingermuis.

 :knuf:

Offline Nynke Dekker

  • Office iets?¿
  • Administrator
  • *****
  • Berichten: 15.809
  • Geslacht: Vrouw
  • Nynke Bal, Balletje en Nynke ben ik allemaal!
Re: Vraag? Kijk eerst hier of het antwoord er staat! Zoniet stel dan je vraag!
« Reactie #6 Gepost op: november 01, 2008, 10:33:40 »
Hmm nog niet uitgeprobeerd maar alt+s werkt hier idd niet met ff. Ik zit regelmatig op de laptop... en vind het wel meevallen met het scrollen. Zet je muisaanwijzer naast het invoerscherm en dan kan je ook met pijltje naar beneden ook naar beneden scrollen...

Misschien dat BB de juiste code weet.

:knuf: Nynke
Probeer eens buiten de hokjes te denken voordat je oordeelt. Ieder mens is uniek!

Ik ben moeder van drie heerlijke dochters, Irene geb. 03-08-99, Anne geb. 09-08-02 en Renée geb. 30-06-05. Drie keer borstvoeding met uitgebreid hypo-allergeen dieet.

Offline tink3008

  • Zuigeling
  • *
  • Berichten: 11
  • Geslacht: Vrouw
  • Natalie
Re: Vraag? Kijk eerst hier of het antwoord er staat! Zoniet stel dan je vraag!
« Reactie #7 Gepost op: mei 11, 2013, 11:51:28 »
krijg je niet standaard een e-mail wanneer er gereageerd wordt op je gestarte bericht op het forum?
ik heb me gisteren voorgesteld en daar is op gereageerd, maar dat zag ik bij toeval toen ik het forum bekeek. ik heb al zitten zoeken, maar kan alleen instellingen van persoonlijke berichten vinden.
(in m'n ongewenste mail heb ik overigens ook niets ontvangen)
moeder van Kaylen (30-05-2004) en Bas (05-07-2012)

Offline antoinettez

  • Global Moderator
  • ****
  • Berichten: 3.248
  • Geslacht: Vrouw
Re: Vraag? Kijk eerst hier of het antwoord er staat! Zoniet stel dan je vraag!
« Reactie #8 Gepost op: mei 11, 2013, 19:09:54 »
krijg je niet standaard een e-mail wanneer er gereageerd wordt op je gestarte bericht op het forum?
ik heb me gisteren voorgesteld en daar is op gereageerd, maar dat zag ik bij toeval toen ik het forum bekeek. ik heb al zitten zoeken, maar kan alleen instellingen van persoonlijke berichten vinden.
(in m'n ongewenste mail heb ik overigens ook niets ontvangen)

Boven het bericht staan verschillende knoppen, als je die van notificatie aandrukt zou het wel moeten werken volgens  mij.

groetjes Antoinette
Antoinette m.v. Marjolein die 13 mnd BV heeft gehad en Sofie die 21 mnd hypoallergene BV heeft gehad.

Offline tink3008

  • Zuigeling
  • *
  • Berichten: 11
  • Geslacht: Vrouw
  • Natalie
Re: Vraag? Kijk eerst hier of het antwoord er staat! Zoniet stel dan je vraag!
« Reactie #9 Gepost op: mei 11, 2013, 20:16:22 »
O. ik zie het nu ja.. dat is wel handig op zich, kan je per keer besluiten notificaties te krijgen.  :)
moeder van Kaylen (30-05-2004) en Bas (05-07-2012)

Offline Nynke Dekker

  • Office iets?¿
  • Administrator
  • *****
  • Berichten: 15.809
  • Geslacht: Vrouw
  • Nynke Bal, Balletje en Nynke ben ik allemaal!
Re: Vraag? Kijk eerst hier of het antwoord er staat! Zoniet stel dan je vraag!
« Reactie #10 Gepost op: mei 15, 2013, 19:54:19 »
Hai,

Wij hebben het niet standaard aan staan (houden zelf niet zo van al die mailtjes, waren voorheen hier zo actief aanwezig en aan het kletsen met elkaar, dat onze mailbox in "no-time" vol was  :wha:

Maar bij je profiel en dan bij het kopje notificaties kan je het aanpassen.

Groetjes Nynke
Probeer eens buiten de hokjes te denken voordat je oordeelt. Ieder mens is uniek!

Ik ben moeder van drie heerlijke dochters, Irene geb. 03-08-99, Anne geb. 09-08-02 en Renée geb. 30-06-05. Drie keer borstvoeding met uitgebreid hypo-allergeen dieet.