User Info

 
 
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Who's Online

  • Dot gasten: 114
  • Dot verborgen: 0
  • Dot leden: 0

There aren't any users online.

Board Stats

  • stats Totaal aantal leden: 236
  • stats Totaal aantal berichten: 112.366
  • stats Totaal aantal topics: 6.519
  • stats Totaal categorieën: 6
  • stats Totaal aantal boards: 26
  • stats Hoogst aantal bezoekers online: 546
Nieuw jasje, hoop dat het jullie bevalt! Als er iets nog niet helemaal naar wens draait of je hebt nog tips/ideeën.... Zet het in Algemene Wenken en wij gaan het bekijken!

Welkom bij Borstvoeden.nl

Namens ons team wil ik iedereen van harte welkom heten! Voor wie is deze site? Voor ouders die graag net zoals wij, goed geïnformeerd hun eigen keuzes willen maken.

We zijn geen standaard groep, nemen vaak geen blad voor de mond, maar respecteren elkaar wel. Als jij het anders wilt doen omdat dat beter bij jou en je gezin past, zijn wij de laatste die je zullen veroordelen. Als je het even niet meer ziet zitten en je wilt ongegeneerd je ei kwijt, kan dat in het anonieme board of in het "zure-melk"-gedeelte. Kortom, bij ons kan veel!

Kom rustig binnen, kijk een beetje rond, proef de sfeer en kijk of je je bij ons thuis kan voelen. Heb je een vraag, stel die dan gerust.... er is bijna altijd wel iemand die redelijk vlot antwoord geeft. Wij zouden het gezellig vinden als je ook blijft koffie/theeleuten en meer over jezelf, je gezin, je werk, etc. vertelt, maar dit is natuurlijk niet verplicht!

Groetjes Nynke
Nynke Dekker
maart 04, 2012, 21:04:26 door Nynke Dekker
Views: 16327 | Comments: 0

Algemeen
Was je eerst lid en nu werkt het inloggen niet??? Dan is er jammer genoeg wat mis gegaan bij opschonen van de database.... We hebben het zo zorgvuldig mogelijk proberen te doen en alleen de leden die al heel lang niet meer kwamen of een hele lage postcount hadden verwijderd. Maar waar gewerkt wordt, vallen wel eens spaanders....

Een nieuw account is gelukkig snel genoeg gemaakt, maar we snappen dat je het het liefst anders had gezien... Onze excuses!

Groetjes Nynke
Nynke Dekker
maart 04, 2012, 20:29:47 door Nynke Dekker
Views: 17655 | Comments: 0

Borstvoeding


Kolven is een noodzakelijk kwaad, het liefst hebben wij onze kinderen live aan de borst, maar soms kan je niet anders ivm werk of aanlegproblemen waar je zo snel nog geen oplossing voor gevonden hebt. Waar koop je een kolf? Wat voor merk? Zit er verschil in?

Tuurlijk, je kan gewoon naar de thuiszorgwinkel en op de gok een kolf (liefst zo goedkoop mogelijk) halen. Op het internet zijn ook diverse aanbieders te vinden. Uit eigen ervaring kan ik jullie vertellen dat impulsaankopen niet altijd goed uitpakken. Ik heb toen via de thuiszorgwinkel een kolf aangeschaft, redelijk goedkoop, nog geen zeventig guldens (ja oertijd). Ik wist niet dat deze kolf veel herrie maakte, ik wist niet dat er verschillende maten in kolfschelpen zaten, wist niet dat uitlenen niet gezond was (spruw), laat staan dat ik wist hoe ik het nou precies moest doen!

Waar kan je dan wel goed terecht??? Ik kan jullie van...
Nynke Dekker
maart 04, 2012, 18:31:57 door Nynke Dekker
Views: 46756 | Comments: 2

Algemeen
Het is niet zwart, het is niet wit, het leven is een schakering van allerlei kleuren. Ik ben niet anti kunstvoeding, ik ben wel pro borstvoeding, maar bovenal voor iedereen in hun waarde laten en iedereen zijn of haar eigen keuze te laten maken.

Kies je er voor om kunstvoeding te geven, ben je toch geen minder mens? Kies je er voor om borstvoeding te geven, doe je dat voor jezelf en voor je kind. Niet omdat de massa vind dat dat beter is. Het wordt je gegeven, je hebt twee borsten gekregen die de intentie hebben om melk te gaan maken nadat je een fikse bevalling doorleefd hebt. Maar je moet het wel willen... en soms KAN het ook gewoon niet door bijvoorbeeld bepaalde medicatie die je gebruikt of omdat je een borstverkleining hebt gehad, of andere oorzaken. En ja sommige moeders willen het ook echt niet geven, moet je dan tegen je wil in toch gaan borstvoeden?

Tuurlijk ik vind het wel jammer dat sommige moeders al bij voorbaat besloten hebben geen borstvoeding te g...
februari 24, 2012, 12:03:48 door Caroline1985 | Views: 9182 | Comments: 5

Borstvoeding
Ik vraag me af of ik een borstonsteking heb of dat ie eraan komt.

Ik voed nu 3 maanden, gecombineerd met 1 a 2 fv. Probeer de 2de fv op dit moment te vervangen door bv. Ben dus beetje aan het zoeken en probeer mijn productioe te verhogen. En ik voed met tepelhoedje.
 
Mijn klachten: Ik heb een gevoelige plek aan de rechterkant, op de rand, van mijn rechterborst. Ik voelde het gister opeens. Heb gisteravond tijdens het kolven de plek gemasseerd, en vanochtend onder de douche. Er zit nu geen knobbel meer, maar wel nog steeds gevoelig. Nu voel ik het ook als ik gewoon zit achter de pc. Ben op dit moment aan het werk. Het doet geen pijn, maar wel een zeurderig gevoel.
Ik heb dit gevoel wel eens eerder gehad, maar na de volgende voeding plus eens goed masseren was het snel over. Nu lijkt het erger te worden.

Ik had de ha gebeld, die stelde koelen voor.

Wie kan me helpen?  Alvast bedankt
Groetjes Caroline
Stefke
maart 25, 2011, 23:25:54 door Stefke
Views: 47555 | Comments: 38

Allergie
Hoi,
Maurits krijgt steeds meer moeite met de acceptatie van zijn allergie. Vanmiddag weer een krijsend mannetje. Hij wilde géén frIkadel bij zijn frietjes. Hij wilde ook kupnubbus (kipnuggets :lekker:), net als zijn zus. Hij wil gewoon ook kunnen kiezen en niet 'een frikadel of niks'.

Wie weet wat er nog meer MELKVRIJ uit de frituur kan? (we hebben hier trouwens een hele lieve snackbar. Ik mag ook mijn eigen snackje meenemen die zij dan even voor me bakken. Kan dus gewoon supermarkt-merk zijn.

Even voor de duidelijkheid: ik bedoel dus niet knakworstjes, vissticks en dat soort spul. Echt een 'friettentsnack' zal ik maar zeggen. Kroket, bitterballen, kipnuggets, etc.

Wie helpt??
Kat en kids
november 14, 2010, 12:16:14 door Kat en kids
Views: 11536 | Comments: 6

Allergie
Vaak verkeerde diagnose voor voedselallergie bij kinderen: http://www.evmi.nl/nieuws/product-ontwikkeling/2537/te-vaak-onjuiste-diagnose-voedselallergie.html

Deze quote vind ik nogal dubieus:
Citaat
Een verkeerde diagnose bij te jonge kinderen kan weer leiden tot te langdurige borstvoeding
Wat bedoelen ze daar nu weer mee?  :???:

Het hele wetenschappelijke artikel kan ik helaas niet downloaden. Daarvoor moet je geabonneerd zijn op het Nederlands Tijdschrift voor Geneeskunde. Is er iemand die toevallig een abonnement heeft? En wil nakijken wat er juist over bovenstaande quote in het artikel zelf staat? De juiste url van het wetenschappelijk verslag is http://www.ntvg.nl/publicatie/dubbelblinde-placebogecontroleer...
Pages: 1 [2]

* WBW Ontmoetingsdag 2013

Je kunt op dit moment de uitslag van deze poll niet bekijken.

Recent Posts

Top Boards

This Month Top Posters

No members were found.