User Info

 
 
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Who's Online

  • Dot gasten: 129
  • Dot verborgen: 0
  • Dot leden: 0

There aren't any users online.

Auteur Topic: We weten wat ons te doen staat in oktober .....  (gelezen 31939 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline mammavanbo

  • Moderator
  • ***
  • Berichten: 3.271
  • Geslacht: Vrouw
Re:We weten wat ons te doen staat in oktober .....
« Reactie #90 Gepost op: oktober 03, 2010, 22:25:29 »
De tosti's waren ook met liefde gebakken ........ ;-)
Tosti smaakte ook erg goed.. :8



Offline Nynke Dekker

  • Office iets?¿
  • Administrator
  • *****
  • Berichten: 15.809
  • Geslacht: Vrouw
  • Nynke Bal, Balletje en Nynke ben ik allemaal!
Re:We weten wat ons te doen staat in oktober .....
« Reactie #91 Gepost op: oktober 03, 2010, 23:44:15 »
Tosti was heerlijk!

@Daan, niets helaas... gewoon heerlijk genoten met je kinderen en je mannetje! Dat gaat altijd voor hoor! Wij wachten wel even!

Volgend jaar nog weer groter... dusseh als iemand wil helpen bij voorbereidingen en/of op de dag zelf????
Probeer eens buiten de hokjes te denken voordat je oordeelt. Ieder mens is uniek!

Ik ben moeder van drie heerlijke dochters, Irene geb. 03-08-99, Anne geb. 09-08-02 en Renée geb. 30-06-05. Drie keer borstvoeding met uitgebreid hypo-allergeen dieet.

Offline jochemsmama

  • Super Mama
  • *****
  • Berichten: 5.023
Re:We weten wat ons te doen staat in oktober .....
« Reactie #92 Gepost op: oktober 04, 2010, 08:28:30 »
Nynke, met liefde meegeholpen hoor! En volgend jaar hopelijk erbij om aan de recordpoging mee te doen. Vanochtend werden we nog genoemd bij Edwin Evers op 538, toen de kranten besproken werden, zaterdag ook al in het 4 uur nieuws. Bij Evers hadden ze het echter over een oud Belgisch record dat op 172 stond?!? Grappig, vertelde het vanochtend op mijn werk, kreeg ik reactie "Oh ja heb ik vanochtend op de radio gehoord."

 :knuf: Babette


Offline Lilian

  • Super Mama
  • *****
  • Berichten: 1.649
  • Geslacht: Vrouw
Re:We weten wat ons te doen staat in oktober .....
« Reactie #93 Gepost op: oktober 04, 2010, 13:42:23 »
Super meiden! Gave foto's ook.

 :knuf: Lilian
Groetjes,

Lilian, mama van Emma (3 juli 2005) en Jent (22 september 2007)


Offline Nynke Dekker

  • Office iets?¿
  • Administrator
  • *****
  • Berichten: 15.809
  • Geslacht: Vrouw
  • Nynke Bal, Balletje en Nynke ben ik allemaal!
Re:We weten wat ons te doen staat in oktober .....
« Reactie #94 Gepost op: oktober 04, 2010, 16:12:24 »
Het komt goed in het nieuws iig!!!

België had idd 172 maar weet niet of zij er ook een notaris bij hadden om het officieel te maken.

Volgend jaar gaan we daar wel aan voorbij!!!!
Probeer eens buiten de hokjes te denken voordat je oordeelt. Ieder mens is uniek!

Ik ben moeder van drie heerlijke dochters, Irene geb. 03-08-99, Anne geb. 09-08-02 en Renée geb. 30-06-05. Drie keer borstvoeding met uitgebreid hypo-allergeen dieet.

Offline mammavanbo

  • Moderator
  • ***
  • Berichten: 3.271
  • Geslacht: Vrouw
Re:We weten wat ons te doen staat in oktober .....
« Reactie #95 Gepost op: oktober 04, 2010, 19:45:03 »
Er stond ook een stukje in het AD vanochtend. In de trant van Zo klein en nu al een record :). Als ik de kans heb zal ik het morgen even scannen en uploaden.



Offline Kat en kids

  • Dreumes
  • **
  • Berichten: 69
  • Geslacht: Vrouw
  • Voeden en dragen.... logisch, natuurlijk, handig!
    • Borstvoeding Aardig
Re:We weten wat ons te doen staat in oktober .....
« Reactie #96 Gepost op: oktober 08, 2010, 12:42:50 »
Als Vlaamse  :santa: kan ik jullie vertellen dat dat record van 172 een echt officieel record was. Met een deurwaarder erbij om het vast te stellen... Wat ik altijd zo grappig vind... Want dan stel ik me een oudere grijzende man voor met een aktentas en stropdas, die 's ochtends een kopje koffie drinkt met vrouwlief en zegt: "Vandaag moet ik tieten gaan tellen"  :haha: :haha:

Willen jullie Nederlanders erover gaan? Wacht maar...  :8 :PP
Voeden en dragen, het meest logische vervolg op een zwangerschap!

Mama van drie kinderen (2007, 2008, 2009) en langvoedster
Borstvoedingsconsulente vzw Borstvoeding
Lactatiekundige Borstvoeding Aardig
http://borstvoeding.aardig.be

Offline Nynke Dekker

  • Office iets?¿
  • Administrator
  • *****
  • Berichten: 15.809
  • Geslacht: Vrouw
  • Nynke Bal, Balletje en Nynke ben ik allemaal!
Re:We weten wat ons te doen staat in oktober .....
« Reactie #97 Gepost op: oktober 08, 2010, 17:07:31 »
hahaha gaan jullie het dit jaar nog proberen dan?

Hoe heeft de deurwaarder bij jullie geteld? Had hij er hulp bij? Notaris had er een behoorlijke kluif aan bij ons, moet immers allemaal binnen korte tijd geteld worden. Jammer genoeg waren er een aantal kindjes vlak voor de recordpoging in slaap gevallen en konden dus niet meedoen.

Groetjes Nynke
Probeer eens buiten de hokjes te denken voordat je oordeelt. Ieder mens is uniek!

Ik ben moeder van drie heerlijke dochters, Irene geb. 03-08-99, Anne geb. 09-08-02 en Renée geb. 30-06-05. Drie keer borstvoeding met uitgebreid hypo-allergeen dieet.

Offline Kat en kids

  • Dreumes
  • **
  • Berichten: 69
  • Geslacht: Vrouw
  • Voeden en dragen.... logisch, natuurlijk, handig!
    • Borstvoeding Aardig
Re:We weten wat ons te doen staat in oktober .....
« Reactie #98 Gepost op: oktober 08, 2010, 20:32:09 »
Bij mijn weten is er dit jaar geen volgende poging gepland, neen.

Ik weet dus niet hoe die deurwaarder dat gefikst heeft... Want ik wilde wel gaan, maar de kids hadden alle drie flink rota te pakken toen  :snif: :kots:
Bad timing dus  :( En geen ooggetuige.

Maar ik vroeg me dat dus ook af, hoe ze dat tellen doen... Volgende keer weet ik het je te zeggen! :-)
Voeden en dragen, het meest logische vervolg op een zwangerschap!

Mama van drie kinderen (2007, 2008, 2009) en langvoedster
Borstvoedingsconsulente vzw Borstvoeding
Lactatiekundige Borstvoeding Aardig
http://borstvoeding.aardig.be

Offline Nynke Dekker

  • Office iets?¿
  • Administrator
  • *****
  • Berichten: 15.809
  • Geslacht: Vrouw
  • Nynke Bal, Balletje en Nynke ben ik allemaal!
Re:We weten wat ons te doen staat in oktober .....
« Reactie #99 Gepost op: oktober 08, 2010, 23:03:11 »
Met de 80 kindjes redde hij het nog wel in zijn ééntje, maar met zo'n grote groep duurt het veel langer voordat hij bij laatste groepje terecht komt en als kindje dan al gestopt is met drinken, telt het niet meer mee! Moet echt tegelijkertijd en voor een x-aantal minuten.

Voor volgend jaar moeten de stoelen dus ook beter gerangschikt neergezet worden. Zodat hij per groepje kan tellen, dan hoeft hij alleen nog maar op te letten of er twee kinderen aan de borst liggen bij de mama. Daarom snap ik ook niet hoe ze het in België gedaan hebben met één deurwaarder en al die moeders die ongerangschikt op de grond zaten, lagen of op stoelen zaten. Ik kon het op de foto's al niet goed zien! Bij ons moeten de kindjes ook echt aangelegd zijn op het moment dat de Notaris langs loopt om te tellen.

Balen dat je kids het Rota virus hadden! Dat is een drukke periode voor je geweest!

Groetjes Nynke
Probeer eens buiten de hokjes te denken voordat je oordeelt. Ieder mens is uniek!

Ik ben moeder van drie heerlijke dochters, Irene geb. 03-08-99, Anne geb. 09-08-02 en Renée geb. 30-06-05. Drie keer borstvoeding met uitgebreid hypo-allergeen dieet.

Offline Kat en kids

  • Dreumes
  • **
  • Berichten: 69
  • Geslacht: Vrouw
  • Voeden en dragen.... logisch, natuurlijk, handig!
    • Borstvoeding Aardig
Re:We weten wat ons te doen staat in oktober .....
« Reactie #100 Gepost op: oktober 08, 2010, 23:38:56 »
Ik heb er achteraf een krantenknipsel over gelezen. En het moet inderdaad een gezellige chaos geweest zijn... (typisch Vlaams, denk ik dan...) Bij mijn weten was er slechts één deurwaarder. En die heeft steekproefsgewijze gecontroleerd.

http://www.nieuwsblad.be/article/detail.aspx?articleid=LA2OG3QR

En deze MOETEN jullie als gerespecteerde Nederlanders gezien hebben. Niet alleen voor het schoon Vlaams taaltje. Maar ook voor de trotse laatste noot  :8  :goed:

http://www.hbvl.be/nieuws/in-de-rand/aid916993/borsten-bij-de-vleet-in-planckendael-video-2.aspx

Die rota-infectie was inderdaad flink balen en pokkezwaar... Een kindje van 3 (een week lang op het randje van uitdrogen), eentje van 2 (goed ziek, maar nooit uitgedroogd, wel twee weken op bijna uitsluitend mm geleefd) en eentje van dik een half jaar (bijna 100% bv, ziekjes geweest, constant in de draagdoek, maar eigenlijk viel het nog goed mee). En wat denk je dan? Juist, ja: LANG LEVE DE BORSTVOEDING!!! Want alleen de oudste heeft op het randje van een ziekenhuisopname gezweefd. De twee dametjes kregen nog bv. En dan zie je toch weer de goeie kanten daarvan!
Voeden en dragen, het meest logische vervolg op een zwangerschap!

Mama van drie kinderen (2007, 2008, 2009) en langvoedster
Borstvoedingsconsulente vzw Borstvoeding
Lactatiekundige Borstvoeding Aardig
http://borstvoeding.aardig.be

Offline Nynke Dekker

  • Office iets?¿
  • Administrator
  • *****
  • Berichten: 15.809
  • Geslacht: Vrouw
  • Nynke Bal, Balletje en Nynke ben ik allemaal!
Re:We weten wat ons te doen staat in oktober .....
« Reactie #101 Gepost op: oktober 09, 2010, 00:05:29 »
Dat artikel kende ik nog niet, er staan in ieder geval weer andere zinsnedes in dan dat ik in mijn geheugen heb. De gebrekkige organisatie had ik wel opgeslagen  ;-)

Citaat
Dat werd vorig jaar in oktober gevestigd in Amersfoort, toen op de officiële Borstvoedingsontmoetingsdag  72 baby's gelijktijdig de borst kregen.Al moet er wel bij verteld worden dat de Nederlandse poging in volle Mexicaanse-griepperiode plaatsvond
Fijn dat ze de griepperiode er bij benoemen, maar dat was het afgelopen jaar (2009 dus) Ons vorige record is van 2008 en lag op 80 baby's en dus geen 72.

Citaat
In de evenementenhal van Planckendael telde deurwaarder Jan Wouters 172mama's.Al moet dat record natuurlijk wel nog gehomologeerd worden, want in de gezellige drukte leek niet iedereen begrepen te hebben dat er een officieel startsein zou komen.
Vond het aantal wel heel toevallig, volgens hun zeggen wij 72 en zij precies 100 meer??? 172 mama's betekenen nog geen 172 baby's aan de borst, sommigen zullen tandemmen, bij anderen zullen de kinderen niet willen drinken (al gedronken of te druk) of in slaap gevallen zijn. Daarom controleert onze notaris altijd tijdens die paar minuten welke kinderen aangelegd zijn en drinken. Wordt er niet gedronken, tellen ze niet mee. Hij moet er dus omheen en langs kunnen lopen om goed te kijken en telt ter plekke. Anders hadden we wel op hoger aantal kunnen uitkomen  ;-)

We zullen zien volgend jaar, grotere locatie en steeds meer publiciteit. Filmpje was wel leuk om te kijken, dank je wel voor de link! De deurwaarder was er een beetje zenuwachtig van hahaha

Groetjes Nynke
Probeer eens buiten de hokjes te denken voordat je oordeelt. Ieder mens is uniek!

Ik ben moeder van drie heerlijke dochters, Irene geb. 03-08-99, Anne geb. 09-08-02 en Renée geb. 30-06-05. Drie keer borstvoeding met uitgebreid hypo-allergeen dieet.

Offline dana-dune

  • Moderator
  • **
  • Berichten: 2.718
  • Geslacht: Vrouw
  • TROTSE MAMA VAN DANA-DUNE, EN BODI-SKY
Re:We weten wat ons te doen staat in oktober .....
« Reactie #102 Gepost op: oktober 14, 2010, 15:49:21 »
Beetje laat, maar alsnog van harte met het record!!! Super hoor!!  :goei:

  :knuf: