User Info

 
 
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Who's Online

  • Dot gasten: 103
  • Dot verborgen: 0
  • Dot leden: 0

There aren't any users online.

Auteur Topic: Arwen en de amandelmonsters  (gelezen 19381 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline yfke

  • First class twat!
  • Forum Admin
  • *****
  • Berichten: 2.633
  • Geslacht: Vrouw
Re:Arwen en de amandelmonsters
« Reactie #15 Gepost op: december 01, 2010, 22:06:59 »
Sigrid  normaliter gesproken krijgen ze de zetpillen uurtje voor aanwezige tijd.
Dan heeft het nl. zijn effectieve werking op de juiste momenten.
Ik woon 5 minuutjes fietsen van het zkh vandaan ;) scheelt allicht..

Normale procedure hier is dat de kindjes  een eigen bed krijgen en op gehaald worden daar hun kapje met roesje krijgen   dan gata de ouder weg en krijgen ze  een infuus naald tijdens het slapen voor een zakje met  natrium en suiker enzo :) ( alleen zo bij keel amandelen bij  neusamandelen/buisjes  is t zelfs zonder infuus en alleen monitoring dmv  zo';n klemmetje aan de vinger. en in een kwestie van  minuten werk en  wordt kindje naar de verkoever gebracht en is de ouder erbij als ze uit het roesje komen.

Arwen krijgt  alleen dus de infuus al op voorhand, omat zij geen kapje met roesje, maar volledige narcose , intubatie etc.   gaat alles bij elkaar dus ook ietswat langer duren.

En dan gaan ze weer naar de kinderafdeling naar hun plekje,buisjes en neusamandelen mogen als het drinken gaat  en ze geen koorts oid hebben  al naar huis. Dan krijgen ze daarna nog pijnstilling in de vorm van  paracetamol en  een nsaid
keel amandelen duurt normaliter iets langer, ongeveer halve dag bij komen , het is in principe een dagbehandeling.

Belgie is in bepaalde opzichten wel beter qua zkh behandelingen, maar de verzekeringen werken ook anders.

Kijk ik had liever gezien dat ze 24 bleef bijv.  ik sta er alleen voor en ik moet wel  24 uur over haar gaan waken... doe dat eens in je eentje :')  s weekends kan er wel iemand bij springen , maar doordeweeks men werkt he..
En het risico bij haar is groter op complicaties ook, dus  zijn ze wel heel voorzichtig en bij de minste/geringste twijfel oid  dan mag ze ook niet naar huis.
Maar het kan ook goed gaan, en reageert ze nergens op ( dat hopen we ook zeer!!! )
En  n zkh bed kost enorm veel geld..  dus wil de verzekering niet op voorhand al voor een dagopname  geen bed vergoeden.



@nynke, ze krijgt sowieso infuusje dus die uren zijn meegenomen, als na drie dgen ze nog niet wil eten etc. dan krijgen we de neocate :) maar tis nogal verzekeringstechnisch gekloot  dus ze wil eerst even drie dagen aankijken en    dan wegen etc. bij gewichtsverlies dan komt t gelijk met spoed :)
Like I always say, there is no 'I' in TEAM... there's a 'ME' though, if you jumble it up.

Offline Nynke Dekker

  • Office iets?¿
  • Administrator
  • **
  • Berichten: 15.809
  • Geslacht: Vrouw
  • Nynke Bal, Balletje en Nynke ben ik allemaal!
Re:Arwen en de amandelmonsters
« Reactie #16 Gepost op: december 01, 2010, 23:20:58 »
Wat zeiden ze over banaan? Sinaasappel kan ik me voorstellen, maar bij banaan???

Heb je nog fantomalt in huis om te geven de eerste dagen? Om afvallen tot minimum te beperken?

Sterkte meis!!!  :luvya:
Probeer eens buiten de hokjes te denken voordat je oordeelt. Ieder mens is uniek!

Ik ben moeder van drie heerlijke dochters, Irene geb. 03-08-99, Anne geb. 09-08-02 en Renée geb. 30-06-05. Drie keer borstvoeding met uitgebreid hypo-allergeen dieet.

Offline mammavanbo

  • Moderator
  • ***
  • Berichten: 3.271
  • Geslacht: Vrouw
Re:Arwen en de amandelmonsters
« Reactie #17 Gepost op: december 02, 2010, 09:47:12 »
Hopelijk zijn alle extra voorzorgmaatregelen niet nodig, maar toch wel geruststellend dat ze ze nemen.
 :knuf: sterkte voor jou en je kleine meid.



Offline Jennifer

  • Mama
  • ****
  • Berichten: 374
Re:Arwen en de amandelmonsters
« Reactie #18 Gepost op: december 02, 2010, 21:19:30 »
Sterkte...
het is als het "gewoon" gaat al niet leuk

Hopelijk komt ze er goed en zo makkelijk mogelijk doorheen
Groetjes Jennifer
mv J@imey (11-09), J0rden (12-07), J0ey (12-05) en Just1n (01-04)

Offline yfke

  • First class twat!
  • Forum Admin
  • *****
  • Berichten: 2.633
  • Geslacht: Vrouw
Re:Arwen en de amandelmonsters
« Reactie #19 Gepost op: december 02, 2010, 21:38:29 »
Nynke de fantomalt  ook mocht eten heel slecht gaan en ze echt wel ernstig egwichtsverlies hebben.

En de banaan mag idd echt niet omdat er in bananen een zure zit die gaat bijten op de wond.
Like I always say, there is no 'I' in TEAM... there's a 'ME' though, if you jumble it up.

Offline dana-dune

  • Global Moderator
  • ****
  • Berichten: 2.718
  • Geslacht: Vrouw
  • TROTSE MAMA VAN DANA-DUNE, EN BODI-SKY
Re:Arwen en de amandelmonsters
« Reactie #20 Gepost op: december 03, 2010, 08:36:49 »
Allereerst; wat kan je toch altijd heerlijk vertellen!!!

But what a story... Ik hoop dat je kleine prinsesje snel van haar amandelmonsters af wordt geholpen!

Heel veel sterkte, en een hele dikke  :knuf: , ook voor je prinsesje!!

Offline Nynke Dekker

  • Office iets?¿
  • Administrator
  • **
  • Berichten: 15.809
  • Geslacht: Vrouw
  • Nynke Bal, Balletje en Nynke ben ik allemaal!
Re:Arwen en de amandelmonsters
« Reactie #21 Gepost op: december 04, 2010, 12:19:05 »
Jammer want dan blijft er niet veel over wat ze wel kan eten! Fijn dat je wel fantomalt mag geven als het niet lekker loopt.

Sterkte meis!  :knuf:
Probeer eens buiten de hokjes te denken voordat je oordeelt. Ieder mens is uniek!

Ik ben moeder van drie heerlijke dochters, Irene geb. 03-08-99, Anne geb. 09-08-02 en Renée geb. 30-06-05. Drie keer borstvoeding met uitgebreid hypo-allergeen dieet.

Offline yfke

  • First class twat!
  • Forum Admin
  • *****
  • Berichten: 2.633
  • Geslacht: Vrouw
Re:Arwen en de amandelmonsters
« Reactie #22 Gepost op: december 08, 2010, 14:19:00 »
's Ochtends vroeg  op tijd vertrokken  op de fiets naar het ziekenhuis.
Daar aangekomen werden we hartelijk begroet en naar de kamer gebracht.
Kamertje met nog 3 andere kindjes ( 2 maal die waren er maar heel kort ) en nog een ander kindje wat we kenden van de instructiefilm, ook amandelen eruit.


haar bedje :



Schortje aan en wachten maar om 10 over 8 werden we naar boven gebracht.
Mama een apenpakkie aan  en   wachten tot ze ons kwamen halen.
Toen kwam er een andere kno arts aan oh  keel en neus amandelen.
Ik was verbaasd  want  ze zouden alleen  keel doen, maar goed 2 vliegen in een klap, scheelt weer een pak ellende kunnen die amandelen ook niet gaan vervelen :+.
Het team van anesthesie en de 2 KNO artsen! was super lief en leuk met haar O+ echt geweldig _O_  Helaas ging het infuusnaaldje zetten mis wegens lastig te vinden en ook nog eens rollende aderen :X
Maar stoer als ze is heeft ze ondanks  de traantjes van de schrik zich kranig gehouden, en zelfs gekeken :o
Narcose  erin en  weg was ze..

Om  mezelf vervolgens half uur te verbijten en  te zenuwlijden
En mocht ik weer bij haar, waar ze wakker aan het worden was van de narcose.
Dat vond ik zelf een heel naar gezicht, haar zo hulpeloos  vol pijn en verwarring en angst.
Ze heefthelaas wel op de narcose gereageerd op de propofol daar zit soja olie in, en die valt normaliter onder de grens en reageert daar eigenlijk geen mens op , maar ja   uitzonderingen moeten er zijn.
En dan krijg je dit :



Lolo ferrari lips

Gelukkig zakte het ook  vrij snel allemaal weg  ze zijn nog wel wat dikkig en    blaren er op maar medisch gezien was het helemaal op orde



Werd het op het einde van de dag.

En is ze echt heel goed gemonitord
Dus mijn paps is haar na het werk komen halen, naar huis gebracht en daar op de bank gelegd.
Ze heeft nog paar keer gehuild met drinken en ijsjes eten en vanochtend ook nog paar keer, maar ze heeft net zo huppa een heel ijsje  zelf gegeten zonder tranen. En geeft aan dat het minder pijn doet.
Ik sta verbaasd over haar enorme pijn grens, gezien ze sinds gisteren ochtend 12 uur  maar 3 maal een zetpil gehad heeft van 240 waar ze normaal   500 mg per 4 uur krijgen + eerste 3 dagen diclofenac.
Behoorlijke pijngrens heeft ze dus.
Anesthesist wil liever niet teveel  medicatie geven ivm de hypergevoeligheid, dus zolang ze dit goed trekt des te beter.
Mocht ze nu echt weer heel veel pijn hebben gehad dan hadden we terug gemoeten.
Kinderafdeling heeft noggebeld om te vragen hoe het gegaan is en hoe het nu gaat.
Ze waren  hartstikke tevreden en hebben me nogmaals op het hart gedrukt als het niet gaat ik moet bellen.

Ik ben zo blij dat het zonder al te gekke dingen relatief goed gegaan is, de propofol wordt wel lastig en bespreekpuntje bij de kinderarts voor in de toekomst, maar dat zien we dan wel allemaal. Soms moet het maar even en dat was nu het geval en de uitstekende begeleiding en zorg maakten dat ik het allemaal als een "fijn iets" heb  kunnen ervaren.

Vooral ben ik ontzettend trots op mijn meisje die zo sterk en dapper is geweest en nog is, en ondanks de pijn nog de kno arts een knuffel wilde geven op de verkoever  O+ mijn Arwen  O+
  :luvya:
« Laatst bewerkt op: december 08, 2010, 14:24:59 door yfke »
Like I always say, there is no 'I' in TEAM... there's a 'ME' though, if you jumble it up.

Offline Sigrid

  • Super Mama
  • *****
  • Berichten: 1.479
    • koken...
Re:Arwen en de amandelmonsters
« Reactie #23 Gepost op: december 08, 2010, 15:54:04 »
Wat een dapper meisje !!! En een dappere mama!!!
Voor allebei dikke knuffel, hopelijk blijft het gewoon verder goed gaan
MV Hannes (08/02/04) en Marije (16/04/2005) en Jasmijn (27/12/2007) en meter van Enriqué


'Ik wens de rust om te accepteren wat niet te veranderen is
de kracht om te veranderen wat niet te accepteren is
en de wijsheid om het verschil tussen beide te ontdekken'

Offline jochemsmama

  • Super Mama
  • *****
  • Berichten: 5.023
Re:Arwen en de amandelmonsters
« Reactie #24 Gepost op: december 08, 2010, 16:08:15 »
Wat fijn dat ze maar zo weinig gereageerd heeft op de narcose! En wat een enorme stoere meid is jouw Arwen toch!

Hele dikke knuffel voor jullie beiden! Hopelijk is ze snel verlost van de pijn en is het echt bye bye amandelmonsters.

 :knuf: Babette


Offline yfke

  • First class twat!
  • Forum Admin
  • *****
  • Berichten: 2.633
  • Geslacht: Vrouw
Re:Arwen en de amandelmonsters
« Reactie #25 Gepost op: december 08, 2010, 16:20:52 »
op het moment zelf was de reactie best heftig, anders geven ze geen epi..  maar Arwen heeft t voordeel dat ze ook snel weg trekken
(behalve de gluten en lactose maar dat zijn intolleranties dat duurt wat langer )

Maar verdere complicaties lijkt me niet meer van toepassing ze gaat zo goed   :luvya:
Like I always say, there is no 'I' in TEAM... there's a 'ME' though, if you jumble it up.

Offline Nicole

  • Moderator
  • ***
  • Berichten: 3.606
  • Geslacht: Vrouw
Re:Arwen en de amandelmonsters
« Reactie #26 Gepost op: december 08, 2010, 17:04:33 »
Wat fijn dat Arwen en mama de operatie goed hebben doorstaan zonder al te veel complicaties..en zelf weer een ijsje gegeten en de pijn al minder, wat een stoere meid !!!!

Dikke  :knuf: voor jullie


Offline mammavanbo

  • Moderator
  • ***
  • Berichten: 3.271
  • Geslacht: Vrouw
Re:Arwen en de amandelmonsters
« Reactie #27 Gepost op: december 08, 2010, 21:18:19 »
Super dat het zonder al te veel problemen verlopen is.
Stoere meid heb je hoor.
 :knuf:voor mamma en Arwen



Offline Nynke Dekker

  • Office iets?¿
  • Administrator
  • **
  • Berichten: 15.809
  • Geslacht: Vrouw
  • Nynke Bal, Balletje en Nynke ben ik allemaal!
Re:Arwen en de amandelmonsters
« Reactie #28 Gepost op: december 08, 2010, 22:52:01 »
Wat heerlijk dat het goed is gegaan meis! En gelijk alles eruit, dat scheelt weer! Jammer dat ze niet een ander middel hebben gekozen, of is er geen ander middel zonder allergenen???

Toen Anne aan haar amandelen werd geholpen (keel en neus) was ze nog ietsjes jonger dan Arwen (nog net niet naar school) en kreeg alleen een 500 mg paracetamol zetpil voor de operatie. Na de operatie mochten we puur de para zetpillen voor haar leeftijd/gewicht geven, liefst zo min mogelijk. Geen diclofenac en ook geen 500 mg zetpillen, puur de 240 om de zes uur (niet boven normale dosering).

Wat fijn dat ze bij jullie in het ziekenhuis extra pijnstilling aanraden! Dat hebben die ukkies echt wel nodig!

Super dat ze het al zo goed doet!!!! Wat een opluchting meis! Ik had gedacht dat ze wel zou moeten blijven, maar je hebt haar lekker bij je thuis! Heb je nog wel hulp? Kan je een beetje slapen en bijkomen?

:knuf: Nynke
Probeer eens buiten de hokjes te denken voordat je oordeelt. Ieder mens is uniek!

Ik ben moeder van drie heerlijke dochters, Irene geb. 03-08-99, Anne geb. 09-08-02 en Renée geb. 30-06-05. Drie keer borstvoeding met uitgebreid hypo-allergeen dieet.

Offline Jennifer

  • Mama
  • ****
  • Berichten: 374
Re:Arwen en de amandelmonsters
« Reactie #29 Gepost op: december 09, 2010, 22:36:24 »
Wat een kleine bikkel (jammer genoeg ergens)

Hier hebben Justin en Joey ook geen diclofinac gekregen
Ze kregen een 500 gram zetpil en ze mochten op gewicht pijnstillen de eerste dagen
Ze adviseerde om af en toe af te wisselen met nurofen.

Een half uur is lang... Bij Joey was het 10 minuten
(Justin was bijna anderhalf uur weg)

Moet ze ook "maar" een week binnen blijven of moet zij langer?

Iig beterschap en hopelijk blijft ze zo goed herstellen
Groetjes Jennifer
mv J@imey (11-09), J0rden (12-07), J0ey (12-05) en Just1n (01-04)